1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779536 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: ja vad ska man säga... dårarna på läktaren buar när deras lag förlorar och spelarna tackar inte ens fansen efter en match... USCH bara!

Redigerad kommentar


Sv: Värvningar inför 15/16
Brynäsgubbe: I många sammanhang verkar Thoresen anses som helt klar för DIF och kanske är det så, men tills dess han är presenterad tänker i alla fall jag förhålla mig skeptisk. 
 
DIF har redan fjorton forwards under kontrakt och säger sig vilja förnya med Mikael Ahlén vilket isåfall skulle innebära femton. Med förvärven av Sallinen, Brodin och Anderson har man en stark forwardssida redan nu. Däremot är backsidan svag, särskilt som Norell och Press kan försvinna till Nordamerika och Fernholm är långt ifrån comeback. Deras utökade spelarbudget räcker knappast till både Thoresen och en högklassig back. Jag tycker snarare det känns som att oväntade Matt Anderson är spelaren de tog när de missade Thoresen. 
 
Är det så att det inte blir DIF för Thoresen förstår jag inte varför Brynäs skulle vara ute ur matchen. Vi har frigjort resurser till ett klassförvärv och att Thoresen har två landslagskollegor i laget borde inte vara något minus direkt. 
 
Kanske är det det bara önsketänkande...men jag har inte gett upp hoppet! 

Sv: Värvningar inför 15/16
Snart säger Bengtzén att marknaden är död. Hur roligt vore inte det? 😄

Sv: Värvningar inför 15/16
mattias - 74: om man är "är en av Leksands sämsta värvningar" måste det finnas j-a mycket som är fel och går att utveckla, för konkurrensen är mördande...

Sv: Värvningar inför 15/16
honken21: Bra intervju. Dock överjävligt uselt att en supporter-sida är först med intervju. Från Brynäs håll har det varit knäpptyst. Och här undrar man hur man ska skapa mer intresse kring laget?

Redigerad kommentar


Sv: A proposito de nada
Tommy:

Och nu 4-1 av Lööke.

Sv: Värvningar inför 15/16
Auchinleck:

En bra början vore ju att det snackades mer hockey i media.
I går till exempel snackades det innebandy (med spelarintervjuer)
under 30-60 minuter i P4 Gävleborg (det är visst några lag som
kvalar för att gå upp i högsta serien).

Det snackades även om den här innebandyn några dagar före i går.

Även spelare i Gefle IF brukar intervjuas.

Intervjuer eller reportage om Brynäs under den senaste säsongen
kan nog räknas på den ena handens fingrar (även om du skulle
blivit av med ett eller två fingrar). Ja förutom då de där surgubbarna
fick radiotid för att beklaga sig över att Gävle kommun "gett" Brynäs
5 mkr per år.

Det verkar som att P4 Gävleborg tycker att det är något "fult" att
rapportera om Brynäs (eller ge dem för mycket uppmärksamhet).

Om man går efter den uppmärksamhet som de olika lagen får i
P4 Gävleborg så skulle man kunna tro att länets största lag är:
Gefle IF och 4-5 bandylag.

Sv: A proposito de nada

Vårat J18 spelar semifinal mot Timrå idag kl.14:10.

Kul/viktigt med framgångar på juniorsidan.


Sv: Värvningar inför 15/16
Okej, vi älskar Leksand! Nu tar vi hand i hand och sjunger "we shall overcome" med Leksand.....

Brynäsare som beter sig nedstämd för Leksands uttåg, har jag inte mycket över för! 

Folk verkar inte förstå vad rivalitet innebär, tråkigt.

Redigerad kommentar


Sv: Värvningar inför 15/16

Enaranger: Unicef och skybaren är två försök att jaga nya sätt att tjäna pengar när de traditionella sätten inte fungerar längre. Att bara erbjuda hockey är dödsdömt i Gävle. För långt till lön, fel veckodag, fel motstånd, taskigt väder, schlagerfestival, klappror(?) hos sittplats osv. väger emot. Jag påstår att man varit mer kreativ än nån annan förening. Frågan är vad man ska hitta på härnäst för att försöka fylla en SHL-kostym ekonomiskt. Brynäs är nästa säsong seriens populäraste bortalag. Hur får man laget att bli lika poppis i Gävle?


Sv: Värvningar inför 15/16
pjåtor: Dagen gryr och tystnaden ligger tung över Gävleborg. I Skellefteå har telefonkedjan rullat hela morgonen och nu står 250 syskonpar, med tillhörande barn, redo att påbörja sökandet efter 26 guldhjälmar som är på vift sen fjolårets gruvorgie. 15 mil norrut ställer Osten ut stolar och smörar räkmackor inför dagens presskonferenser. Vid Siljans strand står barnen och vaskar efter sobrilpiller till mamma och pappa. Malmö tillhör Danmark.

