Bästa inläggen
Föregående · 131 · Nästa
Sv: A proposito de nada
Peja: Har ångrat mig i snart 14 år att att jag inte gick på förra utematchen så nu har jag köpt biljetter åt mig och farsan. Visst är 895kr pengar, men dom går till en god sak; Brynäs IF!
+ 16
Sv: A proposito de nada
Catodenäldresspöke13: Ja, det här var ju ett haveri utan dess like och idag får Alcén stå i skamvrån med dumstruten på.. Har karln inte koll på reglerna eller?.. Fanns den minsta risken att tappa Välimäki innan den 1/7 så avvaktar man ju med att presentera honom tills dess!
Nu framstår man ju som en blåögd, naiv rookie! Enda anledningen som jag kan komma fram till varför Välimäki presenterades när han gjorde är att Alcén känner pressen från supportrarna att presentera spets. Finns ingen annan anledning som jag ser det. Har man väntat så länge med att presentera han så väntar man så klart en vecka till om risken finns att han tappas
Nu blir det väl Witkowski som ansluter i november när det visar sig att Djoos sockervaddskropp inte håller för mer än att knyppla Denna gång till 350K/månad Men det är ju bara under 5 månader.
Nu väntar jag bara på att Huge ska vakna och försvara Alcéns agerande med motiveringen att vi andra inte vet ett skit om Alcéns förutsättningar. Han blev så klart tvingad av Svedman att presentera Välimäki när han gjorde det
Nu framstår man ju som en blåögd, naiv rookie! Enda anledningen som jag kan komma fram till varför Välimäki presenterades när han gjorde är att Alcén känner pressen från supportrarna att presentera spets. Finns ingen annan anledning som jag ser det. Har man väntat så länge med att presentera han så väntar man så klart en vecka till om risken finns att han tappas
Nu blir det väl Witkowski som ansluter i november när det visar sig att Djoos sockervaddskropp inte håller för mer än att knyppla Denna gång till 350K/månad Men det är ju bara under 5 månader.
Nu väntar jag bara på att Huge ska vakna och försvara Alcéns agerande med motiveringen att vi andra inte vet ett skit om Alcéns förutsättningar. Han blev så klart tvingad av Svedman att presentera Välimäki när han gjorde det
+ 16
Sv: A proposito de nada
Anders Berg:
Gunler kan väl inte räknas som svikare... tror inte ens Alcen ville ha honom.
Om vi ska börja med dom där töntiga sakerna kan man ju bua åt Johannesson i Frölunda, Kellman i Rögle, Eklind i Malmö osv... ingen av dessa inkl Gunler kan jämföras med en sån som Carlsson. Tycker inte man ska bua åt Carlsson heller. Bättre att visa att han valt fel lag genom att vinna mot DIF. Respekt är något detta samhälle har för lite utav.
Gunler kan väl inte räknas som svikare... tror inte ens Alcen ville ha honom.
Om vi ska börja med dom där töntiga sakerna kan man ju bua åt Johannesson i Frölunda, Kellman i Rögle, Eklind i Malmö osv... ingen av dessa inkl Gunler kan jämföras med en sån som Carlsson. Tycker inte man ska bua åt Carlsson heller. Bättre att visa att han valt fel lag genom att vinna mot DIF. Respekt är något detta samhälle har för lite utav.
+ 16
Sv: A proposito de nada
Lemp: Marcus Johansson klar för FBK, med tanke på hur bra han varit de senaste åren bör han vara seriens bästa spelare. Hade garanterat kunnat få ett nytt välbetalt kontrakt i NHL. Järnkrok däremot vill lira fjärdekedja på minimumlön….
+ 16
Sv: A proposito de nada
KaptenB : Rekryterar Brynäs Mattias Karlsson släpper jag engagemanget... Lyssnat sporadiskt på poddar han deltagit i. Han har inte mycket koll kan jag säga...
