Bästa inläggen
Föregående · 842 · Nästa
Sv: A proposito de nada
Wilhelmsson: Ingen vill se filmningar i hockeyn. En hockeymatch ska avgöras med sjyst spel. Det får inte bli lika pinsamt som fotbollen har blivit.
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8399}: Då gäller det även filmningar som ämnet handlar om? Vi (läs Brynäs) jublar när vi (läs Brynäs) filmar ... men gillar det inte när Luleå filmar?
Jag hoppas verkligen detta är din egna personliga åsikt för du försöker smeta på detta på alla Brynässupportrar när du använder ordet "vi" istället för "jag".
Jag hoppas verkligen detta är din egna personliga åsikt för du försöker smeta på detta på alla Brynässupportrar när du använder ordet "vi" istället för "jag".
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: ”Du har inte en susning om nånting öht, så dina sofftyckaranalyser, påståenden och slutsatser baserade på gissningar och ren okunskap skrattar ju alla normalbegåvade bedömare åt, inte minst de som jobbar yrkesmässigt runt och i laget.”
Brynäs ligger i botten av tabellen femte säsongen i rad och det är ganska självklart att man letar efter anledningar till det.
Det man dock kan var säker på är att det INTE beror på otur, domarna eller dåligt självförtroende. Dvs dom anledningar som du alltid skyller på.
Bulten har kanske inte rätt i allt men han har iaf inte som dig, inte ett enda rätt.
Inte en enda kunnig yrkesman skulle hålla med om dina åsikter till varför Brynäs går så dåligt. Möjligtvis en yrkesman men inte en enda kunnig yrkesman
Brynäs ligger i botten av tabellen femte säsongen i rad och det är ganska självklart att man letar efter anledningar till det.
Det man dock kan var säker på är att det INTE beror på otur, domarna eller dåligt självförtroende. Dvs dom anledningar som du alltid skyller på.
Bulten har kanske inte rätt i allt men han har iaf inte som dig, inte ett enda rätt.
Inte en enda kunnig yrkesman skulle hålla med om dina åsikter till varför Brynäs går så dåligt. Möjligtvis en yrkesman men inte en enda kunnig yrkesman
+ 7
Sv: Tippa SHL
Silfverkroken: ”Det här är fan en ny nivå av självskadebeteende :)”
😂 Jag brukar behöva se om matcher där jag blir grymt besviken med ”analysglasögonen” på för att sen kunna lägga den till handlingarna. Annars går jag bara och fortsätter vara irriterad över hur vi förlorade. Jag ser konstigt nog aldrig om vinster.. Men att vara Brynäs supporter är ju ett självskadebeteende i sig..
😂 Jag brukar behöva se om matcher där jag blir grymt besviken med ”analysglasögonen” på för att sen kunna lägga den till handlingarna. Annars går jag bara och fortsätter vara irriterad över hur vi förlorade. Jag ser konstigt nog aldrig om vinster.. Men att vara Brynäs supporter är ju ett självskadebeteende i sig..
+ 7
Sv: Tippa SHL
Tigerhjärta: Ja, då har Pettis avslutat ännu ett konto. Förhoppningsvis permanent den här gången. Mods måste kunna blocka ip-adressen. Personangrepp är aldrig OK så bra att du la upp det. Nu hoppas vi att vi slipper honom framöver.
Om vi ska återgå till ämnet ishockey så känns gårdagens onödigt bortkastade 3p ännu tungt i hjärtat. Jag tänkte se om matchen idag och försöker mig på en analys efter det.
Om vi ska återgå till ämnet ishockey så känns gårdagens onödigt bortkastade 3p ännu tungt i hjärtat. Jag tänkte se om matchen idag och försöker mig på en analys efter det.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: Tänker du då att i 5 år så har detta lag haft bekymmer med nerver...dåligt självförtroende och överambition....
jag kan köpa att självförtroende är färskvara MEN inte när det gäller lagbygge. tunn trupp...och matchcoachning att sätta en gameplan...Se på Dima o Palve...har de dåligt självförtroende--nerver??
Har manner dåligt självörtroende när han sätter in FEL spelare..i FEL lägen? Isåfall bidrar han ju till att få dem att må ännu sämre...
Det kommer in Medaljörer...till höger o vänster...De borde ju bara lysa av icke nerver...men..Nä...Johan L...Lindbäck?...Otroligt duktiga spelare..
jag kan köpa att självförtroende är färskvara MEN inte när det gäller lagbygge. tunn trupp...och matchcoachning att sätta en gameplan...Se på Dima o Palve...har de dåligt självförtroende--nerver??
