Brynäs IF-Modo Hockey 17/11 2009
SNÄLLA, Kicka Czarnecki INNAN det är för sent !!!!
Hur många uppspel från back till forward som leder till anfall har ni sett dom sista matcherna..? INGA...Kanske för att Lasse saknas men man saknar ju helt linjer för uppspel...Ofta får forward komma ner och hämta puck och på egen hand försöka tråckla sig igen 3 man innan röd...det går kanske 1 gång på 10...men knappast så effektivt !
Därför vänder jag mig till dig Mr Fleming......Mr Fleming...var du än är, vem du än är...KOM HIT...vi befinner oss i en nödsituation !!!!
arnio: Ett mål framåt räcker ännu mindre om man släpper in fem.
Rödin, Bertilsson och Granström kan sträcka på sig annars kan de bara skämmas allihopa och de borde nästan be om ursäkt till alla som betalat för att se skiten.
Jag bojkottar nu, tänker inte titta igen förren de tagit en trea.
Men men allt är snabbt förlåtet om de rycker ihop sig och börjar vinna men ingenting tyder på att brynäs kan rå på några andra lag än Timrå, Rögle och SSK.
Maken till spel utan offensiv har inte setts på år och dag. Brynäsarna verkar vara nöjda med att lägga ut pucken ur zon och åka och byta, ibland gav de tom. pucken till modospelare och alla fem åkte och bytte.
Knappt en målchans förren det stod 0-4 och Modo slagit av på takten.
Det ända glädjeämnet är väl möjligtvis målet som var riktigt fin men det räcker ju inte med ett om man släpper in fyra.
Visst när jag tänker efter så var brynäs bra första tre så det får dom väl ta med sig till nästa match och det är ju alltid något.
Istället för att håna Cz efter matchen tycker jag mest synd om honom, han tar time out och pratar i periodpauserna om att gå på mål och avslut men spelarna verkar bedövade både i kropp och skalle. Tragiskt att se hur man kan bära Brynäströjan och gå in och vila sig genom en match.
Tycker egentligen att det var två dåliga lag men Foppas enorma spetskompetens avgjorde till deras fördel. Han fick dock för mycket utrymme, bara Bertilsson och Granström tryckte ju till honom rejält.
"från gävle 2". Där hörs att dom inte har samma syn på hur hockey ska
spelas.
Först i sista perioden insåg grabbarna att man får tacklas och även Foppa är tacklingsbar.
Att jag la pengar på värvningen av Nordqvist verkar vara den sämsta investeringen jag har gjort! Han skämdes tydligen så mycket att han inte behagade visa sig på Fan Corner efteråt.
Brynäs svergies sämsta fan, ingen filosofi utan ren fakta. Men det har sin förklaring, vem vill se den här skithockeyn egentligen?..
Det var längesen jag såg Brynäs dominera en bortamatch som man gjorde då,tror vi sköt bort emot 40 skott.
Men Luleå hemma är nog den bästa match vi gjort denna säsong,full fart från start,vunna närkamper och ett härligt spel helt enkelt.
Men men,det var längesen nu...
- Nä! Inte hela matchen. Den sållar jag till "Gedigna kämparmatcherna". Mycket bra bortamatch kanske man får erkänna men absolut ingen frejdig offensiv.
Sen har man ett gäng gedigna kämpainsatser. Gråa underhållningsvärden men men bra slit som givit poäng.
Sen har man *****censur*****
#%¤#¤%""%##!!!!!!!!!!
GävleLasse: Ärligt talat så är jag säker på att många fler än jag inser att såna här bottennapp är fullt naturliga för alla lag.
Handlar inte så mkt om att vara positiv utan snarare om att vara realistisk och någorlunda nyanserad i sitt analyserande.
Dags att lägga sig och ladda mot Frölunda...
:-)
Haha, man blir faktiskt lite full i skratt efter att ha scrollat tillbaka och kollat alla blodtörstiga domedagsinlägg.
Har WW3 brutit ut?
Är vi klara för KS?
Är allt slut?
Svar nej.
Vi gör i 20:e omgången årets hittills enda riktiga plattmatch.
Nyanserade inlägg?
Inte mkt va....?
Bissett19:Visst får han det. CZ besitter inte kunskaperna att ta ut ett lag som producerar. Brynäs har ALDRIG producerat mål under hans ledning.
De matcher som Brynäs gjort mer än 4 mål i en match sedan Cz tog över är väldigt lätträknade
rafalski: Och vad detta kommer att innebära för publiksiffrorna de kommande matcherna vet vi ju..
Snart har vi bara säsongskortsinnehavarna som går för att det redan är betalat
Men lik förbannat får han chans på chans på chans att stå på blå i PP och göra bort sej...
Fast han vår klart bäste spelare denna säsong tills han åkte på sin sjukdom när vi mötte LHC borta,efter det har han varit rent sagt usel.
Sen ryktas det om att han har problem med fötterna...
Dags för Dacke att ta hand om en tredjefemma och låta någon annan ta hans ansvar ett tag nu??
Wait and see, sa han Blodstrupmoen. (Flåklypa Grand Prix)
Förresten, det är inte du som är spud eller?
Du menar matchen som Markström vann åt oss??
mk: "Var fan är Huge när man behöver han?"
Här är jag, alltid till eder tjänst!
Kollektiv kollaps rakt igenom, bortsett från sista perioden då en uppryckning kunde skönjas men då var matchen redan över för länge sen.
Initiativlöst och tveksamt överlag vilket gör att man misstänker en svacka i antågande, ngt som kanske kunde märkas redan i förra matchen.
Eller så var det bara ett tillfälligt rejält bottennapp (vårt första iår, om det nu är nån tröst...) och isf är det bara att svinga sig upp i sadeln igen på torsdag mot Frölunda. Ngt som talar för en tillfällig blackout är väl insatsen mot Timrå hemma. Laget kan ju knappast ha gått ner sig så här mkt på bara ett par dagar. Tror att det knackiga offensiva spelet hittills har satt sig lite på självförtroendet eftersom vi inte fått nån utdelning på de chanser vi trots allt skapat tidigare under säsongen.
Kan ju inte gärna bli sämre än så här och Foppa fick en mkt behaglig inskolning i sin nypremiär så Modo behövde inte anstränga sig nämnvärt för att bärga 3 pinnar.
Ska inte Mormors kontrakt gå ut efter den här säsongen? Eller är det som i fotboll, att man lägger till extratid p g a skador och så. Tänker på typ sjukskrivning under KS och annat.