+ 16
Sv: A proposito de nada
Jugge: Ja, hoppas verkligen på LP. På nåt sätt är andra året viktigast att få, då är spelaren bättre och distraheras inte av JVM. Tror LP skulle kunna vara riktigt bra 26/27.
+ 16
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: ”Inte för att vara den som är den.
Men det skrev jag för bra längesen här på snacket.”
Hahaha!
Tänk att inget har förändrats efter alla dessa år.
Men det skrev jag för bra längesen här på snacket.”
Hahaha!
Tänk att inget har förändrats efter alla dessa år.
+ 16
Sv: A proposito de nada
munkas: Kan känna att målvaltsdiskussionen är rejält uttömd vid det här laget. Alla har kunnat klargjort sina ståndpunkter i frågan flera gånger om, Brynäs har varit tydliga att det här är målvaktsparet som gäller nästa säsong, så rimligen borde det inte finns så mycket mer att säga om det hela förrän i alla fall första träningsmatchen. I alla fall jag hade tyckt det hade varit oerhört skönt om den här frågan fick vila under sommaren.
+ 16
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: ”Kom tillbaka i mitten av säsongen med samma allan ballan attityd.”
Vad är det som är ”Allan ballan” med att ifrågasätta ditt tidigare påstående om att Källgren inte blir kvar för att sedermera ha med honom i diverse laguppställningar etc?
Du har ju uttryckt att han inte blir kvar?
Vad är det som är ”Allan ballan” med att ifrågasätta ditt tidigare påstående om att Källgren inte blir kvar för att sedermera ha med honom i diverse laguppställningar etc?
Du har ju uttryckt att han inte blir kvar?
+ 16
Sv: A proposito de nada
Huge: Men nu ska en annan sova inför arbetet som väntar. Vi kan sammanfatta det hela med att forumet egentligen är helt meningslöst, då allt Alcén, Hansson mfl gör, inte ska/kan ifrågasättas, kritiseras eller diskuteras. Dvs hela definitionen av ett forum.
+ 16
Sv: A proposito de nada
+ 16
Sv: A proposito de nada
Luddf: Jo, tjena…
Vi tappar Scott, Kopacka, Vessel, Pettersson och Bäckis men ska bara ta in 2 forwards??
Ska vi börja klona befintliga forwards eller kasta in junisar som inte är redo för SHL…?
Det var det dummaste jag hört. Om det stämmer är det skandal.
Vi tappar Scott, Kopacka, Vessel, Pettersson och Bäckis men ska bara ta in 2 forwards??
Ska vi börja klona befintliga forwards eller kasta in junisar som inte är redo för SHL…?
Det var det dummaste jag hört. Om det stämmer är det skandal.
+ 16
Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Att sikta på att varje säsong vara bland topp 6 betyder inte att man siktar på att komma just sexa. Bygg nu ett lag med realistisk chans att utmana om guldet. Varför skulle vi med vår ekonomi och fanbase nöja oss med mindre.
Vänder mig här inte just till dig: Förra säsongen kom vi före Skellefteå i serien och slog relativt enkelt ut dom i semi. I våras vann vi borta mot dom och borde ha vunnit sista matchen hemma mot dom.
Många supportrar verkar plötsligt nu se det som ouppnåligt att nå deras nivå.- typ gett upp på förhand.
Det skiljer dock inte mycket och den skillnaden skulle vi kunna överbrygga om Alcen bara får till det.
Vänder mig här inte just till dig: Förra säsongen kom vi före Skellefteå i serien och slog relativt enkelt ut dom i semi. I våras vann vi borta mot dom och borde ha vunnit sista matchen hemma mot dom.
Många supportrar verkar plötsligt nu se det som ouppnåligt att nå deras nivå.- typ gett upp på förhand.
Det skiljer dock inte mycket och den skillnaden skulle vi kunna överbrygga om Alcen bara får till det.