Har manner dåligt självörtroende när han sätter in FEL spelare..i FEL lägen? Isåfall bidrar han ju till att få dem att må ännu sämre...
Det kommer in Medaljörer...till höger o vänster...De borde ju bara lysa av icke nerver...men..Nä...Johan L...Lindbäck?...Otroligt duktiga spelare..
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: så du menar alltså att ”nerver, överambition, dåligt självförtroende” är anledningen till att Brynäs släppt in flest mål i shl.
Då borde väl rimligtvis hv och Malmö ha ännu större problem psykologiskt. Ändå har dom släppt in färre mål än Brynäs.
Kan man inte se att det finns ett systemfel hos Brynäs, efter alla insläppta mål, som ligger bortom simpel psykologi - då borde man nog uppsöka en psykolog själv
Då borde väl rimligtvis hv och Malmö ha ännu större problem psykologiskt. Ändå har dom släppt in färre mål än Brynäs.
Kan man inte se att det finns ett systemfel hos Brynäs, efter alla insläppta mål, som ligger bortom simpel psykologi - då borde man nog uppsöka en psykolog själv
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jag börjar bli orolig nu, på riktigt. Det är synd om vi åker ur i år, för jag tror att organisationen är på rätt väg och lyckas vi bara hålla oss kvar liiite till så är jag ganska säker på att det kommer en vändning så småningom och att vi kommer stärkta ur det här. Tyvärr är det lite som att vända en finlandsfärja att ställa om organisationen och spelet på isen är kanske det sista som kommer på plats. Det känns lite som efterdyningarna efter att organisationen misshandlats under många år.
Hur spelet på isen påverkas av organisationen kan jag inte svara på överhuvudtaget, men det verkar helt klart finnas kopplingar mom man tittar på andra klubbar.
Jag är så kluven till Manner, han verkar vara en fantastiskt fin människa, han bör vara kompetent och jag tror på långsiktighet efter alla våra år med sparkade tränare, vi behöver lugn och ro. Men jag förstår inte hur det kan se ut som det gör ibland, som första perioden igår, i det läget vi befinner oss. Eller första perioderna mot Luleå, Rögle, LHC osv. Jag förstår inte matchningarna. Jag förstår inte hur han inte kan ta time-out efter 2-3 minuter när det såg ut som det gjorde. Det såg förjävligt ut och alla såg att det snart smäller. Många märkliga beslut som får mig att tappa förtroendet för honom.
Svårt läge, en ny tränare är konstgjord andning. Tillbaka till ruta ett. Det skulle vara om det är en tränare man kan bygga på på lång sikt, likt FBK gjorde med Mitell. Att det inte är en nödlösning. Men vem skulle det vara?
Jag har svårt att klandra Alcén. Visst, han är ytterst ansvarig för sporten, men vad skulle värvats under säsong? Kempe..? Palmu? På pappret före säsong tycker jag att det såg klart godkänt ut. Det är som många andra varit inne på våra stjärnor som inte levererat.
Nä, jag vet inte. Är rädd att vi inte klarar ett kval mot vare sig Malmö eller HV. Vi har inte Ersson i mål i år.
Men, får försöka tänka på att Sanny ändå var imponerad under sitt studiebesök. Hoppas att laget har det i sig att ta tag i situationen. Tänker på ”Fimpens Resa” 2021 vid denna tiden på året, det var tydligen inte så mysig stämning i truppen då…
Hur spelet på isen påverkas av organisationen kan jag inte svara på överhuvudtaget, men det verkar helt klart finnas kopplingar mom man tittar på andra klubbar.
Jag är så kluven till Manner, han verkar vara en fantastiskt fin människa, han bör vara kompetent och jag tror på långsiktighet efter alla våra år med sparkade tränare, vi behöver lugn och ro. Men jag förstår inte hur det kan se ut som det gör ibland, som första perioden igår, i det läget vi befinner oss. Eller första perioderna mot Luleå, Rögle, LHC osv. Jag förstår inte matchningarna. Jag förstår inte hur han inte kan ta time-out efter 2-3 minuter när det såg ut som det gjorde. Det såg förjävligt ut och alla såg att det snart smäller. Många märkliga beslut som får mig att tappa förtroendet för honom.
Svårt läge, en ny tränare är konstgjord andning. Tillbaka till ruta ett. Det skulle vara om det är en tränare man kan bygga på på lång sikt, likt FBK gjorde med Mitell. Att det inte är en nödlösning. Men vem skulle det vara?
