1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776207 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
GRATTIS BRYNÄS

Sweeeeep!!!!

havre: Känns som att Brynäs har fler ramträffar än vad Djurgården har skott på mål.

Grymt bra genomförd första period! Hade dock suttit fint med åtminstone två mål till på alla dessa chanser.

KulaShaker:
För några år sen skulle jag besöka Globen för första gången. Tillsammans med två andra Brynäsare hade vi sett match i Gävle... nu skulle det bli Djurgården i Globen. Det blev ingen match, vaktmästaren hade borrat för djupt så ett kylrör gick läck...
En hel zon täckt med en gulgrön vätska... som sagt ingen match, bara att sätta sig i bilen o köra 50 mil hem i regnet... surt.

Forza Brynäs! Än har vi en match kvar att vinna!

Hoppas att spelarna inte besitter mitt psyke ikväll... Vill bara att det ska bli ett avslut ikväll. Känslan säger att det blir en förlust, men håller spelarna samma attityd som dom tidigare matcher, så ska den här säcken knytas ihop ikväll.

Men en svepning i finalen? Känns för bra för att vara sant 😅

Åke är med. ibb.co/GtZT34t

Nu gävlar kör vi!!

Det är ju lätt av sväva iväg som supporter nu med 3-0, jag själv gör det lätt. Bara att hoppas att laget och tränarstaben gör som dom gjort hela slutspelet. Snabb genomgång av föregående match, nollställning, och sen bara ut och köra igen. Klarar laget det så är vi klara för SHL ikväll!

Never too high, never too low / Gälla

Peja: Om Tärnström bara kunde ta för sig mer och spela med mer självförtroende skulle han vara en härlig spelartyp i SHL. Älskar hans fart på rören!

Enl GD är det nu klart att man kan se morgondagens match i Monitor Arena, dels på jumbotronen men även på någon stor extra skärm på ena kortsidan.
Pris 100:- (hjälp till att betala TVs krav på avgift). Skybar kommer att vara öppen så det går att festa!!
OM BIF vinner kan man nog räkna med att kunna fira av spelarna sär när de anländer. Kul!!
Man skulle kanske skulle ta ledigt, boka hotell och åka dit.

Peja: ja gävlepubliken kan verkligen tända till, inge snack om det.. jag önskar bara att det kunde vara så oftare=)

Ove Myling: Jag håller med dig om att Diffet är det sämsta laget vi stött på i slutspelet. Både Nybro och BIK bjöd på betydligt tuffare motstånd och jag tror inte Diffet skulle slå något av dessa lag i bäst av 7.

Jag har också otroligt svårt att se hur Diffet ska kunna vinna en match. Visst, man ska inte jinxa, men vi är så otroligt mycket bättre på alla positioner. Plus att laget inte stressar upp sig även om vi handlar i underläge.

Davey_85: Tycker inte heller man behöver sitta och göra laguppställningar. Å andra sidan verkar laget oerhört målmedvetet och fokuserat och det viktiga är ju att de inte påverkas.

Jag blev imponerad över hur lagom de firade i omklädningsrummet. Glada, nöjda men väldigt lågmälda spelare.

Gavve: ”Nilsson lättar från isen i samband med tacklingen”. Årets underdrift?

Grattis Brynäsjävlar, vi ses i höst 🍻

Berra kung. ”Jag såg han inte riktigt och har inte sett honom efter det heller”😅💪💪

Vart är gamnackarna som sa att vi aldrig skulle vinna den här matchen? Så jävla tröttsamt att man aldrig tror på sitt lag tills slutvisslan ljuder.

För övrigt måste det vara en av våra bästa andraperioder någonsin.

Tornberg låter så sjukt ledsen när han beskriver Benns mål.

Brynäsgubbe: Alltså, Clara har framtid som heter duga. Vilken stjärna!!!

SuneMangs: Solklar filmning. Synd att det lönade sig.

Sofialäktaren : ”är inte ute för att provocera” haha vilken jävla clown du är😂😂

Zappaholic: Nilssons tackling är en av säsongens fulaste. Finns inga ursäkter och går inte att jämföra med Kinnvalls offensiva tackling som eventuellt träffade gallret på en Djurgårdare. Nilsson kommer inte spela mer den här säsongen, det tror jag att vi kan fastslå redan nu.

Sofialäktaren : Antagligen spelar Bertilsson för att han vill. Men alla är rörande överens om att han inte borde.

Rodrigo: Ansvarslöst att låta Bertil spela! Mycket dåligt!

Nog fulaste tacklingen jag sett på många år i Svensk hockey! Vilken jävla råtta 🤮🤮

lapad: Allt annat än avstängning resten av säsongen vore skandalöst. Han gör ALLT för att huvudtackla Bertilsson.

Det bästa Brynäs kan göra är att komma ut i full fart från nedsläpp och förlägga spelet i anfallszon.
Vi har ett bättre lag än DIF.
Kör på som senaste matcherna.
Vi ska inte backa hem och låta DIF leka rommen av sig i inledningen bara för att de har närmare hem. BIF är som bäst när man kör på allt vad det går.

Brynäsgubbe: Du tänker 4-0 efter tio min?

Mickis: Hoppas det stämmer. Känns som han har potential att blomma ut ordentligt om han får en riktig chans, oavsett vilken serie vi snackar om. Lite som Samuel Johannesson gjorde för oss.