+ 16
Sv: A proposito de nada
Huge:
Det är fascinerande hur du lyckas vända en fullt rimlig diskussion om lagbygget till ett personangrepp på andra fans. Historien har visat att det sällan lönar sig att panikvärva i augusti när marknaden är dammsugen. Att du väljer att blunda för förra årets misslyckande på backsidan är ditt val, men bespara oss andra dina härskartekniker bara för att vi kräver lite högre ambitioner.
Det är fascinerande hur du lyckas vända en fullt rimlig diskussion om lagbygget till ett personangrepp på andra fans. Historien har visat att det sällan lönar sig att panikvärva i augusti när marknaden är dammsugen. Att du väljer att blunda för förra årets misslyckande på backsidan är ditt val, men bespara oss andra dina härskartekniker bara för att vi kräver lite högre ambitioner.
+ 16
Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Läste mellan raderna i citatet - alltså mellan rad ett och rad tre hittade jag rad två 🙂:
”det finns ingen annan klubb för mig”
”det finns ingen annan klubb för mig”
+ 16
Sv: A proposito de nada
Peja: "LC är inte den enda potentiella stommespelaren där ute, men det blir lite löjligt när en del argumenterar mot honom genom att ta upp Pudas och Lindberg som exempel på toppspelare som spelar under marknadsvärde. Det argumentet är ju bara relevant för Brynäs om det finns högklassiga stommespelare som är beredda att spela för Brynäs under sina marknadsvärden."
Det är jag som tagit upp detta.
Och då på grund av att 80% av negativa inlägg varit att Alcén sumpade LC pga sin inkompetens.
Nu helt plötsligt så kommer det fram fler parametrar.
Ett scenario:
Djoos på 3 år kvar av 5 är inte helt återställd nästa säsong, men kan spela ändå men inte på full kapacitet pga att han inte spelat ordentligt på typ 2 år.
Alcen signar LC på 4 år á 350" som får problem med sitt knä.
Tror du att det tas emot bra härinne?
Det kan vara det som Alcén tänker på oxå.
2 skadade backar på 750".
HS skulle brinna upp..
Stör mig nått så ini hela H-E på att man 1 år tidigare säger att det bara finns ett lag. Året senare så bryter man det.
Pudas och Lindberg har klubbhjärta. LC har det inte.
Det är jag som tagit upp detta.
Och då på grund av att 80% av negativa inlägg varit att Alcén sumpade LC pga sin inkompetens.
Nu helt plötsligt så kommer det fram fler parametrar.
Ett scenario:
Djoos på 3 år kvar av 5 är inte helt återställd nästa säsong, men kan spela ändå men inte på full kapacitet pga att han inte spelat ordentligt på typ 2 år.
Alcen signar LC på 4 år á 350" som får problem med sitt knä.
Tror du att det tas emot bra härinne?
Det kan vara det som Alcén tänker på oxå.
2 skadade backar på 750".
HS skulle brinna upp..
Stör mig nått så ini hela H-E på att man 1 år tidigare säger att det bara finns ett lag. Året senare så bryter man det.
Pudas och Lindberg har klubbhjärta. LC har det inte.
+ 16
Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Jag skulle bli sprudlande glad om Bäckström kör ett år till.
Tänker att han var bra och att han kommer bli ännu bättre efter en säsong i benen.
Tänker att han var bra och att han kommer bli ännu bättre efter en säsong i benen.
+ 16
Sv: A proposito de nada
mattiask:
Du har rätt höga krav på backsidan. Som jag skrev tidigare tror jag att ni har en av de dyrare backbesättningarna i ligan.
Det här duger alltså inte?
Hägg - Dyr och spelar i landslaget
Axel - Förmodligen rätt dyr med nya kontraktet, spelare även han i landslaget
Berra - Troligen en medelhög lön, tidigare landslagsspelare
Kinnvall - Troligen rätt dyr, fyra i backarnas poängliga i år
Norlinder - Troligen halvdyr, tidigare landslagsback
Djoos - Dyr och tidigare landslagsback
På det ska det in ytterligare en till spetsback och ni har några lovande draftade juniorer med tjommes grabb i spetsen.
