Chamez

1071 inlägg · 229 besäkare

Historik

1 ·
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Silly: Ah tänkte att milan redan va inräknad.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Vi har i dagsläget 11 fw. I en intervju med Hinken pratade han om att vi ska ha 14 fw. Så tre till ska in? Menar han då en Junior och två amerikaner?

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Grejen är att du kan absolut ha rätt. Det är ju ingen som vet. Det är din fulla rätt att tro att allt kommer bli skit. Kanske inte så konstigt att man är pessimistisk med tanke på hur det har sett ut de senaste säsongerna.
Men jag tror mer på Modo denna säsongen än förra just med tanke på backvärvningarna och att Hinken fullständigt misslyckades med att ha två fungerande målvakter. Facit i hand skulle Ebbe fått ta andraspaden.

Nya tider och nya mål. Have faith in Modo!

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Det finns ju ett par spelare i Colorado Eagles som är lediga. T.j Tynan är en. 34 år gammal men producerar bra och kanske skulle kunna tänka sig ett litet äventyr i Europa?. Känns dock avlägset.

Jason Polin en annan. 27 år och har väl inte lyckats ta sig upp till NHL riktigt. Dyr?

Kanske Mark Senden? Svårt

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Finns pengarna så visst. Men jag tror han hade funkat bra. Tror många här inne har glömt att både Dickinson och Woods kom från ECHL med bra poängproduktion och gjorde succé i HA. Och numera har fina roller i SHL. Så varför skulle inte de två hålla måttet? Jag tror det är värre med spelare från Liiga som är en ganska dålig liga enligt mig.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
pdy: Ja precis. I mina ögon så har vi ett otroligt mycket mer homogent lag. Backsidan känns mycket stabilare om än oprövad. Jämnare kedjor rakt igenom känns tryggare. Det kommer kanske inte bli så flashigt spel men stabilare. Och det är nog precis det Hinken vill åt. Även om det kanske verkar lite fegt och många fans inte gillar det så kan det bli bra.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen: Jag gillar inte när NHL lagen tradar bort unga spelare som kanske har en förvänting och en mental inställning att spela för det laget. Det känns lite människohandel över det hela och NHL borde förbjuda det. Har de valt en spelare i draften så tycker jag de måste behålla spelaren tills rookiekontraktet går ut.

På tal om Modo så tror jag Modo blir svåra att möta iår. Känns som att alla har en misstro på vårat lag och kanske inte så konstigt med tanke på förra säsongens skit. Men många i Modo är bättre än vad de var, eller åtminstone borde vara.
Elton kommer vara en toppspelare. Sundström som är en större talang tror jag kommer överraska många. EJK känns som han är glad och pigg. Emil Larsson borde vara bättre.

Jag tycker Caderoth känns spännande och Karlberg kommer göra poäng. Lägg till två st från over there så kommer det bli bra. Och Modo lär inte vara sämre än något annat lag.

Skulle Modo ställa upp såhär så skulle inte jag klaga.

Brandon Hawkins - Jutting- Elton
Emil Larsson- Sundström - M. Karlberg
EJK- Caderoth - Måns C
OP - Bjerselius - Ohlsson


Yoon - Elias Rosén
Wahlberg - Berg
Hallin - Berglund
Øversveen - Junior

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Drömvärvning verkligen! Jag hade gärna sett han han i Modotröja

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Dumheter! Du kan inte jämföra ett säljande bolag med en idrottsförening. Det är helt andra typ av investeringar och budgetar osv. Sen har Hinken nästan alltid sagt att alla ska vara lugna osv genom åren så där har du fel. Det är snarare nu när han är lugn och glad som han inte avslöjar något.

Det är förresten ingen här inne som är facit och har koll på precis allt. Även om många verkar tro det. Sen har vi några som faktiskt sitter på lite info/rykten och känner någon som känner någon osv. Men internt så lär de veta och har koll på läget. Sen är det ju inte säkert att det blir bra bara för det.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Icetheman: Men det är ju ingen som vet om Hinken redan har klart med 3 st fw?! Obefogat gnäll skulle jag säga. Innan allt är klart så kommer jag tro att vi har ett bra lag till hösten och OM Hinken inte har lyckats med att få hit några bra spelare så kommer jag utan tvekan att ställa mig bakom alla andra om att han måste bort.
Men tills dess kan fortfarande mycket hända..

