RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Bissett19: Trodde du var en Hardcoresupporter;)
Nästa lördag sitter jag i allafall kvar på bussen men är bara någon timme kvar till ankomstplatsen "Taxenbach"
när matchen är slut. Att du får ta hand om OBS-klassen kan du inte skylla på mig :-))
Blir nog jobbigt att följa swehockey på mobilen men skattebetalarna står ju för trafikkostnaden. Viva Arbetsgivare.
Nu är det krig som gäller "
Show Now Mercy" och det kommer att utfärdas med mig på sidan om. Förra gången jag avvek från ett slutspel/kval så fick jag ett SMS "Jävla Asplund" Då släppte han in en billig puck mot FBK.Man får hoppas på ett slutspel och om det nu blir RBK och SSK så lär nog AS lagena få det svårt men det skall spelas om det först.
65selander:
"Nästa fredag flyr man landet under sluttampen"
Hmppfff.
Schysst,så då får jag ta hand om 66Berglund o 70Rodrigues ensam nästa Lördag?
Trodde du var en Hardcoresupporter;)
Bissett19: ...Precis det jag sagt hela tiden:))) Jo tjenare :-)
Nästa fredag flyr man landet under sluttampen och om det skulle barka åt skogen så har jag lovat mig själv att jag inte skall åka på en enda KS-match om det blir kval. Tänker bara lägga mig i fosterställning och få infarkt varje gång jingeln går på Sportradion eller om kommentorn vid sända matcher går upp i falsett.
Missade inte många matcher förra kvalet och den jävligaste var i Ängelhom, fast det gick fort att köra hem. Man satt helt apatiskt och styrde bilen bara.
Har plågat mig så förbannat redan dessa år. Idag under en vanlig serielunk så har man puls och en mage som protesterar...
"Kommer man att sova gott efter dagens vinst, eller....? "
Så in i helvete,man behöver inte rota fram insomningstabletten ur medicinskåpet.
Nu ser det bra ut igen.
Precis det jag sagt hela tiden:)))
Tror att 77 poäng räcker för slutspel.
Resultatet mellan Modo och DIF gick ju emot båda lagen... :-)
Kommer man att sova gott efter dagens vinst, eller....?
Länge sen en seger kändes så djävla skön som idag.
Hade fanimej inbjudit munkas och gänget till en gruppkram idag, om dom visat sig härinne.
Och om det ändå går åt helvete så kan man ju alltid skylla på att man ibland gör så dumma saker i lyckorus... :-)
Allsvenskan nästa! Han har fått sina chanser och försatt dom, in med J20-lirare istället!
Aha, NC har försett Vas och Alcén med Stealth egenskaper, fiffigt.
Hoppas de kommer till nytta någon gång.
Nu gäller det att vinna samtliga hemmamatcher samt hoppas att något resultat går emot DIF och Modo.
Huge: Eftersom LHF ligger före så låt de vinna. Bara bättre att RBK inte får fler poäng. På tisdag däremot är det bara bortasegrar som räknas.
16/2 Färjestad - Linköping Skellefteå - Södertälje Luleå - Rögle 17/2 Djurgården Timrå MODO - HV71
Och vem fan ska man hålla på i matchen Luleå - Rögle?
Ett kryss vore nog det bästa, eller vill vi att Luleå vinner och därmed i praktiken ordnar minst ingenmansland åt oss?
Eller är vi så kaxiga att en Röglevinst är att föredra?
Hoppas ändå på en lulevinst så att man slipper KS-frossan i ett par omgångar till...
MEN, Brynäs måste köpa in en bra center tills nästa säsong, helst även en typ som Wanwig, som kan spela med Widing (om han blir kvar) det gick ju bra för dom. Det är absolut nödvändigt att rensa hårt i truppen. Min åsikt är att satsa på dom tre bästa i J-20. Låt dom vara med i ett ev. slutspel, dom är NOG inte sämre än dom tre sämsta i A-Laget
Då blir det KHL eller ngn Alpliga,för jag litar på Widde/Sundlöv:
– Men han har sagt att om han ska spela i Sverige så är det Brynäs som gäller.säger Micke Sundlöv.
Vi får se hur länge dem fina orden håller;)
Klockren analys.
