1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779526 inlägg · 7967 ämnen

Sv: A proposito de nada
www.gd.se/sport/soderstrom-om-att-valja-bort-brynas-bara-en-hockeykarriar/

Känns väl inte omöjligt att Söderström kommer tillbaka om något år på den där intervjun.

Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Och där gör han mål. 🖤💛❤️🇸🇪

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Janne Larsson är en fantastisk analytiker. Och har ärligt talat gjort en mycket bättre tränarkarriär än Masken. Däremot kanske man bör vidga vyerna lite och titta utanför guldlaget från 93 när man rekryterar till tränarstaben.

Sv: A proposito de nada
Kan någon förklara varför Ove Molin ska vara kvar i en ledarstab? Jag har personligen oerhört svårt att begripa varför

Sv: A proposito de nada
Sportnisse: Vi har ju i o f s landat toppensex de två senaste säsongerna. :-)

Sv: A proposito de nada
Skrubben: Jag tror det är som bland spelare. Att man har siktat för högt och att de har tackat nej. Finns det något annat lag som inte har en komplett tränaruppsättning nu? HV71, kanske?

Gällstedt har varit tydlig med att han vill se truppen spikad när laget samlas igen i augusti. Det levererade inte Alcén förra säsongen, frågan är om han klarar av det nu. Det är tydligt att Gällstedt gång på gång refererar till att en anledning bakom det att det dröjde så länge att komma igång 25/26 var att det tog lång tid att sätta gruppen, för mig är det en tydlig passning till att laget sattes för sent.

Sv: A proposito de nada
mk: Det var samma snack kring backen förra säsongen. Jag köper inte teorin att Gällstedt skulle blockera värvningar och andra rekryteringar när han vid varje tillfälle påpekar hur viktigt det är att göra detta i tid. Det är Alcèn som alltid snackar om is i magen, att det får ta den tid det tar och så vidare.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: inte för att vara den som är den, men tror vi alla vetat att Silfverberg, Larsson, Bäckström och Järnkrok skulle vända hem för Brynäs. Men vi alla andra är inte lika uppmärksamhets kåta så vi är tvunga att lägga ut fiskekrokar för att fånga upp uppmärksamhet så man kan verka cool när det väl blir klart🤣

Sv: A proposito de nada
ante08: Vad roligt! Jag hörde exakt det ryktet inför förra säsongen men mot Djurgården. Det gick väl inte riktigt i lås redan förra säsongen då.

Det kan bli ett fint firande till en 40-åring.

Sv: A proposito de nada
Huge: ja det var verkligen en bra målvakt vinsch i slutspelet, han klappade inte alls ihop.

Tror på Chrona tills motsatsen bevisas. Ingen har fått så många chanser som Källgren i SHL:s historia och det är fakta att han inte löser det. Hoppas innerligt han snabbt finner rollacceptans som båsöppnare och stöttar Chrona.

Sv: A proposito de nada
Jugge: Ja, och fler andra experter var inne på samma linje som Heino, Sanny sa det flera gånger. Även Loob i hockeykväll. Men Huge har säkert en lans till i rockärmen och vill diskvalificera dem med..

Sv: A proposito de nada
Huge: Precis vad jag ville komma till. Detsamma gäller dig. Har inte sett att du ifrågasatt dom som tycker att Anton Hansson är en bra målvaktstränare.

Sv: A proposito de nada
Catodenäldresspöke13: För nån månad sedan sa Heino ungefär att kommer Chrona till Brynäs kan det bli riktigt bra. Får väl hoppas Heino har rätt.

Sv: A proposito de nada
Jonjo: Ruskig över hype Love. Borde nog fått vänta nått år till. Vart är tex en sån som Linus Söderström eller Ersson? Samhall är fan sämre att ta ut lag än Garpen ??? Och vafan gör De La i en andra kedja i ett VM? André före Frondell. Hahaha fiasko Tre Kronor. Ska bli skönt att Grönan snart är tillbaka.

Sv: A proposito de nada
Peja: Ja vissa spelare gör det.
Andra spelare går ditt pengarna och hjärtat tar dom.
LC gick bara på pengarna, vad vi vet.

