Bästa inläggen
Redigerad kommentar
En bra början vore ju att det snackades mer hockey i media.
I går till exempel snackades det innebandy (med spelarintervjuer)
under 30-60 minuter i P4 Gävleborg (det är visst några lag som
kvalar för att gå upp i högsta serien).
Det snackades även om den här innebandyn några dagar före i går.
Även spelare i Gefle IF brukar intervjuas.
Intervjuer eller reportage om Brynäs under den senaste säsongen
kan nog räknas på den ena handens fingrar (även om du skulle
blivit av med ett eller två fingrar). Ja förutom då de där surgubbarna
fick radiotid för att beklaga sig över att Gävle kommun "gett" Brynäs
5 mkr per år.
Det verkar som att P4 Gävleborg tycker att det är något "fult" att
rapportera om Brynäs (eller ge dem för mycket uppmärksamhet).
Om man går efter den uppmärksamhet som de olika lagen får i
P4 Gävleborg så skulle man kunna tro att länets största lag är:
Gefle IF och 4-5 bandylag.
Vårat J18 spelar semifinal mot Timrå idag kl.14:10.
Kul/viktigt med framgångar på juniorsidan.
Brynäsare som beter sig nedstämd för Leksands uttåg, har jag inte mycket över för!
Folk verkar inte förstå vad rivalitet innebär, tråkigt.
Redigerad kommentar
Enaranger: Unicef och skybaren är två försök att jaga nya sätt att tjäna pengar när de traditionella sätten inte fungerar längre. Att bara erbjuda hockey är dödsdömt i Gävle. För långt till lön, fel veckodag, fel motstånd, taskigt väder, schlagerfestival, klappror(?) hos sittplats osv. väger emot. Jag påstår att man varit mer kreativ än nån annan förening. Frågan är vad man ska hitta på härnäst för att försöka fylla en SHL-kostym ekonomiskt. Brynäs är nästa säsong seriens populäraste bortalag. Hur får man laget att bli lika poppis i Gävle?
Vi är varje dag runt 30-35 användare här som skriver om Brynäs och det stora samtalsämnet är att vi saknar spetsvärvningar. Var med och bidra och hjälp till för att få ihop ett slagkraftigt lag.
Stora bäckar små. Tror alla kan swisha in 100 kr iallafall!
Fansens värvning - Brynäs IF
Jösses vad han kommer att röra runt i Jantegävle.
Får han igenom det han vill, så dröjer det inte länge innan vi är med och krigar i toppen
Du gör det ju för att provocera, vilken annan anledning kan du ha att skriva sådana inlägg i Brynäsboken ? Skriv vad du vill i Skellefteå boken.. Skriv gärna här också i fortsättningen men sluta provocera kan man hålla det på god nivå är det bara roligt och lärorikt att diskutera med fans till andra klubbar.
"Kul att stå framför ett lag som kan vinna sm-guld" 😂😂😂
Rödin-Scott-(Sweatt)?
Westerholm-Westerholm-Ollas
Lindblom-Enterfeldt-Brodecki
Tre kedjor som jag tycker håller hög klass. Både Brodecki och Lindblom har varit bra detta år, men kommer kunna bli riktigt värdefulla nästa år. Westerholms tillsammans med Ollas är också riktigt bra. Detta bygger dock på att Sweatt stannar, annars frigörs det ju pengar som Bz får försöka förvalta väl på en spetsforward. Fjärdekedjan blir väl ett gäng brunkare, vilket passar vårt spel bra.
Eller hur tänker ni? Är det inte bättre att lägga allt krut på backsidan. Att behålla Slovak, en PP-back och ersättare för Kilström/Kilas kommer bli väldigt dyrt. Är man realist har vi inte råd med mer.
Har ända sen Sweatts påstådda skada haft misstankar om att det gällt nåt annat än en skada.
Tyckte att Hellströms uttalande lät lite egendomligt och fick en känsla av att en hund ligger åtminstone halvt begraven nånstans.
Inte helt uteslutet att det kommit fram att Sweatt redan gjort klart med SAIK och att han därför varit bänkad och en skada varit svepskälet.
Bara en tanke som rent spontant ploppade upp direkt när jag läste om skadan, säkert inte bara jag som tänkt i samma banor.
Eller?
Brynäsgubbe:
tack för god match! Förrutom kvällens match kan ni vara nöjda med ert spel även om ni inte får med er resultaten. Många av era unga killar som är väldigt duktiga, och ni har en ljus framtid men talangverksamheten ni bedriver. Bulan har fått in ett bra go och driv i laget också. Bara att bita ihop, knyta näven i fickan och komma tillbaka som ett starkare lag nästa år.
Framtiden ser ljus ut!
Hörde från en person med lite insyn att Rajala och Salmela kostade FBK 7 mille totalt, bara hoppas att det stämmer!