Såg väl lite oroväckande ut i andra, som du säger, men dom kändes ändå på nåt sätt betydligt tamare än i tidigare möten.
Och Limpan gör ju åter en kanonmatch och gör ett par riktigt svettiga räddningar i kritiska lägen, framförallt i slutet på andra.
Hoppas själv naturligtvis att Widing stannar men jag tror det blir svårt att behålla honom.
Känns som att han växer och är som bäst när laget i övrigt spelar bra och sas backar upp honom. Han är ju ingen som ensam tar tag i det hela och kan vända på steken när det tar emot.
Därför passar han (tyvärr för vår egen del) rätt så bra i nåt av topplagen som är betydligt jämnare och generellt håller en högra lägstanivå.
Men om vi går långt i ett slutspel så vete fan.
Då kanske han får blodad tand om Sundlöv dessutom öppnar plånboken på vid gavel.. :-)
Hoppas Widing stannar trots allt, han är en sniper av klass.
Jag tror vi alla älskar Brynäs,vi uttrycker det bara på olika sätt...
Vi vann.
Det räcker för att 95% av skribenterna härinne håller sig undan.
Och du vet vilka 95% jag talar om.
Jobbigt nu för munkas med anhang....
Nu skall det inte ske något målvaktsbyte. Förövrigt den som skrev om LHC så är det tyvärr de som har hemmafördel och vi har ingen fördel där :-(
Förövrigt så är det skönt att komma tillbaka till XP igen.
"Var inte Fröken Brun rätt het för ett par år sedan, det rycker inte i baugetten idag kan jag säga."
Kollar man på kärringen i soffan bredvid så gör det garanterat det:)
Sprattelgubben efter kan slänga sig i väggen, likaså Jennifer Brun!
Ja sa ju 1-4 å hade 2 rätt på målskyttarna!!!!
Nu hoppas man på BRA UPPSLUTNING I LÄKEROLEN!!!!!!
Nu sitter alla stora tuffa Brynäsfans med tanten och tittar på melodifestivalen (inkl. mig själv)
6-0 till FBK...
För övrigt så var det ganska bra drag på Lili & Susie i Melodifestivalen :) Inte illa för två gamla kärringar :D
För min del får Widing isf gärna fortsätta att vara enformig.
Nu har jag ju själv gnällt lite på hans oftast alltför enkla spelstil och att han borde kunna göra mer av sin talang, men jag vill absolut inte att han drar nån annanstans.
Det kanske blir ett byte: Widing ut och Jämtin in... :-)
vi går vidare ;)
Bissett19: Sedan en seger på bortaplan stärker nog också själen. Nu gäller det att laget står med båda skridskorna på isen också. Risken kan ju bli att de tror att det är klart.
Ang ekonomin som någon skrev om så kommer ingemansland slå hårt på Brynäs. Ett ev slutspel borde kunna fixa ihop lite kosing om alla Brynäsare mobiliserar som de har gjort i Malmö. Ett KS kan också dra kosing men det är inget alternativ. Man skall inte utmana KS-spöket i schack för ofta.
Vi tog ett bra kliv i PP-ligan.
Lämnade modo i botten.
| 9 | Brynäs IF | 50 | 35 | 225 | 387:57 | 15,56 | 4 |
| 10 | Södertälje SK | 49 | 32 | 208 | 380:50 | 15,38 | 7 |
| 11 | Skellefteå AIK | 49 | 33 | 219 | 388:56 | 15,07 | 6 |
| 12 | MODO Hockey | 49 | 34 | 229 | 406:44 | 14,85 | 7 |
rafalski: Tyst och tyst, har nyss installerat Windows 7 och får inte igång 5.1 ljudet. Det fungerar när man kör systemtest men inte när man spelar upp något. Annars så är man rätt glader i kropp och själ. Nu blir det ominstallation till XP igen. :-)
Kan väl sägas om Vas, Alcén och Hermansson hela säsongen.
Har de fått fortsätta spela som med NCs förtroende, jajamen !
Het, Glödhet, Widing.
En kul passning till de "läktarcoacher" som tycker vår enda landslagsstjärna är för enformig och lika gärna kan försvinna till LHC.
(Fast nu har väl Widing gjort sig omöjlig i både VF och LHC...)