« Föregående · 3038559 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
ME88x: Till Alcens försvar vill jag dock tillägga:
det är snabbt och enkelt att värva dåliga spelare som inte har en chans på NHL och som få andra SHL-lag vill ha.
Eftertraktade riktigt bra spelare däremot är knepigare och kan ta tid - om dom först vill se om dom kan få erbjudanden från NHL.
Så det är bara att välja vilken hylla man vill att Alcen ska sikta på.
Notera:
hemvändare följer oftast inte denna mall
även sena värvningar kan bli fel /Delia t ex
sena värvningar kan bli bra /Trivigno, De Haan, Rafferty, Bellows, DIFs fjolårsvärvningar t ex
det är snabbt och enkelt att värva dåliga spelare som inte har en chans på NHL och som få andra SHL-lag vill ha.
Eftertraktade riktigt bra spelare däremot är knepigare och kan ta tid - om dom först vill se om dom kan få erbjudanden från NHL.
Så det är bara att välja vilken hylla man vill att Alcen ska sikta på.
Notera:
hemvändare följer oftast inte denna mall
även sena värvningar kan bli fel /Delia t ex
sena värvningar kan bli bra /Trivigno, De Haan, Rafferty, Bellows, DIFs fjolårsvärvningar t ex
+ 5
Sv: A proposito de nada
Sportnisse:
Det slutar nog med att Alcen hör av sig till Daniel Casselståhl, Kösa Karjalainen och Walle Wahlberg så dammar dom 3 av en sista vända.
Det slutar nog med att Alcen hör av sig till Daniel Casselståhl, Kösa Karjalainen och Walle Wahlberg så dammar dom 3 av en sista vända.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Makita: Frågan är varför ens ha en sportchef!
De här förvärven som så långt presenterats krävs det ingen större prestation eller arbetsinsats för att presentera.
De här förvärven som så långt presenterats krävs det ingen större prestation eller arbetsinsats för att presentera.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Huge: Får precisera för språkprofessor huge. Menar att alcen snöar in på en viss spelare å väntar . Blir det inget så har tiden gått å hyllorna tömts . Då blir det dags igen för att söka alternativ d el e and so on . På en mycke lägre hylla . Lex palu som till slut gick till öret istället . Vet det inte var Alcén som väntade den gången .
+ 2
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Det kanske är spelarna som velar?
Ja, det var just det jag försökte säga också.
Bara med en lite annorlunda formulering.
Att spelarna har en egen vilja och har rätt att tacka nej till Alcen, verkar vara nåt som är fullständigt obegripligt och märkligt i grismöbelns värld.
Ja, det var just det jag försökte säga också.
Bara med en lite annorlunda formulering.
Att spelarna har en egen vilja och har rätt att tacka nej till Alcen, verkar vara nåt som är fullständigt obegripligt och märkligt i grismöbelns värld.
Sv: A proposito de nada
Mattson: Ingår väl i o f s två matcher plus kringarrangemang i det men låter dyrt.
Dom får slänga in uppträdanden med Di Leva och Sven-Ingvars på köpet om det ska kunna bli fullt.
:-)
Dom får slänga in uppträdanden med Di Leva och Sven-Ingvars på köpet om det ska kunna bli fullt.
:-)
Sv: A proposito de nada
Huge: Det var inte det svar jag förväntat mig. Jag hade förväntat mig nåt i stil med:
Hur vet du att det är just Alcen som velar?
Det kanske är spelarna som velar?
:-)
Hur vet du att det är just Alcen som velar?
Det kanske är spelarna som velar?
:-)
+ 1
Sv: A proposito de nada
Skapliga priser vid utomhusmatchen. Sittplats 895 kr, ståplats 750 kr. Kan man sälja ut arenan med dom priserna?
Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Ditt jävla kinkiga och otåliga bebisgnäll har redan straffat oss tåliga och vuxna supportrar och det
kommer med säkerhet att fortsätta straffa oss under hela nästa säsong.
