« Föregående · 3038983 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
Catodenäldresspöke13: Den sämsta silly season på väldigt länge, kanske sedan i fjol, och det som är mest konstigt i allt detta är att värvningarna rimmar väldigt illa med föreningens målsättning. Man vill leda och vinna guld men det enda man gör är att man chansvärvar. Ständigt och hela tiden.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Huge: JA har under årets silly inte levererat något som inger förhoppning om ett bättre lag och ledarskap inför säsongen.
Så han behöver verkligen leverera för att komma upp i mer än två plus.
Så han behöver verkligen leverera för att komma upp i mer än två plus.
+ 3
Sv: A proposito de nada
aplusb: Tvärtom. Svedman är nog fullt medveten om att inget är klart förrän allting är påskrivet och till 100% vattentätt.
Att han skulle vara missnöjd med Alcens arbete bara för att nåt till synes oförutsätt hänt när allt mer eller mindre varit klart, är ju bara trams.
Alcen borde ha avvaktat till dess att alla tänkbara varianter hade varit undanröjda och som skulle kunna sätta käppar i hjulet för den här värvningen.
Det är det enda Alcen ska ha kritik för.
I övrigt har han gjort ett riktigt bra jobb med att de facto vaska fram Välimäki som värvning, det kan ingen ta ifrån honom.
Det mest sannolika är ju att Välimäki och Carolina hade tagit det här beslutet även om Alcen hade avvaktat och inte gått ut med nånting förrän allt varit klappa och klart.
Att han skulle vara missnöjd med Alcens arbete bara för att nåt till synes oförutsätt hänt när allt mer eller mindre varit klart, är ju bara trams.
Alcen borde ha avvaktat till dess att alla tänkbara varianter hade varit undanröjda och som skulle kunna sätta käppar i hjulet för den här värvningen.
Det är det enda Alcen ska ha kritik för.
I övrigt har han gjort ett riktigt bra jobb med att de facto vaska fram Välimäki som värvning, det kan ingen ta ifrån honom.
Det mest sannolika är ju att Välimäki och Carolina hade tagit det här beslutet även om Alcen hade avvaktat och inte gått ut med nånting förrän allt varit klappa och klart.
+ 1
Sv: A proposito de nada
aplusb: Vi har sett det förr. Målsättningen förändras med förutsättningarna. Det är på ett sätt helt naturligt. Men det är oskickligt medialt. Hade varit bättre att börja med den retoriken och sen eventuellt överraska positivt.
Sen skulle jag inte gå så långt som att kalla honom som skämt till sportchef. Han gjorde ändå det otroliga och byggde ett SM-finallag direkt från HA. Även om det delvis var byggt av hemvändare.
Jag vill dock gå så långt som att säga att det hittills är en mycket svag sillyseason. I stort underkänt än så länge. Får se vad som händer framöver.
Sen skulle jag inte gå så långt som att kalla honom som skämt till sportchef. Han gjorde ändå det otroliga och byggde ett SM-finallag direkt från HA. Även om det delvis var byggt av hemvändare.
Jag vill dock gå så långt som att säga att det hittills är en mycket svag sillyseason. I stort underkänt än så länge. Får se vad som händer framöver.
+ 9
Sv: A proposito de nada
Ja ni, det är tråkigt det här med att hockey numera avgörs på sommaren. Jag som såg fram emot säsongen..
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Jag som trodde att målsättningen var att bygga ett bättre lag till kommande säsong, men det är jag det
+ 3
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Haha så det handlar alltså inte alls om att förbättra längre, utan ersätta spelare med "begränsade roller".
Vilket jävla skämt till sportchef han är.
Vilket jävla skämt till sportchef han är.
+ 6
Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Det är lugnt, Svensson!
Hockeyn är en bisyssla.
Det viktiga är att hushålla med resurserna.
Husmor Svedman som ansvarar för Hushållningssällskapet Brynäs är nöjd.
Det blir mer pengar i hushållskassan när andra betalar lönerna!
Vad gör det om det dammar lite på de övre hyllorna, det fixar vi innan vi gör vinter?
Det är lugnt, Svensson!
Hockeyn är en bisyssla.
Det viktiga är att hushålla med resurserna.