Man kan lätt säga att du har höga förväntningar. :)
Du har rätt höga krav på backsidan. Som jag skrev tidigare tror jag att ni har en av de dyrare backbesättningarna i ligan.
Det här duger alltså inte?
Hägg - Dyr och spelar i landslaget
Axel - Förmodligen rätt dyr med nya kontraktet, spelare även han i landslaget
Berra - Troligen en medelhög lön, tidigare landslagsspelare
Kinnvall - Troligen rätt dyr, fyra i backarnas poängliga i år
Norlinder - Troligen halvdyr, tidigare landslagsback
Djoos - Dyr och tidigare landslagsback
På det ska det in ytterligare en till spetsback och ni har några lovande draftade juniorer med tjommes grabb i spetsen.
Man kan lätt säga att du har höga förväntningar. :)
+ 16
Sv: A proposito de nada
"vi behöver föryngra laget" 2 unga lovande spelare kommer in, samma människor "Vi behöver spets sparka alcén"
+ 16
Sv: A proposito de nada
Var ett tag sedan jag var inne här och stämningen är verkligen nära nollstrecket. Känns som att många här borde käka lite antidepressiva. ...Och man kommer inte så långt med svartmålning. Så... Jag bad Firefly att "Skapa en bild som visar den lyckliga Brynäsfamiljen med 30 lyckliga vuxna män". Det var ju ingen idé att lägga till "...och 20 lyckliga vuxna kvinnor". De är säkert bortskrämda härifrån för länge sen. Kan vi inte ha det så här i stället? Klackarna i taket!!! Känner på mig att vi har en fin säsong framför oss! 🙋♂️
+ 16
Sv: A proposito de nada
Sportnisse: jag tycker Victor Johansson är en ganska klok värvning med tanke på den förmodade prislappen - men vår backsida hade ju egentligen behövt ett helt nytt första backpar är känslan. Den andra backen måste verkligen vara ren och skär kvalitet om vi ska ha chans på topp sex.
+ 16
Sv: A proposito de nada
Asterix: ” Om man istället fokuserar på det som är bra och bygger vidare på det siktar man uppåt istället.”
Och det tycker du Brynäs är bra på eller?
Bra byggen efter guldet 2012 eller finalen 2017…?
Nä, rätt ner i avgrunden igen.
Final förra året och seriesegrare med 33 miljoner in på kontot. I år med nöd och näppe topp 6 och sen snudd på svepta i kvarten.
Brynäs är mästare på att INTE kunna bygga vidare på framgång.
Eller menar du att om vi fans är positiva och tänker bra tankar så lyfter laget automatiskt??
Och det tycker du Brynäs är bra på eller?
Bra byggen efter guldet 2012 eller finalen 2017…?
Nä, rätt ner i avgrunden igen.
Final förra året och seriesegrare med 33 miljoner in på kontot. I år med nöd och näppe topp 6 och sen snudd på svepta i kvarten.
Brynäs är mästare på att INTE kunna bygga vidare på framgång.
Eller menar du att om vi fans är positiva och tänker bra tankar så lyfter laget automatiskt??
+ 16
Sv: A proposito de nada
aplusb: Appropå Chucky, han gjorde 29 p i grundserien på 70 matchet. 6+23. Näst bäst bland backarna i Tampa (Hedman dock mycket borta).
Tampas försvar höll mycket hög klass och såg ju till att deras målvakter hade lägst expected goals emot sig i hela ligan. Som dom sa på NHL-podden: ”sömlös övergång från SHL till NHL ”
Grymt imponerande. Blir kul att följa honom i slutspelet nu. Först mot Montreal.
