1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777713 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Ja, juniorernas betydelse ska man inte underskatta. Om Brynäs hade haft två fantastiska juniorer i anfallsväg (som Djurgården har i Lekkerimäki och Eklund) så hade man haft 2 väldigt vassa kedjor. Hade varit perfekta och billiga komplement till Rödin-Scott och Timashov-Palve. Brynäs måste hitta bättre unga spelare och sluta satsa på talanger som på sin höjd hade spelat i Almtunas tredjekedja om de gått ner i Allsvenskan. Men man måste också sluta ha dyra utfyllnadsspelare som Berglund, Molin etc. Idealiskt sett har man de dyra etablerade spelarna högt upp i hierarkin och unga påläggskalvar längre ner i hierarkin, därför blir det fel när man har spelare som Danielsson, Sallinen och Molin långt ner i hierarkin. Man kanske kan ha en veteran där, som Huss på slutet av hans karriär, men inte flera.

Tigerhjärta: Vi har sett matchen.

Tänk på Forsberg78.
Han har spelat in matchen och ska se den ikväll..

Hoppas på en bra Brynäsmatch.
Han kommer att va så förbannad när han dyker upp igen.
Ojojoj...

Efter andra så ser han nog hellre på Mellon😀

Brynäströjan är på, ölen är på kylning. Jag är redo för match! Skicka hem Hallams gubbar med en rejäl förlust

SnowKing: Ännu en bra förlängning på G, som det verkar.
Inget att tveka på för JAEG....

Ove Myling: Myling och Munkas, vad har ni råkat ut för ohyggligt trauma tidigare i livet? Måste vara oerhört tråkigt att vara så bitter jämt..

magr: Tvår år till!

Charles: Sörensen är äcklig sådär, gör massvis med fula grejer sen när någon petar på honom så ramlar han ihop som om han blivit skjuten

Danne66: Nytt mål... passera Clubben 😁

BIF Kungen: Jäklar va kul jag hade ikväll! Publik, känslor, massor av målchanser, spännande avslutning och två poäng!! Jag älskar detta.

Sv: Brynäs pallar inte trycker
Jockster :

Det här åldrades dåligt. Tillbaka under stenen din.

Tur att Bertil tog pucken av Rödda och passade Greg 😄

Rättvisa och så jävla skönt! Känner mig trygg i att Brynäs tar Växjö på lördag oavsett 2/3 poäng. 😁

Titta på Brynäs för er är det bara att sitta och leta fel? Jag tycker det blir jäkligt tröttsamt.

Blå grottan: Jag tror på rak, övertygande skåpställarseger ikväll.
Nått annat finns inte.

Sv: Hockeytorsdag!
BIF Kungen: Rödin och Scott i 3:e?? Han är lika uppe i det blå som Pettisbif med sina laguppställningar.

Växjö totalt under isen. Hoppas de behåller den icke-formen till lördag när de äntrar Gavlerinken. Malmö var ju klasser bättre. Seger på Hovet och vi kan snart vara ikapp regerande mästarna.

#33: Ja, vare sig värvning eller inte så måste vi upp på vinnarspåret igen. 2 vinster på 6 senaste matcherna är inget för husfriden direkt.

Charles: fan mina tips ikväll var ganska klockrena:

Mina tips :

MIF - FBK 3-6

SKE - LHC 6-1

DIF - RBK 0-4

VLH - TIK 4-2

Och kom ihåg att bara för medier slutar rapportera om IVA så kvarstår problemen.
Problemen hos sjukvården ligger i dess brist på resurser, inte pga pandemin. Det har har varit lika kaotiskt på IVA redan innan pandemin, men det är medierna som styr.
Tänker dock inte kasta mig in i covid diskussion här på vår hockeyforum, så släpper det här

{8399}: Bara för att man tar bort restriktionerna så innebär det inte att covid har försvunnit. I detta land är man som en robot, säger regeringen att restriktionerna tas bort den 9-e februari så tror folket att allt är guld och gröna skogar. så jävla korkat. Folk måste fortsätta vara solidariska och vara rädda och försiktiga. Fråga bara dom som arbetar inom vården.

