1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779526 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 29/1-15
70 Rodrigues: En förlust borta mot LHC är jäkligt surt, nästan lika jävligt som att se nr 44 åka runt med ett "A" på sin Brynäströja. Det är en skymf, en hädelse mot alla som någonsin engagerat sig i Brynäs, det är tamigfan ett hån mot hela jävla SHL. Ni blåögda jävlar som tror att detta korpgäng ska lyckad knipa en plats till play in tycker jag jävligt synd om. Vakna upp och förbered er på kval, det finns inget annat. Vi får i alla fall 2 kvalmatcher i läkerolen 'a 2300 pers. Det kanske räcker till att värva in Mannbergs syster till nästa års allsvenska Brynästrupp.

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Leksand - DIf 0-1.. 

Sv: Var kommer Brynäs att sluta i tabellen?
Jag läser er reaktion på hur det "satsas" i Brynäs. Men det ni flesta verkar glömma är att Brynäs har inte den ekonomin för att köpa in spelarna ni tjatar om exempelvis:Salmela,Rajala,Laine,Karalahti,Pesonen,Schremp mfl. Ni verkar tro att det är självklart att Brynäs kan konkurrera om spets spelare med stora klubbar som SAIK, HV71, FBK och nått lag till kanske. Ni glömmer att Brynäs väldigt väldigt sällan har mycket publik på deras matcher. Brynäsfansen är otroligt kräsna. Bortsett från guldåret 12/13. Utan publik = inga intäkter. Sen har jag sagt det förr men säger det igen. Jag tror det satsas lite fel i föreningen också. Hur mycket kostar tex.Unicef projektet på lång sikt?? Och hur mycket pengar har man inte lagt ner på nya barar och restauranger i arenan?? Att man ständigt har envisats med att behålla dom flesta föredetingar inom klubben kostar även det tycker jag onödigt med pengar. Klubben var på helt rätt väg efter senaste guldet. Men nånstans där och till den här säsongen tycker iaf jag att man gjort väldigt många fel beslut som i sin tur resulterar i att man bygger ihop ett dåligt a-lag får fram förre duktiga juniorer samt ett lag som ej går långt. Man sätter också upp alldeles för stora mål innan säsongerna som varit iaf dom senaste 3 säsongerna vilket i sin tur bidrar till dom långa svackorna under säsongerna. Man tappar publik i och med att man inte vinner matcher som man i sin tur inte har gjort pga. felbyggt lag, satsningar och mål/delmål. Hur mycket minus tror ni Brynäs går den här säsongen?? Blir rädd när jag tänker på det! Redan igjol gick man back.
Så frågan lyder alltså till alla er som klagar på Bz's värvningar. Tror ni inte Stefan också skulle vilja vara med i race är det gäller stornamn?? Tyvärr kan man inte handla utan pengar. Det måste ni inse och sluta klaga! Stöttning är det hela Brynäs som förening behöver. Sen tror jag stenhårt på Bz! Helt rätt man för att göra om och göra rätt så vi åter igen blir det ledande lag vi alla vill att vi ska vara. Men då gäller det att vi enas och går samma åt samma håll!
Kom igen nu Brynäs och alla fans. Tillsammans är vi starka!!

Tippar 4-1 ikväll :) bra start på något nytt...

Sv: A proposito de nada
31/1 ska vi fylla klacken mot Frölunda ! Jag ska stå där , kommer ni ?!

Enterfeldt på twitter nyss!

Sv: Timrå
Rumpelstiltskin:Vi har väl inte varit så betydelselos, med tanke på de spelare brynäs har hämtat här genom åren PAJAS1

Sv: formsvackan
Huge: Eller så är det så jävla enkelt att du har varit helt åt helvete fel ute? Tänk att det alltid är andra skribenters läsförståelse det är fel på. Det kan inte vara så att din förmåga att förmedla det du vill få fram inte riktigt är top notch?

Första besöket på Gavlerinken!

Hej på er! 

Imorgon besöker jag, min sambo och mina svärpäron Gavlerinken för att bevittna matchen. Vi har köpt skybar biljett, och till min fråga som jag hoppas någon av er kan besvara:

I skybaren finns det en "streetfoodbuffé", vet ni om man kan äta innan sen gå till sin plats vi har på läktaren? Eller är bara maten under själva matchen? Vi hade tänkt att betala det 129kr som det kostar för maten på plats.