Tampas försvar höll mycket hög klass och såg ju till att deras målvakter hade lägst expected goals emot sig i hela ligan. Som dom sa på NHL-podden: ”sömlös övergång från SHL till NHL ”
Grymt imponerande. Blir kul att följa honom i slutspelet nu. Först mot Montreal.
+ 16
Sv: A proposito de nada
Ser att många klagar på de senaste årens prestationer. ...Men de innebär ju ett kraftigt lyft. Brukar sällan hålla med Sanny Lindström - men för några år sedan pratade han om Brynäs skeva självbild. ...Att man fortfarande var ett topplag. ...Och han hade ju alldeles rätt. Från 1964 fram till guldet 1980 var Brynäs Sveriges mest framgångsrika lag. Det är så klart imponerande att hänga kvar i SHL så länge som Brynäs gjorde innan man ramlade ur - men efter guldet 1980 och fram till degraderingen har det varit tunnsått med framgångarna. Kolla tabellen!
Så... De senaste årens prestationer, både sportsligt och med ekonomin, är ett kraftigt steg i rätt riktning!
Heja Brynäs! 🙋♂️
Så... De senaste årens prestationer, både sportsligt och med ekonomin, är ett kraftigt steg i rätt riktning!
Heja Brynäs! 🙋♂️
+ 16
Sv: A proposito de nada
Och där lämnade Kopacka, Witkowski, Kempny OCH Svrcek.
Länkar:
Kvartett lämnar Brynäs IF
Kvartett lämnar Brynäs IF
+ 16
Sv: A proposito de nada
Hockeymorgon med Brynäsfokus idag med Markus Aujalay som gäst hela programmet. Grym kille (”hellre ett SM-guld än en Michelinstjärna”).Massor av Brynässnack/analyser speciellt från c:a 40 min och resten av programmet. Mycket sevärt/lyssningsvärt.
Rekommenderas starkt att ta del av. Missa inte.
Rekommenderas starkt att ta del av. Missa inte.
+ 16
Sv: A proposito de nada
Peja: Precis. Det är inte Bäckis fel att de andra står stilla och inte erbjuder passningsalternativ. Tycker han får oförtjänt kritik för stillastående PP. Det är ju inte han som skall röra på sig utan de andra.
+ 16
Sv: A proposito de nada
Skrubben: Jag vill bara påminna oss alla lite försynt hur analyserna såg ut här inne efter finalförlusten ifjol. Då raljerades det om att Soda och CEDA var sönderlästa och underpresterade i slutspelet, samt att vi saknade tyngden från defensiva backar.
Det går fort i hockey, och bakom tangentborden med...
Det går fort i hockey, och bakom tangentborden med...
+ 16
Sv: A proposito de nada
Väldigt besviken på LC också om det stämmer att han blivit erbjuden 300 av Brynäs men fortfarande inte tycker det duger. Då har man inte mycket klubbhjärta tycker jag.
Får hoppas att buropen hörs högt i Gavlerinken när han är på besök i vinter i fel färger.
Får hoppas att buropen hörs högt i Gavlerinken när han är på besök i vinter i fel färger.
+ 16
Sv: A proposito de nada
Peja: Glad Påsk Alla Gävlar. Ni har guld så det räcker. Måste ge er att ni har snygga dräkter
+ 16
Sv: A proposito de nada
Jockster : Nu glömde du nog några av nyförvärven.
Delia visade sig vara en av de sämsta målvakterna som dragit på sig en Brynäströja i modern tid.
Clara hade aldrig visat att han är en SHL-målvakt och gjorde det egentligen inte nu heller.
Kempny framstod närmast som en zombie i majoriteten av de matcher där han väl kom till spel.
Witkowski tacklades för nästan en kvarts miljon kronor i månaden och kom knappt till spel i slutspelet.
Fjällby blev en av ligans dyraste utfyllnadsspelare.
Det du inte verkar ha i åtanke när du säger att ”han och han är inte dåliga spelare” är att vissa av spelarna du nämner var tilltänkta i framträdande roller, vilket de i flera av fallen inte riktigt levde upp till, särskilt inte första halvan av säsongen.