Iom att även Rögle var med upp till 300" så känns det som att LC prioriterade de få tusenlapparna före "klubbhjärtat" .

Sv: A proposito de nada
Huge: Asså är du pantad? Jag ville se LC i Brynäs igen för att han är Brynäsfostrad och skicklig sist han spelade i laget. Det har inget med skador att göra, som givetvis spelat in om han var aktuell för oss. Det är han inte så varför ens älta LC? Likheterna existerar inte.

Sv: A proposito de nada
Bob: Här resoneras det mer kring Juuso.
Oavsett om det blir honom eller ej så är det en bra signal om vilken hylla JA letar på vilket i sig är glädjande.

Sv: A proposito de nada
Sportnisse: fyra poäng på sex matcher sen han kom tillbaka.antar att de tittat på dem och sett att han kan röra sig skapligt.

Känner rätt mycket grapplingmänniskor som fuckat upp ack och annat och de verkar komma tillbaka rätt bra. Tror det är värre för knän med långsiktig utnötning än att de sliter av det på en gång och sen lagar det hela.

Naturligtvis varningsflagga men ändå ok skada att komma tillbaka ifrån.

Sv: A proposito de nada
Såg att någon diskuterade Stevens här inne

Hoppas inte Alcen värvar honom, han är lat och oengagerad när det går emot honom, mer dippar än dalar i Leksand men när han är bra så är han bra men det är väldigt sällan tyvärr, riktigt besviken på hans säsong i Leksand, med tanke på säsongen i SSK året innan så trodde nog Leksand att de hittat superstjärnan men icke.

Floppvarning utfärdad

Sv: A proposito de nada
slöhög322: I artikeln du länkar så spekulerar Mathias Persson i Jack Ahcan till Brynäs.

Sv: A proposito de nada
Jompe: Betyder detta att Brutal-Sven i Luelåboken nu kommer återgå till att kalla Shinnimin för fuskande filmare?

Sv: A proposito de nada
honken21:
Spelare har ju vid flera tillfällen sagt att Rödin sannolikt är den starkaste och bäst tränade spelaren i laget trots sin ålder. Han är en oxe.

Sv: A proposito de nada
Bob: Spelarna som saknas just nu är inte många till numerären, men de är i princip lagets viktigaste pusselbitar spelmässigt. En förstamålvakt, en förstaback, en förstacenter och en toppforward. Det hade varit en helt annan (bättre) situation om spelarna som ska in hade varit breddspelare.

Sv: A proposito de nada
Peja: ” Weissbach kan hamna i KHL.”

Visst att han är göteborgare, men så j-vla korkad kan han väl inte vara?..

Sv: A proposito de nada
Huge: Ja du Huge att vänta in godbitarna i Augusti September är ju något som brukar ge bra utdelning det har historien visat många gånger.
Det finns 13 sportchefer som är idioter som inte har fattat detta medans Brynäs alltid har ett geni som sportchef som lyckats vänta in dessa godbitar.
Detta har historien visat,och jag kan inte begripa hur övriga 13 sportchefer i SHL är så tröga att de inte väntar in dessa godbitar.
Historien har verkligen visat om man ser till de sportsliga resultaten att våran sportchef har varit den mest kompetenta eller hur…

Sv: A proposito de nada
Samsung: Tränartrojkan har inte lyckats lösa boxplay-problemet på mer än ett år. Det visar att nytt blod behövs i båset. Jag hoppas det blir Niklas Andersson, han må se ut som en skurk från en Karate Kid-film nuförtiden, men han har rätt profil för uppdraget.

Sv: A proposito de nada
Mycket bra med Masken. Allt har sin tid.
Besitter såklart stor hockeykunskap.
Jag är dock helt övertygad om att hans virrighet ligger bakom en eller två (läs flera) "too many players on the ice".
Han är exakt så virrig som han ser ut att vara.

Sv: A proposito de nada
Jugge:
Oväntat att den skräpklubben plockar upp dyngan.

Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Alcen väntar in höstgäddorna. För dem krävs det en stor fet plånka och wobbler som går riktigt djupt ner i dyn. 👍

Sv: A proposito de nada
Jocke7: Säkert fler som inte har läckt ut, men även andra klubbar än Brynäs lär ju ha gått bet på nämnda spelare. Mycket kvar av silly season men hittills håller Brynäs silly season allsvensk nivå.

