1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778940 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: A proposito de nada
{5647}: Stoppel älskar att värva 08:or, men man ska inte glömma att det finns jäkligt många bra hockeyspelare i och från deras distrikt. Tror att de blir farliga nästa säsong, men blir intressant hur de löser en lägre spelarbudget och bortfallet av de duktiga juniorerna. De har andra juniorer på ingång, men de är inte på samma nivå än.

Säkert kommer Brynäs få en tuff säsong oavsett hur stark truppen blir på pappret. Man måste inte bara hitta en ödmjukhet, man måste också hitta en vinnarmentalitet igen efter att ha mestadels förlorat i många, många år.

Tror också det är viktigt för Brynäs både att få in rollspelare och unga, hungriga spelare med ett driv.

Sv: A proposito de nada
{Hvblå}: tyder på mindervärdeskomplex när man måste in o jiddra i nåt annars lags forum men troligtvis är du väl 12-13 år och då är du väl förlåten!! Är du myndig så kan du väl ställa dig nära sargen och hoppas på en puck i skallen så...cellerna hamnar rätt ..

Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Du verkar inte fatta vad jag säger. Inse nu att ni är allsvenska. Brynäs är i Allsvenskan och kommer att ha ett jävligt bra lag. Mala på om gamla guld kan historieforskare syssla med. Ni ska åka buss till Västervik och vinna en kall novemberkväll.

Sv: A proposito de nada
För dom det som vill, nedan finns två intervjuer (modell mindre) med Berra och Rödda.

Sv: A proposito de nada
Makita: Men kom igen. Om AL var dåligt tränad men samtidigt var mycket bättre i de matcher han stod jämfört med VV så tyder väl det snarast på att VV var dåligt tränad. Eller?
De beslut som fattades i början av säsongen var ju baserad på att den målvakt som vann en match även fick stå nästa. VV vann INGEN match och fick därför inte stå så mycket matcher. Det är väl därmed ganska solklart varför AL fick mer förtroende till att börja med.
Ett ultrakonstigt beslut hade väl varit att tänka.
"VV vinner inga matcher men kommer nog att spela sig i form och därför får han mer speltid än målvakten som vi vinner med".
Det Masken säger är f ö inte att Lindbäck var dåligt tränad utan att han behöver träna mer när han blir äldre för att behålla sin nivå. Detta gäller alldeles säkert ännu mer när du behöver anpassa spelet till större rink.

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Just Masken är av den gamla stammen. Du får förtjäna speltid. Och skydda dig när du är på isen.

Har lyssnat på nån podd för länge sen med Masken. Han är inte nådig mot dagens spelare..

Sv: A proposito de nada
Klåparna: "Brukar vika ner sig" kontra en enskild matchserie känns väl ändå som två olika saker?

Sv: A proposito de nada
Tycker Eric Engstrand vore en spännande värvning. Inte hört något rykte om det, men såg att han inte skulle bli kvar i FBK. Stor, bra ålder och potential att göra en del poäng, frågan är om han vill ta klivet ner till allsvenskan bara eller om det finns klubbar högre upp i hierarkin som lockar.

Sv: A proposito de nada
Stefan R 63:
"Kimmo timonen..10 matcher under lock out 04 05...8 poäng och dominerade...klass rakt igenom En av de bästa spelarna i mitt tycke som har spelat i vår fina tröja..."

Även om hjärtat slår hårt när jag tänker på Larsson, Bissett och (i mitt fall) Tuulola, så är ändå som du säger Timmonen det vassaste som spelat hos oss.

Har en episod på näthinnan när kimmo står som högerback i anfallszon (PP kanske) och får en "Custemooassning" (passning 3 dm över isen) från backkollegan, varpå han drar på ett klockrent slagskott på volley (inte mål dock)..
Blev frälst där och då...

Sv: A proposito de nada
Peja: Ja Lindbäck är ju knappast i ett läge där han kan förhandla om ett fin fint kontrakt.
Alcén sitter helt klart med trumf på hand.

Sv: A proposito de nada
Nicklas Danielsson, 147 år men ändå så orutinerad och korkad att ta en sån onödig utvisning i kritiskt läge.

Ingen comeback i Brynäs får man hoppas.

Sv: A proposito de nada
Så sjukt att SM-finalen är färdigspelad innan allsvenska finalen. Är det öht någon som brytt sig om SHL?

