Bad_Brett

14310 inlägg · 19392 besökare

Historik

· 252 ·
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Brynäs IF 2011-10-12
bisterfinnen:

Lauritzen visar upp sina musikaliska talanger i pausen... Bra för mitt eget självförtroende är det åtminstone.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Brynäs IF 2011-10-12
Bad_Brett:

Nyström har spelat 3:21, HS har spelat 4:45. Tydligen spelar det ingen roll vilken kedja de står uppställda i.


MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Brynäs IF 2011-10-12
Nikki Nine:

Nyström spelade med J-20 igår och kom hem klockan 3 inatt. Egentligen skulle han inte spela överhuvudtaget, men nu står han helt plötsligt uppställd i andrakedjan.

Jag förstår inte detta. Om det var frågetecken för Dick, så borde man väl inte ha skickat Nyström till J-20? Allting känns lite konstigt.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Berka:

Som jag och många andra redan har skrivit, så är det intressant hur han tar upp att Nyström är en spelare som passar bättre i en producerande kedja, med tanke på att Samuelsson fick inleda säsongen tillsammans med Schremp och Hannula, och fortfarande får förtroende i powerplay.

Den lustigaste kommentaren är ändå hur han motiverar Samuelssons 21:37 i debutmatchen mot Frölunda:

"Vi hade ett par matcher i början då han hade alldeles för mycket istid. Det var några interna incidenter som vi var tvungna att hantera med att ta bort istid från vissa spelare. Många, däribland du, märkte nog inte det."

Vilken tomte.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mattias - 74:

Låter mycket intressant, tack för informationen!

MoDo Hockey > Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Gbg:

76,47% är bedrövligt dåligt hur man än vrider och vänder på det. Personligen tycker jag fortfarande att ser väldigt illa ut, där backarna ofta backar för djupt och/eller släpper spelare helt fria i slottet.

Även om Näslund vill ha honom i A-laget så kan han ju stå uppställd som extraforward. Det är ju Ulf som är ansvarig för den hårda matchningen. Idag var Henrik helt bedrövligt dålig och gjorde inte en enda bra sak under hela matchen. Men när laget toppades på slutet och Hedman flyttades upp, var det ändå Nyström som kliva åt sidan.

MoDo Hockey > Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Paddan:

MoDo hade ett powerplay och lyckades skapa ungefär en halv chans.

MoDo Hockey > Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Poffa:

Det kan ju knappast komma som någon överraskning att Axelsson spelar på det här sättet. Det är ju inte som att Näslund har något magiskt trollspö som trollar bort alla attitydproblem. Detta kommer att bli en låååång säsong.

Jag kanske skulle ha gjort som spud och passat att fira som om vi hade vunnit SM-guld efter segern mot Timrå. Frågan är hur många sådana segrar vi får se i år.

Det finns så mycket negativt att ta upp att jag ryser. Värdelöst boxplay, obefintligt powerplay, inkapabla att vinna tekningar, ostrukturerat försvarsspel, slarvigt passningsspel och uddlöst anfallsspel. Att Henrik Samuelsson får fortsatt förtroende i powerplay är ett tragiskt bevis på att Ulf inte klarar av att göra en objektiv bedömning av spelarnas individuella insatser.

MoDo Hockey > Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
NuMo:

Äh, då hade Hannula tagit tag i det hela.

MoDo Hockey > Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Mano:

Han är tränarens son. Det är inte svårare än så. Hade det stått någonting annat på ryggen hade han spelat J-20.

MoDo Hockey > Sv: Modohockey.se
Nikki Nine:

Det trodde jag också, men bilden ligger på MoDo Hockeys server.

MoDo Hockey > Sv: Modohockey.se
Gustafsson:

De tyckte tydligen att den förra bilden var så bra att de valde att plocka tillbaka den:
www.modohockey.se/trupp/MODO/377

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Skellefteå 111006
NuMo:

Lill-Samuelsson är nu sämst i laget tillsammans med Hersley med sina -4. Nyström är +1.