Husmor Svedman som ansvarar för Hushållningssällskapet Brynäs är nöjd.
Det blir mer pengar i hushållskassan när andra betalar lönerna!
Vad gör det om det dammar lite på de övre hyllorna, det fixar vi innan vi gör vinter?
Sv: A proposito de nada
Peja: Abris intervju i AB med Alcen idag:
Du nämnde tre forwards in. Vad har du för profil på de spelarna ni söker?
Man tänker väl alltid så högt upp det går. Om vi tittar på de forwards som har försvunnit, och bortser från Lucas (Pettersson), så är det Kopacka, Scott och Vesel. De hade relativt begränsade roller i vårt lag.
Vi vill addera så bra spelare som möjligt och så högt upp det går. Sedan är det alltid svårt att säga vad vi kan få, vad som är tillgängligt och vad som är möjligt i verkligheten. Men vi letar naturligtvis så högt upp det går, sedan får vi se var det slutar
Du nämnde tre forwards in. Vad har du för profil på de spelarna ni söker?
Man tänker väl alltid så högt upp det går. Om vi tittar på de forwards som har försvunnit, och bortser från Lucas (Pettersson), så är det Kopacka, Scott och Vesel. De hade relativt begränsade roller i vårt lag.
Vi vill addera så bra spelare som möjligt och så högt upp det går. Sedan är det alltid svårt att säga vad vi kan få, vad som är tillgängligt och vad som är möjligt i verkligheten. Men vi letar naturligtvis så högt upp det går, sedan får vi se var det slutar
+ 1
Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Med tanke på hur snälla GD brukar vara mot Alcen och försvara honom för i princip allt så är det där vidrigt hård kritik.
Har inte Alcen fruktansvärt bra på fötterna framåt så tror jag knappast att Svedman som affärsman är nöjd med hans arbete såhär långt. Han fattar att det här är en katastrof, istället för att sälja hype inför nästa säsong så blir det mest tragiskt av alltihop. Jag säger inte att Alcen hänger löst, men han behöver verkligen prestera nu - annars har jag extremt svårt att se att han kan sitta kvar när säsongen börjar.
Har inte Alcen fruktansvärt bra på fötterna framåt så tror jag knappast att Svedman som affärsman är nöjd med hans arbete såhär långt. Han fattar att det här är en katastrof, istället för att sälja hype inför nästa säsong så blir det mest tragiskt av alltihop. Jag säger inte att Alcen hänger löst, men han behöver verkligen prestera nu - annars har jag extremt svårt att se att han kan sitta kvar när säsongen börjar.
+ 5
Sv: A proposito de nada
Herr Larsson kan inte reglementet - är en fras jag tänker på.
Nåja, vad är väl en bal på slottet..? Den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles... alldeles underbar! - är en annan fras jag tänker på.
En tredje fras är - när spiltan är tom bits hästarna - appropå tjafs mellan supportrar härinne
Påt igen!!
Nåja, vad är väl en bal på slottet..? Den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles... alldeles underbar! - är en annan fras jag tänker på.
En tredje fras är - när spiltan är tom bits hästarna - appropå tjafs mellan supportrar härinne
Påt igen!!
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Han verkar dock måttligt imponerad av JA och Brynäs i sin krönika idag.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Lemp: Känns konstigt att Välimäki skulle säga att han ser fram emot o vinna guld med anrika Brynäs om han visste om att de skulle bli nhl. Tror de gick väldigt fort med de kontraktet och förstår att han inte säger nej till nästan 9 miljoner. De är väl ungefär vad drömvinsten på lotto motsvarar för oss vanliga knegare...
+ 2
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: " Något tofflig... kan tyckas."
Eller "Något mansgrisaktigt" hos dig, kan tyckas...
Finns ett bra uttryck på engelska här:
"When mama is happy, everybody is happy..."
Eller "Något mansgrisaktigt" hos dig, kan tyckas...
Finns ett bra uttryck på engelska här:
"When mama is happy, everybody is happy..."