Silfverkroken: Ja, sett till antalet matcher NHL/AHL den här säsongen ligger nog Boqvist längst ifrån en Sverigeflytt redan nu. Carlsson verkar ha kört fast i AHL trots bra produktion, Sandström verkar ha misslyckats med att etablera sig i Flyers och eventuellt vill de satsa på andra spelare istället nu, och Söderström spelade nästan bara i AHL den här säsongen.

Söderström och Carlsson håller nog otroligt hög SHL-klass nu, tror jag. Men men, vi får se om Brynäs lyckas nita Djurgården två gånger till...

Timodjin: Man måste ändå beundra kreativiteten i att lyckas hitta en vinkling som gör att det finns ett, med betoning på ett, argument för att Modo är en superstor klubb. Känns som en sån där skoluppgift på högstadiet där man skulle sätta sig i grupper och försöka hitta udda vinklingar. Minns att vi hade en sån uppgift en gång och skulle försöka hitta argument till varför Sveriges är ett av världens viktigaste länder (poängen med uppgiften var att förstå att Sverige inte är ett av världens viktigaste länder).

{10595}: avd min pappa är starkare än din pappa... väx upp...

{10595}: ” Först ta er tillbaka till SHL innan ni snackar med stora klubbar.”

Menar du på fullt allvar att Modo är en större klubb än Brynäs?… Haha, haha 😂🤣🤣

Dessutom har vi definitivt ingen besatthet av Modo, det är ni modolider som är här inne och härjar dag ut och dag in…

Peja: Nästa säsongs SHL blir kul med Brynäs, Modo och Timrå. Blir derby i många omgångar.

Nu kanske det blir liv. Men visst fan var domarna helt okej ikväll? Skulle jag ändå påstå.

Lite synd om Tärna. Tycker har gör jävligt mycket rätt. Många stolpar ut. Kan bli riktigt bra framöver

{10491}: Ja, domarna missade några situationer där Brynäsare kunde ha blivit utvisade, men de missade tre gånger fler utvisningar på djurgårdare. Fattar inte hur man kan vara av annan åsikt om man såg matchen på plats. Rödin fick så många interferances idag att han hade svårt att delta i spelet i flera byten. Men jag antar att du såg matchen på tv och därmed inte hade möjligheten att se alla situationerna.

Salming vilken kung, firar med spelarna i omklädningsrummet.

MrCarla:
Fyyyyy fan vilken pärs.
Så till polarn på väg från läktaren.
Det här var det bästa som kunde hända.
Ligga under med 0-1 och ha lugn o karaktär att jobba in en vinst.
FAN vad jag älskar det här laget!
IN I DIMMAN!!

Forsberg 1978: Såja!! Jävlar vad skitnödigt det blev på slutet. Läge att byta tillbaka till Torsbo 600 träklubbor??

Känns som att Kelleher hade kunnat fått med sig 5 utvisnignar idag. Helvete vad de hänger på honom.

Gunderson: Det var inte snällt sagt då jag anser Brynäs vara mitt andra lag efter Leksand och jag vill inget hellre än att Brynäs vinner 4 raka och går upp

#33: Incheckad på scandic nu buss till templet 🍺

xxx BIF xxx: Kollar inte bara på det offensiva. Tycker Tärnström är bättre än Kvist defensivt i 5mot5, bättre i boxplay och ja - även bättre offensivt i alla spelformer. Sammantaget är Tärnström en mycket bättre hockeyspelare än Kvist även om de har olika kvaliteer, och om Brynäs ska etablera sig i SHL på sikt är det mycket troligare att Tärnström klarar av att vara en del av det än att Kvist gör det. Tärnström har en puckkontroll och spelsinne som gör att han kan utvecklas till en SHL-spelare på sikt. Både han och Kvist är tillräckligt bra på skridskorna.

Kvist är precis samma spelare nu som för 1 år sedan, den största skillnaden är motståndet. Han håller på att göra en lysande karriär utifrån sina förutsättningar men tror man måste inse att han är en allsvensk spelare. Det är givetvis OK att ha allsvenska spelare när laget spelar i just allsvenskan, men han är tyvärr ingenting att satsa vidare på i SHL.

parks: Otroligt viktigt för coacherna att nollställa laget inför den här matchen. Lätt att det smyger in en liten känsla av att det ganska så lätt att besegra DIF. Gäller att hålla sig till samma exakta game plan som i första matchen.

Om man räknar spelare i import brynäs och djurgården där de började sin karriär direkt i respektive klubbs jr verksamhet, utan att flytta från en annan klubb. Så har brynäs fler spelare i truppen fostrad i vår klubb än djurgården har.

Sjukt när vi bara har importer🫡

Vet inte om någon länkat igår kväll, men Myrenberg verkar inte vara jättesugen på att spela final med DIF, om man tolkar Holmqvist korrekt.

Silfver: herregud vad lik sonen var Greg 😨

Guldtigern: Klasen är alltid farlig när han får tid och utrymme och DIF vann fler tekningar.

Off topic, vi får vara glada att Scott hamna i Brynäs.
LHCs ät ägg gäng känns annars givna.

BIF Kungen: Bara att hylla laget. Det är ruskigt bra spel idag över hela banan. Och PP ser bättre ut än på hela säsongen. Äntligen lite pucktempo.