AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Nordan måste ha nåt fel eller nåt. Han har varit usel i 8 omg nu.
Anders Berg: Sluta nu, 3 viktiga poäng. Var glad för det.
I förra matchen vann vi mot en av guldfavoriterna med 4-2..
Bara att hoppas att dom som INTE var bra idag rycker upp sig till lö, för då KRÄVER vi tre pinnar till!!
Kort sammanfattning:
Skönt med tre pinnar,men spelet sög rätt bra.En riktig dålig elitseriematch,med en dålig domare.
Men Svedbergs spell gladde.
Sen tycker jag att Svedberg visar att han är given etta.
Inte återspeglar då det vad dom presterade idag ivf.
Om inte NC snart använder sig av dom som visar att dom ska ha tid istället för dom som är med i favvo gruppen, så kommer det snart att bli problem.
Nån som kan förklara för en okunnig, onyanserad gamnacke till läktarcoach #16 storhet idag och vad han uträttade på över 16 min.
Av nån anledning så ändras siffrorna hos hockeyligans sida nu ser jag..
Redigerad kommentar
Hockeyligan.se - Statistik
Har www.hockeyligan.se fått damp?!
Nu nån minut senare:05:15 på Sundström..
Redigerad kommentar
Ja det låter mer rimligt,då det kändes som Alex spelade en hel del.
Nu kanske Lindström rosar NC lite;)
Apropå Sundström så har han nu haft två frilägen,ett idag och ett mot Tälje tror jag.Och båda gångerna har han valt slagskott.Mycket märkligt.
Jag såg inte matchen idag men av skotten att döma så gjorde Svedberg återigen en bra match... Gott mos
Jag ser ju hellre Sundström på isen än Hansen ivf.. Hansen kan inte ens träffa öppet mål annat än med isare..
Sen måste vara tajkon på hockeyligans sida eller något då tiderna ändras på spelarna hela tiden.
Synd att domaren hade blåsljud i lungorna å blåste sönder matchen mer eller mindre. Sen att linje domarna inte kan släppa pucken käns sådär..
Nån som såg Phils straff? Nästan Nordan klass på den..
Jävligt skönt att se Ekholm idag, Brynäs klart bäste spelare tillsammans med Svedberg.
Inte så jävla lätt heller att möta ett desperat raggarspelande AIK, som sen derbyt inte vunnit. Skönt att åka hem med 3 pinnar och ladda för lördagsmatchen, då det krävs seger!
Tycker Czarnecki får ta på sig att AIK nästan kom ikapp, med tanke på att laget (som vanligt i ledning) spelade extremt defensivt i tredje perioden. Precis som mot FBK gav man bort taktpinnen på tok för enkelt och AIK, som inte har något särskilt bra anfallsspel, bjöds på massvis med målchanser. Efter förra matchen satt Czarneckis självutnämnda försvarsadvokater och påpekade att Brynäs minsann måste spela jättedefensivt för att besegra ett så bra lag som Färjestad, och hade någon slags mental utgångsposition att Färjestad ÄR ett mycket bättre lag än Brynäs (tacka gudarna för att spelarna vet bättre än att tänka så när det är dags för match) men inte ens den största Czarnecki-älskaren kan väl påstå att AIK har ett mycket bättre lag än Brynäs? Deras lag består ju i princip uteslutande av allsvenska spelare och Brynäs-rejects.
Varken Färjestads eller AIK:s backar har haft särskilt mycket att komma med när Brynäs har haft högre utgångspositioner i banan och åtminstone forecheckat ibland. Många ES-backar är inte speciellt spelskickliga och det är synd att Brynäs avsikt med matcherna enbart verkar vara att ta ledningen för att sedan backa hem. Jag har full förståelse för att folk inte vill lägga ut hundratals kronor per match för att se ett lag med den inställningen.
Sen är det märkligt i sig att Brynäs har 3-4 (eller fler?) 2mot1-situationer men bara gör ett mål på dessa. Det är inte ES-mässigt och man ska vara glada över att seriens sämsta lag stod för motståndet idag.
Vad gäller Hansen vs Sundström så är vi långt ifrån varann.Där är valet är lätt för mej,tyckte det kändes skönt med Hsnsen tillbaka ikväll.
Han är oaser bättre än voran "förstecenter" Nordan just nu,om det säger så mycket;)
Sundström gör ett bra jobb,men han är totalt ofarlig från röd och framåt,men rejäl och bra i egen zon och passar bra i såna här tredjeperioder,FBK och AIK de två senaste matcherna.
En liten notering, Calle Järnkrok leder skytteligan i ES. Visserligen delar han förstaplatsen med fyra andra spelare, men ändå! :D
Svedberg börjar närma sig 92% i räddningar..
Jonsson saknades verkligen, blir instabilt och valpigt utan honom.
Med svårare motstånd så hade alla misstag i egen zon resulterat i fler baklängesmål. Sen måste vi bara bli mer effektiva i anfallszon och vid kontringar (typ 2 mot 1 lägen).
Men, det var 3 poäng och vi kändes klart bättre än dem.
Det som gjorde mig gladast var Svedbergs lugn och kyla, även fast det kom en del udda returer så kändes det väldigt, väldigt tryggt.
Redigerad kommentar
Vad skulle ha tillföra i Brynäs? Bättre än Löf, ja.. Bättre än Berglind?
+ att jag inte till se några fler ex juniorer i andra lag, men det är ju mest egot som spökar =).
Jag vill gärna ge Clarke en chans att visa att han klarar av att spela ES hockey. Han är ju en fin tillgång i PP.
Skön vinst, längtar som fan till Ovematchen, det blir höstens första i Läkerolen för mig....gåshud redan..
Vad skulle ha tillföra i Brynäs? Bättre än Löf, ja.. Bättre än Berglind?"
Klart att han vore en förstärkning, en breddning av laget. Vi skulle kunna låna ut tex Berglind och ha möjlighet att få en ersättare vit tex skador. Vi har ju även J-VM att tänka på...
Nu har journalisterna varit här inne och läst igen ;)
"• Du har blivit ganska hårt kritiserad av fansen på diverse webforum. Har du sett det?
– Nej, jag läser inte sånt. Men för mig kvittar det. Jag kan inte argumentera emot att jag har varit skakig, det är jag den förste att erkänna. Men när jag har anpassat mig till lagets spelsystem blir det bra, det är jag helt säker på. Jag är inte oroad eller stressad."
Jag tror till ock med att de skriver här..
Peja: "Tycker Czarnecki får ta på sig att AIK nästan kom ikapp, med tanke på att laget (som vanligt i ledning) spelade extremt defensivt i tredje perioden."
Hur tycker du att han isf borde ha coachat när vi tvingades spela BP i stort sett halva sista perioden?
Och nej: AIK har säkert inte ett bättre lag på papperet än vad Brynäs har.
Men matcher avgörs faktiskt inte på papperet utan på isen.
Vi är lite bleka bakåt i framförallt första perioden men har ändå på nåt sätt kontroll på händelserna i stort sett hela matchen.
Och AIK är betydligt bättre än sitt rykte, det dom saknar är skärpan i avsluten då man trots allt skapar rätt så mkt framåt.
Som jag ser det så blev alla BP i går (hur många hade vi? 12?) avgörande för hur matchen i stort kom att gestalta sig.
Vi hade väl 1 PP och där målade vi.
Ett PP som dessutom var felaktigt dömt.
Jag tycker att NC ska få kred för att Brynäs vann både mot FBK och mot AIK..