+ 1
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Jag funderade nyss på om någon hann beställa en tröja med hans namn på ryggen :)
+ 1
Sv: A proposito de nada
Huga: Ibland läser man för fort..Farligt nick! Jag hann tänka.. vafan har Huge bytt profilbild!? Samt börjat använda utropstecken.. fick dubbelkolla
+ 1
Sv: A proposito de nada
Trodde alla var ville ha lite drag under sillyn, Välimäki signar nytt dagen efter, Nya målvakten blir trade'ad, Gästrin som ingen tänkte vi skulle få testa i laget har också blivit bortbytt i NHL.
har väll aldrig varit så mycket konstigt som hänt en silly som i år.
har väll aldrig varit så mycket konstigt som hänt en silly som i år.
+ 12
Sv: A proposito de nada
Hörde idag att Carlsson hade satt in sig på att spela med Brynäs. Men att hans tjej fick sista ordet. Hon ville inte till Gävle utan huvudstaden. Därav att Carlsson valde DIF. Något tofflig... kan tyckas.
Vet inte om det stämmer. Men källan är skapligt trovärdig.
Orkar inte med, sluta med skitsnack. Säger detta för er som är intresserade av rykten. Rykten som faktiskt kanske stämmer. Sen gjorde det naturligtvis inget att Wiken spådde på detta med extrem lön heller.
Vet inte om det stämmer. Men källan är skapligt trovärdig.
Orkar inte med, sluta med skitsnack. Säger detta för er som är intresserade av rykten. Rykten som faktiskt kanske stämmer. Sen gjorde det naturligtvis inget att Wiken spådde på detta med extrem lön heller.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Ett nystartat konto på HS som öppnar starkt.
Kan det möjligtvis vara en gammal bekant som är avstängd.
Kan det möjligtvis vara en gammal bekant som är avstängd.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Undrar om Välimäkis tröja bör hissas i taket efter alla hans insatser i vår dress..?
Sv: A proposito de nada
Scerban: Sasse.. killen som aldrig vågar ställa nån i Brynäs mot väggen med tuffa frågor. Och han ska jobba som journalist. Tillåt mig skratta.
Sv: A proposito de nada
Ändå bra tajming med brynäs insta måste jag säga... (ironi)
Lägger ut massa om biljettförsäljning. Nu, idag. Liknar nu Palushaj gate. Undrar vem som är media ansvarig för Brynäs insta. Kan inte ha alla hästar hemma den personen.
Lägger ut massa om biljettförsäljning. Nu, idag. Liknar nu Palushaj gate. Undrar vem som är media ansvarig för Brynäs insta. Kan inte ha alla hästar hemma den personen.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Uttalande från Brynäs. Håll i er, det är långt:
Vi har tagit del av uppgifterna om att Juuso Välimäki har skrivit ett avtal med Carolina Hurricanes.
- Vi är otroligt besvikna. Vårt uppdrag är att bygga ett så starkt lag som möjligt och det arbetet fortsätter med full kraft, säger Johan Alcén, sportchef Brynäs IF
När det gäller frågor om regelverket för övergångar mellan NHL- och SHL så hänvisar vi till SHL och Svenska Ishockeyförbundet.
Vi har tagit del av uppgifterna om att Juuso Välimäki har skrivit ett avtal med Carolina Hurricanes.
- Vi är otroligt besvikna. Vårt uppdrag är att bygga ett så starkt lag som möjligt och det arbetet fortsätter med full kraft, säger Johan Alcén, sportchef Brynäs IF
När det gäller frågor om regelverket för övergångar mellan NHL- och SHL så hänvisar vi till SHL och Svenska Ishockeyförbundet.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Scerban: Utifrån Sasses artikel så känns det ju som att Alcen helt enkelt har tagit en rövare som inte gått hem.
Högst sannolikt i vetskap om att han fortfarande ändå har andra alternativ på bordet som han jobbar parallellt med.
Högst sannolikt i vetskap om att han fortfarande ändå har andra alternativ på bordet som han jobbar parallellt med.
Sv: A proposito de nada
Alcén får väl svara själv sedan, men det verkar ju kunna gå väldigt snabbt och utan större respekt för inblandade när NHL-klubbarna är i farten. Tänkte på det stod häromdagen att Milton Gästrin inte var informerad när nyheten om hans trade släpptes. En 19-åring som ställt in sig på att få spela i Brynäs och vars tillvaro vändes upp och ner på ett ögonblick. Hur respektlösa kan man bli.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Lunkan: "Inte presenterad"? Jo, men det var ju det han åtminstone verbalt var.
