Bästa inläggen
Föregående · 671 · Nästa
Sv: A proposito de nada
Hockeyleksing: Menar du att kalla Brynäs för 0or är att diskutera? Tycker det är mer en ren förolämpning framför något annat.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Hockeyleksing: Du kliver in här och dömmer ut både Alcén, men framför allt Gällstedt utan att ha någon som helst jävla koll. Allt är baserat på din egen ”åsikt”. Då får du tåla att bli kallad troll om du ska skriva här under dom premisserna.
Det hade varit skillnad om du skrivit att hela Gällstedts tränargärning är en katastrof och det stämde, men så är ju inte fallet. Sen är han oprövad som HC på seniornivå i Sverige. Det kan jag köpa, men det var inte vad du skrev
Det hade varit skillnad om du skrivit att hela Gällstedts tränargärning är en katastrof och det stämde, men så är ju inte fallet. Sen är han oprövad som HC på seniornivå i Sverige. Det kan jag köpa, men det var inte vad du skrev
+ 8
Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Brynäs Hej är den finaste i landet. Utan konkurrens. Har dock aldrig hört den som du refererar till.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Davey85: Filip Westerlund lämnar HV. Kanske något för oss.. frågan är om han passar in på våra behov.
+ 8
Sv: A proposito de nada
modomille: Inget SHL-lag hade tagit D över Krüger. Det du glömmer är att omgivningen också påverkar. Att spela i ett harmoniskt topplag och att spela i ett lag med Djurgårdens helt galet skadedrabbade säsong är säkerligen väldigt annorlunda och påverkar naturligtvis också de egna möjligheterna att glänsa. Jag tror inte att D hade varit lika bra i en kaotisk omgivning, det gäller givetvis även andra spelare också.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Brynäs forever 1912: Bäckis hintar om att spela i Brynäs igen. Tror dessvärre hans kropp kommer att ge upp innan hans kontrakt är slut i Washington.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Davey85: Något att diskutera: Niemelä bryter med Kärpät. Hade hemskt gärna sett honom som vår defensiva back som eftersöks, hur realistisk värvning är han tror ni?
Tycker inte han gjorde bort sig på något sätt förra säsongen. Han skulle troligtvis vara en stabil defensiv pjäs för oss i HA vill jag tro.
Tycker inte han gjorde bort sig på något sätt förra säsongen. Han skulle troligtvis vara en stabil defensiv pjäs för oss i HA vill jag tro.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Davey85: Lugn nu, det är bara ett av alla Modo-troll som gillar att retas. Bra på matte är trollet inte heller verkar det som. Det är bara att ignorera trollen, så försvinner dom.
Tänk om vi skulle gå in i Modo-boken och hålla på att smäda Modo. Blocken skulle komma inom fem minuter.
Tänk om vi skulle gå in i Modo-boken och hålla på att smäda Modo. Blocken skulle komma inom fem minuter.
+ 8
Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: ” Det kan ju tom vara så att den svenska spelaren sitter i omklädningsrummet och argumenterar emot det Putin gör i Ukraina eller öppet tar avstånd i ryska intervjuer.
Då gör han fan så mycket mer för Ukraina än majoriteten i shl gör.”.
Om du tror på det där själv så är du mer än lovligt naiv och vet ingenting om hur gruppdynamik fungerar. Speciellt om man kanske är ensam utlänning i laget..
Då gör han fan så mycket mer för Ukraina än majoriteten i shl gör.”.
Om du tror på det där själv så är du mer än lovligt naiv och vet ingenting om hur gruppdynamik fungerar. Speciellt om man kanske är ensam utlänning i laget..
+ 8
Sv: A proposito de nada
Mickis: Ja, så är det. Men om man inte redan är medlem är det därför dags att bli det för att kunna påverka vid årsmötet 2024. Jag tycker det är bra, annars hade det varit lättare att ”kuppa”.
+ 8
Sv: A proposito de nada
mk: Du borde bli ”Zzz”-talesperson, du kan iallafall uttrycka dig begripligt.
Som jag skrev så förstår jag vad som menas med dessa godhetspoäng. Som du säger så är det inte direkt ett svårt beslut av Brynäs att ta.
Det som jag främst var frågande till är hans sätt att resonera kring att ”det finns ju massa andra konflikter också”.
Vi alla är hycklare på ett eller annat sätt, om inte när det kommer till kriget så är det miljön osv.