MVH Peter


Sv: Brynäs IF - Luleå Hockey 15/1-15

Sköna poäng! Utökade åtminstone avståndet till Modo. 

Bara jag som inte i min vildaste fantasi kan förstå hur man spelar Blomqvist och PaW i boxplay? 


Sv: Brynäs IF - Luleå Hockey 15/1-15
krobbe: Nope, dock är Starky tydligen med på isen idag:)

Sv: A proposito de nada

Vad kommer Växjös ledare säga nu?
Han som fick tokspel när Franson lämnade Brynäs för Toronto.

För det är ju i stort sett ingen större skillnad här.
 


Sv: Två nya skador,Boork sparka nån jävel,Thures?

Huge: Noterbart i övrigt: inga krav på TJ:s avgång det senaste dygnet härinne. Har han blivit så mkt bättre på 24 timmar?
Märkligt....   😉

 

Skitsnack! Om du tittar på din mus (som du har till din dator) så kan du se att det finns ett scrollhjul i mitten mellan knapparna eller så använder du pilarna som också funkar utmärkt, när du provat detta så scrollar du ner till mitt inlägg igår kl 21:46 och där kommer du se att jag skrev att TJ borde avgå! Även om vi vinner 10 raka nu så tycker jag att TJ ska avgå ändå, så kom fan inte och tro att du är någon jävla Gud för att Brynäs vunnit 2 matcher mot Modo och Djurgården!

:-)

:-)

:-)

Redigerad kommentar


Sv: Två nya skador,Boork sparka nån jävel,Thures?
Huge: Det var lungt o en trevlig stämning när du var "borta", inte så mycket längre.

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 6/1-15
2 poäng på bortaplan i en superviktig match med typ 70% av laget borta på grund av olika orsaker. Det får man vara nöjd med. 

Sv: Ny tränare!
Huge: Intressant att du är språkrör för orättvist behandlade Brynäs spelare/ledare.
Något uppdrag du fått av Brynäs IF eller är det ditt kall att försvara klubben/spelarna hur dom än beter sig?

Sv: Ny tränare!
tjugo8: Du förväxlar Sven Sewage . Med Sven savage, som håller på Luleå. S Sewage är en tomte av episka mått. Aldrig läst en dummare skribent.

Sven Savage är ok. Trots att han håller på Luleå..

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 3/1-15
För min del så har frustrationen övergått i en total uppgivenhet och tomhet nu. Är mentalt redan i kvalserien. Men Jonas Rönnqvist tror jag vore HELT rätt man för oss, han står för allt det som vi saknar. 

Sv: Djurgårn-Brynäs Globen 28 dec 2914
rafalski: Tror vi har en ny tränare innan nästa vecka är slut. Det kan bli den nytändning vi behöver. Tycker fortfarande vi har ett spelarmaterial för topp fyra. Backbesättningen är ju stark, om vi skulle ha en defensivt kunnig backcoach.

Sv: HV71 Annandagen 2014
Zzz: Acetonhockey var ett roligt uttryck. Tro mig, jag skäms också som en hund, men jag tycker faktiskt att kritiken är befogad. Vad tycker du?

Sv: HV71 Annandagen 2014
Lindström: Skönt att se Blomqvist, usel från match ett. Kallar jag jämn form.

Avgå Tommy!

Sv: HV71 Annandagen 2014
Blomqvist skickas in i 6 mot 5 för att strö salt i såren på Brynäs-fansen.

Sv: HV71 Annandagen 2014
Ut med målvakten. In med... Blomqvist. Skenidrag Tommy!

Sv: A proposito de nada

Mycket synpunkter på Wallacetröjnummer. Är #21 heligt? För min del spelar det ingen roll alls. Det är Molin som är ikonen inte #21. Det finns fruktansvärt mång ikoner i Brynäs vars nummer har använts efter dem utan att nån har reagerat.

Kanske för att många är för unga för att ha upplevt Tigern, Krobbe och alla andra storheter.


Sv: SILLY 14/15
Skrubben: "Panikvärva"?? Hur länge sen är det Sundqvist skadades. Inte igår väl?