Svensson_62: Precis när vi ska spela nästa match alltså? Det där uppehållet kanske inte var så tokigt ändå hehe.

dempa: Antagligen är det nya klubbmärket designat för att inte synas för mycket och störa all reklam som Frölunda har på sina ställ.

Påtal om Ölund här tidigare. Han gör verkligen en bra säsong, främst den senare halvan. Han smyger lite under radarn men tycker han ser ut att trivas och må bra. Killen har ändå gjort 10mål, dock bara 3ass. Vi ska komma ihåg att han inte spelar PP och spelar med Molin som kanske varit vår sämsta spelare denna säsongen, samt Gunler som är ojämnare än ojämnast och inte direkt lyfter sina kedjekamrater (jag vet han är ung, men det är ren sanning).
Man kan nästan säga att Ölund spelar ensam forward i sin kedja vissa matcher…
Får Ölund några hyfsade lirare jämte sig i en 3:e kedja nästa år så är han i god för 25+ poäng!

Tycker Brynäs gör en bra match för att inte spela match och tränat riktigt på två veckor

Davey85: Får ett slag på handen - Ligger raklång på isen som om han blivit huvudtacklad… snacka om att förstärka en situation.

Tycker det är tröttsamt att höra att vi endast spelar ett statiskt styrspel och liknar Karlskrona. Tycker vårt spel är oerhört dynamiskt, vi spelar smart och spelet innebär både styrning och press!

Dallemas: dem står nog med pengarna redo, frågan är ju dock om hela situationen Ryssland och Ukraina gör att han som är Ukrainare kanske inte vill dit.

{8839}: Bakre raden från vänster: lagledare Bosse Hessel (legendar)
Håkan Wickberg (spelgeni) , Lars-Åke Sivertsson (ettrig och målfarlig) , Virus Lindberg (klubbvirtuos), okänd ledare.

Mittenrad: Lars Hedenström (stabil back), Tigern Johansson (kommentar överflödig), Jan-Erik Lyck (trollgubbe av Guds nåde), Hasse Sjöberg (stabil trotjänare), Strimma Svedberg (kommentar överflödig),

Främre raden: okänd, Kjell Larsson (hårdskjutande fw), Hasse Dahllöf ("länsman"),
Heimo Klockare, Lasse Bylund (stabil back), Hasse Eriksson, "Kulan" Johnsson.

Silfverkroken: Man saknar tiden då majk hängde i våran bok och ville gnabbas med oss.

{8839}: Jepp, sportsligt orättvist blir det rättvisa med tanke förra säsongen. Lika för alla ska det vara.

Tigerhjärta: Bra scouting! Ja, den här abstinensen är inte bra. Får oss att titta på och hålla på andra lag av taktiska skäl istället för att följa vårt lag.
Sen är ju det minutändringar och ständiga uppdateringar från SHL med alla matchändringar. Man hinner ju knappt hämta kaffe mellan varven. Tänk när vi kan veta vilka matcher som ska spelas och att vi kan vara där på fullsatta läktare. Snacka om abstinens.
Sen OS. Värsta plastturneringen utan publik och fans i långtbortistan med skyddsdräkt på. Och sen VM direkt efter eller precis när SHL avslutas. Och junior-VM mitt i sommar och fotbolls-VM på vinter. Crazy.
Men vi kämpar på och håller på Rögle ikväll.

{8839}: Va?

Tigerhjärta: Man gillar ju Timrå, men de och Djurgården är våra räddningsplankor den här säsnogen. Bra om de fortsätter att ha ett behagligt avstånd till Brynäs i tabellen. För mig handlar den här säsongen fortfarande om att undvika kval.