Däremot är han inte sämst när det gäller istid (i snitt):

10 Samuelsson 16:23
11 Hannula 16:04
12 Andersson 15:58
13 Westin 15:52
14 Danielsson 15:47
15 Madsen 15:15

Är det inte ganska skrämmande att det svagaste kortet i MoDo får spela mer än trean i Elitseriens poängliga? Det kan ju knappast handla om att han är högerskytt, eftersom han får spela mer än både Danielsson och Hannula. Detta luktar inte illa, detta stinker smörsyra blandat med hästskit.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Modohockey.se
digitalbath:

Jag vet att du har en förkärlek för Minnesota-färger, dvs att det ser ut som att någon urinerat på tröjan och sedan låtit det mögla i tvättkorgen, men MoDo har aldrig haft urinrött, urinvitt eller uringrönt i sina färger.

Glaslooken är densamma på alla sidor med Hockeyligans layout, så jag vet inte vad det är för trender du svamlar om. Personligen struntar jag i om hemsidan ser ut att vara från 1995, så länge den är snygg och lättnavigerad. Huruvida menyernas placering ligger rätt i tiden är knappast någonting användare i regel tänker på, även om kunskaper om synergonomi och kognitiv inlärning givetvis skall tillämpas.

MoDo Hockey > Sv: Modohockey.se
Dirigo:

Övrigt:

- Ungdom / Dam
- Juniorer
- Webbshop

Stor humor.

MoDo Hockey > Sv: Banner
Wayne Gresky:

Minnet kanske sviker mig, men var det ens någon banner för Tumba eller Lokomotiv Yaroslavl?

MoDo Hockey > Sv: Modohockey.se
zigge:

Ja, det stämmer, vilket bara gör det hela ännu rörigare. Du får ingen information under Biljetinformation, utan ska istället klicka på en bild i bannern. Bra design? Nej.

MoDo Hockey > Sv: Modohockey.se
Gustafsson:

Nope.

MoDo Hockey > Sv: Modohockey.se
Nikki Nine:

Nytt paket, samma innehåll. De hade chansen att städa upp lite nu, men bortsett från att den nya layouten är lite trevligare att titta på, så är det samma skräp som förut.

Jag väljer menyn "Biljetter". På Växjös hemsida hittar jag följande:

- Biljettinformation
- Boka biljetter
- Boka mat och hockey
- Press
- Spelschema

Motsvarande flik hos MoDo innehåller:

- Biljettinfo
- Hockeybussarna
- Limousine till match (Övik)
- Limousine från Umeå

HUH!? Hälften av alternativen handlar om hur man åker LIMOUSINE till match!? Va i...? Inte ett ord om hur man bokar en från Ticnet, utan allt som står är:

"BILJETTER
Biljetterna till MODO Hockeys matcher i Fjällräven Center säsongen 2011-2012 släpps den 5 september kl 10:00!"

Jag navigerar sedan in på "Växjö Lakers" och får alternativen:

- Styrelse
- Kansli och personal
- Grafisk profil
- Historia
- Stadgar

Sedan väljer jag "Klubbinfo" på MH.se och finner...

..."Årsredovisning Evenemangsarenan 08/09"

Man måste vara väldigt stolt över denna årsredovisning, eftersom man fortfarande tycker att det är befogat att ha den på egen flik.

Herregud. Och Mats Ahdrian fick lämna för att klubben ville satsa mer kommersiellt? Limousiner och tre år gamla årsredovisningar för Evenemangsarenan är tydligen det MoDo vill erbjuda sina supportrar ute i landet. Jag skäms.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Nikki Nine:

Lite rolig statistik för J F K:

Procent av skotten på mål för kandidaterna att stå på blålinjen:

- Hersley 92%
- Danielsson 71%
- Meyer 63%
- Lehtivouri 60%
- Pöck 57%
- Schremp 57%

Hersley har träffat mål 11 av 12 gånger, vilket är otroligt bra. Men efter det återfinner vi faktiskt Danielsson, som har fått en del kritik för att han träffar mål för sällan. Ja, jag vet att procenten säkerligen hade varit något sämre ifall han hade spelat back, men ändå.

Bäst i laget bland övriga spelare?

- Nyström 88%

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
Nikki Nine:

Jag tycker verkligen inte att förstakedjan från igår känns perfekt. Att den gjorde mycket poäng igår berodde mest på individuella prestationer från Danielsson och ett dåligt Timrå-försvar. Schremp gjorde en fin assist på sista målet, men i övrigt vad han ganska medioker.

I andrakedjan tycker jag nästan att Hannula och Andersson var de som hittade varandra bäst.

