Bästa inläggen
Föregående · 673 · Nästa
Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Kom väl inga direkta nyheter eller nåt som vi inte hört innan. Men tydligen så betalar vi iaf ingen lön längre till Manner, hur ska vi klara oss med bara en tränaruppsättning på lönelistan haha.
Men annars kan man väl säga att det var 4-5 personer i chatten som inte gjorde annat än spy galla och det förstörde ju upplevelsen lite.
Men annars kan man väl säga att det var 4-5 personer i chatten som inte gjorde annat än spy galla och det förstörde ju upplevelsen lite.
+ 8
Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Jag har låtit bli att vara aktiv och kommentera de senaste tiden. Nöjd med dom som har skrivit på men fruktansvärt besviken på det sättet man jobbar med förändringar. Alla som har följt Brynäs under många år kan med all säkerhet säga att det är för mycket svåger politik i föreningen. När Svedman intervjuades efter nedgraderingen då sa han att nu vet kag om vad som är fel och vad som behöver göras. Jag är övertygad att de flesta inklusive mig trodde att nu jävlar, det är slut på daltande med förredettingar, slut på svåger politik m.m. men ytterligare en gång visar Brynäs att man inte har någon framtidstro, inga ändringar görs, man fortsätter köra i samma spår. Ärligt talat så har jag tappat tro på att något positiv förändring kommer att ske...jag ger upp.
I normala världen tar man in en extern konsultföretag för att utvärdera när något gått snett.
I normala världen tar man in en extern konsultföretag för att utvärdera när något gått snett.
+ 8
Sv: A proposito de nada
lapad: Det är som vanligt i Brynäs med andra ord. Enda undantaget är väl Oscar Åkerlund?
Tror vi får släppa hoppet om någon slags extern hjälp för att få ordning på föreningen, för Brynäs vänder sig alltid inåt vid förändringar. Mest spelade matcher i Brynäströjan vinner när det ska innoveras och revolutioneras i föreningen.
Vad fan ska en sån som t.ex Stigge tillföra? Med all respekt för hans karriär, men "på min tid vann vi hela tiden, vi måste börja vinna mer" och "vi spelade såhär på 70-talet, vi borde prova det igen" kommer inte att tillföra något.
Brynäs kommer nog alltid fungera såhär så länge man romantiserar historien hela tiden. Det är bara att förbereda era kroppar på Rödin och Bertilsson i ledande positioner om några år.
Ska bli intressant att se vad som sagts på det pågående medlemsmötet.
Tror vi får släppa hoppet om någon slags extern hjälp för att få ordning på föreningen, för Brynäs vänder sig alltid inåt vid förändringar. Mest spelade matcher i Brynäströjan vinner när det ska innoveras och revolutioneras i föreningen.
Vad fan ska en sån som t.ex Stigge tillföra? Med all respekt för hans karriär, men "på min tid vann vi hela tiden, vi måste börja vinna mer" och "vi spelade såhär på 70-talet, vi borde prova det igen" kommer inte att tillföra något.
Brynäs kommer nog alltid fungera såhär så länge man romantiserar historien hela tiden. Det är bara att förbereda era kroppar på Rödin och Bertilsson i ledande positioner om några år.
Ska bli intressant att se vad som sagts på det pågående medlemsmötet.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Såvida han inte fått frågan och sagt nej, så är det sjukt att Brynäs fortsätter pissa på Janne och hans erfarenhet.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Larsson är långt mer relevant 2023 än Salming och Bäckström, så det hade inte varit något fel med det.
+ 8
Sv: A proposito de nada
dabif: Att MoDo eller DIF skulle vara bra nog för SHLs övre halva är totalt osannolikt.
Jag tror inte heller de hamnat före varken oss Malmö eller LHC, 13-14 plats som UbbeNils är inne på.
HA är ingen lätt liga på något sätt, men det skiljer fortfarande ändå extremt mycket mellan ligorna.
Jag tror inte heller de hamnat före varken oss Malmö eller LHC, 13-14 plats som UbbeNils är inne på.
HA är ingen lätt liga på något sätt, men det skiljer fortfarande ändå extremt mycket mellan ligorna.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: HA finalen är ofantligt mer intressant. Växjö är förhoppningsvis en tillfällig anomali inom svensk hockey.
+ 8
Sv: A proposito de nada
#33: Tror inte det kommer märkas speciellt mycket, Leksand är också ett lag med supportrar över hela landet och SHL klarade sig bra utan dem. Publiksnittet i HA kanske blir lite bättre i alla fall.
Men vem bryr sig om shl nu för tiden, plastliga. Det är anrika Allsvenskan som gäller!
