Brynäs IF - Växjö Lakers [2012-11-29]
För ojämn för mitt tycke. Men och andra sidan. Vem är inte det i årets Brynäs? Tycker han väger för lätt i närkamperna för att ge dig helt rätt dock.
arnio: Håller Djoos för ES redan nu!? Det är som att påstå att Robin Rahm är stabil i målet.
Blivit lite väl mycket häng på hockeyligan.se och 377 för dig tror jag.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Ja, inte var den vacker på nåt sätt den "tacklingen". Borde rimligtvis rendera en värre avstäning än Lavander.
Nygren hade väl inte så mycket fart i och för sig (orkar inte kolla matchbilder), men det gör ju saken bara marginellt mindre illa.
Jag tycker att Enterfeldt har växt ut till den största ledaren på isen i detta lag. Han utstrålar verkligen pondus och glöd i allt han gör. Även en "arbetare" som Ollas har ju vaknat till liv på sistone och Martin Johansson har definitivt visat att han platsar i detta lag.
Såg att Molin fick beröm för sitt spel i PP, men jag är inte övertygad. Han gick in och spelade enkelt. Det blir bättre PP än med Lauritzen, som tar alldeles för mycket plats och helt raderar ut t.ex Lindholm, men tror ändå att Enterfeldt vore ett bättre alternativ än Molin. Enterfeldt spelar också enkelt, men han är målfarligare, bättre framför kassen, bättre längs sargerna och en duktig tekare (underskattad egenskap i PP).
Befriande att Alexander Lindgren äntligen fick chansen i Elitserien och gjorde en klart godkänd insats. Han har verkligen förtjänat att få chansen. Det har inte varit någon favorisering eller gratishype för hans del.
Och ja, även om Persson gick bort sig vid första målet och inte hade timingen i allt han gjorde, så visade han ändå att han kommer att bli en stor tillgång, ringrostigheten till trots. Han är klasser bättre än t.ex Löf och Djoos.
Redigerad kommentar
sylf:
Jävligt ful tackling men jag skulle gissa på att han får 2 matcher för att han spelar i Färjestad
Jo det brinner rejält i huvudet på honom... De ledde ju matchen med typ 5-1 när han gör det...
Minst 6-8 matcher ska han ha, den var dessutom avsiktlig + att han hoppar in med armbågen!
Brynäslegenden: Tror ni Calle sa fel eller menade han att Lindholm är hans lillebrorsa?
Han tycker att Lindholm är mer som än lillebror för honom även fast dom bara är kusiner.
Redigerad kommentar
Tror ni Calle sa fel eller menade han att Lindholm är hans lillebrorsa?
Hur som helst härligt med 3 poäng och denna goa lagmoral vi bjuder på.
Så otroligt skönt att följa upp med 3 poäng till. Viktigt och skönt att Calle får måla och PP:et överlag vart bättre,Molin imponerade där, som ni andra var inne på.
Tycker Persson gör en stabil comeback idag också. Djoos spelade med väääldigt små marginaler idag och hade flyt att det inte hände nåt. Skärpning där.
Zebrorna åker omkring med Dif tröjor och väntar på atougrafer..
I det avseendet har de misslyckats fullständigt med att "satsa" på honom.
Vilka idioter, grabben är 17år och är en egenfostrad spelare.
Det som kunde ha varit 6 poäng, ner till slutspesstrecket, är nu
hastigt och lustigt 12 poäng.
Vi har nu på två matcher hämtat in de minusmål vi drabbades
av i 1-8 förlusten mot Luleå.
Nu gäller det bara att hämta in resterande minusmålskillnad också.
Kul att Dennis Persson är tillbaka.
Hoppas han får vara skadefri resterande del av säsongen.
Zappaholic:
Ja det va en av de mer märkliga utvisningarna jag sett. 2 min för felaktig handstoppning. Det hade garanterat inte blivit utvisning för det i början av matchen och vad jag vet så är det samma reger som gäller hela matchen. Tur att det inte resulterade i ett mål i baken.