Däremot ser jag inte problemet vid att ta ett tydligt avstånd från de som väljer att spela för blodspengar.
Lätta poäng, ja. Men gör det beslutet felaktigt, nej.
Som jag skrev så förstår jag vad som menas med dessa godhetspoäng. Som du säger så är det inte direkt ett svårt beslut av Brynäs att ta.
Det som jag främst var frågande till är hans sätt att resonera kring att ”det finns ju massa andra konflikter också”.
Vi alla är hycklare på ett eller annat sätt, om inte när det kommer till kriget så är det miljön osv.
Däremot ser jag inte problemet vid att ta ett tydligt avstånd från de som väljer att spela för blodspengar.
Lätta poäng, ja. Men gör det beslutet felaktigt, nej.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Zzz: Vad är exakt menar du är hyckleri i att Brynäs tar aktivt avstånd i ryssvänliga svenskar?
+ 8
Sv: A proposito de nada
Brynäs forever 1912: Oavsett vad man tycker om VM så är kvaliteten högre än vad den är i SHL. T.ex. Pudas var dominant i SHL men delvis petad i VM. Silfverberg kommer att spela i AS om han kommer...
Tror inte heller han gör 50 poäng, men han kommer att vara en väldigt bra och väldigt viktig spelare om han kommer.
Imorgon natt spelas ev. den sista NHL-matchen för säsongen. Om så blir fallet så kan Silfverberg rent teoretiskt bli utköpt redan på torsdag...
Tror inte heller han gör 50 poäng, men han kommer att vara en väldigt bra och väldigt viktig spelare om han kommer.
Imorgon natt spelas ev. den sista NHL-matchen för säsongen. Om så blir fallet så kan Silfverberg rent teoretiskt bli utköpt redan på torsdag...
+ 8
Sv: A proposito de nada
Herre P: Alla hennes uttalande om vad hon vill göra följs upp med ett "jag har ingen insyn". Märkligt för mig att veta vad en vill göra utan att ha full insyn. Sen undrar jag om Svedman blir kvar om hon skulle vinna. Hon verkar även vilja sköta hans arbete.
+ 8
Sv: A proposito de nada
{10065}: Olkinoura är ju fortfarande på marknaden. Skulle inte förvåna mig om FBK går hårt på honom nu, till Modos stora förtret.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Färjestad verkar tappa vår kära Jonas Johansson till NHL. Skaplig långnäsa på den värvningen. Kan potentiellt drabba oss i längden också ifall FBK måste ta tillbaka Clara. Mest troligt är väl dock att FBK tar in något annat istället för att gå på ungtupparna Lindbom/Clara som målvaktspar.
+ 8
Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Har väldigt svårt att se personerna bakom Camilla Westman hålla en konstruktiv nivå på kommenterandet.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Timråboken har börjat så smått att tippa tabellen i SHL. Jag vågar inte tippa Brynäs etta, även om det borde vara ett krav på det sett till spets och budget. Känns kanske lite meningslöst att tippa, med tanke på att truppen inte är spikad än för vår del, men det är för roligt för att låta bli. Så här kommer den, sluttabellen för Hockeyallsvenskan 2023/2024:
-----------------------------------------------------------------------------------------
1. Björklöven
2. Brynäs
3. Södertälje
4. Västerås
5. Djurgården
6. Almtuna
7. Karlskoga
8. Mora
9. AIK
10. Nybro
11. Tingsryd
12. Östersund
13. Kristianstad
14. Västervik
----------------------------------------------------------------------------------------
- Löven har serielunken i blodet och vet vad som krävs.
- Brynäs SKA vinna serien egentligen, men jag fegar och drar till med en andraplats.
- Södertälje kommer vara livsfarliga hela vintern och i slutspelet och kan absolut gå upp i SHL i år. Det enda frågetecknet just nu är om målvakten håller måttet (och vem som kommer in bredvid Sholl).
- Västerås har sitt bästa lag på många år, Komarek är klass och det ryktas även om en comeback för Berglund.
- DIF har för många tunga tapp och inte tillräckligt bra ersättare, jag tror på flopp.
- Almtuna är min största skräll, visserligen bara en plats upp från förra säsongen, men sett till konkurrensen i år kontra förra året är det ett jättekliv. Firma Mårtensson/Kimby kommer fortsätta förfina det utmärkta jobb dom redan påbörjat. Ljungkrantz gör 15-20 mål.