{9684}: Jag kände att det vore skönt om Timrå förlorade så vi inte blir inblandade i någon bottenstrid igen, men när Walterholm nätade jublade jag ändå…. Känner mig bipolär 🤪

8 poäng upp till plats 5 nu. Vi har 5 lag ovanför oss inom räckhåll. Vidhåller vi spelet resterande del av säsongen är jag rätt säker på att vi kniper en plats till slutspelet. 💪

munkas: Har du polerat spåkulan? Det blev ju fel senast den användes. Den minnesgode läsaren kommer ihåg att det förutspåddes 4 raka förluster och ännu ett förnedrande nederlag mot Timrå för inte så länge sedan. Har du provat abborrfenor som praktiserades av salig Enok Sarri!

munkas: Du är optimist i vanlig ordning ser jag 🙂

Bäska droppar: sannerligen...

Lite highlights från Guldet 93 här

www.youtube.com/watch?v=xa4Q8hhVn84

Ikväll kanske vi kan avhandla ett annat minnesvärt år.

I kväll grabbar blir det fest, håll i hatten för då kommer jag att öppna portalen till Brynäs storslagna historia och kanske bjuda på ett eller annat gammalt klipp.
Puss och kram

Honken72: finns det ens folk som håller på Linköping?

{8399}: Första säsongen vad gäller ”poängkungarna”.

Annat ämne. GD har nu börjat med:
” Redaktionens textrobot. Denna text är skapad av tidningens textrobot.” I detta fall var det rapporten från kvällens SDHL-match…

Goodbye Plus-tjänst hos Mittmedia. Hello SVT300 med fylligare innehåll…

KEB, KOM TILLBAKA - ALLT ÄR FÖRLÅTET!!

Tigerhjärta: Kommer nog hålla på Finland i OS. Kan inte tänka mig att svika Manner, han blir ju så ledsen efter en förlust. 🇫🇮😍

DIF - MIF vore ett riktigt spännande kval, speciellt med Fagervall i DIFs bås! Ser gärna att Timrå får stanna, hellre att någon DIF/MIF ryker.
Helst av allt ser jag att LHC ryker men de är alldeles för bra iår!

{8399}: Kom igen, du sa ju på allvar att världen höll på att gå under..

Efter denna våg försvinner restriktionerna helt tror jag. Bara att vänta ut den, för det går snabbt nu. UK har ju haft sin våg redan, varför jämför du med dom?

Edit:
Håller med om en sak dock, restriktionerna är verkningslösa eftersom det sprids som en löpeld i skolorna som är öppna..

{8399}: Då behöver du nog sätta dig ner och läsa på om hur det här viruset sprids, för det fattar du uppenbarligen inte. Eller så spelar du bara dum? Ironi funkar dåligt på internet.

Min fru är sjuksköterska (jobbar dock inte specifikt med Covid) och mitt företag har kunder inom ambulanssjukvården, både här i Sverige och i UK. Situationen i UK är extrem där ambulansen kan bli fast utanför sjukhuset med patient i bilen i flera timmar för det inte finns någon plats på sjukhuset.

Men det är klart, det är fan en mänsklig rättighet att få se hockey live…. livet är så tråkigt annars, buhu..

Sv: OS i Peking
#33: Ja Oskarshamn påminner ju lite om ett bättre Timrå. Vi lyckas alltid hamna i i deras ”Hawaii-hockey”. Men nu när vi lyckades hyfsat bra att hålla oss ifrån Timrås Hawaii så hoppas jag vi lärt oss att inte hamna där när vi möter Oskarshamn heller!

Honken72: Jag vågar då fan inte räkna bort ngt kvalspel som många redan verkar ha gjort här inne. När 62p är inspelade tänker jag slappna av.

BIF Kungen: dima o palve gör å andra sidan nickey bättre..
Tycker Gunler har skills o kan göra skillnad i matcher. Låt grabben växa till sig..Vi kan inte ha 10 flåsare som kvist..

HitTheLights: Ölund och Gunler smyger lite i poängligan. Med tanke på att Gunler spelar på rookiekontrakt så måste han vara en av de spelarna i hela SHL som gör flest poäng per krona han får i lön. Gunler ser nog fram emot löneförhandlingar mest av alla.

Huge: Hela försäsongen har dom spått fram domedagen i sin kristallkula och det skulle behövas ett större mirakel för att lyckas undvika kval.

Dom borde gå på moln nu när Brynäs ligger på slutspelsplats. Men ICKE.