Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Fy fan! Ta och sparka ut karln ASAP. Karln har ju bevisligen ingenting i Timrå att göra.
Var är skillnaden i att vara ekonomisk strateg och att göra budgetar och prognoser?
Och med en ny tränare så lär det bli svårt för nr:10 att få någon istid så vi kan redan nu skicka honom till sundsvall hockey, om dom nu vill ha honom. Nr:10 är en stor belastning för hela laget, alla har problem med hans sjukt långa byten ofta upp emot 2 minuter, vissa i laget säger att antingen så för vi bära av honom från planen eller så dör han på planen.
Det sägs att challe inte har en enda aning om vad han sysslar med i båset, han blir helt blind på matcherna. roligt att laget också har märkt det vi i publikne sett i ett par år nu, när ska de ansvariga få ta del av denna informationen för dom tycks inte se det själva.
Jag hoppas likt bragd birger på förlust idag få då kan inte challe få stanna i laget...
Nu måste det vara slut på livlinor för challe, förresten en har han kvar fråga publiken. Men han törs inte.
try aut tid är väldigt märkligt,vad såg dom ledande i föreningen som inte
vi såg????????????????????????????????????????????????????????
PEACE
EDQVIST, Wolmer
FREDRIKSSON, Conny AHLSTRÖM, Anders
Hoppas verkligen inte att SVIKAR NUBBEN får skratta hela vägen hem......(Frölundas billigaste värvning i historien, han var gratis...Tack T-J, dom pengarna skulle vara bra att ha i dag!)
Och han ska vara den som styr o ställer i föreningen! (Kan ju inte bli nått annat än katastrof...)
Det finns ett antal spelare jag skulle kicka före honom, om jag var på kickhumör. Nu är jag dock inte det. Annat än i tränarfrågan, dårå.
Håller med.
Fransmannen håller inte klassen, men han jobbar stenhårt.
Annars så tycker jag Caslava har varit bäst i laget sedan han kom in. En back som kommer att bli oerhört värdefull oavsett hur det går framöver. Han lär dock vara en aning besviken över att behöva gå från ett tjeckiskt topplag till ett svenskt bottenlag.
Supporter och supporter, det finns ju alltid bättre och sämre i den klassen också, så jag kan ju ta på mig rollen som en dålig supporter om det känns bättre för dig...
Skrockfull o högre makter......!? I kväll följer jag matchen framfär tv-n, med matchtröjan bak o fram...Och jag kommer att kämpa utav helvete! Kom igen nuuu!
Ja det är tydligt hur olika folk kan tycka om spelarna, men jag tycker fortfarande han är den klart sämsta spelaren i dagens TIK.
Om det är hur svettig man är efter en match som avgör hur bra man är så vinner han helt klart, och visst jobbar han och sliter i alla byten. Den är bara synd att han sliter på ett konstigt sätt, han är alltid 2:a på puckarna, och tar en massa korkade utvisningar för att han är så trött...
Perkan: Timrå kör en blandning av Lidl, Aldi, Netto, ASDA, Walmart, Plus, Penny Market och Auchan.
Inte undra på att magsjukan går...
Är det officiellt nu?! Underbart! Hehehe...
När det gäller tränarfrågan så tycker inte jag att Gradin är ett namn. Han fick lämna Sundsvall av den anledningen att spelarna inte alls gillade honom. Även om en tränare inte nödvändigtvis skall älskas av allt och alla så är det en viktig bit i ett team.
Kenta kan vi också glömma. Kenta stortrivs i Lugano och jag har svårt att se hur man ska lyckas locka hit honom? Boork ställer jag mig också tveksam till. Varför vet jag inte men det är något inom mig som säger nej.
Kenta vore drömnamnet. Absolut. Han trivs, som du säger i Lugano, och lär väl stanna där så länge han inte får sparken. Nu hör det ju till verkligheten att han ligger lite skrynkligt till där borta. Vilket gör att man hoppas lite extra på honom. Men det är ett för långt långskott för att hoppas att det går in.
Men som jag ser det finns det väl egentligen bara en realistisk tränare och det är Boork. Frågan är väl om han är rätt man för laget? Rutinen av KS besitter han och han har ju tränat ett par lag genom åren. Frågan är om det inte blir bättre med vad skit som helst än Challe..?
Kerstin_k: Frågan är om Boork är rätt man. Jag anser att man bör knyta upp en tränare som vill träna laget nästa säsong. Genom att ta hit en tränare som bara ska rädda kvar laget i Elitserien under pågående säsong riskerar man att få hit någon som egentligen inte bryr sig om resultatet.
Boork skiter väl i var Timrå spelar nästa säsong om han inte tränar dem? Och bör Timrå tränas av Boork nästa säsong?
Timrå IK
--------------------------------------------------------------------------------
1. ÅKERLUND, Magnus
Goalkeepers 35. LINDBÄCK, Anders
--------------------------------------------------------------------------------
1st Line 23. SKOGS, Tomas 9. CASLAVA, Petr
25. SONNENBERG, Martin 13. CORSO, Daniel 7. HYNNING, Fredrik
--------------------------------------------------------------------------------
2nd Line 36. STYF, Pär 4. GRANATH, Elias
91. PÄÄJÄRVI-SVENSSON, Magnus 51. LANDER, Anton 10. MEUNIER, Laurent
--------------------------------------------------------------------------------
3rd Line 2. MOE, Eric 3. ERIXON, Sebastian
27. PÄRSSINEN, Timo 49. KARLSSON, Gabriel 19. SVENSSON, Björn
--------------------------------------------------------------------------------
4th Line 6. SONNTAG, Fredrik
24. SAMUELSSON, Jesper 14. STARKOV, Kirill
Skulle nästan kännas som ett Miracle on ice om vi vann idag...
Kom igen nu Timrå !!!!
i baken är en bedrift,tyvärr så har vi inte en suck idag,det blir
förnedring.
Vad jag hoppas på:
1) Snarast möjligt bör Challe bort. In med nån med pondus som Melin eller Conny Evensson t.ex.
2) Ta in en klassback för att få stabilitet i försvaret. Caslava räcker inte ensam.
3) När säsongen är över se till att få en sportchef med pondus, kontakter och erfarenhet! Linkan har inget av det.
4) Se till att få in folk i ledning samt styrelse med kompetens OCH Timrå hjärta. Inge Hammarström, Janne Söderström eller varför inte Kenneth Westberg t.ex.
Eje Lindström är ett annat wild card.
Fick vi till det skulle jag sova bättre om nätterna, även om laget i sig inte är bättre på pappret. Men då vet jag att det finns hopp för Timrå som förening!!