- Karlskoga gör det alltid bra och kommer fortsätta göra det bra under Dennis Hall.
- Magkänslan säger att Mora gör ett mellanår, trots att Persson förlängt och Ljungren fortfarande är kvar.
- AIK ser onekligen intressanta ut, men deras nya lagbygge kommer krakelera. Det är för stora förväntningar på dom. Pajen har inte varit någon vidare sportchef tidigare, men han har värvat bra hittills får man ändå lov att säga.
- Nybro skräller på ren vilja och tar sig till "play in".
- Tingsryd kommer göra det Tingsryd oftast gör, hamna "där nere".
- Östersund klarar sig med nöd och näppe, igen.
- Utan Gath och tappet av Larsson till Leksand går det åt helvete för Kristianstad.
- Västervik ska givetvis komma sist sett till kvalitet. Har redan blivit nedflyttade en gång och är endast kvar tack vare Vita hästens konkurs.
-----------------------------------------------------------------------------------------
1. Björklöven
2. Brynäs
3. Södertälje
4. Västerås
5. Djurgården
6. Almtuna
7. Karlskoga
8. Mora
9. AIK
10. Nybro
11. Tingsryd
12. Östersund
13. Kristianstad
14. Västervik
----------------------------------------------------------------------------------------
- Löven har serielunken i blodet och vet vad som krävs.
- Brynäs SKA vinna serien egentligen, men jag fegar och drar till med en andraplats.
- Södertälje kommer vara livsfarliga hela vintern och i slutspelet och kan absolut gå upp i SHL i år. Det enda frågetecknet just nu är om målvakten håller måttet (och vem som kommer in bredvid Sholl).
- Västerås har sitt bästa lag på många år, Komarek är klass och det ryktas även om en comeback för Berglund.
- DIF har för många tunga tapp och inte tillräckligt bra ersättare, jag tror på flopp.
- Almtuna är min största skräll, visserligen bara en plats upp från förra säsongen, men sett till konkurrensen i år kontra förra året är det ett jättekliv. Firma Mårtensson/Kimby kommer fortsätta förfina det utmärkta jobb dom redan påbörjat. Ljungkrantz gör 15-20 mål.
- Karlskoga gör det alltid bra och kommer fortsätta göra det bra under Dennis Hall.
- Magkänslan säger att Mora gör ett mellanår, trots att Persson förlängt och Ljungren fortfarande är kvar.
- AIK ser onekligen intressanta ut, men deras nya lagbygge kommer krakelera. Det är för stora förväntningar på dom. Pajen har inte varit någon vidare sportchef tidigare, men han har värvat bra hittills får man ändå lov att säga.
- Nybro skräller på ren vilja och tar sig till "play in".
- Tingsryd kommer göra det Tingsryd oftast gör, hamna "där nere".
- Östersund klarar sig med nöd och näppe, igen.
- Utan Gath och tappet av Larsson till Leksand går det åt helvete för Kristianstad.
- Västervik ska givetvis komma sist sett till kvalitet. Har redan blivit nedflyttade en gång och är endast kvar tack vare Vita hästens konkurs.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Peja:"" Harald Lückner går i pension efter en lång karriär som spelare, tränare och nu på senare år tv-expert i Hockeyallsvenska sändningar"
Harald Lückner är helt klart en av dom bästa expertkommentatorerna
på C-More eller var,
Jag kommer sakna hans saklighet och pedagogik mm, han gör hockey lättförklarligt.
Så lycka till med pensionen Harald.
Harald Lückner är helt klart en av dom bästa expertkommentatorerna
på C-More eller var,
Jag kommer sakna hans saklighet och pedagogik mm, han gör hockey lättförklarligt.
Så lycka till med pensionen Harald.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Alternativet till att behålla kärnan hade varit att inte behålla den. Om man jämför Lindbäck med konkurrenternas målvakter så står han sig bra.
Djurgården kommer att gå med Andrén som etta, både Björklöven och Västerås har finländare som inte platsar i Liiga. Jag tror inte att någon här hade velat ha någon av dessa istället för Lindbäck.
Djurgården kommer att gå med Andrén som etta, både Björklöven och Västerås har finländare som inte platsar i Liiga. Jag tror inte att någon här hade velat ha någon av dessa istället för Lindbäck.
