Silly Season 11/12
Givetvis in TIK-collors!
Fredrik Pettersson-Wentzel
Joakim Lundström
Sebastian Dyberg Feuk
Backar:
Sebastian Erixon
Jesper Dahlroth
Elias Granath
Marcus Högström
Antti Halonen
Mat Robinson
Nichlas Torp
Tomas Skogs ?
Forwards:
Martin Röymark
Timo Pärssinen
Matt Murley
Ilkka Pikkarainen
Kim Hirschovits
Alexander Larsson
Anton Lander
Per Hallin
Daniel Åhsberg
Dennis Rasmussen
Johan Sjödell Wiklander?
Ny ?'
Ny?
För att sätta ihop alla rykten i tidning och media så skulle truppen se ut något så här. Känns överlag väldigt tunn så låt oss hoppas att man inte läckt ut något om dom "tunga" värvningarna.
Jag håller det inte för omöjligt att han skulle kunna göra en Warg. Han kom aldrig loss i Modo, gick till Timrå och slog igenom, återvände till Modo, gick ner sig igen...innan han hamnade i Skellet och blommade ut igen.
Det här s k u l l e kunna vara en old school-värvning av bästa timråsnitt. En spelare med potential som hamnat snett. Röd prislapp och hög (möjlig) BFTB-faktor.
Nu när det är osäkert om både Gabbe och Lander stannar.
Om nu Lander stannar så tror jag att han får C:et vilket som nästa år, men man vill ha båda herrarna kvar såklart.
Men OM båda försvinner, hur tänker man då. Vem kan ta på sig detta ansvar och kliva upp när det behövs som Lander gör helhjärtat hela tiden och vem glömmer Gabbe's mål emot Färjestad (Om jag ej minns fel när Wallin stod och grät efter) som han forcerade in med bara viljan.
Det behövs en spelare som kan trigga igång laget samt oss på västra stå rejält och jag kan inte se någon i dagens trupp som kan ta detta ansvar
Bara hoppas att han älskar det och kan fortsätta utvecklas, åh vad jag vill ha kvar Lander ett år till!
07 - 25P
08 - 18P
09 - 17P
10 - 9P
11 - 7P
Han har på 3 senaste ES säsongerna haft 2 av sina högsta utv resultat sen han börja lira ES hockey.
Han gör mindre och mindre poäng och drar på sin en helvete massa utvisningar! Väntar vi 1-2år till så kan vi värva han som målvakt, fan killen har valt helt fel saker att bli bättre på!
han har två säsonger irad brutit sitt ES kontrakt i förtid i två topplag där spelare inte är ökända för att misslyckas, skillnad om det hade varit i FHC, men FBK och LHC har faktiskt gått hyfsat okej när det gått som sämst, man ska inte behöva bryta kontrakt två år irad!
Jag klarar mig strålande utan honom!
Okej jag kan gärna tänka mig Gabbe kvar,, men inte till den lön han lyfter idagsläget, samma gäller Hynning.
Vill dom gå så låt dem gå.
Falk o Sundh är spelartyper jag vill ha in i Timrå.
Redigerad kommentar
Men visst ge han try out också!
Nä tack.
Visst kan bagarn komma tillbaka till Timrå, dom behöver kanske någon degkastare på kebab house!!
Varför skall Timrå vara en klubb för left overs? Nä låt nubben hitta några guldkorn så kan Linkan köpa nya kuponger på sol och pool i stället !
Det säger väl mer om Timrås backuppsättning än om Pihl.
Förutom sebbe då!!
www.eliteprospects.com/player.php?player=12022
Försvarsspelet i motståndarlaget liknar Timrås! Jokela kanske skulle platsa i det där laget?
Mackelito: håller inte med, killen är född 89 och kan absolut bli en bra värvning. Men jag räknar inte med 3-4 toppklassvärvningar på backsidan. Torp skulle självklart inte bli en toppavlönad snubbe utan en kille TIK lockar med speltid (inte pengar).
Torp är inte en snubbe jag har stenhård koll på men jag minns att han har varit ett stort löfte i HV som kanske känner att han fastnat lite och vill ha ett miljöombyte. Min syn på grabben är att det är en back som gillar att spela tufft samtidigt som han har en offensiv sida på sitt spel som han kan utveckla i Timrå.
Ett tips är att sluta räkna med 3-4 KHL/NHL-klass backar, TIK är inte rika (vissa kanske inte har insett det ännu).
Men han har ju gjort hyfsat ifrån sig i AHL också...
Men som sagt jag hoppas på någon typ av Lehtonen eller Jokela typ vilket det lär komma, frågan är om man räknar med att Mat Robinson ska täcka den luckan eller om man förlitar sig på att samtliga backar i laguppställningen tar ett megakliv i utvecklingen.
Backar och målvakt är grunden som man måste ha innan forwards kan göra mål så vi vinner matcherna och backarna+målvakterna var för dåliga i år.
Och om jag ska vara ärlig så tycker jag att man bör kunna byta
Mattias Karlssons lön --> En bra PP back.
Mikko Jokelas lön --> Mot en typ Petr Caslava typ.
Eller du tycker kanske vi ska nöja oss med att värva talanger som vi ber till gud att de utvecklas till super backar under en säsong?
Han är lite på dekis efter att ha varit fullkomligt iskall nu de senaste säsongerna.
Begränsat med poäng har givetvis genererat till minimerat med speltid, enkel ekvation.
Så snälla värva inte i ren desperation, finns många många bättre alternativ därute istället för just Johan "bagarn" Andersson!!
Ställ bara in kikarn ordentligt så kommer det lösa sig =)
Man höll på att sätta kaffet i vrångstrupen när man läste i ST att bagan
är på väg tillbaka...
Timrå lika hett som Frölunda...
Frölunda tar tillbaka Axelsson, Tolsa, Kahnberg (som det låter)
skillnaden är ju i och för sig att ovan nämnda inte dög i frölunda utan fick gå, nu är man välkommen tillbaka, har dessa blivit bättre nu efter några år?
Bagarn sökte pengar och chansen att vinna, sportsligt har det gått dåligt för honom, sista säsongen var väl inte lysande, sedan har det varit fritt fall...
Tyvärr bagarn, jag ser helst inte dig i TIK igen...
Låt mig få minnas "Bagarn" som den krigare han var, men att fortsättningen blir i en annan klubb än TIK.
....å andra sidan vore det ju då skönt att ha honom i sitt eget lag.... :-P
"....å andra sidan vore det ju då skönt att ha honom i sitt eget lag.... :-P"
Fast vi får nog låta honom träna med kissemissarna och matcha med oss. =oP
Jag bugar av vördnad.