Jag har svårt att klandra Alcén. Visst, han är ytterst ansvarig för sporten, men vad skulle värvats under säsong? Kempe..? Palmu? På pappret före säsong tycker jag att det såg klart godkänt ut. Det är som många andra varit inne på våra stjärnor som inte levererat.
Nä, jag vet inte. Är rädd att vi inte klarar ett kval mot vare sig Malmö eller HV. Vi har inte Ersson i mål i år.
Men, får försöka tänka på att Sanny ändå var imponerad under sitt studiebesök. Hoppas att laget har det i sig att ta tag i situationen. Tänker på ”Fimpens Resa” 2021 vid denna tiden på året, det var tydligen inte så mysig stämning i truppen då…
+ 7
Sv: A proposito de nada
{9382}: Jadu, mer än Larsson och Dima som fick spela. Dessutom behövs bara en bra aktion från Johannesson, han har det i sig.
Men jag har gett upp på Manner, jag förstår ju rationellt nånstans att han kan hockey, mycket hockey till och med. Men hans coachning i avgörande lägen, icke coachning under match och total oförmåga att ha laget redo för match förbluffar mig.
Övertiden mot Frölunda när startar Bergman och Friman i PP är bland det sjukaste jag sett.
Men jag har gett upp på Manner, jag förstår ju rationellt nånstans att han kan hockey, mycket hockey till och med. Men hans coachning i avgörande lägen, icke coachning under match och total oförmåga att ha laget redo för match förbluffar mig.
Övertiden mot Frölunda när startar Bergman och Friman i PP är bland det sjukaste jag sett.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Davey85: kommer ut 1a perioden helt avslagna och förstör hela matchen. JL Rödin helt osynliga och Dima kladdar.
Nu måste Alcen och fröken Modo jobba hårdare. Truppen är så tunn. Ölund borta vilket gör att 4e blir väldigt svag.
Nu måste Alcen och fröken Modo jobba hårdare. Truppen är så tunn. Ölund borta vilket gör att 4e blir väldigt svag.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Så jävla svagt är detta. Och Manner är ta mig fan helt jävla clueless. Han gör inte ett piss under matchen och han coachar ÅTERIGEN bort Johannesson i ett matchavgörande läge. Vad fan är det med honom? Jag fattar liksom inte?
Nä, två ok perioder ursäktar inte en period som drog skam över hela föreningen.
Nä, två ok perioder ursäktar inte en period som drog skam över hela föreningen.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Kulltorp:
Nej det är inte domarens fel, det är Brynäs som skämmer ut sig så in i helvete!
Nej det är inte domarens fel, det är Brynäs som skämmer ut sig så in i helvete!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Det är sällan man skäms men idag är det fan löjligt. Vilken annan coach som helst hade tagit TO efter första minuten. Är dom bakfull allihop?
+ 7
Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Djurgården hade inget fungerande grundspel under Fagervall och inte under Garpen heller. Tror den största skillnaden är att massa spelare har missat typ alla matcher under Garpen, därav resultaten. Tyckte det var helt rätt att sparka Fagervall, sen kan man ju såklart diskutera om Garpen var rätt man att ta över... Det var mycket Brynäs-kompisrekrytering över Garpens återkomst.
+ 7
Sv: Så här lång
JawKee: Lånar från Sven i luleboken
Prognosen visar att ni ligger i takt för slutspel
Prognosen visar att ni ligger i takt för slutspel
+ 7
Sv: Så här lång
Peja: Fast inför säsongen tror jag inte många tänkte att Sklenicka och Johanesson skulle gå före Hedberg vad gäller offensiv.
Sklenicka värvades som en stabil tvåvägsback och Johanesson har ju haft en utveckling som hette duga.
Sklenicka värvades som en stabil tvåvägsback och Johanesson har ju haft en utveckling som hette duga.
+ 7
Sv: Välkomna
Farsang: Om man nu,,,,har varit Brynäsare i herrans massa år...Så klarar man nog av motgångar...och vad tycker du är lite....motgångar....? Härinne skriver folk...till höger och vänster men man måste väl ändå säga...att i motgångsträsket har vi befunnit oss i herrans massa år...o jag tror inte man löser ...kommer ur det träsket med en naiv syn att det ordnar sig...nog...
+ 7
Sv: Välkomna
JohnnyBotox: Ta en spelare som Robert Rosén det är ju ingen speedkula direkt men klarat sig rätt bra
+ 7
Sv: A proposito de nada
{10128}: ” Clark är väldigt nära oss. Tro vad ni vill. Men jag skulle inte bli förvånad om han presterteras inom 1-2v.”
Du har lite oflyt med dina gissningar. Men som sagt det har ju inte gått 2 veckor än.