+ 8
Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Ja, det vore trevligt med en extra hemmamatch, och man kan ju vinna serien till slut ändå även om man inte rivstartar första 5-10 omgångarna. Men trots den enorma stämningen på Hovet verkade det nästan vara lättare för Modo att vinna där än hemma i Ö-vik.
Sålänge Rahimi klarar av att matchas hårt i slutspelet, så blir inte Lövens backsida lätt. Glöm inte att de kör vidare på samma backuppsättning eftersom den fungerar. Modo hade egentligen bara två tunga backar i sin uppsättning, och de är inte de mest fysiska spelarna.
Däremot tror jag att framförallt Djurgården kommer att forechecka stenhårt mot Brynäs och försöka dominera rent fysiskt. Larsen är en bjässe, men vi vet egentligen inte om han kommer att klara av att spela på allsvensk nivå. Det viktiga nu är att hitta en riktig bra offensiv klassback som också har skickligheten att kunna spela sig ur pressade situationer i egen zon, och en "Melkersson-typ", som Gällstedt uttryckte det.
Just nu är 3 av 5 backar unga, och de 2 äldre (Kinnvall, Bertilsson) har en gedigen skadehistorik. Det finns en uppenbar risk att Brynäs kommer få en väldigt grön backuppsättning om Kinnvall och Bertilsson går sönder igen. Därför måste man verkligen prioritera den lagdelen nu, även om jag också hoppas på fler i forwardsväg..
Här är förresten en ny artikel från Hockeyallsvenskans officiella hemsida. Några välbekanta journalister svarar på några frågor kring Brynäs silly season.
Sålänge Rahimi klarar av att matchas hårt i slutspelet, så blir inte Lövens backsida lätt. Glöm inte att de kör vidare på samma backuppsättning eftersom den fungerar. Modo hade egentligen bara två tunga backar i sin uppsättning, och de är inte de mest fysiska spelarna.
Däremot tror jag att framförallt Djurgården kommer att forechecka stenhårt mot Brynäs och försöka dominera rent fysiskt. Larsen är en bjässe, men vi vet egentligen inte om han kommer att klara av att spela på allsvensk nivå. Det viktiga nu är att hitta en riktig bra offensiv klassback som också har skickligheten att kunna spela sig ur pressade situationer i egen zon, och en "Melkersson-typ", som Gällstedt uttryckte det.
Just nu är 3 av 5 backar unga, och de 2 äldre (Kinnvall, Bertilsson) har en gedigen skadehistorik. Det finns en uppenbar risk att Brynäs kommer få en väldigt grön backuppsättning om Kinnvall och Bertilsson går sönder igen. Därför måste man verkligen prioritera den lagdelen nu, även om jag också hoppas på fler i forwardsväg..
Här är förresten en ny artikel från Hockeyallsvenskans officiella hemsida. Några välbekanta journalister svarar på några frågor kring Brynäs silly season.
+ 8
Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Fyfan vad man hatade Tollefsen när han var som bäst i FBK! Snacka om viktig karaktär att ha i laget :-)
+ 8
Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: Populism? Skämtar du eller? Ta blåa linjen en sen kväll och se om strutshuvudet åker upp ett par hack! Om det nu är så viktigt med politisk ideologi kan du ju läsa på om Socialdemokratins ursprung och historia.
Man kan alltid spela nazistkortet men faktum är att få saker går åt rätt håll i detta land. Det finns fakta och siffror inom nästa varje funktion i samhället som pekar spikrakt nedåt.
Man kan alltid spela nazistkortet men faktum är att få saker går åt rätt håll i detta land. Det finns fakta och siffror inom nästa varje funktion i samhället som pekar spikrakt nedåt.
+ 8
Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: "Hen" har alltid haft ett behov att vara i centrum, synas, vara cool, snygg och styra och ställa. Ska man ha en sån roll i föreningen ska man vara betydligt ödmjukare och mera flexibel men ändå ha en sunt syn på mänskligheten. Att man är politiskt aktiv inom en parti som inte favoriserar invandrare säger det mesta och blir "hen" framröstad av Brynäs till ordförande posten lägger även jag ner mitt framtida intresse för Brynäs och avslutar allt som har med föreningen att göra.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Peja: Ja, är det något Timashov visat under sina 2 år i Brynäs så är det att han inte är en ledande spelare. Oerhört ojämn, humörspelare som måste vara en av SHLs vekaste och ramlar så fort han närmar sig något som liknar en närkamp..