Sammantaget var det en fasansfullt dålig silly season.
Sen stämmer det inte att tränarna inte gjorde taktiska justeringar under säsongens gång. Tvärtom ändrades mycket i uppbyggnadsfasen, vilket gjorde att Brynäs var spelmässigt bättre än motståndarna i majoritet av matcherna andra halvan av säsongen.
Boxplay kan också relateras till silly season. Det var kasst förra säsongen men ingen som togs in tillförde ju i BP.
Delia visade sig vara en av de sämsta målvakterna som dragit på sig en Brynäströja i modern tid.
Clara hade aldrig visat att han är en SHL-målvakt och gjorde det egentligen inte nu heller.
Kempny framstod närmast som en zombie i majoriteten av de matcher där han väl kom till spel.
Witkowski tacklades för nästan en kvarts miljon kronor i månaden och kom knappt till spel i slutspelet.
Fjällby blev en av ligans dyraste utfyllnadsspelare.
Det du inte verkar ha i åtanke när du säger att ”han och han är inte dåliga spelare” är att vissa av spelarna du nämner var tilltänkta i framträdande roller, vilket de i flera av fallen inte riktigt levde upp till, särskilt inte första halvan av säsongen.
Sammantaget var det en fasansfullt dålig silly season.
Sen stämmer det inte att tränarna inte gjorde taktiska justeringar under säsongens gång. Tvärtom ändrades mycket i uppbyggnadsfasen, vilket gjorde att Brynäs var spelmässigt bättre än motståndarna i majoritet av matcherna andra halvan av säsongen.
Boxplay kan också relateras till silly season. Det var kasst förra säsongen men ingen som togs in tillförde ju i BP.
+ 16
Sv: A proposito de nada
Mellanmjölksäsong!
Tycks inte bli många värvningar till nästa säsong enligt Expressen och Sportbladet. Får hoppas de har fel. För det känns sådär att behöva se ett redan ålderstiget lag bli ett år äldre och där dessutom det äldre gardet förväntas driva spelet.
Nej, det behövs en ny förstakedja (Nylander-Järnkrok-Weissbach) och två spelskickliga backar (Boqvist plus en till, t ex Max Guenette). Sedan får vi hoppas att de tar in två nya målvakter, Chrona och Härenstam skulle sitta fint!
Om Alcén diskuterar förlängning med Luke efter den här säsongens problem på backsidan och efter Berras förlängning, blir jag ytterst besviken.
Tycks inte bli många värvningar till nästa säsong enligt Expressen och Sportbladet. Får hoppas de har fel. För det känns sådär att behöva se ett redan ålderstiget lag bli ett år äldre och där dessutom det äldre gardet förväntas driva spelet.
Nej, det behövs en ny förstakedja (Nylander-Järnkrok-Weissbach) och två spelskickliga backar (Boqvist plus en till, t ex Max Guenette). Sedan får vi hoppas att de tar in två nya målvakter, Chrona och Härenstam skulle sitta fint!
Om Alcén diskuterar förlängning med Luke efter den här säsongens problem på backsidan och efter Berras förlängning, blir jag ytterst besviken.
+ 16
Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Vi har iaf ett underbart och härligt supportergäng i dig, munkas och en del andra muntergökar.
Samma ältande med samma inlägg dag ut och dag in, om hur eländigt allt är, hur dåliga vi är, hur värdelösa alla är.
I tävlingen "Sveriges mest gnälliga och patetiska supportrar" så leder iaf Brynäs utvecklingen med hästlängder, det kan ingen ta ifrån oss...
Samma ältande med samma inlägg dag ut och dag in, om hur eländigt allt är, hur dåliga vi är, hur värdelösa alla är.
I tävlingen "Sveriges mest gnälliga och patetiska supportrar" så leder iaf Brynäs utvecklingen med hästlängder, det kan ingen ta ifrån oss...
