Timrå IK:s ekonomi
I övrigt tror jag att reporterns initierade källa jobbar på kommunhuset och tycker sig kunna fiska röster på detta sätt. Själv tror jag personen skjuter sig i foten.
Jobbigt läge hur som.
Det verkar vara hög tid att bilda TIK Ungdom och rädda undan lite tillgångar. Det kanske finns nån slipmaskin och lite annat lösöre som kan vara bra att ha...
Skjut mig.
Detta, kombinerat med ST:s uppsnappade rykte från igår, gör att jag tycker att det ser väldigt mörkt ut. Situationen känns overklig.
Redigerad kommentar
Titta även på vem som skrivit artikeln, gamla hederliga insider Rolf vars största dröm är att få vikariera på Uppdrag Granskning, samma man som använde HS och Supporterklubben som källa! (se länk!)
vågar inte ens tänka mig vem den hemliga källan är....Närmsta försupna uteliggaren som hittat ut i vårsolen eller?
Redigerad kommentar
Känns ju som att det finns några lag som kan dra lite publik till eon iaf.
Typ. Björklöven, Malmö, Djurgården, Västerås och Bofors iaf
Timrå Isstadion:
Det stämmer bra. Ja, men då finns det en risk att man tar sig till Sörberge några gånger nästa säsong då. Man är exempelvis rätt sugen på att se Timrå vs Malmö. Det var ju några år sedan sist vi mötte dem...
Redigerad kommentar
Så här strax efter degraderingen känner jag ingen större sorg över att behöva spela i Allsvenskan. Många nya och spännande motståndare väntar. Om det sedan visar sig att vi hamnar på den undre halvan efter ungefär halva serien så blir det förstås inte lika roligt, men i nuläget råder tillförsikt. Frågan är vad som händer med E.ON-bussarna? Jag befarar att det kommer att dras in på dessa...
Redigerad kommentar
Det gäller bara att inte ha för stora förhoppningar, vilket vi förvisso inte har haft på flera år nu.
Hur som helst ser jag Kvalserien som ett betydligt roligare mål än slutspel.
Sä länge det inte ser ut som det gjorde efter nov uppehållet iår på isen så borde vi väl klara att generera en bra allsvensk publik.
Hoppas nu bara att vi hinner få ihop ett lag.
Jag menar det är juh alltid trevligt...
Lånet får ta o lösa sig snart.
söder över: Fast att se Troja två dagar i rad.... kittlar inte!!
Risk för stort publiktapp dag 2. Men förnuftig tanke iofs.
Undrar hur mycket pengar det går att spara åt föreningarna genom att låta logistik styra en större del av spelordningen. Dom pengarna kunde användas till en bättre spelare eller avbetalning av kommunlån tex.
Gillar tanken med att nu o då möta samma lag direkt dagen efter match. Spelarna tar med sig den tidigare matchens händelser ut på isen till match två. Hetare matcher och lägre kostnader skulle juh ingen förlora på.
superfalle: Det där tror jag inte på. Luleå kanske vinner en match men inte fler.
SAIK får höja bucklan i år och det är dom väl värda.
Redigerad kommentar
mikenomad: Missade starten runt Dragan, vad är ursprunget? Wahlbecken kanske(se länk)?
I övrigt är det svårt att veta vilka man ska hålla på i SM-finalen. Min far hade faktiskt dekalen "Skellefteå AIK, jomenvisst!" på bilen runt ca 78-81 ungefär, tills någon påhittig Povelrameltyp var framme och bytte v till s :-)
Luleå hade ju faktiskt ett riktigt profilstarkt lag under slutet av 80-talet till slutet av 90-talet och spelade vad radiosportens L-G brukar säga en "frejdig" håkky då.
Redigerad kommentar
El Maco: Javisst. Men bra idéer måste mogna som ett årgångsvin. Och kansliet hos Timrå IK är väl inte kända för att vara blixtsnabba att hitta på nya grepp eller känna vart vindarna blåser. Sedan är det sommarsemestrar och en massa andra saker som har högre prio än denna till synes enkla åtgärd som dock kan få ett stort symboliskt värde.
Med god planering slipper man bli tagen med byxorna nere vid knävecken! Eller nåt!