+ 8
Sv: A proposito de nada
Jugge: Tyvärr så måste jag gnälla på Silverberg, oerhört långt ifrån den spelare han en gång i tiden var. Sorry
+ 8
Sv: A proposito de nada
Trilske: Kroken är fortfarande grym och jag har skrivit här förr att det var ett stort tjänstefel av Hallam att inte ta ut honom. Enbart Raymond som i laget som är en bättre forward som jag, och förmodligen hela NHL, ser det.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Hittade en lite mer utförlig scoutrapport på den stora dansken. Artikeln är från 2021.
+ 8
Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Timashov var klart bättre när han kom till Brynäs än när han lämnade. En negativ utveckling. Man blir lite orolig för Modo om Timashov är en tilltänkt spetsspelare, de har ju ett allsvenskt lag i övrigt och kommer vara väldigt beroende av att spetsvärvningarna sitter.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Intressant intervju med Larsen. Bra att Gälla har fått sin Melkersson-värvning 💥 ✅
+ 8
Sv: A proposito de nada
Silfver:
"Så då fanns andra kandidater som Conny Jonsson i egenskap av ordförande i VB säkerligen varit med att avvisat. På goda grunder förhoppningsvis men att ens behöva misstänkas för jäv är rent korkat.
Om hans namn dök upp tidigt så borde de (Bäckis et al) väl frågat om han var intresserad och om ja, skulle han ha aviserat tydligt att han inte var med i selektionsprocessen."
Antingen får man anta att processen gick rätt enligt valberedningens utsago eller kan man vara konspiratorisk och spekulera kring att Jonsson valde bort andra kandidater i förmån för sig själv.
Min tolkning av valberedningens utsago är att man granskande kandidater och i slutskedet när det var tydligt att Jonsson var aktuell för nominering så lämnade han arbetet till den övriga valberedningen för att granska de övriga kandidaterna vs Jonsson. Där de landande i Jonsson favör, såklart inte optimalt, men svårt när man inte vet vilka de övriga alternativen var.
Tycker det är rimligt att ha en kritisk syn på beslutsprocesser i Brynäs, däremot kanske inte allt är en konspiration där enskilda personer försöker tillskansa sig makt.
"Så då fanns andra kandidater som Conny Jonsson i egenskap av ordförande i VB säkerligen varit med att avvisat. På goda grunder förhoppningsvis men att ens behöva misstänkas för jäv är rent korkat.
Om hans namn dök upp tidigt så borde de (Bäckis et al) väl frågat om han var intresserad och om ja, skulle han ha aviserat tydligt att han inte var med i selektionsprocessen."
Antingen får man anta att processen gick rätt enligt valberedningens utsago eller kan man vara konspiratorisk och spekulera kring att Jonsson valde bort andra kandidater i förmån för sig själv.
Min tolkning av valberedningens utsago är att man granskande kandidater och i slutskedet när det var tydligt att Jonsson var aktuell för nominering så lämnade han arbetet till den övriga valberedningen för att granska de övriga kandidaterna vs Jonsson. Där de landande i Jonsson favör, såklart inte optimalt, men svårt när man inte vet vilka de övriga alternativen var.
Tycker det är rimligt att ha en kritisk syn på beslutsprocesser i Brynäs, däremot kanske inte allt är en konspiration där enskilda personer försöker tillskansa sig makt.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Lemp: Riktigt spännande spelare, kul!
Charliejfz, dina tankar om Oliver intressanta att höra!
Charliejfz, dina tankar om Oliver intressanta att höra!
+ 8
Sv: A proposito de nada
Lemp: Schilling på väg bort från Djurgården. Nu börjar det bli tydligt att de måste kapa spelarbudgeten år 2. Sportsligt skulle de behövt ha kvar både honom och Elliott.
+ 8
Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Jag tror att tanken med tryout-spelarna delvis är att man vill få ihop ett fullt lag innan Scott (och kanske någon mer?) ansluter i ett väldigt sent skede. Om de därefter kan lånas ut och bli tillgängliga som backups i slutet av den låååånga säsongen , som vi ju hoppas att den blir, så får man lite extra bredd då.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Peja: Tragiskt att så många sågar den sportsliga ledningen över att Kvist blir kvar och Ljungkrantz går till Almtuna. Kvist är troligtvis införstådd med att det är fjärdekedjan och få minuter som gäller, medan Ljungkrantz säkerligen bett om en/vill ha en plats högre upp i hierarkin för att fortsätta utvecklas, något Brynäs inte kan erbjuda i dagsläget med tanke på spetsvärvningarna.
