1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778976 inlägg · 7967 ämnen
3038443 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A proposito de nada
mk: Med tanke på hur aktiv Alcen varit under Silly season så spelar det inte så stor roll om han nu är på jobbet eller på semester.
Målet var fortfarande enligt Brynäs att ha klart truppen tidigare till nästa säsong vilket inte skett.
Dessa datum som ni sätter hoppet till flyttas hela tiden framåt när inga nyförvärv dyker upp.
Efter 1 Juli så får räkna med att det tar några veckor innan
dessa spelare har bestämt osv.
Sedan har försäsongen börjat och strax eftet det förklarar våran SC marknaden död.
Denna strategi har sällan om någonsin var en framgångs saga för Brynäs.

Sv: A proposito de nada
mk: kan väl egentligen tycka att har man satt sig så skiten med årets trupp så är väl ens egna semester något man får avvakta med. Lägger ingen jättevikt vid det. Däremot så har vi tillräckligt med underlag för att kräva att Svedman ersätter JA i god tid till säsongen 27/28

Sv: A proposito de nada
mk: Det är bevisat!
Uppladdat:

500x0-file00000000800c71fd91eb409c0cbf7d37.png


Sv: A proposito de nada
Makita: Är det fastslaget att JA har semester?

Eller är det bara en tanke som fastnat hos dig och vissa andra skribenter?

Mig veterligen så öppnar free-agent den 1juli.
Då är det läge att jobba iaf.

Sen är man nog aldrig ledig som SC.

Tror nog att JA avskaffat Sundlövs fax och uppgraderat tillval och dylika appar.

Kan det vara så att de du och vissa andra inte har anammat den senaste tekniken och fortfarande använder fax som gör att ni tror att JA är på semester och loggat ut totalt?

Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Skiter i bandroller eller burop. Förväntar mig dock att han får plocka lite tänder som fastnat i sargen.

Sv: A proposito de nada
Knallhatten: Då stämde inte Pejas notering.
Då avbröt förmodligen Alcen semestern för en kort stund.
För något nyförvärv ifrån översta hyllan har vi inte sett röken av.
Spelartruppen skulle vara färdig tidigare till nästa säsong än till den förra,det har gått sådär för att vara snäll.

Sv: A proposito de nada
Jugge: Tack. Jag skulle nog själv inte uttrycka det som en kraftig majoritet när resultatet är 100 - 60 (15). Bra att det kom fram att Brynäs redan dricker Red Bull på sidan av, bra hanterat att vara öppna med det.

Sv: A proposito de nada
Makita: Enligt GD var JA på årsmötet igår. Sasse satt bredvid honom.

Sv: A proposito de nada
magr: Hur var diskussionen kring Red Bull på årsstämman? Jag missade tyvärr mötet.

Vet inte om det blev så mycket diskussion. Motionären fick redogöra för sin motion. Därefter så redogjorde ordföranden (Conny Jonsson) på varför man tyckte att motionen skulle avslås. När det blev dags för votering så begärde ordförande ordet igen och kallade upp Svedman. Svedman meddelade då att Brynäs även hade ett annat, separat, eget avtal med Red Bull till ett betydande belopp som också då skulle försvinna om denna motion gick igenom.

Därefter blev det votering och motionen röstades ner i kraftig majoritet.

Sv: A proposito de nada
Hej på er. Jag går på mitt jobb som målare och lyssnar på olika poddar hela dagarna.
Allt från sport till politik och samhällspoddar.

Denna podden är ju över mitt förstånd egentligen 8 av 10 gånger, då jag är helt analfabet på vad dom pratar om.
Podden inriktar sig mest till AI användare och vurmare.
Jag är inget av dom..

Men ibland så har dom intresseranta ämnen som även jag förstår.
Detta avsnitt är ett sådant.
Tror att jag med värme kan rekommendera podden till Er som arbetar mer med huvudet än med kroppen.

Kan samtidigt passa på att rekommendera Dominoeffekten. Ännu en bra podd.

God lyssning. I väntan på våra stora nyförvärv.