Sv: A proposito de nada
JawKee:
Har ni en stund över så bare gnäll!
Det gäller tyvärr en hel del människor på våran jord... skulle vilja diskutera med vissa skribenter vad denna negativa intställning till allt förväntas ge i verkligheten.

Sv: A proposito de nada
Brynäs forever 1912: Var skulle man peta in Emil om han ansluter? Vänsterkant i tredje? Han har ju egenskaper som tilltalar, särskilt i HA. Verkar ha haft en OK säsong i Finland?

Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Det är klart om alla spelare underpresterar så ser det mörkt ut.
Men det finns nog ingen av de som är klara som jag skulle tacka nej till. Nu återstår lite muskler både offensivt och defensivt så kan det här nog bli bra.

Gäller bara att undvika finska landslagsmän.😉

Sv: A proposito de nada
Hatten av för en sån underhållande matchserie! Ut med Malmö å in med båda två

Sv: A proposito de nada
Falken: Jag tycker det känns osannolikt. OM Silfverberg kommer hem och väljer att spela för Brynäs, är det någon som tror att han kommer kräva så hög lön att pengar från fansen kommer krävas? Killen saknar knappast pengar och behöver inte ”jobba” mer i livet om han inte vill.

Dessutom kommer inte Silfverberg kunna presenteras förrän Stanley Cup slutspelet och säsongen i NHL är slut. Då pratar vi någonstans i mitten av juni.

Sv: A proposito de nada
nittontolv: För att inte tala om Stoppel... Han ringer nog redan till domarbasen.

Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Helt enig, jag tar både Nordh och Sundin före både Kvist och Birgersson alla dagar i veckan. Väldigt oroväckande när Masken går ut i medierna och säger att man vill förlänga med Kvist.

Kvist och Birgersson har fått hur många chanser som helst och det borde vara uppenbart för alla att talangen/potentialen är väldigt begränsad…

En sådan spelare som Nordh, eller för den delen Ljungkrantz, skulle ju helt plötsligt kunna explodera i HA med rätt omgivning. Det kommer inte hända med Kvist eller Birgersson, för den potentialen finns helt enkelt inte.

Sv: A proposito de nada
SuneMangs:
Ja, och om alla stjärnor står på rad... SILFVER...
Men nu måste man hejda sig.

Sa till polaren jag gått på hockey med sen 91 häromdagen.
Tror aldrig jag sett fram mot en säsong som jag gör nu.....

Sv: A proposito de nada
Vesel och Kelleher är två klockrena värvningar i HA.

Kelleher är en som absolut gör skillnad i det offensiva spelet.Bra passningsspelare,med avig spelstil. lite mjuk och har tendens att vara osynlig långa stunder.

Vesel är en toppcenter i HA.Väldigt Allround och och taktiskt kunnig. Bra tekare. Likt kelleher har han tendens att försvinna ur matcher.

Sv: A proposito de nada
Vilka trevliga silly nyheter, lycka till 👍


Sv: A proposito de nada
SaggeBoy: Det kanske redan har varit uppe i forumet, men Oscar Dansks pappa verkar ha börjat följa Brynäs Instagramkonto ganska nyligen. Dansk har ju bakgrund i Brynäs och utgående kontrakt så helt orimligt är det inte.

Kanske helt utan substans men rolig värvning om det vore så, tycker jag. Dansk stack ju över till OHL innan vi hann se honom i A-laget, vilket kändes lite trist.

Sv: A proposito de nada
Davey85: Möjlig laguppställning hittills, antaget att Scott och Kelleher är klara:

xxx-xxx

Bertilsson-Kinnvall
Lindstein - xxx
Johanesson - xxx
xxx

Rödin-Larsson-Scott
xxx-Vesel-Kelleher
Kopacka-Ölund-xxx
xxx-Blomqvist-xxx
xxx

Det ser bra ut, men också väldigt mycket kvar att göra. Lindbäck, Bohm, Ljungkrantz och Nordh vore trevligt att göra klart med.

Sv: A proposito de nada
mk: wtf…har Alcen vunnit på lotto? Eurolotto alltså.
Grymma förvärv för att vara HA.

Sv: A proposito de nada
mk: " Ja nu fattas bara Huge så är det komplett.
Då kan man ta semester i 3 månader från forumet."

