Skellefteå AIK-Brynäs IF den 27/9-12
-Skadad...
MÅL BRYNÄS :D NU KÖR VI!
Vinnerborg är en jävla dunder pajas oj förlåt "NHL DOMAREN".
Om någon skulle rappa Davidsson i nyllet, så tror du hela Hv bara skulle titta på?
Synd att du inte ser matchen...
För många dåliga beslut och dålig inställning på för många i Bif idag.
Hur många närkamper har vi vunnit idag?
Vad hände med den andra tvåan som ska utdelas vid hög klubba och blodvite? Skandal.
Sen har dom flytet idag och tar åter ledningen när vi just kvitterat.
Lauritzen tvåa är lika pinsam, saikaren ramlar vid sargen.
Sen fyller domarna på med en horribel tvåa på Bertil för boarding.
Saikaren är den som har farten när Bertil mer eller mindre bara skär av åkvägen. Det är mer saikarens höga fart som han tar med sig in i tacklingen som gör att smällen blir hård, inte att Bertil har nån speciellt hög fart, vilket krävs för att åka på en boarding.
När vi sen fyller på med en puckout så blir det förstås ännu jobbigare.
Synd om Rahm som gör en riktigt bra match så här långt.
En snabb reducering nu så har vi lite häng.
Qvarre:Den fega SAIK:aren borde skjutas för Feghet inför fienden.
Tung period annars. Det kladdas för mycket i uppspelsfasen. Vart har de fina och snabba spelvändningarna tagit vägen? Det var ju vårt signum förra säsongen.
SAIK Cyclops är väl deras supporterklubb och där kommer alla 4a domare vara ständiga hedersmedlemmar efter denna match.
Zappaholic: Ja, men ingen utvisning där inte. Däremot åker Bertilsson på en tackling där SAIK-spelaren fegar ur och vänder ryggen till i sista sekunden.
Fantastiskt!
Brynäs var ju bättre fram tills de gjorde 2-2 sedan klev domaren in och avgjorde matchen fullständigt.
Det är bara för dåligt och man ska kunna kräva bra mycket mer av domare på denna nivå.
Man släpper våldtäkten på Sunken men tar Bertilsson för en klockren tackling. Det är riktigt bittert.
Plocka målvakten direkt i 3e och satsa allt på ett kort för att krypa lite närmare.
Skellefteå har spelat PP hela perioden i stort sett, räkna där in ett 5 mot 3 läge. Det är inte konstigt att de leder med 3 kassar.
Svaga domare ikväll.
Borde vara straff där!!!!!
Blir svårt att ta några poäng i den här matchen.
Elias Lindholm bäst i Brynäs, jag förväntar mig att han har en ordinarie plats hädanefter. Vill även se Molin få chansen att slå sig in.
Vilken idiot...
Det är klart att de inte räcker till när de inte spelar på samma villkor.
Synd, en reducering där och dom är i rejäl gungning...