Jag föreslår att du lägger en motion när SHL har sitt årsmöte som går ut på att ingen sportchef ska behöva invänta nån påskrift öht.
När en SC vill ha en spelare så räcker det att sportchefen skriver på och därefter är spelaren ifråga automatiskt bunden av gällande kontrakt.
kommer med säkerhet att fortsätta straffa oss under hela nästa säsong.
Jag föreslår att du lägger en motion när SHL har sitt årsmöte som går ut på att ingen sportchef ska behöva invänta nån påskrift öht.
När en SC vill ha en spelare så räcker det att sportchefen skriver på och därefter är spelaren ifråga automatiskt bunden av gällande kontrakt.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Makita: alcens djävla velande å väntade på vissa eventuella spelares påskrifter kommer straffa Brynäs inför kommande säsong .
+ 6
Sv: A proposito de nada
Makita:
Du har förvisso en poäng, vi har t.ex. redan presenterat Gunler som ju spelade i samma lag som Välimäki, men det behöver inte betyda att han inte skrivit på för BIF. Ibland brukar det ta en stund för klubbarna att presentera en spelare.
Du har förvisso en poäng, vi har t.ex. redan presenterat Gunler som ju spelade i samma lag som Välimäki, men det behöver inte betyda att han inte skrivit på för BIF. Ibland brukar det ta en stund för klubbarna att presentera en spelare.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Detta anser jag är troligt.
Även Alcens plan C har spruckit på backsidan.
Vi har inte sett att Välimäki klar för Brynäs ännu.
Vilket troligtvis betyder att han väntar in eventuella bud ifrån någon NHL klubb likt Järnkrok 1Juli
Aho där i mot är klar för Växjö eftersom de har hans påskrift och vi har passerat 15 Juni.
Så troligtvis hamnar inte Välimäki i Brynäs.
Även Alcens plan C har spruckit på backsidan.
Vi har inte sett att Välimäki klar för Brynäs ännu.
Vilket troligtvis betyder att han väntar in eventuella bud ifrån någon NHL klubb likt Järnkrok 1Juli
Aho där i mot är klar för Växjö eftersom de har hans påskrift och vi har passerat 15 Juni.
Så troligtvis hamnar inte Välimäki i Brynäs.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Nästa onsdag kl 18.00 börjar Free Agency. Klubbarna kan då börja signa spelare som ej har kontrakt.
Innan dess; fredag-lördag är det draft. Brukar vara lite småintressant. Var i Florida 2017, slog på TV:n och av en slump var det första jag såg Jesper Boqvist gå som 36:a :-)
Innan dess; fredag-lördag är det draft. Brukar vara lite småintressant. Var i Florida 2017, slog på TV:n och av en slump var det första jag såg Jesper Boqvist gå som 36:a :-)
+ 3
Sv: A proposito de nada
magr: Ja, jag tyckte det var bra av Svedman att vara transparent med att Brynäs även har ett eget avtal med Red Bull.
+ 5
Sv: A proposito de nada
mk: Med tanke på hur aktiv Alcen varit under Silly season så spelar det inte så stor roll om han nu är på jobbet eller på semester.
Målet var fortfarande enligt Brynäs att ha klart truppen tidigare till nästa säsong vilket inte skett.
Dessa datum som ni sätter hoppet till flyttas hela tiden framåt när inga nyförvärv dyker upp.
Efter 1 Juli så får räkna med att det tar några veckor innan
dessa spelare har bestämt osv.
Sedan har försäsongen börjat och strax eftet det förklarar våran SC marknaden död.
Denna strategi har sällan om någonsin var en framgångs saga för Brynäs.
Målet var fortfarande enligt Brynäs att ha klart truppen tidigare till nästa säsong vilket inte skett.
Dessa datum som ni sätter hoppet till flyttas hela tiden framåt när inga nyförvärv dyker upp.