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Backar har ju naturligt sett fler tacklingstillfällen eller hur jag nu ska uttrycka mig. Men jag kan ju tänka mig att och jag hoppas på att de splittrar fjärdekedjan något. OP skulle i mina ögon kunna spela i en mer spelande kedja. Att han har sämre precision är inget konstigt med tanke på hur den kedjan är formad och vilka deras roller är.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Jävla snack om OP nu? Fan folk hittar negativt i allt. Finns det något positivt i Modo? Ja men fan inget i detta forum. Gnälligt så inni helvete.
Splittra fjärdekedjan och sätt OP i en tredjelänk med lite mer spelande lekkamrater så kommer OP göra fler poäng. Och han är fan kanske ihop med Sebbe de som tacklar mest och forecheckar bäst.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Ja så är det men jag tror ju verkligen inte det kommer bli på något annat sätt. Sen är de ju garanterat scoutade. Sen om de är bra nog? Det får man ju se.
Vad annars har Hinken kollat på? Finns säkert några AHL spelare kvar på marknaden men jag gissar på att det hade varit påskrivet om så var fallet.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Vild gissning men minst två st från dessa lag kommer spela i Modo denna säsong. Varför väntas det annars från Hinkens håll? Om det nu inte finns andra orsaker än vad jag förstår mig på.
Men det pratas väl om dessa herrar?

www.eliteprospects.com/player/438110/anthony-romano

www.eliteprospects.com/player/413300/jackson-jutting

Men det finns nog ett gäng från AHL som inte har skrivit nya kontrakt än.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Silly: Alex Barre Boulet hade inte varit dumt. Nästan för bra för HA. Men Lyckas han med några dom så blir nog alla glada här inne!


MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Man blir ju ändå lite otålig här. Vore skönt med en snygg håll käften värvning av Hinken snart.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Inte heller jättesugen på Fizer. Bra på kontringsspel vad jag kan se på videos. Nä det kommer nog mer genomtänkta värvningar tror jag.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
M Horava: Va inte orolig det kommer komma värvningar. Jag tror Hinken har gjort klart med de flesta. Han ser oförskämt glad och harmonisk ut i intervjuer så det är nog presentationer på G inom en snar framtid.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
HalvHund: Du gnällde över spelarna jag föreslog. De jag föreslog har bättre stats än både Dickinson och Woods. Då frågade jag dig om du tycker de två är skit också? Märkligt skrivet. Du verkar inte ha koll på läget. Sluta skriv om du inte har något att komma med.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
HalvHund: Då kan väl du föreslå några realistiska AHL värvningar som du tror vill komma till Modo och som har utgående kontrakt?!
Tycker du Dickinson va skit? Eller Woods? De kommer från samma ligor och ungefärliga samma stats.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
HalvHund: Det är väldigt bra namn för den lönen de accepterar. Kollar du högre upp i hyllan så är det dyrt och högre SHL nivå.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Leksand har väl ungefär samma budget som Modo. Problemet ligger väl i att de måste ta sig upp till SHL annars har de en ganska liten budget nästa år om jag har förstått rätt. De har väl inte mer än 15 miljoner i eget kapital. Vad har Modo? 35-40 miljoner?
Ska jag vara helt ärlig så är det ett getingbo iår. Alla lagen känns väldigt jämna och även om jag ser en liten favorit i AIK så är jag ändå inte helt 100 på att de är solklara favoriter. Mycket hänger på om Kovacs ska in eller inte. Många lag som satsar nu.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vikingmodo : Må hända att du har rätt. Därför ser jag det från den ljusa sidan. Allt kan bara bli bättre. Visst har AIK och Södertälje bra lag på pappret. Eller? Vet inte om en avdankad Tyler Vesel kommer göra underverk. Kelleher kommer göra poäng men räcker han till i Leksand? Modo kommer vara stabila tror jag. Jag tror inte att vi släpper lika många mål bakåt som förra säsongen. Bara det är ett plus. Sen har vi en ny tränare från start. Förhoppningsvis så är kaoset bakom oss.
Jag tycker det ska bli spännande med de nya som kommer! Vi kanske får en ny Vigneault eller en Woods 2,0!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Snart kommer Modo presentera 3 kanske 4 håll käften värvningar och då kommer det bli tyst här på forumet. Det snackas så mycket blaj här inne så man blir mörkrädd. Vi ska hålla oss till hockey och inget annat. Ska politik dras in i detta så kan man starta en annan tråd.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: vi är alla passionerade Modoiter här inne och jag älskar det tamigfan!😂 men vi kan väl alla samsas istället för att bråka. När säsongen är slut så är antingen Modo i SHL och alla har tappat fattningen eller så blir vi 6:a och åker i kvarten mot ett hungrigt AIK.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Dundee: Ska sägas att även om Hinken lyckas få tre riktigt bra nyförvärv så kommer det inte räcka till något SHL avancemang. I nuläget så tror jag att SSK, AIK, Leksand och Kalmar ligger före. I bästa fall så måste i princip alla höja sig ett par snäpp och att Elton och Milan börjar dominera. Jag tror ju inte riktigt på den ekvationen. Så det blir ett mellanår till. Sen är det faktiskt dags för en ny sportchef. Och det är inte för att jag tycker Hinken är en sopig sportchef för det tycker jag inte. Jag har däremot höga krav och då duger han inte för min klubb.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Spelar ingen roll. 29p av en spelare av Linus kaliber är för dåligt. Dyr dessutom. Bort med han och skaffa nytt.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
MorganaLefaey: Äsch Måns är en okej spelare. Inget för toppskiktet men han brukar vara lite jobbig på isen. Tycker det är skönt att Linus försvinner dock. Flopp enligt mig. Han skulle vara en stark poänggörare men underpresterade. Sen kommer Måns garanterat gå ner i lön vilket gör Hinkens jobb lättare. Jag ser det som positivt.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Framnäs: Tycker det är fint och harmoniskt av en klubb som Almtuna att satsa långsamt. Det känns på något sätt hälsosamt att kanske smyga igång lite framgång. Med Almtunas mått mätt. Snyggt att sälja så många säsongskort👍