Att Kvist blir kvar betyder inte per automatik att Ljungkrantz får gå. Det är två helt olika spelartyper. Alcén har velat haft både Kvist och Ljungkrantz kvar, men uppenbarligen verkar inte Ljungkrantz vara sugen på spel längre ned i kedjorna till en början varpå han lämnar.
Lika med kritiken mot Johannesson, en kille som inte spelat en match ännu. Kan man ge honom några matcher i alla fall innan man totalt dömer ut honom för att han råkar vara lite kortare än övriga spelare?
En sån som Theo Fleury (168 cm) klarade sig alldeles utmärkt på sin speed och intelligens under "dead puck-eran" i NHL (perioden där dom hade halvt ihjäl varandra), vad säger att en sån som Johannesson inte kan klara sig i HA? Ge grabben en chans för tusan.
Jag gillar inte heller Kvist och Alcén, men Ljungkrantz lämnade troligtvis av egen vilja, så Alcén- och Brynäshatet här känns mest onödigt och tråkigt.
Att Kvist blir kvar betyder inte per automatik att Ljungkrantz får gå. Det är två helt olika spelartyper. Alcén har velat haft både Kvist och Ljungkrantz kvar, men uppenbarligen verkar inte Ljungkrantz vara sugen på spel längre ned i kedjorna till en början varpå han lämnar.
Lika med kritiken mot Johannesson, en kille som inte spelat en match ännu. Kan man ge honom några matcher i alla fall innan man totalt dömer ut honom för att han råkar vara lite kortare än övriga spelare?
En sån som Theo Fleury (168 cm) klarade sig alldeles utmärkt på sin speed och intelligens under "dead puck-eran" i NHL (perioden där dom hade halvt ihjäl varandra), vad säger att en sån som Johannesson inte kan klara sig i HA? Ge grabben en chans för tusan.
Jag gillar inte heller Kvist och Alcén, men Ljungkrantz lämnade troligtvis av egen vilja, så Alcén- och Brynäshatet här känns mest onödigt och tråkigt.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Så om jag tolkar Alcén rätt är detta vad som ska in :
Ung målvakt
Tvåvägsback
Fysisk back
Offensiv back
Man letar forwards med egenskaper för bottom six, men de behöver inte nödvändigtvis vara spelare som är fast i 3-4-kedja.
Sen ska nån flyttas upp från juniorleden.
Låter det som att topp6 på forwards är spikad? Lite halvt i alla fall. Uppskattar tydligheten i denna intervjun ändå måste jag säga.
Ung målvakt
Tvåvägsback
Fysisk back
Offensiv back
Man letar forwards med egenskaper för bottom six, men de behöver inte nödvändigtvis vara spelare som är fast i 3-4-kedja.
Sen ska nån flyttas upp från juniorleden.
Låter det som att topp6 på forwards är spikad? Lite halvt i alla fall. Uppskattar tydligheten i denna intervjun ändå måste jag säga.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Makita: Mm, kan spontant säga att ingen av dessa två herrar gör mig direkt intresserad. MEN...har ju inte sett dem heller så.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Mattson: Vad är det av damernas satsning som påverkar herrarna negativt? På vilket sätt förlorar de på att damerna satsar för guld? Vet vi att sponsorer velat lägga mer på herrverksamheten om damverksamheten nerprioriteras? Vet vi att fystränaren skulle vilja vara kvar om han inte fick tjänsteutrynme för att jobba med damverksamheten också? Jag har inte sett ett enda argument som talar för nerprioritering av damlaget som backas upp av fakta.
+ 8
Sv: A proposito de nada
hockey_21: Jag skulle nog säga att Brynäs redan har lagt en bra grund till både spets och bredd i kedjeväg.
Larsson, Vesel och Ölund är tre högklassiga centrar, Blomqvist är en kapabel fjärdecenter.
Bland ytterforwards har man skicklighet i form av Rödin, Scott och Kelleher.
Kopacka är en storvuxen och snabb spelare som jag har sämre koll på men som rimligtvis också bör kunna räknas som en bra breddspelare i HA.
Grunden finns som sagt där nu, men givetvis måste fler spelare in. Man behöver både mer skicklighet, fysik, BP-rollspelare och bredd. Det tror jag att man kommer att fixa med den här grunden.