Sv: A proposito de nada
KulaShaker: En tänkbar variant är att Välimäki skrivit på för Brynäs och därefter ångrat sig när han fått ett förslag från Carolina som han inte kunde motstå, och nu tvingas han som kontraktsbrytare ersätta Brynäs utifrån vad som står i kontraktet med Alcen i rådande läge.
Mao: Alcen har gjort allt rätt men kan och bör isf inte tvinga en spelare att spela för Brynäs om denne vill bryta ett gällande kontrakt.
Mao: Alcen har gjort allt rätt men kan och bör isf inte tvinga en spelare att spela för Brynäs om denne vill bryta ett gällande kontrakt.
Sv: A proposito de nada
Huge: Jo, kunde säkerligen hanterats bättre som sagt. Ser att Sasse nu skrivit att han frågade Alcén om det fanns någon risk att Välimäki kunde bli kvar i NHL och inte fick något riktigt svar. Det låter absolut märkligt, och vi borde väl få en kommentar snart förhoppningvis.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Scerban: Bortsett från komiken med kinkiga och otåliga fans som grinar oavsett om en spelare värvas tidigt eller sent så undrar man varför Alcen gått ut med att Brynäs gjort klart med Välimäki innan det varit just klart, till 100%.
Har han medvetet chansat och sålt skinnet innan björnen varit skjuten, fullt medveten om att det här kunde hända?
Eller har han slarvat och inte haft koll på alla tänkbara varianter i regelverket vid såna här övergångar?
Lär väl komma en förklaring och då får man avgöra ifall hans agerande känns trovärdigt och begripligt eller inte.
Rent spontant känns det iaf som ett klavertramp
av en SC att basunera ut nåt innan
ett kontrakt är till 110% vattentätt.
Har han medvetet chansat och sålt skinnet innan björnen varit skjuten, fullt medveten om att det här kunde hända?
Eller har han slarvat och inte haft koll på alla tänkbara varianter i regelverket vid såna här övergångar?
Lär väl komma en förklaring och då får man avgöra ifall hans agerande känns trovärdigt och begripligt eller inte.
Rent spontant känns det iaf som ett klavertramp
av en SC att basunera ut nåt innan
ett kontrakt är till 110% vattentätt.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Vi har väl för många kommunikatörer så det är svårt att hålla reda på vem som gör vad och när. Nu kan man säkert skylla på någon sommarvikarie som missade att den förpreppade nyheten skulle hållas tills den store JA gled in på kontoret den 1:a och ropade SLÄPP.
Shit happens!
Får nog helt enkelt hoppas på att Velimjäki inte tar en plats i Carolina utan blir släppt till Brynäs tidigt.
Shit happens!
Får nog helt enkelt hoppas på att Velimjäki inte tar en plats i Carolina utan blir släppt till Brynäs tidigt.
+ 1
Sv: A proposito de nada
avdankad: Verkar vara du som lipar över att andra människor har olika åsikter än dig?
Sv: A proposito de nada
magr: Jag skrev vänta tills det är safe, varför ska jag bli lika förbannad över att någon som inte är presenterad försvinner? Man kan inte tappa något man inte har.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Brynäsaren1912:
Lägg därtill spetsbacken som skulle ha värvats hela förra säsongen innan shl ens startat men som aldrig kom. Witkowski du får ursäkta.
Som jag varit inne på under alla alcens år. Han borde inte vara sportchef i Brynäs. Och om han ska vara det borde brynäs ha anställt en General Manenger redan från dag 1 som klubben då lovade att man skulle ha.
Denna silly är faktiskt rätt jobbig.
Dessutom hör jag att spelare är klara. Men Brynäs kommunikation mot oss fans är kass. Och det känns som hela föreningen vill provucera oss fans.
Inte första gången det dröjer med offentliggörande.
Minns hela förra sillyn också. Alla visste att spelare skulle lämna men Brynäs har blivit shls sämsta klubb på kommunikation. Tyvärr.
Lägg därtill spetsbacken som skulle ha värvats hela förra säsongen innan shl ens startat men som aldrig kom. Witkowski du får ursäkta.