Sv: A proposito de nada
RommeTigern: Rent spontant känns ingen av de spelarna som toppbacken som Brynäs letar efter. Går hellre för ett bra AHL-namn.

Sv: A proposito de nada
Snart kommer det. Marknaden är död, vi får avvakta vad som händer där borta.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Det värsta som skulle kunna drabba dig om du länkar till intervjun är väl bara att du kan bli ”beskylld” för att ha missuppfattat eller övertolkat det Alcen säger, och det vore väl isf inte så farligt, eller?

Jag menar, du verkar genom åren ha fått ett rykte om dig att trolla och fabulera om saker som ingen kan bekräfta sanningshalten i.
Om det nu stämmer att Alcen ”solklart” dissar Bäckis inverkan på laget och det verkligen stämmer när man får se intervjun, då gör ju det att din trollstämpel kommer på skam och bevisar att du tvärtom är trovärdig i dina påståenden överlag.
Det tycker man ju borde vara en jävligt bra anledning för dig leta upp intervjun.
Nu verkar det som att du försitter möjligheten att tvätta bort trollstämpeln och det av ren lathet eftersom du inte ”orkar leta upp och länka”.

Lite onödigt om du är mån om ditt rykte som hyfsat trovärdig skribent, kan man tycka…

Sv: A proposito de nada
Nu blörjar man ändå bli lite orolig. Ska inte behöva vara så svårt att värva till Brynäs. Vad gör Alcén? Ge oss Bäckis och gärna en till under dagen!
Annars är det nog läge att ringa Scott igen och kolla om snabb comeback!

Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Jag skulle säga att det är en ganska tacksam uppgift att komma som ny målis till Brynäs. Ligger du på 85-87% och kniper nån match åt laget per säsong så ligger en förlängning av kontraktet nära till hands.

Sv: A proposito de nada
Jag tycker att det är för lite fokus på målvaktsfrågan - Kolla den GALNA statistiken i kvartsfinalserien mot Växjö. Alla siffror säger att Brynäs borde ha vunnit den serien - Utom målvaktssiffrorna. Och så såg det nästan ut hela säsongen.

Brynäs behöver lasta massor av pengar på en toppmålvakt som kan ligga över 90% konstant. Och ja, jag vet att det hänger ihop med försvarsspelet, men kolla på de siffrorna med, Brynäs var ett lag som släppte till få skott emot sig. Ändå har man dåliga räddningssiffror. Nånting känns fel med målvaktsspelet i Brynäs IF.

Gavve, har jag fel?

Sv: A proposito de nada
Peja:

”framförallt ta in en riktigt bra tränare (Bulan). På sätt och vis var silvret under Bengtzén en mer imponerande sportchefsprestation än Alcéns ifjol, han fick ju spelare som Silfverberg och Söderström serverade på ett silverfat.”

Alcén tog in Gällstedt. Alcén tog in Kopacka, Indrasis, Benn, Tärnström, Trivigno, D’Astous, Andersson.

Och sanningen är att Alcén var den som fick hem Söderström, Silfverberg och Bäckström. Du säger att det var på silverfat men vad vet du egentligen om det?

Sv: A proposito de nada
Peja: Det var då ett evinnerligt tjat på dej om att han inte tjänat ordentligt med pengar. Det må så vara..
Men skillnaden mellan två SHL-klubbars anbud i detta fall, lär inte avgöra om han kan pensionera sig efter karriären eller inte.

Sv: A proposito de nada
Det ska i alla fall bli väldigt intressant om/när vi får reda på hur mycket LC valde bort Brynäs för. Eller om det berodde på andra faktorer. Hur jag än vrider och vänder på scenariot så har jag dock svårt att inte vara besviken på LC.

Sv: A proposito de nada
Berge: surt att vi missade både lucas och söderström. 2 backar som förstärkt oss rejält, en hade räckt.
Våran baksida håller inte.

Sv: A proposito de nada
Lunkan: Länge sedan man såg några så överlägsna vinnare. De bara blåste igenom serien och slutspelet.

