1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777874 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Silly season 18/19
Skapligt intresse Brynäs drar mot andra klubbar, t.ex. Örebro.

Nyheten om Palushaj ligger 1, 2 och 6:a på lästoppen på gd.se. Snart ligger dom 1,2,3:a.
Örebro har nyss gjort sin största värvning någonsin och artiklarna i närkes allehanda ligger på plats 7 och 8:a.

Pettisbif - kommentar? Är Holloway på väg istället?

Gusten: Det är så jävla pinsamt av Brynäs, en förklaring krävs, alla garvar åt oss! Pettis det lilla förtroende dina lyckade chansningar gett dig är för alltid förbrukat.

Alltså... funderar mer på den här tweeten. Brynäs skriver alltså t.o.m ”vad vill ni höra idag?”. Kan Aaron ha gett positivt besked och sen ändrat sig? Annars helt absurt att man skulle skjuta sig i foten så pass mycket. Tweeten var ju 100% uppenbar. Tycker det här kräver sin förklaring.

Kan absolut förstå besvikelsen över att Palushaj kritar på för Örebro, men att såga våra nyförvärv innan de ens fått på sig träningsstället känns konstigt. Ska vi inte önska dom lycka till istället ? De har ju ändå valt att spela för vårat Brynäs.

Tisdagen den 5 juni 2018 går till historien som en av de mest bisarra dagarna hittills..

Kl 13:10 Bilhandlar-Steffe presenterar stolt en forward som gjorde 3 mål på 36 matcher i division 1 (!) för ett par säsonger sedan följt av standardfraserna "gått under radarn", "en spelare jag har följt under ett antal säsonger"

Kl 21:05 Örebro Hockey presenterar Aaron Palushaj som vår sportchef tidigare under dagen lugnat oss med "Vi har fortsatt starka förhoppningar om att komma till ett avslut med Aaron Palushaj"
#bizarroworld

dAVydov: Förlusten av Hajen var inte oväntad men den där jävla F5 tweeten med Aaron i hörnet var lagom pinsam. Vem lade ut tweeten?

Varför måste man prata om spelare som ersättare för någon annan? Vi ska bygga ett slagkraftigt lag och där finns det ingen speciell mall att gå efter eller försöka kopiera förra årets lagbygge.

MrCarla: Haha, fuck the haters. Pettis for lyfe.

MrCarla: Pettisbif sitter hemma och gissar, har han någonsin kommit med skvaller om totalt oförväntade värvningar som blivit sanning?
Nej, bara egna slutsatser runt redan pågående förhandlingar.

{8399}: Sluta att kalla folk för mytomaner! En fråga har du någon inside information från Brynäs, jag har det inte och bor 40 mil från Gävle så jag är väldigt tacksam att få den informationen här inne sen om det blir fel ibland startar ju inte direkt något världskrig (jo på vissa här inne)!

{8399}: vad för osanning mer än eventuellt holloway? (som inte behöver vara en osanning utan bara helt enkelt en miss)

Att anklaga någon för att vara mytoman är magstarkt och säger mer om dig än om Pettis.

Inkazar: Bra artikel tycker jag. Kittlar lite inför nästa säsong... :)

Inkazar: Fick ett sms från en MIK-polare i våras:

"Akeson petad. Helt rätt! Dessutom ska han enligt uppgift vara en skithög"

Känns som att Thure (iaf enligt ryktesvägen) är bättre för gruppdynamiken :)

{6984}: Boqvist är ändå objektivt sett (scouting-rapporter) den mest lovande spelaren som Brynäs fått fram sedan Bäckström. Mycket mer lovande än t.ex Sandström. Tycker det är fullt naturligt att det finns en hype kring honom. Sedan har nog Brynäs också lärt sig den generella läxan post-Sandström.

Sv: A proposito de nada
Stuffbon: Vi kan köra hänga gubbe.

Finns ett R i namnet?

Zappaholic: Om dom håller kontakt, så är det ju inte klart.
Ska Stuffbon gå ut med ett namn och ev sabba affären?
Vi får väl hålla oss till tåls.
Men hoppas att du har rätt Stuffe.
Annars är du bränd för evig tid på denna fronten.

Stuffbon: Säger man a får man säga b😀

Chris11:

Problemet är att vi inte förstärker offensiven utan att vi ersättare förlorade spelare. Vi behöver en riktigt vass spelare till utöver Hajen. Först då har vi på pappret förbättrats gentemot föregående säsong offensivt.