Som jag varit inne på under alla alcens år. Han borde inte vara sportchef i Brynäs. Och om han ska vara det borde brynäs ha anställt en General Manenger redan från dag 1 som klubben då lovade att man skulle ha.
Denna silly är faktiskt rätt jobbig.
Dessutom hör jag att spelare är klara. Men Brynäs kommunikation mot oss fans är kass. Och det känns som hela föreningen vill provucera oss fans.
Inte första gången det dröjer med offentliggörande.
Minns hela förra sillyn också. Alla visste att spelare skulle lämna men Brynäs har blivit shls sämsta klubb på kommunikation. Tyvärr.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Scerban: Förmodligen har HV en betydligt bättre dialog med spelare och agent
+ 1
Sv: A proposito de nada
waker: I sådant fall kunde man kommunicerat i efterhand att det finns ett avtal med spelaren ifråga inför nästkommande säsong också om det blir aktuellt.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Lemp: Måste det vara en fördel?
Det kan handla om att vara transparens och tydlig mot oss medlemmar, då det kan komma bakvägen i annat fall då det finns ett kontrakt skrivet.
Det kan handla om att vara transparens och tydlig mot oss medlemmar, då det kan komma bakvägen i annat fall då det finns ett kontrakt skrivet.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en till chans
Nu är samma fans förbannade över att nyförvärvet presenterades för tidigt
Hur ska ni ha det? Ska vi vänta med att presentera nyförvärv tills NHL-risken är borta? Kan ni då visa lite tålamod med värvningar?
Som någon annan skrev ni hade ni blivit lika förbannade om Brynäs släppt en nyhet senare om att man värvat en klasspelare men att den visst ska fortsätta minst en säsong i Nordamerika.
Kan förresten noteras att HV71 gjorde nyförvärvet Noah Phlip officiellt igår. Spelade i samma lag som Välimäki, och gjorde också ett starkt AHL-slutspel. Är de 100 % säkra på att ingen NHL-klubb tar honom?
Det har hänt förut för SHL-klubbar att nyförvärv inte blev av för NHL kom i mellan. Olyckligt att det bara blev ett dygn mellan nyheterna och säkerligen kunde det hanteras bättre men vi får tyvärr leva med det.
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en till chans
Nu är samma fans förbannade över att nyförvärvet presenterades för tidigt
Hur ska ni ha det? Ska vi vänta med att presentera nyförvärv tills NHL-risken är borta? Kan ni då visa lite tålamod med värvningar?
Som någon annan skrev ni hade ni blivit lika förbannade om Brynäs släppt en nyhet senare om att man värvat en klasspelare men att den visst ska fortsätta minst en säsong i Nordamerika.
Kan förresten noteras att HV71 gjorde nyförvärvet Noah Phlip officiellt igår. Spelade i samma lag som Välimäki, och gjorde också ett starkt AHL-slutspel. Är de 100 % säkra på att ingen NHL-klubb tar honom?
Det har hänt förut för SHL-klubbar att nyförvärv inte blev av för NHL kom i mellan. Olyckligt att det bara blev ett dygn mellan nyheterna och säkerligen kunde det hanteras bättre men vi får tyvärr leva med det.
+ 21
Sv: A proposito de nada
waker: Samtidigt måste inte Brynäs kommunicera ut avtalet överhuvudtaget. Man skulle lika gärna kunna kommunicerat ut avtalet nästa säsong, om det blev aktuellt då. Jag ser faktiskt inga tydliga fördelar med att offentliggöra det redan nu. Allt som sker är att vi blir hånade i sociala medier och får leva med diverse rubriker i media.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Jag tänker så här gällande situationen...
Kontraktet har varit klart en längre tid men man väljer att vänta in 1/7.
När man sedan får veta att Välimäki ska skriva ett kontrakt på ett år, går man ut med det precis innan detta kontrakt skrivs - i och med att han har 2 år med Brynäs, vilket gör att kontraktet ändå är aktivt så länge han bara har 1 år där borta.