Sv: A proposito de nada
Peja: Grattis saik kan inte säga annat än att det är välförtjänt. Sjukt trist finalserie, CHL mer intressant.

Sv: A proposito de nada
Retse: Ingen tvivlar nog på att Alcén gör det som han tror är bäst. Han har en polare som förefaller vara en bra kandidat som spelarutvecklare och assisterande tränare, då går den personen före samtliga andra potentiella kandidater, även de med mycket mer erfarenhet. Om en professionell och objektiv rekryterare hade fått i uppdrag att leta på den bästa möjliga spelarutvecklaren, så hade hen knappast landat i en person helt utan erfarenhet. Frågan är om Danielsson överhuvudtaget hade fått komma in på intervju. Det är ett liknande scenario som med Honken, som fick jobbet före ett stort (ännu större) antal personer som år efter år bevisat sig som duktiga målvaktstränare. Förutom själva kompetenserna handlar det ju om att veta att personen klarar av påfrestningen och arbetsinsatsen. Honken hade sin padelhall vid sidan om och många matcher såg han inte på plats, men eftersom han var en del av ”gänget” var det ändå acceptabelt på något vis. Om jag minns rätt satt du och försvarade Honken-rekryteringen på precis samma vis.

Sv: A proposito de nada
Rönnberg vinner och blir mästare i Schweiz redan första säsongen

Kul för honom, en tränare jag alltid haft enorm respekt för

Sv: A proposito de nada
Trevlig intervju med Victor Johansson. Litar på att det är Tjommens grabb och en sympatisk spelare.

Hoppas vår ålderstigna grupp inte är för mycket "Old boys club" utan inbjuder yngre förmågor som Victor.
En sådan typ av stämning påverkar olika personer på olika sätt. Vissa blir taggade, andra kan bli avtända. En lagom "Espirit de Corps" gynnar nog laget mest i slutändan.

Med det sagt, vore roligt om Victor tog stora kliv och blev en bra SHL back den kommande säsongen

Förklarar omtalade flytten: "Därför jag tog beslutet" - hockeysverige.se share.google/cGRc20Y4xEPL5Yxov

Sv: A proposito de nada
Anders Berg:

Bara två genuina frågor:

1)Om du säger att 25/26 var skit (en säsong när vi kom sexa i tabellen) vad anser du är godtagbart då?



2) Om vi utgår ifrån att Brynäs kom från allsvenskan för två säsonger sen, vad skulle du då säga att en serieseger, en SM-final, en topp 6-placering och ett kvartsfinal är utifrån följande skala:

1. Skit
2. Dåligt
3. Underkänt
4. Godkänt
5. Bra
6. Mycket bra

Vore intressant om du kunde svara på detta

Sv: A proposito de nada
mk:

Visst ska man sätta mål men de ska också vara rimliga.
Jag misstänker att FBK, Frölunda, Rögle, Luleå, Skellefteå, Växjö, Brynäs och kanske någon till har som mål att alltid hamna topp sex. Redan där börjar det bli lite trångt om platserna. Om alla ska börja uppgradera målet till topp fyra för att det låter bättre, ja då är det ett helt gäng som kommer misslyckas varje år. Om man ska komma topp fyra eller sex varje år lär man ha betydligt bättre förutsättningar än övriga åtta till tio lag, beroende på mål, om man ska lyckas.

Är det inte rimligare att se vad man kan göra för att bli bättre och sen se vart det leder?

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Källan var nog du själv. Lätt att blanda ihop ibland.

Sv: A proposito de nada
Brynka: Nej tack har sett lite lifmatcher i vinter och han är inte i närheten av vad han var. De är iaf min åsikt

Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Klart som korvspad att det blir intressant att följa Löven i SHL. Fre de flesta brynäsfans så är nog allt som sker i SHL av intresse.?

Hjälp mig att se det intressanta med att följa Björklöven. Jag t ex håller på Liverpool i PL och har noll intresse av att följa ex. Burnley i PL.
Men jag kanske tolkar följa fel? Som Brynäsare hade jag nog uttryckt mig ”intressant att se hur det går för Björklöven i SHL”

· 78 ·

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Du hade 16 inlägg enbart igår.
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)