Sv: A proposito de nada

Apropå otur... bra svar av Stenmark...

"Jag minns en gång när Ingemar svarade på frågan hur många av hans segrar som berodde på tur. Och han svarade: – Visst har jag haft tur många gånger. Men det märkliga är att ju hårdare jag tränat, ju mer tur har jag haft."


Sv: Brynäs IF - Örebro HK 13/12-14
Efter jul vill jag se det här:
Ny tränare
Carlsson istället för Djoos i PP
Olden istället för Blomqvist. Blomqvist gör inte det som han är värvad för, göra mål.

Sv: Träningsrapport…
 · 

Niniimäki i pp tillsammans med Andersén, Brodecki, Sweatt och Brodin

Nordan i rödtröja, tvivlar att han spelar i veckan

Niniimäki tillsammans med Brodecki och Olden


Sv: A proposito de nada
Vad är det förresten för skit med Lindgren? Halvsidesförlamning eller bara benbrott? Han försvann för 5-6 veckor sedan och inte ett knyst. Det skulle vara finfint med något nytt i truppen innan j-VM startar, om vi inte ska gå ner på tre femmor några veckor... Om nu inte Nordan också försvinner spårlöst i tre månader. Då blir det två femmor.

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 6/12-14
Idag fyller jag halvvägs. Missar således matchen, men i efterhand vill jag se att grabbarna kämpat hela vägen in.
Ge mig tre pinnar! :-)

Sv: SILLY 14/15
Lindström: Med tanke på hur det sett ut defensivt den här säsongen så känns en "lat finne" inte som ett klockrent val av ersättare för en hårt arbetande center som Enter. Hade finnen värvats som ersättare för en av tvillingarna flopp så hade det varit ett bra byte. Finnens +/- talar ju inte för att han lägger ner allt för mycket energi i defensiven. Hur många täckta skott har han i sin karriär?

Har man dessutom en tränarstab som låtit lättjan smyga sig in i laget flera gånger så rimmar det dåligt med ett nyförvärv som är känd för sin dåliga arbetsmoral.

Det är blandade känslor hos mig. Men han ska givetvis ges chansen att bevisa mig ha fel.

Redigerad kommentar


Sv: Brynäs-Lif 29/11 2014, El Classico
Huge: Hamsterpaj finns väl kvar tror jag?

Skön och rättvis seger idag. Efter en tveksam start tar vi över och är i förarsätet hela matchen. Nu närmar vi oss Örebro och DIF och jag har svårt att se att vi kommer hamna bakom de två lagen.

Detta luktar topp sex och slutspel direkt om vi fortsätter så här. Förstärkningar ska ju in också.

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 27/11-14
Nu har jag snöat in på Westerholmarna men har Brynäs råd med dom båda? Sämst +/- trots lite istid, relativt många utvisningar, för övrigt märks dom inte alls på isen. Om dom delvis var tänkta som ersättare till Harju och Thuresson så är det en delförklaring till varför vi är så pass mycket sämre. Skulle det inte löna sej i längden att göra som Salo gör när han inte är nöjd - byta ut dom.

Sv: BRYNÄS NOSTALGI

mk:

Någon som minns GDs Resultatservice? En telefonsvarare dit man ringde 4 ggr/match för att lyssna på periodresultat o slutresultat...

Eller den bruna tavlan i Gavlerinken som var vändbar? När Beijers Bygg vändes fram satt man m spänning och väntade på vilka resultatsiffror fr övriga matcher som hade hängts upp på krokarna när tavlan vändes tillbaka


Sv: BRYNÄS-Modo 25 nov 2014

Sv: Lagbygget 2013/2014
tjugo8:Enterfeldt till sjukhus efter tuff tackling www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article19902238.ab

Huge: Knappt styrfart? Du är helt kokt i skit!!

Sv: Lagbygget 2013/2014
Nu tycker jag vi ska vara glada att inte HV eller FBK han före oss denna gång!

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Fortfarande förbannad över att FBK
lyckats skaffa bort vår klart bästa
tekare för lång tid framöver.

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Oväntat att det är Anton Hedman, vilket jävla svin. Stäng av skiten!

Sv: Brynäs IF - Luleå Hockey 18/11-14
Ruskigt bra att ta hem 3p idag oavsett motstånd. Det är inte så att vi haft flytet med oss sista matcherna.