Sv: Värvningar inför 15/16
Huge: lämna "uppfostrandet" till oss moderatorer :) du är inte moderator längre Huge...

Fansens Värvning
Swishar nu in 400 kr till fansens värvning tillsammans med pappa.

Vi är varje dag runt 30-35 användare här som skriver om Brynäs och det stora samtalsämnet är att vi saknar spetsvärvningar. Var med och bidra och hjälp till för att få ihop ett slagkraftigt lag.

Stora bäckar små. Tror alla kan swisha in 100 kr iallafall!

Sv: Värvningar inför 15/16
70 Rodrigues: Sweatt finns inte för mig längre! FYFAAAAAAN

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Jag har hört podden med Bz.
Jösses vad han kommer att röra runt i Jantegävle.
Får han igenom det han vill, så dröjer det inte länge innan vi är med och krigar i toppen

Sv: A proposito de nada
Sven Sewage: Du är inne här gång på gång och skriver att vi är Qatar B , tar Luleås rester osv .. Om jag har lessnat? Svar : Ja.

Du gör det ju för att provocera, vilken annan anledning kan du ha att skriva sådana inlägg i Brynäsboken ? Skriv vad du vill i Skellefteå boken.. Skriv gärna här också i fortsättningen men sluta provocera kan man hålla det på god nivå är det bara roligt och lärorikt att diskutera med fans till andra klubbar.

Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: Varför är Malmö bättre för SHL? Leksand känns 100 ggr mer klassiskt än Malmö, lägg till derbyna mot oss så blir SHL som produkt sååå mycket mer attraktiv än ett sunket Malmö i SHL som typ ingen bryr sig om.

Sv: A proposito de nada
Simon Löf, snart på en uterink nära dig.

Sv: A proposito de nada
Någon som vet när auktionen av säsongens tröjor börjar? Jag skulle inte ha något emot om Brynäs officiellt meddelade att pengarna från auktionerna går till "fansens värvning". Det hade nog fått fart på budgivandet hos många brynäsare.

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Carl Lejonkräk: Fy fan. Inte den nollan 😪.
"Kul att stå framför ett lag som kan vinna sm-guld" 😂😂😂

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Sitter och tänker på våra forwards kommande säsong. Många vill värva spelare som besitter spetskompetens, men frågan är om det inte är värt att lägga dom pengarna på backar. I dagsläget har vi:
Rödin-Scott-(Sweatt)?
Westerholm-Westerholm-Ollas
Lindblom-Enterfeldt-Brodecki

Tre kedjor som jag tycker håller hög klass. Både Brodecki och Lindblom har varit bra detta år, men kommer kunna bli riktigt värdefulla nästa år. Westerholms tillsammans med Ollas är också riktigt bra. Detta bygger dock på att Sweatt stannar, annars frigörs det ju pengar som Bz får försöka förvalta väl på en spetsforward. Fjärdekedjan blir väl ett gäng brunkare, vilket passar vårt spel bra.

Eller hur tänker ni? Är det inte bättre att lägga allt krut på backsidan. Att behålla Slovak, en PP-back och ersättare för Kilström/Kilas kommer bli väldigt dyrt. Är man realist har vi inte råd med mer.

Sv: Laget säsongen 2015/2016
ante08: "Bill Sweatt ryktas vara på väg till Skellefteå."

Har ända sen Sweatts påstådda skada haft misstankar om att det gällt nåt annat än en skada.
Tyckte att Hellströms uttalande lät lite egendomligt och fick en känsla av att en hund ligger åtminstone halvt begraven nånstans.
Inte helt uteslutet att det kommit fram att Sweatt redan gjort klart med SAIK och att han därför varit bänkad och en skada varit svepskälet.

Bara en tanke som rent spontant ploppade upp direkt när jag läste om skadan, säkert inte bara jag som tänkt i samma banor.
Eller?

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃

Brynäsgubbe:

tack för god match! Förrutom kvällens match kan ni vara nöjda med ert spel även om ni inte får med er resultaten. Många av era unga killar som är väldigt duktiga, och ni har en ljus framtid men talangverksamheten ni bedriver. Bulan har fått in ett bra go och driv i laget också. Bara att bita ihop, knyta näven i fickan och komma tillbaka som ett starkare lag nästa år.


Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
70 Rodrigues:Nämen, har de fått en skada stackrarna... Meddela när de har kommit till hälften av våran skadenivå:)

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
Forsberg 1978: Om Ollas spelar i kväll, så ska han få ett så enormt avgrundsvrål till välkomnande så att taket lyfter på Gavlerinken.