I'm listening to Marknaden | "Vad ska barnen arbeta med?" Om framtidens arbetsmarknad när AI tagit våra jobb, med Hampus, Viktor, Lars & Jacob on Podbean, check it out! www.podbean.com/ea/dir-2kds8-2ece723a

Ursäkta mig med länken. Gör som jag brukar göra det senaste, men gör nått fel..

Sv: A proposito de nada
Peja: Hur var diskussionen kring Red Bull på årsstämman? Jag missade tyvärr mötet.

Sv: A proposito de nada
Peja: Vad har ens Alcen lön för är frågan?
En hittills miserabel Silly season följs upp med att inte vara närvarande både på livesändning och årsmötet.
Riktigt dåligt.
Förmodligen har våran SC semester och återkommer i Augusti.
Då värvas spelarna ifrån den översta hyllan av de spelarna som fortfarande är kvar på marknaden efter att våra konkurrenter har gjort sina val.
Den hyllan är då tyvärr ganska långt nere.
Men vi kommer att få en sådana här spelare.
En spelare som älskar att spela för Brynäs som är en hårt jobbande spelare med bra karaktär och som älskar att tävla samt kommer till jobbet varje dag.
Då vet vi att vi har har värvat en riktigt bra spets för första och andra femman det är sen gammalt.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Noterar att Alcén inte var på plats på årsmötet och alltså inte hade kunna besvarat de frågor som du tyckte att jag borde ha ställt där. Han var inte med på livesändningen heller.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Klassiker! Eller när Costanza slutar arbeta på jobbet men gör allt för att verka som att han jobbar mest. Har alltid med sig en portfölj, ser stressad och bekymrad ut och låtsas att varje fråga han får stjäl värdefull tid med bister min och suckar

Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Om Brynäs är ett vinnande lag som gör spelare bättre har vi en bra position att attrahera både ledare och spelare oavsett var de kommer ifrån.
Bra fokus.

Sv: A proposito de nada
Äsch, skit i LC. Ge honom noll uppmärksamhet, han är ingen legend precis.

Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Hur vet du att lite mer pengar bara är orsaken till att han väljer Stockholm och DIF?
Väx upp säger jag.

Sv: A proposito de nada
Ser ut som spår av att Alcén jobbar lös med sin frånvaro igen .

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: spelat golf, trevlig person

Vad spelar det för roll, killen är fostrad i klubben - men väljer rivalen för lite mer pengar. Då kan man få leva med ett burop och en banderoll.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Håller med. Hämnden är att vinna över DIF.
Lämna personen ifred i övrigt. Vi vet inget om omständigheterna.

Vill inte ens se Berra platta till honom totalt vid sargen och IKEA/Svedman sedan kommentera att han gillar platta paket.
:-)

Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Inte min melodi iaf. För mig är Carlsson en bra kille. Spelat golf med honom 2 gånger och mycket trevlig och sympatisk person.
Inte alla som känner till allt kring detta heller. Och bör därför inte döma.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Du kan hockey, Svensson!

Sv: A proposito de nada
Costanza: Kom ihåg vilken succe det blev när Costanza fick för sig att agera helt tvärtemot sina naturliga instinker i varje situation - eftersom hans naturliga instinkter alltid ledde till misslyckande.

Sv: A proposito de nada
Costanza: !Tänkte ta en tur till Gävle i sommar då jag bott där i två vändor. Skön sommarstad. Kan snacka hockey med alla.!

Som sagt; en gång Brynäs, alltid Brynäs.
Välkommen in i värmen George! Rekommenderar att du köper säsongskort redan nu i Monitorn så behöver det inte bli så stressigt inför matcherna i vinter.
Kör på MoDo-merch i början av säsongen. Sedan gradvis kan du gå över till Brynäs-merch och känna en nästan odefinierbar känsla av värme och vällust ta över inombords :-)

Sv: A proposito de nada
Lunkan: Jag tar mediciner nu som säger att vi var bäst ändå.

Sv: A proposito de nada
Costanza: Finalen 99 kan vi prata om länge... "hemma i kempis......."