Men vem bryr sig om shl nu för tiden, plastliga. Det är anrika Allsvenskan som gäller!
+ 8
Sv: A proposito de nada
Peja: Frågan är hur man ser på Nordh. I intervjun med Alcen i GD så nämndes inte Nordh när han nämnde ett par namn från juniorsidan. Nordh är en av våra största talanger, tycker det är en no-brainer att skriva med Nordh. Även Kvist kan vara bra i en fjärdekedja som bara kör.
Är däremot skeptisk till Birgersson, han är en svag tekare och har inte utvecklas så mycket de senaste säsongerna. Han har inte så många egenskaper som ytterforward heller, ser nog hellre ett annat namn.
Är däremot skeptisk till Birgersson, han är en svag tekare och har inte utvecklas så mycket de senaste säsongerna. Han har inte så många egenskaper som ytterforward heller, ser nog hellre ett annat namn.
+ 8
Sv: A proposito de nada
modomille: Rödin hade kunnat tjäna pengar i Tyskland, Österrike, Nån av Schweiz toppligor. Det vågar jag påstå. Så nog fanns det pengar på bordet att kamma hem.
Dina gissningar angående Rödins lön kan säkert stämma, men som Modoit bör du ha annat att oroa dig för.
Dina gissningar angående Rödins lön kan säkert stämma, men som Modoit bör du ha annat att oroa dig för.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Pigalle: Nu är ju staben satt.
NG är ju bra, Ove är nog bra som både tränare och den gamla tjänsten.
Masken kanske kommer som en interim SC?
Man vinner lite tid på att hitta en ny till nästa år.
Ove blir nog inte heller kvar om man går upp nästa år.
Man måste snåla så mycket det går.
Då kan det vara nödvändigt att snåla på staben kring NG så man kan satsa på spelare.
NG är ju bra, Ove är nog bra som både tränare och den gamla tjänsten.
Masken kanske kommer som en interim SC?
Man vinner lite tid på att hitta en ny till nästa år.
Ove blir nog inte heller kvar om man går upp nästa år.
Man måste snåla så mycket det går.
Då kan det vara nödvändigt att snåla på staben kring NG så man kan satsa på spelare.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Och Masken också klar.. fan jag vet inte. Hade gärna sett några andra än Molin och Masken, lite nytt. Inget bakåtsträvande och kompiskontakt hit och dit, för så känns det ju. Man vill ha nya ögon.
+ 8
Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Det sägs att förhandlingarna har dragit ut på tiden med en av personerna i den tilltänkta ledarstaben. Inte Gällstedt utan en av assistenterna. Skulle gissa att man vill presentera hela ledarstaben samtidigt.
+ 8
Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: Jag hoppas att vi kan lura Weigel från Björklöven på något vis. Jävlar vad jag är betuttad i den ärkegrisen just nu. Vi behöver hans Granström-aura om vi nu ska ner och grisa i HA.
+ 8
Sv: A proposito de nada
magr: Ja, och efter att han hoppade av har två till huvudtränare avverkats. Den senaste var Manners grabb Johannes Nygård. Det säger sig självt att ett J20-lag inte mår bra av ständiga tränarbyten. Så det "omtaget" har verkligen gått åt skogen.
+ 8
Sv: A proposito de nada
ellis: Det vet jag inte, men lägger ribban där för vad jag tycker vore bra värvningar. Målsättningen måste trots allt vara att bli ett allsvenskt topplag.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Asterix: ”Kolla kommentar från Stefan R 63. Så var det med det skitsnacket hörrödu. Har du vett att be om ursäkt eller?”
Lovar att be om ursäkt den dagen du lägger fram bevis i form av artikeln du beskriver.
Tills dess, skitsnack.
Lovar att be om ursäkt den dagen du lägger fram bevis i form av artikeln du beskriver.
Tills dess, skitsnack.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Sanny lade ut ett gammalt SHL kontrakt. Intressant att se hur det kan se ut!
Undra om klubbar idag har samma sorts Bonusar?
Undra om klubbar idag har samma sorts Bonusar?
+ 8
Sv: A proposito de nada
Wilhelmsson: Löjlig diskussion. Som vanligt väljer man sida och blir blind över motpartens argument…
Det finns väl ingen som ifrågasätter att sportsliga resultat ska styra…?
Däremot kanske ligan ( och tv-distributörer) ska reflektera över attraktiviteten när det är fler ”lag av folket” i HA än i SHL… Kanske kommer någon av följande åtgärder vidtas framöver(på sikt):
- Utökande av SHL….(16 lag?)