Sv: A proposito de nada
micke63:Anton Hedman, NEJ TACK!!

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
60 tuffa mil hem nu men jag och pappa lämnar arenan väldigt stolta över vårt lag. Otroligt bra stämning på ståplats och tycker att sittplats hängde med ganska bra med. Är så otroligt trött på gråt-Bert och efter matchen väljer han att stanna framför mig och provocerar mig med att jubla, visst efter att jag ropat några ord åt honom men man slutar aldrig förvånas över svinet. En dålig företrädare för ett SHL lag som vill vara ledande i svensk hockey.

Framtiden ser ljus ut!

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
rafalski: Fan är du på riktigt du eller? Vi har som tionde lag gått in och spelat jämt med skaik i två matcher, idag skulle vi avgjort i andra men lite motstuds/oförmåga kalla det va du vill, är det som skiljer, lägg därtill skador på bra spelare så förstår du nog själv. Jag är oxå galet besviken, men bara för att jag ser hur nära vi faktiskt är överlägsna seriesegraren. Så nåt skitlag är det då fan inte!!!

Sv: Brynäs IF – Färjestads BK #PlayIn
bifhjärta:

Hörde från en person med lite insyn att Rajala och Salmela kostade FBK 7 mille totalt, bara hoppas att det stämmer!

Sv: Brynäs IF – Färjestads BK #PlayIn
Honken: Bengtzén bör kunna hitta en likvärdig spelartyp utan större problem.

Sv: Brynäs IF – Färjestads BK #PlayIn
Jag kan inte förstå att Garpenlöv har spelat i NHL när man hör hans analyser i Hockeystudion.

"Färjestad är klart bättre i 60+5 minuter idag. Brynäs blir bjudna på sina mål genom FBK:s misstag. Om Färjestad spelar på samma sätt på måndag, men tar bort sina misstag kommer man vinna på måndag"

"Jag tycker inte Sörensen borde bli avstängd för tacklingen. Jag kan inte se att han tar upp armbågen mot huvudet"

Ska man skratta eller gråta över hans enögdhet?

Sv: Brynäs IF – Färjestads BK #PlayIn
fy fan vad skönt. stark insats på backsidan trots flera borta. Eklund riktigt bra idag

Sv: A proposito de nada
Carl Lejonkräk: Det finns olika åsikter om klapporna, varav KK inte gillar dessa. Så det ligger väl i en ideell grupps fulla rättighet få att bojkotta 2 ynka matcher av säsongen i hopp om en förändring. Det stoppar ju inte nån annan från att sköta läktarverksamheten under dessa matcher.

Men visst, vill du kalla en grupp som i övrigt spenderar flertalet timmar och pengar på tifoarbete, flaggmålningar, ideella resor med minibuss/flyg samt en mängd olika andra sidoprojekt som förbättrar Brynäs läktarkultur för "fjantar" pga några få kontroversiella handlingar så är väl det din fulla rättighet också. 

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF den 3/3-15

Heja Bulan!

Sedan följde het ordväxling mellan de båda tränarna.

Men det var först senare som det hettade till ordentligt. När Sportbladet intervjuade Brynäs huvudtränare, Thomas "Bulan" Berglund, rök han mitt i intervjun ihop med domarbasen Peter Andersson.

– Jag ifrågasätter skarpt det så kallade "War room". Jag förstår inte grejen med det om jag ska vara ärlig. De är väldigt inkonsekventa, säger "Bulan" först och riktar stenhård kritik mot Pehr Claesson.

– En svag domare. Det har han varit år efter år. Och där kommer han, säger "Bulan" och skriker till Claesson:

– Svag insats. Återigen!

"Bulan" får ingen respons utan upprepar:

– Svag insats. Igen!

”Det är katastrof, Bulan”

Claesson själv fortsätter att ignorera Brynästränaren, men domarbasen Peter Andersson konfronterar genast honom:

– Är du allvarlig!?

– Helt allvarlig, kan jag få säga det? svarar "Bulan".

– Det är katastrof, "Bulan". Helt jävla katastrof är det, svarar Andersson.

– Får man inte säga vad man tycker?

– Katastrof, svarar Andersson.


Sv: A proposito de nada

Tydligen så ska Jesper Ollas gått för fullt på senaste träningen – lagom till slutspelet!

Obekrivligt fantastiska nyheter!


Sv: Laget säsongen 2015/2016

Garpenlöv : "Vem är Stefan Bengtzén? Vad har han gjort?"

Garpenlöv:  "Att Karlskrona blir top 2 är gryyyyymt. Vilken resa de har gjort!"

