Brynäs IF - Frölunda HC 7/12-13
foppa78: Aha. Du blev avstängd för det? Löjligt. Jag tål att bli kallad värre saker än nickedocka och anmäler inte sånt.
Någon ja-sägare tycker inte jag att jag är, visst kan jag ge kritik, men tillhör väl inte de som skriker högst.
Bara för man inte kräver Sundlövs avgång, betyder ju inte att man tycker han gör ett fantastiskt jobb.
Sundlöv har gjort riktigt bra värvningar, och en hel del dåliga värvningar. Precis som alla andra sportchefer. Nytt blod behövs på posten och spelarbudgeten behöver höjas för att vi ska kunna vara med och utmana kontinuerligt i toppen. Samtidigt är tålamod och långsiktighet viktigt. Nu har Sundlöv väntat för länge att värva. Det är min åsikt, men jag skriver den inte i vart och vartannat inlägg. Betyder inte att man är JA-sägare för det.
Huge: För att svara på förgående grej. Håller definitivt med om att domarnivån i matcher inte alls är bra. Däremot tycker jag att Scott är alldeles för het i just den situationen. Solklar utvisning, inget att ens diskutera.
Skulle vilja att du hittade liknande situationer i matcher som du säger för det gör du knappast. Crosscheckings framför mål i PP är en sak och vid sargerna. Men inte ens de situationerna är så tydliga som denna.
finfint försvarsspel av Modo i andra perioden. Hemmafansen måste vara stolta.
2-3 15.26
2-4 15.37
2-5 16.00
Ser ut som han helt gett upp och bara låter det rulla på.
foppa78: Jag är lite nyfiken på din definition av JA-sägare.
Är det alla som inte skriker sig skelögda att hela föreningen stinker apballe och bör dra åt helvete efter varje förlust?
Steenm: Jo jag skojade lite. Jag tycker dock att det var något tidigt. Men det är ju en världslig och egal sak eftersom vi torskade...
Märks att halva laget är borta, speciellt när vi möter lag som LHC och Frölunda.
Nu tycker jag iofs att Frölunda inte var lika bra som jag sett dom tidigare, så vi hade ändå chansen att rubba dom idag. Men framförallt bristen på bredd i offensiven och dålig effektivitet när chanserna väl kom blev avgörande.
Dags för Sundlöv att vaska fram den där förstärkningen nu, bara ankomsten kan om inte annat bli ett mentalt lyft för övriga.
Huge: helt rätt att plocka Honken var det ju inte eftersom vi inte lyckades göra mål
:-)
Sen att du kallar Tony för medgångare och att inte stötta är bara patetiskt! Hur skulle världen se ut med bara JA sägare som du och några till härinne tror du MAGISTER HUGE???
Och din omtanke om målskillnaden ger jag heller inte mkt för i nuläget. Hade kanske varit viktigt i ett mer prekärt läge i tabellen....
foppa78: "Ursäkta men jag duktigt jävla förbannad nu!!!"
allt är som vanligt då...
Att läsa dina inlägg förgyller alla matchkvällar, tro mig.
Går inte att hitta bättre underhållning...
Som ledare får man ju ta i beaktande hur spelet sett ut innan.
Har vi spelat på ett sätt som indikerar att vi kan göra två mål,
på den lilla tid som är kvar. Om svaret är ja. Då kanske man kan
ta ut målvakten vid ett tvåmålsunderläge. Men nu var det rätt givet
att vi definitivt inte skulle göra två (när vi sumpande 5 mot 4 läget).
Det var också givet att vi skulle släppa in ett mål i öppen bur.
Såg bara tredje och det såg ut som det sett ut senaste matcherna, lite desperation och ineffektivt.
Om Thuresson är skadad och om vi inte får tillbaka någon
anfallare mot Skellefteå. Då måste det vara den mest givna
förlusten den här säsongen.
När vi gjorde en mycket bra hemmamatch mot Luleå i höstas.
då vi vann med 3-1. Då följdes det upp med en räcka dåliga
matcher efter det. Nu tycks det upprepa sig. Efter en mycket
bra hemmamatch mot HV, när allt såg så otroligt bra ut.
Då har det följts upp med två raka dåliga matcher.
Med i stort sett samma lag.
Men å andra sidan måste de fem segrarna, från matchen mot
FBK till HV, anses som ren bonus med tanke på skadesituationen.
Tabelläget hade kunnat se betydligt värre ut.
Man kan konstatera att det inte håller i längden att ha 7 spelare,
eller mer, på skadelistan.
Redigerad kommentar
Fö ser Bif ut som ett kvalgäng med det här lama spelet.
Har Nordan haft ett rätt idag?
Nu måste förstärkning komma. Back och forward, tack.
Onödigt att ta ut målvakten i detta läge, och riskera ytterligare
försämrad målskillnad.
Den typen av duttar ser du nämligen i typ varje byte utan att nåt händer.
Vilket gör att spelarna många gånger har svårt att veta vad som gäller.