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Hallå Svensson, ligger lågt på alla sidor. Kul att ni etablerat er nu i SHL. Tänkte ta en tur till Gävle i sommar då jag bott där i två vändor. Skön sommarstad. Kan snacka hockey med alla.

Sv: A proposito de nada
Costanza: Hej George! Har saknat dig.

Sv: A proposito de nada
Cardigan Daffipoff: Tack, det var längesen jag var här.

Sv: A proposito de nada
Costanza: Det tror jag nog att du får. Du brukar ju vad jag vet, bete dig som folk

Sv: A proposito de nada
Jag gjorde en ;-) till mitt förra inlägg men den föll bort. Kanske inte fungerar med emojis längre.

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Ville bara kolla om jag får skriva här. Håller mig borta dock.

Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Vitt lakan - svart tryck
Uppladdat:

500x0-chatgpt-image-jun-22-2026-at-031442-pm.png


Sv: A proposito de nada
Blå grottan: En siluett av Carlsson i denna bilden kanske?
Uppladdat:

500x0-screenshot-2026-06-22-at-150529.png


Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Vem bryr sig om Gunler, lol.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: I Carlsson fall tycker jag att vi ska bua, pratas om en enkel banderoll med.

Sv: A proposito de nada
Grin-Olle:
Nej det är väl inte exakt vad man ville ha som ersättare till Eklund eller Frondell.
Sebastian Hartmann verkar vara på gång också och det är väl inte heller någon man sätter i en förstakedja.

Sv: A proposito de nada
Bratwursten :
Ja. Du gör naturligtvis som du vill. Och det du mår bäst utav. Men nu är ju äntligen Ramen blockerad. Och dessutom rätt lång period. Skön T!
Lönar sig inte att hålla på med strunt saker i dm osv.
Bara sedan igår har han fortsatt skicka meddelande till mig 3st till.. tycker mest synd om honom själv. Måste må rätt kasst innerst inne.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg:
Gunler kan väl inte räknas som svikare... tror inte ens Alcen ville ha honom.
Om vi ska börja med dom där töntiga sakerna kan man ju bua åt Johannesson i Frölunda, Kellman i Rögle, Eklind i Malmö osv... ingen av dessa inkl Gunler kan jämföras med en sån som Carlsson. Tycker inte man ska bua åt Carlsson heller. Bättre att visa att han valt fel lag genom att vinna mot DIF. Respekt är något detta samhälle har för lite utav.

Sv: A proposito de nada
havre: Han var ju rightare. Men samma storlek ungefär.

Sv: A proposito de nada
OveJärnkrok: Ja, inte översta hyllan direkt...

Sv: A proposito de nada
OveJärnkrok: Inte har så många nya som ska in ??? Har vi förutom junisar fått något in värt å skriva hem om ?

Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Tycker Gunler har bra målsinne, rätt bra avslutare. I rätt konstellation kan det bli bra. I just Brynäs fall där vi inte har så många nya som ska in så hade jag nog tackat nej.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Han verkar inte vara någon som fäster sig vid en specifik arbetsgivare. Jag skulle inte bli förvånad om han hamnar i ytterligare en SHL-klubb om två år när hans kontrakt går ut.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Noel Gunler kan gärna spela i Djurgården, ingen som gjorde avtryck på mig iallafall när han var i Brynäs, vet oxå att Bulan inte grinade när han lämnade Luleå, ganska vek i mitt tycke.

Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Känns inte som nån spelare som satt några större avtryck - i just Brynäs.
Är väl främst förknippad med Luleå som sagt.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg:
Isf var han väl en svikare redan när han gick till Brynäs från Luleå?

Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Har Noel Gunler blivit erbjuden en plats i Brynäs??

Sv: A proposito de nada
Lindström: Svikaren! Då har vi två spelare i DIF - minst två kanske - som det ska buas åt i vinter.

Sv: A proposito de nada
Lindström:
Wiken är säkert inblandad men det är Marcus Due-Boje som är sportchef i DIF.

3038443 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
{Tommy}: Vore tråkigt om du lämnade Tommy. Många som uppskattar dig härinne
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)