Du har lite oflyt med dina gissningar. Men som sagt det har ju inte gått 2 veckor än.
+ 7
Sv: A proposito de nada
FBK har med sig de randiga. Har vi hört det förr? SHLs största gullegrisar hos domarbasen.
+ 7
Sv: A proposito de nada
SWEATT: jag tror det är en bra post som kan förena dem olika supporterklubbarna, kanske till och med få tillbaka KK på ståplats.
Men som jag skrev innan. Onödigt att döma innan vi vet om det fungerar. Bättre att låta han arbeta och se hur det blir innan vi halshugger honom :))))
Men som jag skrev innan. Onödigt att döma innan vi vet om det fungerar. Bättre att låta han arbeta och se hur det blir innan vi halshugger honom :))))
+ 7
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Noterade också att anställningen fick mothugg, dessutom med klagomål som personen ifråga kommer vara ansvarig för att lösa. Människor är underliga, är exakt detta som föreningen behöver.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Farsang: Varför se det som en inkomstkälla? Jag tycker det är ett steg i rätt riktning. Roligt att titta på också. Ju mer Brynäs vi får desto bättre. Eller?
+ 7
Sv: A proposito de nada
munkas: Jag kanske är konstig, men hade jag redan tjänat hundratals miljoner så hade jag haft svårt för att därefter suga ännu mer pengar ur klubben i mitt hjärta. Har vissa svårigheter att förstå mig på det där. Vill tro att jag hade kunnat spela nästintill gratis, men det är jag det.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Ja, det är en balansgång det där. Säg att vi tjatar hem en halvskadad Silfver på dekis med lön på dryga 300 i månaden. Då har vi Larsson, Rödin, Silfver, Limpan som suger upp 300x4 av kakan. Lägg till Bertil på ca 250. Alla på väg åt fel håll i utvecklingen…
Det blir till att fylla ut resten av platserna med j-20 spelare, Boforsare och sen hålla tummarna.
Det blir till att fylla ut resten av platserna med j-20 spelare, Boforsare och sen hålla tummarna.
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8783}: kul att höra att Manner bara tar på sig allt utåt och att han är en kravställare.
+ 7
Sv: Padeldrömmar
Blipp62: När man var singel var ”bortamatch” = ett one night stand på bortaplan hemma hos tjejen.
Allt kanske är ett missförstånd och att det är det som Honken friskrivit sig från? 🙂
Allt kanske är ett missförstånd och att det är det som Honken friskrivit sig från? 🙂
+ 7
Sv: A proposito de nada
Bulten: Rykten är rykten ända tills det är officiellt.
Sendan finns det olika trovärdighet i rykten från i princip 0 till 100.
Det är väl intressant om folk delar med sig av det de hör så vi har något att diskutera istället för att älta samma saker hela tiden?
Sendan finns det olika trovärdighet i rykten från i princip 0 till 100.
Det är väl intressant om folk delar med sig av det de hör så vi har något att diskutera istället för att älta samma saker hela tiden?
+ 7
Sv: A proposito de nada
{7981}: 28 januari tror jag det kommer.
Väldigt kul att höra att Sanny var imponerad av Brynäs professionalism!
Väldigt kul att höra att Sanny var imponerad av Brynäs professionalism!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: "Jag och Alcen har köpt våra spåkulor från samma leverantör som du har. Svårara är det inte."
Då tycker jag att du ska reklamera din, för du har ju inte haft ett rätt sen Hedenhös.
Då tycker jag att du ska reklamera din, för du har ju inte haft ett rätt sen Hedenhös.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge:
"Nu hade ju Alcen en spåkula och den sa att det var rätt att sparka Sohlberg, att Honken skulle passa bäst på Lindbäck och att Veinis ego gjorde att han valde sitt eget bästa istf lagets."
Den går direkt in på humortoppen.
"Nu hade ju Alcen en spåkula och den sa att det var rätt att sparka Sohlberg, att Honken skulle passa bäst på Lindbäck och att Veinis ego gjorde att han valde sitt eget bästa istf lagets."
Den går direkt in på humortoppen.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Dags att vända blad i MV-tränarmystiken.
Här är ett nytt ämne att evighetsdebattera:
Blomman har ju en karriär i BIF sedan förut, räknas det nu som en förlängning av karriären i BIF - eller som ett nyförvärv?
Här är ett nytt ämne att evighetsdebattera:
Blomman har ju en karriär i BIF sedan förut, räknas det nu som en förlängning av karriären i BIF - eller som ett nyförvärv?