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
puffe4: Det är så skönt att ens förväntningar är så låga på Modos chanser och Sveriges chanser i både hovkey och fotbolls VM. Därför är all framgång en bonus. Känns väldigt bra

Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
mattias - 74: Skönt det är att detta är Sam Hallams sista turnering som förbundskapten. Tycker hans laguttagningar alltid har varit ogenomtänkta.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: Jag vill ju gärna se att Hinken har press på sig. Mer än vad som är vanligt då kravställan ska vara hög och det är han som värvar spelare.
Jag har ska erkännas lite dålig koll på Rosén och jag hoppas du har rätt. Bernhardt och Näsén va ju en kombo som är svår att slå. Men vi behöver producerande backar. Hoppas både Wahlberg och Rosén kan vara dessa som modo saknat.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
pdy: Jag är inte helt övertygad om att vi har ett lagbygge som kommer vara med och slåss om SHL nästa vår. Det kanske är jag som isf är hockeyokunnig. Eller kräsen. Vad säger att t.ex Rosén kommer vara så bra som alla säger? Jag blir lite orolig. Samma gäller faktiskt EJK. Vi vet vad han presterade i modo sist han va här. Men det är i mina ögon inte en prestigevärvning på långa vägar. Även om han är bra och lär göra poäng och har ett Modohjärta som vi alla tycker om.
Oavsett så är det många som har mycket att bevisa.

Men tre stycken fw ska in. En back (Yoon?) då hoppas jag att det är riktigt bra spelare.

När det gäller Hinken så hoppas jag ledningen har kravställan på honom! Mer än det han själv säger till truppen.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
erjo: Jag tar en öl och säger såhär. Det är möjligt att vi har en ”bra” andra, tredje och fjärdekedja. Men allt beror på hur kräsen man är. Tänker man att vi ska ha ett lag som ska vinna serien och slåss om SHL så tvekar jag också. Speciellt med tanke på föregående säsong. Men hellre det och att Modo bevisar motsatsen än att jag går in och tror på guld och gröna skogar. Det handlar inte om pessimism eller något sådant utan en försiktighet på tron. Hinken och laget har mycket att bevisa. Inte så konstigt med tanke på de senaste säsongerna.

Sen tror jag att vi kommer ha ett mer sammansvetsat lag iår. Det kan man komma långt med. Men med all min känsla så är vi ett lag som blir 4-6 i serien som det ser ut. Men får Karlberg ut det mesta av spelarna så kan det bli bra. Andersson och Larsson har mer att ge. Likaså Mattsson.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32: Yoon är den sista pusselbiten på backsidan. Sen blir det juniorer som slåss om plats 8.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Tarasov: Gillar din uppställning men vart ska Milan in? Mattsson hade inget flyt förra säsongen men kan hålla med om att det finns mer i honom.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Nej såklart hade jag inte hade hört talas om dom innan. Tack och lov föll det väl ut med Woods och Dickinson. Men sen kan nog de flesta hålla med om att de två är väl de som har blommat ut och anpassat sig. Nu ska jag inte spotta för mycket för det kan fortfarande komma två st amerikaner som kan bli bra. Men då fyller Hinken de platserna med osäkra kort. Och det är inte särskilt smart isf.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Jag tror ju Hinken kommer fylla de sista plasterna med spelare man inte hört talas om. Blir Yoon och sen två Amerikaner som gått sådär i ECHL. Om Hinken satsade förra året så ”säkrar” han åt fel håll detta året. Det är verkligen mellanmjölk som det känns. Och det känns ännu mer som att ansvar kommer ligga på Elton och Milan att de verkligen måste producera.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Silly: Där har du två klockrena värvningar👌🙏