Det blir nog svårare att bygga backsidan, och kanske även att hitta ett bra komplement till Lindbäck. Många lag letar målvakter och till skillnad från Brynäs kan de erbjuda något mer än att vara tydlig tvåa bakom en NHL-rutinerad veterankeeper.
På backsidan har Brynäs 4 backar. 2 unga och 2 mer rutinerade. Där finns en skadeproblematik hos Bertilsson och kanske framförallt Kinnvall som gör att det blir svårare att bygga än framåt. Man måste ha rejäl bredd på backsidan för att kunna hantera Kinnvalls skadeproblematik.
En skadefri Kinnvall kan göra 40 poäng i SHL, men en skadad Kinnvall har man ju ingen nytta av på isen.
Larsson, Vesel och Ölund är tre högklassiga centrar, Blomqvist är en kapabel fjärdecenter.
Bland ytterforwards har man skicklighet i form av Rödin, Scott och Kelleher.
Kopacka är en storvuxen och snabb spelare som jag har sämre koll på men som rimligtvis också bör kunna räknas som en bra breddspelare i HA.
Grunden finns som sagt där nu, men givetvis måste fler spelare in. Man behöver både mer skicklighet, fysik, BP-rollspelare och bredd. Det tror jag att man kommer att fixa med den här grunden.
Det blir nog svårare att bygga backsidan, och kanske även att hitta ett bra komplement till Lindbäck. Många lag letar målvakter och till skillnad från Brynäs kan de erbjuda något mer än att vara tydlig tvåa bakom en NHL-rutinerad veterankeeper.
På backsidan har Brynäs 4 backar. 2 unga och 2 mer rutinerade. Där finns en skadeproblematik hos Bertilsson och kanske framförallt Kinnvall som gör att det blir svårare att bygga än framåt. Man måste ha rejäl bredd på backsidan för att kunna hantera Kinnvalls skadeproblematik.
En skadefri Kinnvall kan göra 40 poäng i SHL, men en skadad Kinnvall har man ju ingen nytta av på isen.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Peja: "Brynäs hockeygym kommer tyvärr inte att bli superattraktivt utan SHL-spel oavsett vad man gör."
Jag formulerade mig konstigt, förlåt. Min grundtes var i ett längre perspektiv, inte enbart den här säsongen. Brynäs måste våga lyfta upp 2-3 juniorer som har gjort tillräckligt för att motivera spel i A-laget, varje säsong. Om man ser historiskt har vi varit bra på att göra detta förut men jag tycker vi har tappat det lite på senare år och det är det som jag vill att vi blir bättre på. Brynäs måste jobba på att bli en attraktivare förening för ungdomar som inte enbart kommer från Gävleborg. Detta måste dom göra långsiktigt genom att ge talanger chanser tidigt så det motiverar fler ungdomar att söka sig till klubben när det är dags att välja hockeygym.
Dom senaste årens kullar av ungdomar har ofta varit lokala förmågor eller såna som fått nej av sina första- andra och tredjehandsval och valt Brynäs enbart för att dom inte haft så mycket annat att välja på. Talangutveckling är något Brynäs varit bra på förut och borde kunna bli igen. Får man dom största talangerna att leta sig till Gävle kan man sedan håva in NHL-pengarna och bygga en starkare förening och ta plats i eliten igen. Jag kanske svävar iväg nu, men vi dom måste börja prioritera ungdomsverksamheten på allvar igen, även om det inte borde vara det primära målet just den här säsongen.
Att såna som Kvist och Birger fått chansen är jättebra, men som du säger, man måste även dra i handbromsen för individer som uppenbarligen inte håller måttet.
Just i år tycker jag att såna som Nordh och Ljungkrantz (ingen j20-spelare förra säsongen, men ändå) definitvt ska ha platser i laget baserat på vad dessa presterat. Jag hade även velat se att Sundin får några chanser att slå sig in i laget då han varit oerhört bra i J20 enligt många.
Jag formulerade mig konstigt, förlåt. Min grundtes var i ett längre perspektiv, inte enbart den här säsongen. Brynäs måste våga lyfta upp 2-3 juniorer som har gjort tillräckligt för att motivera spel i A-laget, varje säsong. Om man ser historiskt har vi varit bra på att göra detta förut men jag tycker vi har tappat det lite på senare år och det är det som jag vill att vi blir bättre på. Brynäs måste jobba på att bli en attraktivare förening för ungdomar som inte enbart kommer från Gävleborg. Detta måste dom göra långsiktigt genom att ge talanger chanser tidigt så det motiverar fler ungdomar att söka sig till klubben när det är dags att välja hockeygym.