+ 16
Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Man måste kunna se att ”bra försvarsspel” och ”bra målvaktsspel” många gånger inte alls är samma sak. Att påstå att Växjö nästan inte gjorde några misstag den här matchen, där Brynäs skapade många kvalitativa målchanser, är helt fel. Jag menar, man hade väl typ 3-4 riktigt farliga lägen bara sista fem minuterna av andra perioden?
Bara för att Åhman räddade eller Brynäs missade blir det inte helt plötsligt ett stabilt försvarsspel.
Bara för att Åhman räddade eller Brynäs missade blir det inte helt plötsligt ett stabilt försvarsspel.
+ 16
Sv: A proposito de nada
OveJärnkrok: Nu är det Växjö som ska vara glada över resultatet. Vi är klart bättre än dom i andra.
+ 16
Sv: A proposito de nada
Det solklart sjukaste domslut jag upplevt i SHL på flera säsonger…När får man stå i målgården och skymma målvaktens sikt? Såna mål blir ju alltid bortdömda… Vafan är det för jävla pajas till domare…?
+ 16
Sv: A proposito de nada
Nu har man fixat biljetter till hemmamatcherna.. redan taggad , ska skrika som en galning och supporta våra grabbar😀😀😀
+ 16
Sv: A proposito de nada
Alla som kan borde gå o heja på våra damer idag, ifall dom vinner idag så är dom i final!
+ 16
Sv: A proposito de nada
Jag är väldigt glad att vi grejat en kvartsfinal. Alltså, är minnet kort hos vissa? Ni minns väl hösten, massor med insläppta mål, usel BP, den usla PP, mm....
Vi har sedan januari klättrat på ett exemplariskt sätt i tabellen, att vi tappat lite på slutet är inte så konstigt alls. Nu när slutspelet kommer igång nollställs allt och då jävlar. Det kommer bli mera fysiskt spel (Bertilsson, Hägg, Witkovski), det blir ett spel mellan målvakterna och Källgren har spelat upp sig rejält på slutet.
Tror Silver, Bellows, Trivigno, Larsson med fler kliver ytterligare några snäpp upp och levererar. Heja Brynäs
Vi har sedan januari klättrat på ett exemplariskt sätt i tabellen, att vi tappat lite på slutet är inte så konstigt alls. Nu när slutspelet kommer igång nollställs allt och då jävlar. Det kommer bli mera fysiskt spel (Bertilsson, Hägg, Witkovski), det blir ett spel mellan målvakterna och Källgren har spelat upp sig rejält på slutet.
Tror Silver, Bellows, Trivigno, Larsson med fler kliver ytterligare några snäpp upp och levererar. Heja Brynäs
+ 16
Sv: A proposito de nada
Lindström: Jag är nöjd att vi tar oss från en utropad stensäker kvalplats till att kvalificera oss direkt för kvartsfinal. Säsongen som helhet är jag inte nöjd med.
Men jag sitter inte på ett forum och gråter ut i motgång som en del andra. Det är klent psyke…
Men jag sitter inte på ett forum och gråter ut i motgång som en del andra. Det är klent psyke…
+ 16
Sv: A proposito de nada
Neophyt: Fint skrivet, kan bara hålla med. Brynäs har dom trevligaste fansen i serien och båda lagen ska vara i SHL så vi kan spela derby
+ 16
Sv: A proposito de nada
Bara jag som ändå är nöjd med 1p? Vi fortsätter en positiv trend (med poäng), sen kan inte alla matcher vara top notch.
+ 16
Sv: A proposito de nada
Degenerate: Oroa dig för kvalstrecket så oroar vi oss för våra trötta gubbar. Bäst i SHL sen årsskiftet. Hur ser er formkurva ut?
Lutning som en svart backe i en slalompist?
Lutning som en svart backe i en slalompist?
+ 16