Förstår att gästboken aldrig anses vara komplett utan legenden Huge, så nu är ordningen återställd.
Nu är det ändå offseason och jag föredrar golfbanan framför att häcka härinne, så du behöver inte oroa dig över att få höra en massa positiva och sakliga inlägg från min sida dom närmaste 3 månaderna.
Återkommer mer frekvent när säsongen drar igång och Alcen återigen (och på papperet) har satt ihop ett riktigt slagkraftigt lag, hoppas bara att Gällstedt får ihop spelet bättre än vad Manner lyckades med.
Hoppas att jag inte förstört dina semesterplaner nu, så att du tvingas ta din semester i september bara för min skull.
Å andra sidan kan en tidig höstsemester vara riktigt fin... ;-))

Sv: A proposito de nada
Lemp: Känns som att centersidan borde vara spikad då. Scott kan ju kliva in vid behov. Det är nog läge för Birgersson att flytta vidare, Almtuna lär ligga nära till hands.

Sv: A proposito de nada
{8179}: Bra Alcén! Vesel är verkligen en toppspelare på HA-nivå.
Och som flera varit inne på, vår centersida skojar man inte bort😅

Sv: A proposito de nada
Bulten: Här kommer ett tips, avsluta kontot här och börja skriva på twitter eller annan plattform. Så kan dom som vill följa din smörja. Här kan man ju tyvärr inte blocka användare som förpestar forumet

Sv: A proposito de nada
Bulten: Som sagt; ge dig själv lite tid att läsa ikapp den senaste månadens inlägg så kommer du säkert på ett nytt mantra till allas vår oförställda glädje........

Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Tycker diskussionen kring kedjeupplägg blir aningen underlig. Stora delar av spelartruppen saknas fortfarande. Det är svårt att säga idag vilken kedjeuppsättning som är bäst för att maximera resultaten. Det kommer även krävas ett brett lag för att utmana i HA, så i grunden behöver alla kedjor bidra. Vilket betyder att man kan behöva sprida spetsen.

Sv: A proposito de nada
{9684}: Blir en bra uppvärmning inför allsvenskan.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Brynäs tackade av alla spelare som med säkerhet skulle lämna för ett tag sen, inklusive Eklind.

Sv: A proposito de nada
Farsang: Ja, det syntes i kvalet att Kvist tack vare fräscha ben kunde åka ifrån dödströtta motståndare i förlängningarna. Det är inte förtroendeingivande om scouterna i "Advisory Board" inte kan vaska fram bättre unga forwards än Kvist, med all respekt för honom.

Kvist hade inte platsat i Björklöven, Djurgården eller Modo. Möjligtvis att Brynäs kan förlänga med avsikten att ta in något bättre under säsongens gång, men han är inte en spelare som kan vara ordinarie på sikt.

Skulle även förvänta mig att Nordh och Anthon Olsson konkurrerar ut Kvist om de är så bra som Brynäs hoppas.

Sv: A proposito de nada
Imponerande av Växjö men ingen jävel bryr sig .

Tycker Saik sköt sig själva i foten. De envisades med att köra sitt "tuta och köra spel " utan att de igentligen aldrig fick fast. Växjö.Robban förlorade coach matchen.

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: "Otroligt imponerande hur många personer här inne som inte kanske skilja på äpplen och päron.
Sjukt avundsjuk och imponerad av Växjös framgångar. Tvärtom när de gäller deras kultur och läktarupplevelser.
Lär er skilja på den diskussionen, snälla."

Tack! Du sammanfattar, med fem rader, det jag försökte säga med minst det trippla antalet här nedan.

Sv: A proposito de nada
Brynäs forever 1912: Vesel är alldeles för bra för att lira tredjecenter. Han är en redan bevisad förstecenter i HA så jag tror inte han är sugen på att spela tredjefiol hos oss.

Personligen tycker jag vi ser bra ut på centersidan. Det är spets på kanterna i första två linorna som eftersöks, i alla fall hos mig.

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Blir nog bra - jag påbörjade scoutingen av dem redan 1969.
Gällstedt kan höra av sig till mig om han vill ha tips. Jag har dock vissa luckor som han själv får fylla i.
🙂
Uppladdat:

500x0-4f3de69a-e318-41d0-9046-6a3e41500cab.jpeg


Sv: A proposito de nada
Mogel: Jag hade prioriterat Johan Persson över honom men båda vore riktigt bra värvningar på allsvensk nivå. Tror inte någon allsvensk klubb hade tackat nej till Wännströms tjänster. Att värva Persson skulle dessutom försvara Mora och framförallt skicka signaler runt om i ligan, utöver att man får en potentiell skytteligavinnare.