"Färjestad är klart bättre i 60+5 minuter idag. Brynäs blir bjudna på sina mål genom FBK:s misstag. Om Färjestad spelar på samma sätt på måndag, men tar bort sina misstag kommer man vinna på måndag"
"Jag tycker inte Sörensen borde bli avstängd för tacklingen. Jag kan inte se att han tar upp armbågen mot huvudet"
Ska man skratta eller gråta över hans enögdhet?
Men visst, vill du kalla en grupp som i övrigt spenderar flertalet timmar och pengar på tifoarbete, flaggmålningar, ideella resor med minibuss/flyg samt en mängd olika andra sidoprojekt som förbättrar Brynäs läktarkultur för "fjantar" pga några få kontroversiella handlingar så är väl det din fulla rättighet också.
Heja Bulan!
Sedan följde het ordväxling mellan de båda tränarna.
Men det var först senare som det hettade till ordentligt. När Sportbladet intervjuade Brynäs huvudtränare, Thomas "Bulan" Berglund, rök han mitt i intervjun ihop med domarbasen Peter Andersson.
– Jag ifrågasätter skarpt det så kallade "War room". Jag förstår inte grejen med det om jag ska vara ärlig. De är väldigt inkonsekventa, säger "Bulan" först och riktar stenhård kritik mot Pehr Claesson.
– En svag domare. Det har han varit år efter år. Och där kommer han, säger "Bulan" och skriker till Claesson:
– Svag insats. Återigen!
"Bulan" får ingen respons utan upprepar:
– Svag insats. Igen!
”Det är katastrof, Bulan”
Claesson själv fortsätter att ignorera Brynästränaren, men domarbasen Peter Andersson konfronterar genast honom:
– Är du allvarlig!?
– Helt allvarlig, kan jag få säga det? svarar "Bulan".
– Det är katastrof, "Bulan". Helt jävla katastrof är det, svarar Andersson.
– Får man inte säga vad man tycker?
– Katastrof, svarar Andersson.
Tydligen så ska Jesper Ollas gått för fullt på senaste träningen – lagom till slutspelet!
Obekrivligt fantastiska nyheter!
Garpenlöv : "Vem är Stefan Bengtzén? Vad har han gjort?"
Garpenlöv: "Att Karlskrona blir top 2 är gryyyyymt. Vilken resa de har gjort!"
Bra där,Garpen.
HV utspelat efter noter i 50 minuter. Domarna missar 3-4 solklara tvåor som vi skulle haft. Lika tät som Honken var i Luleå, var han otät idag. Wesslau gör en idiotmatch och grisen Jämtin avgör i öppen kasse.
Fy fan vilken skitkväll, inte alltid det bättre laget som vinner. Bra analys av Bulan, med det här spelet finns det inte en chans att vi kvalar, vilka vi än får möta i play-in så hänger dom helt klart på gärsgår'n.
Redigerad kommentar
Du kan ju tex ta upp Lauritzen som ett exempel:)
Där visade ju Brynäs läkare upp sin samlade kunskap.
Eller varför inte Felix i år?
Inte ha bättre koll på körtelfebern, utan att det blir ett stort bakslag.
Men visst så har vi ju alla andra fel. Enligt dig.
Undrar vilken position i Brynäs du har? Eftersom du tvärsäkert slår fast att vi har fel. Det är ju bara de med insyn som vet hur det går til. Enligt dig.
Så vilken position i Brynäs har du har du?
Att varje gång säga, så är det inte, du har fel.
Ett annat exempel är Lasse Jonssons vadskada där man glömde att sy ihop en sena. Detta kan dock inte Brynäs läkare lastas för men det bevisar att din kopiösa tilltro till "utbildat och erfarna yrkesmän" gör fel i allmänhet och att det drabbar Gävle i synnerhet. Ett annat exempel är Sulkus felläkta hand som gjorde honom till hockeyinvalid...
Så tagga ner lovsången...
Så här står det på text-tv sidan 328 i dag.
"ISHOCKEY
Karlstads kommun satsar varje
år ca tio miljoner kronor på Färjestad
genom de avtal man har med klubben och
dess dotterbolag. -Den upplevelse vi
ger invånarna av FBK är värd mycket,
säger ordf Sture Emanuelsson."
Tänk om det hänt i Gävle.
Då skulle väl de småpåvar som finns i Gävles alla
fotbollsklubbar, från de lägre divisionerna, gråta ut
i tidningarna anförda av Snowy.
Jag tycker att var och en bidrar till Brynäs på det sätt man kan.
Om det innebär att man har råd att lägga mycket pengar varje månad, så är väl det jättebra.
Håna inte varje bidrag till Brynäs.
Håna inte heller de som inte kan bidra.
Mvh Mikael.
Sven Sewage: Är du för att bua på skadade spelare? Om du inte sett så fick Lindgren hjärskakning och Rödin blodvite i ansiktet!
Utveckla gärna vad du tycker är ok med detta...
Redigerad kommentar