Efter 1 Juli så får räkna med att det tar några veckor innan
dessa spelare har bestämt osv.
Sedan har försäsongen börjat och strax eftet det förklarar våran SC marknaden död.
Denna strategi har sällan om någonsin var en framgångs saga för Brynäs.
+ 2
Sv: A proposito de nada
mk: kan väl egentligen tycka att har man satt sig så skiten med årets trupp så är väl ens egna semester något man får avvakta med. Lägger ingen jättevikt vid det. Däremot så har vi tillräckligt med underlag för att kräva att Svedman ersätter JA i god tid till säsongen 27/28
+ 1
Sv: A proposito de nada
Makita: Är det fastslaget att JA har semester?
Eller är det bara en tanke som fastnat hos dig och vissa andra skribenter?
Mig veterligen så öppnar free-agent den 1juli.
Då är det läge att jobba iaf.
Sen är man nog aldrig ledig som SC.
Tror nog att JA avskaffat Sundlövs fax och uppgraderat tillval och dylika appar.
Kan det vara så att de du och vissa andra inte har anammat den senaste tekniken och fortfarande använder fax som gör att ni tror att JA är på semester och loggat ut totalt?
Eller är det bara en tanke som fastnat hos dig och vissa andra skribenter?
Mig veterligen så öppnar free-agent den 1juli.
Då är det läge att jobba iaf.
Sen är man nog aldrig ledig som SC.
Tror nog att JA avskaffat Sundlövs fax och uppgraderat tillval och dylika appar.
Kan det vara så att de du och vissa andra inte har anammat den senaste tekniken och fortfarande använder fax som gör att ni tror att JA är på semester och loggat ut totalt?
Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Skiter i bandroller eller burop. Förväntar mig dock att han får plocka lite tänder som fastnat i sargen.
Sv: A proposito de nada
Knallhatten: Då stämde inte Pejas notering.
Då avbröt förmodligen Alcen semestern för en kort stund.
För något nyförvärv ifrån översta hyllan har vi inte sett röken av.
Spelartruppen skulle vara färdig tidigare till nästa säsong än till den förra,det har gått sådär för att vara snäll.
Då avbröt förmodligen Alcen semestern för en kort stund.
För något nyförvärv ifrån översta hyllan har vi inte sett röken av.
Spelartruppen skulle vara färdig tidigare till nästa säsong än till den förra,det har gått sådär för att vara snäll.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Jugge: Tack. Jag skulle nog själv inte uttrycka det som en kraftig majoritet när resultatet är 100 - 60 (15). Bra att det kom fram att Brynäs redan dricker Red Bull på sidan av, bra hanterat att vara öppna med det.
+ 2
Sv: A proposito de nada
magr: Hur var diskussionen kring Red Bull på årsstämman? Jag missade tyvärr mötet.
Vet inte om det blev så mycket diskussion. Motionären fick redogöra för sin motion. Därefter så redogjorde ordföranden (Conny Jonsson) på varför man tyckte att motionen skulle avslås. När det blev dags för votering så begärde ordförande ordet igen och kallade upp Svedman. Svedman meddelade då att Brynäs även hade ett annat, separat, eget avtal med Red Bull till ett betydande belopp som också då skulle försvinna om denna motion gick igenom.
Därefter blev det votering och motionen röstades ner i kraftig majoritet.
Vet inte om det blev så mycket diskussion. Motionären fick redogöra för sin motion. Därefter så redogjorde ordföranden (Conny Jonsson) på varför man tyckte att motionen skulle avslås. När det blev dags för votering så begärde ordförande ordet igen och kallade upp Svedman. Svedman meddelade då att Brynäs även hade ett annat, separat, eget avtal med Red Bull till ett betydande belopp som också då skulle försvinna om denna motion gick igenom.
Därefter blev det votering och motionen röstades ner i kraftig majoritet.
+ 5
Sv: A proposito de nada
Hej på er. Jag går på mitt jobb som målare och lyssnar på olika poddar hela dagarna.