Riktig bra seger oavsett hur. Förbannat bra inför fortsättningen!

Jag är inget stor-fan av tj, det ska gudarna veta men han ser ut att ha klarat av värsta stormen, och hittills med bravur, hatten av!

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 15/11-14
Äntligen spelade Brynäs desperat. Äntligen spelade man slutspelshockey. Äntligen förtjänade man att ha marginalerna på sin sida. Det kändes som att Brynäs forwards backcheckade mer mot Frölunda än vad de sammanlagt gjort i föregående matcherna, naturligtvis klart överdrivet, men ändå. 

Olden gjorde ett väldigt bra intryck. Han var smart i spelet utan pucken och kom till flera väldigt heta målchanser. Tror att han kan bli en oerhört nyttig tvåvägsforward. Lindblom är också en smart spelare som alltid ger hundra procent. Nu väntar vi som sagt bara på att Ollas ska bli spelklar. Forwardsuppsättningen kanske inte så tokig, trots allt, nu när grabbarna börjar komma tillbaka och andra (typ Scott) börjar vakna till liv. 

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 15/11-14
Sondre Olden har ändå varit en frisk fläkt. Hoppas det lossnar för honom.

Sv: Färjestads BK- Brynäs IF 13/11-14

Zzz: "Och ärligt talat, det finns ju lättare ställen att åka och vända en trend för Brynäsare än i Karlstad."

Jaså, var då? Möjligen Leksand. Nej, visstja, vi förlorade där också...



Sv: A proposito de nada
Nu har det spårat ur härinne igen. Senaste 30-talet inlägg är bara pajkastningar och käbbel om vems farsa som är störst och starkast...

Behrav detta nu å gå samman för BRYNÄS!!! Kom gärna med negativ kritik men respektera varandras olikheter och sluta kasta skit på varann. Loggar in här för att läsa om hockey men stöter bara på kärringar som käbblar om vem som sagt vad och inte gjort det osv.

RÄTTNING I LEDET KAMRATER!!!!

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Det vore ytterligare en rejäl käftsmäll om Larsson skrev på för Djurgården eller annan SHL-klubb än Brynäs. Snacka om att han vore ett perfekt nyförvärv för Brynäs i dagens läge! 

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 1/11-14
Great... Vi har blivit SHLs version av Florida Panthers...

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
70 Rodrigues: Dags att lyfta bort TJ. Nu måste förändring till och tyvärr så känns det som den ända rimliga lösning.

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
Bengtzén tror på allvar att det inte behövs värvningar. Vilken dåre!!!

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
Går inte ens kommentera det här längre. 

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
Uttalandet från sportchefen var ungefär lika upphetsande som revanschtalet på hemsidan. Om nu Ollas är tillbaka efter uppehållet, vilket man inte kan räkna med, kommer det säkerligen ta en 5-10 matcher innan han hittat formen. Olden verkar inte direkt ligga i startgropen så han kanske vi har på banan lagom till jul. Sen ska han ju också få chansen att spela in sig i SHL, likt tvillingarna, så då är ytterligare 15 omgångar utan att tillföra något helt enligt planen.
För att det ska vara någon konkurrens när dessa båda är tillbaka förutsätts att ingen annan forward får skada sig, vilket är otroligt naivt tänkt, speciellt när det gäller Brynäs IF. Nä, nu är det fan så man snart skiter i den här säsongen. Vi har en coach som inte verkar ha nån som helst game plan, spelare som inte vill eller kan göra jobbet, en lövtunn trupp, inga pengar och ingen publik. Leksand byter ut halva laget, Fbk kommer värva sig uppåt och Modo har också börjat leta förstärkningar. Brynäs sitter kvar i båten med ett stort jävla hål i skråvet.

Sv: Två nya skador,Boork sparka nån jävel,Thures?
Huge: Nåja, när bröderna bänkas här framöver, då skadeläget ljusnar, kommer du även hylla det beslutet. Hockeysnacks största kappvändare genom alla tiderna är det inte så givande att diskutera med. Du kan väl skicka en länk till brynas.se istället för att skriva ett inlägg så kan vi kolla där vad du tycker för tillfället.



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Du hade 16 inlägg enbart igår.
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)