Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
Sedär, nu startade jag om sändningen och då ligger vi i fas med Swehockey igen. Så enkelt var det.
den här segern var lika skön som Djurgårdens förlust mot Löven. En väldigt trevlig kväll.
Timrå Isstadion: Enligt Swehockey 2188. Lite oroande med tanke på budget och lördagsmatch... Men å andra sidan är det två dagar innan löning vilket kanske inte var helt optimalt.
Menmen, får fokusera på att det blev vinst mot ett av de topptippade lagen i ligan!
Redigerad kommentar
Två jävla poäng. Man får på något sätt vara jävligt nöjd med det.
Tänk om vi skulle kunna dra nytta av att KHK börjat dallra lite på tisdag också. Av erfarenhet så vet man ju dock att vi är hockeysveriges trevligaste lag som gång på gång varit schyssta och låtit lag i formsvackor varva igång och vända trender mot just oss. Dock är två raka torskar utan gjorda mål ingen negativ trend ännu. Det blir det först om de förlorar mot oss också. Så, man kan onekligen få hoppas lite. Orimligt att ett lag från ett så inavlat och inskränkt landskap ska få hålla på och lalla runt i näst högsta ligan.
Nåja, det är lätt att vara tikare. Trots allt.
Sedan måste jag plussa spyflugan Berglund. Han måste ju göra motståndarna tokig med sin lilla kropp men med sitt ettriga spel. Jag gillar killen mer och mer.
Annars tycker jag att vår nr 14, Emil Pettersson också han född -94, var bästa utespelaren.
Sköna 2 pinnar!
Hyfsad klackledare de hade i Löven ikv förresten; Bruce Dickinson...eller iaf på läktaren iförd gröngul halsduk. Man skulle ge rätt mycket för ett kort på honom iförd TIK-halsduk. Ja inte efter det här förstås...
Enda sättet att ta igen tappet denna säsong är att avsluta på ett bra sätt, lyckas knipa en plats bland de 7 och väl där göra det bra. Det är nog väldigt viktigt inför fortsättningen (läs nästa säsong) att vi får med oss så mycket slant det bara går. Annars finns risken att vi återigen får se ett vilt krigande och ungt lag utan några egentliga profiler. Det hade varit najs att bygga på med några spelare av klass för varje säsong vi spelar i SA.
250kg kärlek: ...men också att vi får behålla våra unga spelare. Många av dem håller redan god allsvensk klass, och jag tror att de kommer bli bättre och bättre de närmaste åren.
Jag vill dessutom se kontinuitet i laget. Att byta ut halva laget efter varje säsong, som vi gjorde under de sista åren i Elitserien, håller inte. Som det ser ut i dagsläget så misstänker jag att trion Hundertpfund, Bergman och Porsberger bara gör en ettårig sejour i klubben. Jag måste dock erkänna att jag tycker att den förstnämnde har ryckt upp sig på slutet.
Något som tydligen inte stämmer: http://www.vk.se/1043290/iron-maiden-stodjer-loven-pa-plats
"Uppdaterad 20.25: Enligt uppgifter på twitter ska Bruce Dickinsons närvaro på matchen ha varit ett missförstånd och bilden som aftonbladet använt sig av ryktas ha varit tagen på Umeågalan."
Knylan: Skulle vilja hävda att Karlskrona dallrar i högsta grad as we speak. 3 poäng på dom fem senaste, och i dom fyra förlusterna har dom gjort ett (1) mål sammanlagt. Självförtroendet lär näppeligen vara på topp där. Så: bättre läge att möta dom än nu lär vi knappast få. Sen behöver inte det betyda ett piss för utgången när det gäller årets Timrå (vars främsta fiende syns i spegeln), men ändå. Karlskrona dallrar.
Skönt med två pinnar i afton! Såg själv inte en sekund av matchen, men fick täta sms-rapporter av fadern. Som var mäkta förgrymmad inledningsvis men mer glad efter straffläggningen. Sista messet löd: Norja!!!!!!!!!!!
Jag har vaskat en. Beroende på sporrning under dagen kan det bli någon till.
Redigerad kommentar