Brynäs visar intresse för Alvarez i Malmö. Ganska uppenbart alltså att Bengtzén redan nu försöker ersätta Paille. Alvarez är en spelare jag gillar. Riktigt bra i Djurgården 15/16 och en bra säsong i Malmö säsongen efter. Senaste säsongen dippade han, men han har alla möjligheter att studsa tillbaka i rätt miljö.

majk: Högström klasser bättre? Då hade han lirat vm. Ta inte i så du kräks.

moment22: Jäklar vad konstigt det känns när Rickard Wallin sitter och klagar på filmningar och fult spel i tv :)

Jaha, då blir det till att hålla span på vad som händer med Bertil idag då. Spännande

ellis: "Med all respekt för att inte veta alla detaljer så vidhåller jag att hans vara eller inte vara borde stå klart sen en god stund tillbaka nu.S å bra är han inte att få den här tiden på sig. Bertilsson kvar vore ett stort försvarsplus, håller jag med om."

Ok.
Så när det gäller lagets viktigaste försvarsspelare så har du inga problem med att det drar ut på tiden med besked, men när lagets viktigaste anfallsspelare dröjer med besked, då ojar du dig och undrar varför det drar ut på tiden med besked?
Ja, din fixering vid just Palushaj och att det borde ha varit klart med honom sen en god stund tillbaka, blir mer och mer obegriplig....

Stannar Bertil vågar jag säga att vi har Elitseriens bästa backsida (bra bredd och spets). Offensivt finns det frågetecken men stannar Hajen och en till spets värvas ser det helt plötsligt riktigt intressant ut. Bättre målvakter än föregående säsong på det.

Forsberg 1978: Vem hade du velat ha in och har du koll på hur dom här 3 kommer att funka när dom får starta säsongen?

Modo och LHC signa ju 2 tränare, nån av dom du vela se? Eller vem?

Klart du får va besviken men dom måste väl få chansen innan vi dömer ut teamet?
Jag hoppas det blir kanon, för jobbigt att tänka negativt i maj redan=)

{8399}: Ok. Om fler klubbar var som Växjö så skulle vi snart vara på dekis rejält i landslagssammanhang. Det är min åsikt.

Wow. Ikonen signar för Capitals! Då får vi lite betalt också.

Peja: Fått det mesta sagt om världens finaste klubb för denna gång. Alltid kul att snacka med utomstående om sitt lag. Inte meningen att ta över.

Skrubben: Tack Skrubben och detsamma till dig.

Passar på att slänga in 3:e och sista delen i miniserien runt juniorutveckling (förhoppningar och tips).

Adam Boqvist
Denna analys bygger förstås på att Boqvist blir kvar i laget vilket är långt ifrån säkert. Jag hoppas dock att hjärtat för Brynäs till slut avgör och att vi därmed får vara med om Adams genombrott på seniornivå. Hoppas också att Bengtzén och Sjödda vågar vara tydliga i att han får en större roll. Det ska han ha!

Adam är bra på allt som har med offensivt spel att göra. Han är välsignad med ett bra skott, spelsinne, skridskoåkning och teknik på topp, grymt passningsspel osv. Då spel på högre nivå alltid ger mindre tid och utrymme så är min känsla att han ändå kan behöva öva på snabbheten i skottet för att fortsätta vara målfarlig på högre nivå. Han kan ju då t ex göra övningar som i bifogat klipp (rätt kul att titta på om). Skulle dock vilja hävda att Adam redan idag är en spelare på toppnivå i SHL vad gäller det offensiva spelet.
Det är därför inte detta som är hans utmaning utan spelet i egen zon, utan puck. Här skulle jag vilja se honom vara mer delaktig i spelet genom att röra mer på fötterna, vara mer intensiv, stressa motståndaren utan att gå hårt in. Handsken i ryggen, fart på fötterna i sidled och klubba mot klubba. Genom ett mer intensivt, konsekvent och "styrande spel" av Boqvists vet backkollegan vad han får av Boqvists spel i egen zon och de kan agera effektivt tillsammans. Givetvis är det också viktigt för Adam att addera vikt och överkroppsmuskler för att inte ha en så uppenbar nackdel mot tyngre spelare.

Utan att egentligen veta så ställer jag mig lite frågande till hur Brynäs arbetar med kostfrågor för spelare i junioråldern (Lövve kanske vet?). Många av juniorerna bor ju själva och kanske inte är kostcirkelexperter direkt… Kost och träning är lika viktiga för att nå önskat resultat så jag hoppas att fokus finns på båda.