Allt från sport till politik och samhällspoddar.
Denna podden är ju över mitt förstånd egentligen 8 av 10 gånger, då jag är helt analfabet på vad dom pratar om.
Podden inriktar sig mest till AI användare och vurmare.
Jag är inget av dom..
Men ibland så har dom intresseranta ämnen som även jag förstår.
Detta avsnitt är ett sådant.
Tror att jag med värme kan rekommendera podden till Er som arbetar mer med huvudet än med kroppen.
Kan samtidigt passa på att rekommendera Dominoeffekten. Ännu en bra podd.
God lyssning. I väntan på våra stora nyförvärv.
I'm listening to Marknaden | "Vad ska barnen arbeta med?" Om framtidens arbetsmarknad när AI tagit våra jobb, med Hampus, Viktor, Lars & Jacob on Podbean, check it out! www.podbean.com/ea/dir-2kds8-2ece723a
Ursäkta mig med länken. Gör som jag brukar göra det senaste, men gör nått fel..
Allt från sport till politik och samhällspoddar.
Denna podden är ju över mitt förstånd egentligen 8 av 10 gånger, då jag är helt analfabet på vad dom pratar om.
Podden inriktar sig mest till AI användare och vurmare.
Jag är inget av dom..
Men ibland så har dom intresseranta ämnen som även jag förstår.
Detta avsnitt är ett sådant.
Tror att jag med värme kan rekommendera podden till Er som arbetar mer med huvudet än med kroppen.
Kan samtidigt passa på att rekommendera Dominoeffekten. Ännu en bra podd.
God lyssning. I väntan på våra stora nyförvärv.
I'm listening to Marknaden | "Vad ska barnen arbeta med?" Om framtidens arbetsmarknad när AI tagit våra jobb, med Hampus, Viktor, Lars & Jacob on Podbean, check it out! www.podbean.com/ea/dir-2kds8-2ece723a
Ursäkta mig med länken. Gör som jag brukar göra det senaste, men gör nått fel..
Sv: A proposito de nada
Peja: Hur var diskussionen kring Red Bull på årsstämman? Jag missade tyvärr mötet.
Sv: A proposito de nada
Peja: Vad har ens Alcen lön för är frågan?
En hittills miserabel Silly season följs upp med att inte vara närvarande både på livesändning och årsmötet.
Riktigt dåligt.
Förmodligen har våran SC semester och återkommer i Augusti.
Då värvas spelarna ifrån den översta hyllan av de spelarna som fortfarande är kvar på marknaden efter att våra konkurrenter har gjort sina val.
Den hyllan är då tyvärr ganska långt nere.
Men vi kommer att få en sådana här spelare.
En spelare som älskar att spela för Brynäs som är en hårt jobbande spelare med bra karaktär och som älskar att tävla samt kommer till jobbet varje dag.
Då vet vi att vi har har värvat en riktigt bra spets för första och andra femman det är sen gammalt.
En hittills miserabel Silly season följs upp med att inte vara närvarande både på livesändning och årsmötet.
Riktigt dåligt.
Förmodligen har våran SC semester och återkommer i Augusti.
Då värvas spelarna ifrån den översta hyllan av de spelarna som fortfarande är kvar på marknaden efter att våra konkurrenter har gjort sina val.
Den hyllan är då tyvärr ganska långt nere.
Men vi kommer att få en sådana här spelare.
En spelare som älskar att spela för Brynäs som är en hårt jobbande spelare med bra karaktär och som älskar att tävla samt kommer till jobbet varje dag.
Då vet vi att vi har har värvat en riktigt bra spets för första och andra femman det är sen gammalt.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Noterar att Alcén inte var på plats på årsmötet och alltså inte hade kunna besvarat de frågor som du tyckte att jag borde ha ställt där. Han var inte med på livesändningen heller.