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Frontschwein: Jag begriper mig inte riktigt på hur Hinken bygger lag. Antingen har han stenkoll eller så är han ute och seglar och chansar återigen. För jag kan inte se hur detta lag oavsett vilka som kommer in ska kunna lyfta denna fina klubb?
Som jag har sagt innan så tror jag Felix Dahlin sitter där med sin dator och tittar xg och statistik och går enbart på det. Hinken säger ja men det ser bra ut och sen värvar dom.
Nu kan jag ha fel om allt detta men Caderoth har jag aldrig hört talas om innan han kom till Modo. Och det enda jag ser är en stor kille med bra tekningsprocent. Kanske är en strålande värvning men det återstår att se.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32: Du missar att Milan ska in där i smeten. Larsson är under kontrakt och jag tror han stannar. Däremot så tror jag på hejdå på Både Måns och Fitz. Speciellt om Fitz är för dyr. Där har ju Hinken drömläge om han hittar bättre alternativ på marknaden som han vill investera i. Han såg ju glad och lugn ut på intervjun så något har ju hänt som han inte berättar för oss.

Larsson - X - X
Milan - EJK - Hermansson
Mattsson/Falken- Caderoth - Andersson
OP - Bjersa - Ohlsson

Jag tycker inte det ser jättesexigt ut i dagsläget. Inte ens om Fitzgerald blir kvar.
Hinken sa att vi skulle ha 14 forwards och då är det tre till som ska in någonstans. Då lär han släppa minst två spelare. Även om Hinken hittar två riktigt stora namn så tvivlar jag på att han ens kommer upp i budget med denna trupp.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: Måste ändå säga att jag tycker Hinken ler och ser mycket mer avslappnad ut. Troligtvis har han spelare färdiga redan. Yoon är väl säkert klar som ni säger bl.a. Hoppas bara vi får ihop det i höst. Hoppas Elton tar ett steg till och att Milan köttar på. Hoppas EJK har mer i sig osv. För mig känns det som botten eller toppen. Vi får se. Kan heller inte spela halva laget med Juniorer

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32: En månad kvar tills laget ska till stora delar vara klart och vi har fortfarande inte landar i en enda spetsvärvning. Presenteras det inte någon inom några dagar så tvivlar jag på att Hinken löser någonting! Och då räknar jag inte Bryan Yoon som någon spets.
4 topline spelare ska in! Och man hör absolut nada från vare sig Modo eller något silly. Det säger mig att antingen är Hinken så jävla nervös att han sitter på holken och tuggar fradga eller så har han klart med ( nästan) alla och det är bara formaliteter som är kvar. Det skrivs väldigt lite om Modo. AIK gör allting rätt och lyckas de landa både Kovacs och Bernie så är de med marginal laget att slå.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: Det kittlar lite i tanken om vi hade en kedja som denna: Milan S - Fitz- Veronneau

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: Han verkar vara en riktigt bra break away spelare. Gör mål på frilägen och öppet mål. Vet inte hur bra det passar in i svensk hockey direkt. Bra skott men vette fasen.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
grimiss: Jag tror Hinken har gjort klart med de flesta. Han verkar hur lugn som helst. Sen tror jag det blir fler spelare än vad han säger. 2 backar och 3-4 fw. Då tror jag att han räknar med att Fitz, Emil Larsson och Linus A stannar. Spelare från egna ledet och som garanterat får en plats är ju egentligen bara Milan. De andra får spela lite sporadiskt under säsongen.

I min värld är det fler som ska in och jag är ganska säker på att det blir så. Även om de kommer i Oktober.

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Gavelo: Ett inlägg jag håller med om till 100%!

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen: Ryder Ritchie hade vart nice! Tänkte om Elofsson blir utlånad av Örebro så hade det varit ett alternativ.

1 ·
Om Chamez
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: 20. Hall of Fame

är nu OFFLINE