Nu vet alla om att denna förstärkning kan komma nästa säsong istället för att kontraktet skrevs i år, innan han blev erbjuden från NHL. Man säkerställde att Välimäki inte skulle spela någon annanstans än i Brynäs om det inte blev något i NHL och man blev tvungen att gå ut med det dagen innan i och med att det är skrivet på 2 år och inte 1 år.
Kontraktet har varit klart en längre tid men man väljer att vänta in 1/7.
När man sedan får veta att Välimäki ska skriva ett kontrakt på ett år, går man ut med det precis innan detta kontrakt skrivs - i och med att han har 2 år med Brynäs, vilket gör att kontraktet ändå är aktivt så länge han bara har 1 år där borta.
Nu vet alla om att denna förstärkning kan komma nästa säsong istället för att kontraktet skrevs i år, innan han blev erbjuden från NHL. Man säkerställde att Välimäki inte skulle spela någon annanstans än i Brynäs om det inte blev något i NHL och man blev tvungen att gå ut med det dagen innan i och med att det är skrivet på 2 år och inte 1 år.
+ 2
Sv: A proposito de nada
lapad: Menar väl mer att nånting behöver komma från föreningen när det här händer såpass tätt inpå att man presenterar spelaren.
Klart jag inte förväntar mig att han ska öppna upp dörrarna till exakt hur förhandlingen med Välimäki sett ut osv, menar mer bara att någon sorts signal behöver skickas ut mot supportrarna.
Klart jag inte förväntar mig att han ska öppna upp dörrarna till exakt hur förhandlingen med Välimäki sett ut osv, menar mer bara att någon sorts signal behöver skickas ut mot supportrarna.
+ 2
Sv: A proposito de nada
avdankad: Det löser sig Det vet vi ju ännu inte. Men klart som fan man blir orolig när vi inte värvat en ända spets spelare. Vi får hoppas på det bästa men just nu ser det mörkt ut
+ 1
Sv: A proposito de nada
Samsung: ''Om JA har hjärta för Brynäs så borde han ställa sin plats till förfogande under dagen.
Det här är ett fruktansvärt haveri av en kunnig yrkesman. ''
Men överdriv MER då. Helt sjukt vad ni lipar här inne över silly season. Andas. Det löser sig..
Det här är ett fruktansvärt haveri av en kunnig yrkesman. ''
Men överdriv MER då. Helt sjukt vad ni lipar här inne över silly season. Andas. Det löser sig..
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jugge: På tal om Svedman. Vi minns väl alla att han i vanlig ordning framstod som ytterst professionell senast när de ekonomiska resultaten presenterades. Något han satt i system som är mycket lyckat är att lova i princip ingenting, sänka allas förväntningar för att sedan komma med rena imponerande resultat.
Alcén har denna vår och sommar inte riktigt följt samma mönster.
Det är ju inte utan att undra hur tankarna går hos Svedman nu. Man får ju ändå för sig att han med visst reserverat inre raseri undrar vad sjutton som händer.
På värvningsfronten intet nytt blev till byggandet av Maginotlinjen och nu är det snart dags för nästa omgång
Alcén har denna vår och sommar inte riktigt följt samma mönster.
Det är ju inte utan att undra hur tankarna går hos Svedman nu. Man får ju ändå för sig att han med visst reserverat inre raseri undrar vad sjutton som händer.
På värvningsfronten intet nytt blev till byggandet av Maginotlinjen och nu är det snart dags för nästa omgång
+ 2
Sv: A proposito de nada
aplusb:
Man ville garanterat sälja sina snordyra biljetter till utematchen i Tierp. Bygga lite hype.
Det gick ju sådär. Jag tänkte köpa idag, jag struntar i det nu. Sparar mina 900:- och köper tre lådor pilsner istället.
Helt ärligt, roligt med en sån match. Men orka att försäljningen börjar redan idag? Är ju ett halvår tills pucken släpps
Man ville garanterat sälja sina snordyra biljetter till utematchen i Tierp. Bygga lite hype.
Det gick ju sådär. Jag tänkte köpa idag, jag struntar i det nu. Sparar mina 900:- och köper tre lådor pilsner istället.
Helt ärligt, roligt med en sån match. Men orka att försäljningen börjar redan idag? Är ju ett halvår tills pucken släpps
+ 1
« Föregående · 3038983 · Nästa »