Sv: A proposito de nada
Nu börjar några av er trilla in på fel spår igen med fjortisgnabb, lägg ner.
TILL NÅGOT INTRESSANTARE, NÄMLIGEN ISHOCKEY. Vad tror ni om en sån som Wännström till oss? Hans kontrakt går ut nu med Augsburger Panther i tyska DEL som dessutom degraderades till DEL2. Tror ni han fortsätter hoppa runt i Europa, eller kan Brynäs i HA vara ett intressant val? Fartfylld rolig teknisk spelare med näsa för mål.

Sv: A proposito de nada
puffe:

Du är ju tyvärr ett undantag när det gäller Modofans i den här boken; alltså typen som inte provocerar. Vi har en lång historia med besök av Icing-Ove och Modomille som kommer in och beter sig riktigt drygt här.

Konsekvensen blir att man liksom blir less så fort namn ser Modo-loggan här inne. Trots att du egentligen beter dig bra här.

Sv: A proposito de nada
{11936}: Ibland kan det vara trivsamt med förbrödring över gränserna, man kan till o med få en vidare syn på tillvaron, tänk om nån som håller på ett annat lag också kan tillföra något.

Men ber om ursäkt om det störde, fortsätt skåda din navel

Sv: A proposito de nada
Jag tycker man ska se över systemet vi har nu med upp och nerflyttning och det här säger jag bara inte för att Brynäs råkade åka ur.

Man borde skrota play-out som det är dagsläget. Laget som hamnar sist i SHL bör åka ur serien direkt, är man sämst över en hel säsong så ska man ut. Inga livlinor skall finnas. Samtidigt som vinnaren i HA skall flyttas upp direkt. Har man vunnit en serie så förtjänar man fan att få kliva upp oxå! ( Grattis Modo)

Sen kan man diskutera huruvida man skall lägga upp det andra, skall laget som hamnar näst sist i SHL möta 4-5 lag från HA i en kvalserie där vinnaren går upp? Eller ska HA-lagen kvala för att få möta näst sista laget i SHL i finalserie?

Eller skall fler lag blandas in, dom som hamnar i "ingenmans-land" i SHL idag?

Oavsett så bör man faktiskt se över systemet.

Sv: A proposito de nada
modomille: Tänk att det finns folk som hejar på Modo 😂

Sv: A proposito de nada
modomille: Godnatt och sov så sött i Nolaskogen. Var försiktig så du inte klämmer ihjäl nån gråsugga när du drar på dig favoritstenen som täcke.

Sv: A proposito de nada
SuneMangs: ”Blev lite rädd när jag läste om attitydproblemen han haft i KIK föregående säsong, men poäng kan han ju uppenbarligen göra.”

Äsch, vem fan hade inte haft attitydproblem av att behöva spela i Kristianstad 😉

Sv: A proposito de nada
Auchinleck: ” Kan det vara så enkelt att man kalkylerade med att HV inte skulle få ordning på sin trupp och därför satt still i båten trots skakigt spel, tvivelaktig matchcoaching och olika grupperingar?”

Det tror jag säkert. Minns inte hur många omgångar det var kvar när vi ledde med 10p över HV. Då trodde väl hela hockey-Sverige att HV skulle få kvala, det skulle krävas ett mirakel.

Men så började HV spela lite bättre, Ortio spela som han var Vezina Throphy vinnare och hela laget hade mer tur än alla Lottomiljonärer tillsammans… Trots att man var fullständigt utspelade i vissa matcher så vann man.

Samtidigt, ju närmre HV kröp, började väl paniken så smått sprida sig i Brynäs. Åtminstone hos dom som var med säsongen 20/21. Vi började underprestera i stället. Sen vet ju alla här inne resten…

Gällande olika grupperingar. Om det är så att dessa funnits större delen av säsongen så är det faktiskt ett rejält underbetyg till Manner som ledare att inte han åtgärdat detta. Sen kan man tycka han är världens mysigaste Mumin troll ändå..

Sv: A proposito de nada
Hoppas innerligt att Brynäs presenterar Scott vid 11 rasten. Så jag kan vara extra jobbig mot min Redhawks kollega som hade hört ”en sanning och inte ett rykte om att han är klar för Malmö”😂😂

Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: Och lite NHL pengar till oss som grädde på moset



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Fan jag skulle ju inte skriva mer, men jag ber om ursäkt om du tog det på allra sämsta (AI sätt), Min avsikt var inte att vara jävlig mot någon. Det var ärliga frågor utifrån din attityd gentemot spelreklam. Jag blev ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)