Bra där,Garpen.


Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
Clarence: Om tesen är att dagens lag håller allsvensk klass måste ju tränarna & spelarna har gjort en fantastisk prestation som redan klarat kontraktet. Men det är givetvis upp till dig om du väljer att bara vara glad en gång var 10:e år (när Brynäs vinner guld). 

Sv: HV71 - BRYNÄS IF 26/2-15
Davey_22: Har nu sett matchen i efterhand.
HV utspelat efter noter i 50 minuter. Domarna missar 3-4 solklara tvåor som vi skulle haft. Lika tät som Honken var i Luleå, var han otät idag. Wesslau gör en idiotmatch och grisen Jämtin avgör i öppen kasse.
Fy fan vilken skitkväll, inte alltid det bättre laget som vinner. Bra analys av Bulan, med det här spelet finns det inte en chans att vi kvalar, vilka vi än får möta i play-in så hänger dom helt klart på gärsgår'n.

Redigerad kommentar


Sv: Brynäs IF - Örebro HK 24/2-15
Säsongens match av Blomqvist.

"Kung Boxplay"

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 24/2-15
bifhjärta: ...och just där tog vi oss förbi DIF.

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Hedningar...Ove Molin är den enda sanna guden ;-)

Sv: A proposito de nada
Huge: Eftersom du säger att Kulashaker/ Powerfade har fel i sitt argument. Kan du inte för en gång skull komma med ett fall där Du visar att du har helt rätt.

Du kan ju tex ta upp Lauritzen som ett exempel:)

Där visade ju Brynäs läkare upp sin samlade kunskap.
Eller varför inte Felix i år?
Inte ha bättre koll på körtelfebern, utan att det blir ett stort bakslag.

Men visst så har vi ju alla andra fel. Enligt dig.

Undrar vilken position i Brynäs du har? Eftersom du tvärsäkert slår fast att vi har fel. Det är ju bara de med insyn som vet hur det går til. Enligt dig.

Så vilken position i Brynäs har du har du?
Att varje gång säga, så är det inte, du har fel.

Sv: A proposito de nada
Huge: som att göra bedömningen att Ollas skulle hålla för spel... han var ju "dag för dag" fram tills han gjorde sin rekordkorta comeback för att sedan vara borta säsongen ut...

Ett annat exempel är Lasse Jonssons vadskada där man glömde att sy ihop en sena. Detta kan dock inte Brynäs läkare lastas för men det bevisar att din kopiösa tilltro till "utbildat och erfarna yrkesmän" gör fel i allmänhet och att det drabbar Gävle i synnerhet. Ett annat exempel är Sulkus felläkta hand som gjorde honom till hockeyinvalid...

Så tagga ner lovsången...

Sv: A proposito de nada

Så här står det på text-tv sidan 328 i dag.

"ISHOCKEY
Karlstads kommun satsar varje
år ca tio miljoner kronor på Färjestad
genom de avtal man har med klubben och
dess dotterbolag. -Den upplevelse vi  
ger invånarna av FBK är värd mycket,  
säger ordf Sture Emanuelsson."

Tänk om det hänt i Gävle.
Då skulle väl de småpåvar som finns i Gävles alla
fotbollsklubbar, från de lägre divisionerna, gråta ut
i tidningarna anförda av Snowy.


Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF 14/2-15
Auchinleck: Lägg ner nu.


Jag tycker att var och en bidrar till Brynäs på det sätt man kan.
Om det innebär att man har råd att lägga mycket pengar varje månad, så är väl det jättebra.
Håna inte varje bidrag till Brynäs.

Håna inte heller de som inte kan bidra.

Mvh Mikael.

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 12/2-15
Sven Sewage: Kul med lite äkta lapphumor här på forumet. Angående SAIk så verkar ni ha en förkärlek för onanister, jag menar både Rob Schremp och Daniel Widing i samma lag, jag kan tänka mig att de viftar med sina organ en del på lagfesterna.

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 12/2-15
Brynäsgubbe: Det gick snabbt för Skellefteå att få in Pesonen i sekt-tänket. Börjar bli lite obehagliga vibbar däruppe.

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 10/2-15

Sven Sewage: Är du för att bua på skadade spelare? Om du inte sett så fick Lindgren hjärskakning och Rödin blodvite i ansiktet!

Utveckla gärna vad du tycker är ok med detta...


Sv: Fansens värvning
Clarence: Tänk att det ska klagas på allt, ingenting kan få vara ok när det gäller Brynäs.

Sv: A proposito de nada
Carl Lejonkräk: "Toppform"? Lugn nu.



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Du hade 16 inlägg enbart igår.
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)