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Klassiker! Eller när Costanza slutar arbeta på jobbet men gör allt för att verka som att han jobbar mest. Har alltid med sig en portfölj, ser stressad och bekymrad ut och låtsas att varje fråga han får stjäl värdefull tid med bister min och suckar
+ 1
Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Om Brynäs är ett vinnande lag som gör spelare bättre har vi en bra position att attrahera både ledare och spelare oavsett var de kommer ifrån.
Bra fokus.
Om Brynäs är ett vinnande lag som gör spelare bättre har vi en bra position att attrahera både ledare och spelare oavsett var de kommer ifrån.
Bra fokus.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Äsch, skit i LC. Ge honom noll uppmärksamhet, han är ingen legend precis.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Hur vet du att lite mer pengar bara är orsaken till att han väljer Stockholm och DIF?
Väx upp säger jag.
Väx upp säger jag.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: spelat golf, trevlig person
Vad spelar det för roll, killen är fostrad i klubben - men väljer rivalen för lite mer pengar. Då kan man få leva med ett burop och en banderoll.
Vad spelar det för roll, killen är fostrad i klubben - men väljer rivalen för lite mer pengar. Då kan man få leva med ett burop och en banderoll.
+ 6
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Håller med. Hämnden är att vinna över DIF.
Lämna personen ifred i övrigt. Vi vet inget om omständigheterna.
Vill inte ens se Berra platta till honom totalt vid sargen och IKEA/Svedman sedan kommentera att han gillar platta paket.
:-)
Lämna personen ifred i övrigt. Vi vet inget om omständigheterna.
Vill inte ens se Berra platta till honom totalt vid sargen och IKEA/Svedman sedan kommentera att han gillar platta paket.
:-)
+ 3
Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Inte min melodi iaf. För mig är Carlsson en bra kille. Spelat golf med honom 2 gånger och mycket trevlig och sympatisk person.
Inte alla som känner till allt kring detta heller. Och bör därför inte döma.
Inte alla som känner till allt kring detta heller. Och bör därför inte döma.
+ 5
Sv: A proposito de nada
Costanza: Kom ihåg vilken succe det blev när Costanza fick för sig att agera helt tvärtemot sina naturliga instinker i varje situation - eftersom hans naturliga instinkter alltid ledde till misslyckande.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Costanza: !Tänkte ta en tur till Gävle i sommar då jag bott där i två vändor. Skön sommarstad. Kan snacka hockey med alla.!
Som sagt; en gång Brynäs, alltid Brynäs.
Välkommen in i värmen George! Rekommenderar att du köper säsongskort redan nu i Monitorn så behöver det inte bli så stressigt inför matcherna i vinter.
Kör på MoDo-merch i början av säsongen. Sedan gradvis kan du gå över till Brynäs-merch och känna en nästan odefinierbar känsla av värme och vällust ta över inombords :-)
Som sagt; en gång Brynäs, alltid Brynäs.
Välkommen in i värmen George! Rekommenderar att du köper säsongskort redan nu i Monitorn så behöver det inte bli så stressigt inför matcherna i vinter.
Kör på MoDo-merch i början av säsongen. Sedan gradvis kan du gå över till Brynäs-merch och känna en nästan odefinierbar känsla av värme och vällust ta över inombords :-)
+ 2
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Hallå Svensson, ligger lågt på alla sidor. Kul att ni etablerat er nu i SHL. Tänkte ta en tur till Gävle i sommar då jag bott där i två vändor. Skön sommarstad. Kan snacka hockey med alla.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Costanza: Det tror jag nog att du får. Du brukar ju vad jag vet, bete dig som folk
+ 3
Sv: A proposito de nada
Jag gjorde en ;-) till mitt förra inlägg men den föll bort. Kanske inte fungerar med emojis längre.
« Föregående · 3038559 · Nästa »

Mao: du bara jagar upp dig själv och målar upp ett killgissarscenario som inte är baserad på nån som helst fakta.
Med vänlig hälsning
Din egen språkprofessor