Jag är fortfarande övertygad om att Axelsson skulle passa som handen i handsken med Sundström och Skröder. Sedan får Madsen spela center mellan Schremp och Danielsson.

Då skulle vi få:

Skröder - Sundström - Axelsson
Schremp - Madsen - Danielsson
Nyström - Andersson - Hannula

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kattgubben:

Undrar om det kan ha gått till såhär:

www.youtube.com/watch?v=2MiNxdpWFD8&feature=player_detailpage#t=71s

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa:

Hoppla! Jag har alltid ogillat honom skarpt, så detta är nog positivt. Intressant att de är så "grova" i språket; Inte det klassiska "Frölunda och Mats har idag bestämt att gå skilda vägar bla bla".

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Olle:

Just snyggt. Här kommer jag och tar barnsliga MoDoiter i nackskinnet och vad är resultatet? Timrå-bokens hustroll börjar härja fritt istället! Beklagligt.

Seså, ni har ändå vunnit två av de tre senaste matcherna. Det hade kunnat vara så mycket värre.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
yngwie:

Jag lider med dig.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Poffa:

Ja, säkert två meter innanför.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
renen:

Jag kan retas med motståndarsupportrarna under matcherna, men efter matchen tycker jag att det är en självklarhet att man skakar hand och kan föra en objektiv diskussion. Ishockey blir så mycket trevligare när man som plåster på såren kan bjuda "förloraren" på en öl, istället för att kivas som dagisbarn.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
spud:

Klart jag är nöjd, men jag drar inte över till Timrå-supportrarnas gästbok och förklarar hur uselt deras lag (som emellertid har kommit före MoDo i tabellen de senaste tre säsongerna) är.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Olle:

Med MoDo-ögon tycker jag ändå inte att det ser så illa ut. Både Lundström och Ridderwall har tidigare visat att de kan hålla hög klass i Elitserien. Nu har de fått en svag start, men de är egentligen inga dåliga målvakter.

Försvaret ser lite ihåligt ut, men får ni tillbaka era skadade spelare och värvar en back av rang, ser det genast mycket bättre ut.

Offensivt finns det inte mycket att klaga på enligt mig. En frisk Pärssinen är en av Elitseriens bästa forwards. Røymark är enligt mig en av seriens mest underskattade spelare. Vampola och Murley har kommit igång direkt med poängproduktionen. Pikkarainen är en viktig rollspelare. Sedan har ni flera defensivt skickliga forwards. Överlag en bra blandning av spelare, gamla som unga.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
spud:

Hade vi mött ett bättre lag hade vi säkerligen förlorat denna match. Försvarsspelet är stundtals bedrövligt.

Visst är de två senaste matcherna ett steg i rätt riktning, men jag börjar jubla när MoDo klarar av att knipa flera trepoängare i följd på bortaplan mot lag som Frölunda och HV 71.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
spud:

Ja, det är en lättnad att se att det finns lag som är sämre än MoDo, men det är alldeles för tidigt för att jag ska dra några växlar av det här. Timrå har sett dåliga ut tidigare säsonger också, för att sedan göra en spurt på slutet och peta ner oss från slutspel i de sista omgångarna.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Spud, spring och trolla någon annanstans. Både MoDo och Timrå kommer att kämpa där nere i botten och det skulle inte förvåna mig om vi möts i Kvalserien. Så lite ödmjukhet, tack.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
spud:

Lite ödmjukhet, tack.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Gustafsson:

Vilket trams! Sova kan du göra senare. I helgen eller så. När jag gick i skolan var jag vaken tre nätter i följd ibland (bortsett från en liten siesta under någon tråkig lektion).

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Berka:

"Resandefolket eller resande är en etnisk grupp som i äldre tid, och till viss del även idag, stod utanför det etablerade svenska samhället. Fram till slutet av 1900-talet gick de även under benämningen tattare, en term som idag anses nedsättande och har starka kopplingar till rasbiologiskt grundad diskriminering."
sv.wikipedia.org/wiki/Resandefolket

Jag vet inte hur mycket Christer Lärking reser eller om han står utanför det svenska samhället, men han i är varje fall född och uppvuxen i Gävle.