Titta på video: Erik Brännström (EK65 är redan scoutad, kopierad och utvecklad…)

Tack till er som orkade läsa! :)

Inkazar: Sett til den backbesättning vi har, speciellt om vi får behålla Bertilsson så tycker jag att man kan ge Adam en rejäl chans. Han behövs i PP. Sett till den här säsongen så tycker jag att Gunderson har underpresterat i PP. Han behöver känna flåset från en ungtupp.

Floppen Larsson kan man låna ut

dempzor: Allt sånt uppskattas. Riktigt bra!

ellis: Kellman är väl en toppcenter? Danielsson är högerforward.

Karin Johansson på GD skrev så här på Twitter nu, får vi se imorgon om det kom fram nå intressant ?

Har precis snackat med Aaron Palushaj på telefon. Ett bra snack på ca 20 min. Lite matnyttigt som jag ska skriva ihop till imorrn. Då kommer senaste nytt om Brynäs (?) nr 8.

Forsberg 1978: Finns inte mycket att göra när Lindbäck inte vill hit. Brynäs kan vinna på lotto och ha råd med Crosby men skulle han någonsin lämna NHL? Det är alltid två parter som ska vara överens.

Vi kan åtminstone vara glada att vi får in en keeper med äkta Brynäshjärta. Det kan räcka långt.

Lite roligt att Bengtzen nu värvat 4 av de 6 spelarna jag legat på honom att ta in senaste halvåret.

Otroligt stark silly hittills av Bengan!

{2064}: Bra med enbart 1 år på Rautio också, då håller man dörren öppen för t.ex. Lindbäck.

Lite om Adam i Aftonbladet, många lovord över denna jättetalang!

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/e1Bn3g/supertalangens-galna-facit-ar-lite-oroligt

Bisset: Ja att dom inte tala om det för Elias Pettersson, han om nån är smal!
Adam väger nåt kilo mer än Elias.

Men visst kommer Adam må bra av nåt kilo muskler till i sommar höst innan det drar igång, annars tar nog gärna Växjö Adam!

micke63: Jo visst har vi en rightare i laget. En som dessutom rankas ha bäst skott i sin årskull av backar...

Lesky: Damhockey...tycker det är en enda stor gäspning tyvärr.

{6984}: ah just det. Det finns ju rimliga och logiska förklaringar för alla andra sportchefer i landet.

Men så fort Brynäs går dåligt ska Sundlöv/BZ få all skit.

Bara det faktum att BZ tvingats ta emot hot via brev bevisar ju vilka jävla as till fans vi är.

Och det är därför jag tröttnat på den här häxjakten. Den är bortom all rimlig proportion. BZ har gjort en dålig säsong. Det har han fått skit för.

Släpp det.

Nu går vi vidare och blickar framåt

Nu får vi se vad som händer.

Hittills har han värvat lovande denna silly season. Men då ska det naturligtvis klagas på att vi inte satsar på de egna juniorer istället. 😓

Skrubben:

Det där kan ju inte stämma att Växjö erbjuder mycket
mer pengar än Skellefteå. För i Växjö spelar ju de flesta
spelarna mer eller mindre för småpengar. I alla fall enligt
dem själva och dess anhängare.

För övrigt kan det ju vara så att Växjös tendens att vinna budkrig
på spelare, som de till varje pris vill ha, räddade guldet till oss 2012.
För de vann de ju budgivningen på Holøs, som ju gjorde att vi sen
hade plats över för att ta hem Ekholm.

Holøs som då sa att han valde Växjö för att få spela inför fullsatta
läktare, och alls inte för pengarna. Jo jo, mycket ska man höra.

{2064}: Vad är ett vårtecken?
Saik i final.

Och förlorar...

Dr Spec: 6 år sedan idag, värt att uppmärksammas.

m.youtube.com/watch?v=PtIkZjFgH6Q

kennys: Skellefteå gör ju än så länge inte särskilt mycket bättre motstånd än vad vi gjorde.

Leonardo: Såvitt jag vet så ligger Sverige fortfarande (!) i Europa...😜

Bz! HUGG för böfvelen HUGG!

(snodd) VILKET FLYT!!!!!!
Hittade en säsongsbiljett till Leksands alla hemmamatcher uppspikad på en anslagstavla.
Tog den direkt.
En spik har man alltid användning för....

Jan Grismöbel: Två kommundopade lag... Som en ny variant av TV4:s Stadskampen Haha