- Utökad transparens mellan ligorna. Lättare gå upp, lättare trilla ur…
- Kraftigt utjämnat TV-avtal jämfört med dagens stora differenser…
Två första punkterna jobbar ju ligan emot så det talar väl för att det blir svårgenomfört. Jag tror mest punkt 3 kommer bli realitet om några år…
Det finns väl ingen som ifrågasätter att sportsliga resultat ska styra…?
Däremot kanske ligan ( och tv-distributörer) ska reflektera över attraktiviteten när det är fler ”lag av folket” i HA än i SHL… Kanske kommer någon av följande åtgärder vidtas framöver(på sikt):
- Utökande av SHL….(16 lag?)
- Utökad transparens mellan ligorna. Lättare gå upp, lättare trilla ur…
- Kraftigt utjämnat TV-avtal jämfört med dagens stora differenser…
Två första punkterna jobbar ju ligan emot så det talar väl för att det blir svårgenomfört. Jag tror mest punkt 3 kommer bli realitet om några år…
+ 8
Sv: A proposito de nada
Sjödin: Hade man bara fått rätt sportchef på plats från början hade vi ju sluppit hela den här tränarcirkusen. Istället har fel personer ständigt få bygga usla lagbyggen där tränarna får bära hundhuvudet och få kicken. Aldrig har man ens tänkt tanken att anställa bästa möjliga sportchef/sportsligt ansvarig från början. Det är givetvis, egentligen, försent med att börja leta sportchef nu men det arbetet skulle redan påbörjats långt innan kvalet. Det är så dom skulle göra. Men det är ju Brynäs vi pratar om så självbilden hela säsongen har väl varit att man inte alls kommer åka ut och när man väl gör det blir man helt tagna på sängen av hela situationen.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Berge: Det tror jag med, jag tror också att det här är Ölunds chans att växla upp offensivt och bli en producerade center.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Jan Grismöbel: Att Alcéns kompetens är långt ifrån att räcka till för jobbet har ju visat sig tydligt. Det vet vi alla. Men vi har inte tid att vänta på en ny sportchef nu. Bara hoppas han får stöttning nog för att sätta nästa säsongs trupp. Sen ska han ju bort, allt annat är hål i huvudet.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Horace76c: Örebro och Växjö frambringar exakt noll känslor hos mig, oavsett om vi vinner mot dom eller förlorar. Bägge föreningarna kan sammanfattas med en axelryckning.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
{9682}: Tänk att du hinner in hit och bröla när ni spelar match?
Är det så ointressant?
Är det så ointressant?
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Noterar att det är DIFs unga som driver laget framåt mot Löven. Lite som i seklets början när 33, Ironhook och Larsson drev laget mot guld.
Något för Masken/Svedman att tänka på.
Något för Masken/Svedman att tänka på.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
{10272}: Är det viktigt att vara först?
Liknar samma beteende som en annan skribent som var här tidigare..
Konstigt....
Liknar samma beteende som en annan skribent som var här tidigare..
Konstigt....
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Auchinleck: Ja, enligt egen utsago kommer Alcén att ha mycket större tydlighet vad gäller krav och förväntningar på laget. Vad har klubbledningen för krav och förväntningar på honom?
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Tigerhjärta: Om man jämför med tidigare intervjuer med just Alcén så kanske den var lite bättre. Men fortfarande rätt dålig. Att Bertilsson är en av europas bästa backar, fortfarande.. visst defensivt är han inte dålig. Och att Kinnvall var en av SHLs bästa offensiva backar? Tvek. Får mer känslan av att det snea självbilden och övertro på våra spelare fortsätter.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
{9682}: varför ska vi behöva diskutera utanför våran bubbla? Vi skriver väl på vårat lags tråd av en anledning 🤡
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
SuneMangs: Enligt Höken så kommer troligtvis Scott bli kvar,Larsson funderar starkt på att bli kvar.Mycket talar för att Kvist och Lindstein blir kvar.
Molin blir nog kvar i Finland och Wännström har fått kontrakt förslag om förlängning i Tyskland men har haft kontakt med Brynäs.
Svennson ser det inte som omöjligt att ungefär hälften stannar kvar i Brynäs.
Molin blir nog kvar i Finland och Wännström har fått kontrakt förslag om förlängning i Tyskland men har haft kontakt med Brynäs.
Svennson ser det inte som omöjligt att ungefär hälften stannar kvar i Brynäs.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
{9682}: ” Nu får du lära dig att diskutera hockey utanför er bubbla.”
Men på riktigt, kryp iväg. Du tillför noll och ingenting i vårt forum. Ingen vill se dig här, inse det och låt oss vara glada.