***

I övrigt kan vi läsa på Aftonbladet:

"Dahléns utbrott efter domslutet

Men domaren Christer Lärking valde att videogranska målet och efter lång betänketid dömdes det bort för spark. Något som gjorde Modo-tränaren Ulf Dahlén att rasa mot domaren Christer Lärking."

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Sawchuk:

Per Ledin totalknockad av Viklund. AIK-publiken visar sin storhet genom att sjunga "Ledin, Ledin, ditt jävla svin" när han till slut, med hjälp av två lagkamrater, lyckas resa sig upp.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Gustafsson:

De har gått igenom det det där många gånger och i princip skall målen godkännas om spelaren inte lyfter foten från isen och sparkar med med spetsen på skridskon.

Att skjuta fram foten och vinkla in pucken brukar anses vara okej.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Sawchuk:

Ju mer tvivelaktigt ett domslut är, desto färre repriser. Låter märkligt, men så är det. Till exempel fick vi inte se någon repris på Axelssons utvisning heller.

Jag börjar på allvar tro att det finns direktiv från Hockeyligan att domarna skall skyddas.

Men vilka mål!

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
renen:

Jamen Lärking har ju sista ordet och stod två meter ifrån. Ska till en riktig pajas för att missa det där.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
spud:

Va i hela friden!?

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
J F K:

Verkligen. Jag blev förvånad över den höga toleransnivån domaren hade (åt båda håll) och sedan tar han en riktigt löjlig utvisning.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
Poffa:

Snyggt!

Där såg ni förresten varför jag inte är riktigt nöjd med Pöcks defensiva spel...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
J F K:

Jag skulle nog säga att Viktor Fasth är seriens största fynd de senaste åren.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
McFire:

Underskatta inte Byström. Han var ju faktiskt och nosade på Elitseriespel redan förra säsongen.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
J F K:

Någonting som ofta förvånar mig, är varför så många tränare är så rädda för att göra förändringar. Till exempel förra säsongen, då var det uppenbart att Ritchie inte passade med Nagy och Bartecko, men ändå envisades man med att köra den kedjan gång på gång. Eller i år, då Ulf fortsätter att nöta Henrik i PP trots att det har varit katastrof varje gång.

Handlar de om att de är så övertygade att konstellationen kommer att fungera med tiden, att de anser att det inte finns några bättre alternativ eller att de helt enkelt saknar kompetensen att se hur illa det fungerar?

Det är ändå märkligt att det så ofta känns som att supportrarna sätter ihop mer intressanta kedjor än tränarna. De flesta supportrarna är ju till exempel rörande överens om att Nyström har varit bästa junior, men ändå var han den förste som Ulf petade. Varför blir det så egentligen?

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
J F K:

Tanken var givetvis att göra en spegelvänd variant av HV's koncept. Schremp har ett riktigt bra skott, men hittills har han bara skjutit 10 skott i matchsituationer (jämfört med Danielssons 32) och det är förstås alldeles för lite. Jag skulle vilja se honom som avslutare i PP snarare än spelfördelare.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
J F K:

Jag håller med dig om att det kan vara onödigt att blanda för mycket, men i det här fallet tycker jag att det är viktigare att få ihop ett fungerande PP. MoDo har inte de där naturliga PP-backarna och då blir man så illa tvungen att sätta en forward på blålinjen. Egentligen skulle jag vilja ha det såhär:


1:a
Skröder - Sundström - Schremp
Danielsson - Pöck

Som HV 71. Skröder (Thörnberg) framför mål, Sundström (Davidsson) fördelar spelet, Schremp (Voutilainen) står i sniperposition, Danielsson (Petrasek) står på blå.

2:a
Axelsson - Madsen - Hannula
Hersley - Lehtivouri

Madsen framför mål, Axelsson fördelar spelet, Hannula i sniperposition.

Har det mot all förmodan inte blivit mål efter 2 minuter, sätter man bara in K-Fop-kedjan. :)

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
J F K:

Jag håller med. Förra säsongen skyllde jag lite på Svartvadet, att hans stundtals naiva spel ställde K-Fop i svåra situationer, men jag tycker att markeringsmissarna har varit minst lika frekventa i år.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2011/2012
J F K:

Klev Sundström av mot Växjö? För i annat fall låter det ju lite konstigt om han kunde fullfölja matchen efter att ha åkt på en skada som äventyrar karriären.

· 252 ·