Dom senaste årens kullar av ungdomar har ofta varit lokala förmågor eller såna som fått nej av sina första- andra och tredjehandsval och valt Brynäs enbart för att dom inte haft så mycket annat att välja på. Talangutveckling är något Brynäs varit bra på förut och borde kunna bli igen. Får man dom största talangerna att leta sig till Gävle kan man sedan håva in NHL-pengarna och bygga en starkare förening och ta plats i eliten igen. Jag kanske svävar iväg nu, men vi dom måste börja prioritera ungdomsverksamheten på allvar igen, även om det inte borde vara det primära målet just den här säsongen.
Att såna som Kvist och Birger fått chansen är jättebra, men som du säger, man måste även dra i handbromsen för individer som uppenbarligen inte håller måttet.
Just i år tycker jag att såna som Nordh och Ljungkrantz (ingen j20-spelare förra säsongen, men ändå) definitvt ska ha platser i laget baserat på vad dessa presterat. Jag hade även velat se att Sundin får några chanser att slå sig in i laget då han varit oerhört bra i J20 enligt många.
+ 8
Sv: A proposito de nada
JawKee: Helt rätt. Ta ett en sitdown med Kvist. Förklara att det är dags för honom att nischa sig. Han är bra på skrillorna, stor, jobbar hårt. Krydda det med fler tacklingar, mer fulheter och skit så blir han en bra gubbe i fjärdelinan. Om man nu vill ha kvar honom.
Sen måste vi värva in minst två fysiska spelare till detta laget. I dagsläget har vi typ Scott, Bertil och Kopacka (?) som kan vara bra fysiskt, sen nån hyfsad i typ Ölund.
Nä, in mer fler elaka jävlar.
Sen måste vi värva in minst två fysiska spelare till detta laget. I dagsläget har vi typ Scott, Bertil och Kopacka (?) som kan vara bra fysiskt, sen nån hyfsad i typ Ölund.
Nä, in mer fler elaka jävlar.
+ 8
Sv: A proposito de nada
puffe: Det är så skönt att det finns erfarna modoiter här på hockeysnack som guidar oss Brynäsare genom det mörker som är Hockeyallsvenskan. Jag hoppas också vi är tillbaka nästa säsong och att ni klarar er kvar, lätt kommer det inte bli för någon av oss, det är då ett som är säkert.
+ 8
Sv: A proposito de nada
SuneMangs: När man lyssnade på NG i podden igår så blev man lite orolig ang spelarna som man inte signat ännu.
NG sa att man har ju haft listor på uppemot 30 namn som man tittat på. Men av olika orsaker så har man missat att signa spelare som man velat ha. En del av dessa var lönen.
Nu blir man ju orolig för att Alcén varit väl generös mot stommen så att man inte har råd med ett bra försvar.
Det kvittar ju om man har bra framåt, om det är ihåligt bakåt. För bra backar krävs.
Ja detta kommer inte bli en dans på rosor..
NG sa att man har ju haft listor på uppemot 30 namn som man tittat på. Men av olika orsaker så har man missat att signa spelare som man velat ha. En del av dessa var lönen.
Nu blir man ju orolig för att Alcén varit väl generös mot stommen så att man inte har råd med ett bra försvar.
Det kvittar ju om man har bra framåt, om det är ihåligt bakåt. För bra backar krävs.
Ja detta kommer inte bli en dans på rosor..
+ 8
Forumets spelar väl golf😉😉
Men det blir ett fattigare språk om man skulle ändra på detta. Kanske inte i vanligt tal. Men i skrivet språk.
Jag ser bara på mig själv.
När jag började härinne så skrev jag lite hursomhelst.
Sen sa någon att jag skulle lägga ett mellanslag efter kommatecken. Kanske en löjlig påpekan, men ändå inte.
För det gjorde att jag tänkte på hur jag skrev.
Jag försöker skriva med komma och punkt, dessutom börja på nytt stycke.
Det gör ganska mycket att det blir lite lättare att läsa.
Men det kanske är en surgubbes åsikt.
Läsa en ungdoms sms kräver kodnyckel😉
För att inte tala om man läser engelska tweets...
Trevlig midsommar.