+ 7
Sv: A proposito de nada
vedevåg: Hur tänker du att Brynäs ska få ett bättre lag om man behåller t.ex Timashov? Vilka är det som ska göra plats åt nya spetsspelare?
Det finns skickliga spelare där ute som kommer till spel varje match. Kolla bara på hur Oskarshamns offensiva toppspelare leder deras lag i match efter match.
Det finns skickliga spelare där ute som kommer till spel varje match. Kolla bara på hur Oskarshamns offensiva toppspelare leder deras lag i match efter match.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: Det troliga är väl om Honken o Limpan kört 100 % från början så hade Limpan kommit in i det tidigare .Träning ger färdighet ....
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8399}: sant, såå skönt med hela TVÅ matchers framgång. Nöjer mig med det.
Orkar inte delta i målvakts-träsk frågan.
Ser fram emot nästa match istället. Några saker som måste bli bättre:
1 ”håll linjerna” i det defensiva spelet.
2 få ut pucken vid hönsgård i egen zon.
Snart London-derby, forza Arsenal💪👍
Orkar inte delta i målvakts-träsk frågan.
Ser fram emot nästa match istället. Några saker som måste bli bättre:
1 ”håll linjerna” i det defensiva spelet.
2 få ut pucken vid hönsgård i egen zon.
Snart London-derby, forza Arsenal💪👍
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: Kul ändå att du tror att Limpan skulle kasta sin vän under bussen och säga att det inte funkar alls med nuvarande upplägg. Han är bra i en match och då är det ett tecken på att upplägget funkar. Du glömmer övriga
25 matcher och totalt 2,7 i snitt insläppta mål per match som är ett något starkare underlag för att det inte funkar
25 matcher och totalt 2,7 i snitt insläppta mål per match som är ett något starkare underlag för att det inte funkar
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jugge: Skönt att vi blev av med honom en stund iaf men han är nog tyvärr tillbaka snart.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Peja: Fast nu argumenterar du äpplen och päron!
Prestationen beror på rinken enligt Limpan själv och absolut inte på Honken - cmore gav liknelser som styrkte det argumentet med andra målvakter som måste över tröskeln!
Därför har Limpan inte presterat!
I början fungerade inte defensiven för bif så målvakterna fick inte hjälpen att lyckas på isen.
I Limpans fall gällde alltså parallellt att få muskelminnet att reagera efter nya förutsättningar. Det sägs att det krävs 10000 korrekta repetitioner för att ändra något felinlärt - räkna det i tid och lägg till att Limpan under tiden fortsatt repeterat rörelse enligt liten rink - det tar tid alltså.
Så när han berömmer Honken för hans arbete (och inte bara som person) så bör man ju tro på det för hade det inte fungerat skulle limpan aldrig ge honken det erkännandet.
Limpans erfarenhet borde var nog för att bedöma förtroendet och arbetet honken gör.
Sen att den sämsta chefen du haft har varit den populäraste betyder antingen att du inte hade samsyn på hans ledarskap där andra hade det eller att man skilde på personen och dess kompetens.
Svårt att se att en dålig inkompetent ledare kan var omtyckt som en bra och kompetent ledare av den stora massan han leder.
Prestationen beror på rinken enligt Limpan själv och absolut inte på Honken - cmore gav liknelser som styrkte det argumentet med andra målvakter som måste över tröskeln!
Därför har Limpan inte presterat!
I början fungerade inte defensiven för bif så målvakterna fick inte hjälpen att lyckas på isen.
I Limpans fall gällde alltså parallellt att få muskelminnet att reagera efter nya förutsättningar. Det sägs att det krävs 10000 korrekta repetitioner för att ändra något felinlärt - räkna det i tid och lägg till att Limpan under tiden fortsatt repeterat rörelse enligt liten rink - det tar tid alltså.
Så när han berömmer Honken för hans arbete (och inte bara som person) så bör man ju tro på det för hade det inte fungerat skulle limpan aldrig ge honken det erkännandet.
Limpans erfarenhet borde var nog för att bedöma förtroendet och arbetet honken gör.
Sen att den sämsta chefen du haft har varit den populäraste betyder antingen att du inte hade samsyn på hans ledarskap där andra hade det eller att man skilde på personen och dess kompetens.
Svårt att se att en dålig inkompetent ledare kan var omtyckt som en bra och kompetent ledare av den stora massan han leder.
+ 7
Sv: A proposito de nada
RommeTigern: Jag fick nöja mig med 1.400 på powerplay, men någon gång ska det väl löna sig att spela på laget man lever för. ❤️💛🖤
+ 7