Men på riktigt, kryp iväg. Du tillför noll och ingenting i vårt forum. Ingen vill se dig här, inse det och låt oss vara glada.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
{9682}: Vi får väl se när vi möts nästa säsong. Gamla leftovers som Mannberg och Pettersson tar ju lätt en tröja i Modo så jag tror nog Rödin och Bertilsson ska kunna hävda sig väl.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Mrassarson: Rahimi har varit otroligt viktig för Björklöven de senaste årena. Bertilsson är utan tvekan bättre än han är, minns hur usel Rahimi var sista året i SHL.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
{10272}:
Lindbäck skall inte få något erbjudande alls.
Lindbäck skall för evigt förknippas med skam och vanära
Lindbäck skall inte få något erbjudande alls.
Lindbäck skall för evigt förknippas med skam och vanära
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
{363}: Helt inne på samma linje. SHL har blivit för bra för Anton, men att kliva ner i HA vill jag jämföra med att det blir som se Anton för 2-3 år sedan igen.
Nu kommer han få den där extra sekunden som han behöver!
Nu kommer han få den där extra sekunden som han behöver!
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
{10272}: Det enda som kommit fram är att Brynäs lagt ett lågt utgångsbud. Allt annat du säger är spekulation. Du vet inte vad han kräver i lön eller vad budet ligger på. Imponerade att störa sig på krav man inte vet.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Mrassarson: Allt annat vore tjänstefel. En bevisad förstecenter i Hockeyallsvenskan SKA vi vara med och buda på.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
SnowKing: Bra skrivet, Brynäs behöver trots allt stöd. Det som är gjort kan inte ändras däremot kan man påverka framtiden. Eftersom många sponsorer bestämt sig att fortsätta stödja föreningen och t.o.m ökat stödet aå tror jag på ett positivt utveckling. Nedgraderingen var kanske det bästa som kunde har skett Brynäs.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Treklövern1912: tycker inte Larsson ”underpresterade grovt”. Ni som tycker det hade/har nog fel bild av honom.
Han var och har aldrig varit en poängspelare. I NHL spelade han väl mest i 3:e eller 4:e linan där poäng inte är den primära måttstocken eller förväntningen.
Enligt mig är Larssons styrka i de små detaljerna i spelet vilket alla inte ser.
Jag säger inte att du gör det men jag tycker många tittar bara på poäng. Poäng är självklart viktigt men inte speciellt rättvisande för vissa spelare i allmänhet och Larsson i synnerhet.
Har har gjort misstag under denna säsong, absolut. Men jag tycker att han var en av de bästa framförallt efter nyår.
Vill bara understryka att jag respekterar din åsikt givetvis, inga problem med det.
Vi tycker olika bara …
Han var och har aldrig varit en poängspelare. I NHL spelade han väl mest i 3:e eller 4:e linan där poäng inte är den primära måttstocken eller förväntningen.
Enligt mig är Larssons styrka i de små detaljerna i spelet vilket alla inte ser.
Jag säger inte att du gör det men jag tycker många tittar bara på poäng. Poäng är självklart viktigt men inte speciellt rättvisande för vissa spelare i allmänhet och Larsson i synnerhet.
Har har gjort misstag under denna säsong, absolut. Men jag tycker att han var en av de bästa framförallt efter nyår.
Vill bara understryka att jag respekterar din åsikt givetvis, inga problem med det.
Vi tycker olika bara …
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Förstår att spelare kommer att fly klubben nu när dom dragit ner klubben i skiten men drar en sån spelare som Johan Larsson så kan han dra så långt åt helvete det bara går och hans insatser i guldet 2012 är bortglömt!
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
parks: Bra skrivet, jag blev medlem förra helgen och det var så billigt att jag registrerade gumman också. Kämpa Brynäs nu ska vi tillbaka.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Brynäs forever 1912: Såg till Dahlén och gubbarna från Timrå på bygget här i Åre igår och såg dem idag på Mr. French. Jag kanske ska lägga in stöten å locka med att han får lira för Sveriges mest klassiska och finaste klubb?
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Kulltorp: Mmm, vi får hoppas ”the Purge” blir bättre än ”the puke” och ”the piss” som det varit de senaste 5 åren..
+ 8


Det var ju ett jävla liv och hat mot Bengtzen här - och nu ses han som en förebild som vi aldrig skulle ha släppt. Skulle inte förvåna mig om det är samma ”fans” som tyckte bägge sakerna.
”Fan, man är väl inte sämre än man kan ändra sig - he he…”
Vi har bytt folk så in i h-vete inkl tagit in folk utifrån de senaste åren. Börjar landa i att det är en jävligt tung gnällmaffia bland fansen som bidragit starkt till alla dessa förödande panikbeslut som fått oss att sjunka. Vi har ju bytt ledning på löpande band så något annnat är orsaken.