Historik
Föregående · 16 · NästaTimrå Icon: :P
"Tommy har inte hunnit göra så mycket på det dygn han varit tränare i klubben. Därför tycker spelare, som Joakim Lundström, att det är skönt att Anders Karlsson är kvar som assisterande tränare.
- Visst har det blivit lite hattigt med alla tränarbyten och därför är det viktigt att Ante är kvar nu. Vi får fortfarande hans tankar och han håller i ispassen och genomgångarna och det är viktigt. Jag tycker att det syns att han satt sin prägel på oss för det är mer go i laget sedan han kom, säger Lundström"
Källa: se länk
- Nubben har ju snackat om att han vill värva två centrar en förstacenter och en längre ner Lindqvist är ju längre ner snubben. Helt okej värvning i min bok.
- Åkerman har jag inte sett mycket av den här säsongen men det är ingen hemlighet att karln är en duktig PP-back vilket säkerligen inte skadar
- Gör man sig av med Murley kan man värva in en transatlant. Kanske har Nubben den där tomma förstacenter positionen i tanke.
Blizzard:Något säger mig att Hirschovits ville att det skulle värvas rejält till den här säsongen. När han såg att inga tunga namn anslöt tappade han tålamodet och lämnade.
Ren spekulation som kan vara helt fel så tolkade jag Hirschovits svar till st
Det är jobbigt att kolla på Timrå just nu, man lirar en sån bedrövlig hockey.
Alltså jag överdriver inte eller skojar inte alls när jag på fullt allvar tror att dagens Timrå skulle förlora mot Sundsvall Hockey.
Såg att man brytit kontraktet med Pikkarainen, någon som vet hur det blir med lönebiten?
Kostiainen: för viasat inte kan märka skillnaden mellan Finland och Sverige?
Nej men allvarligt så är det säkert så att man i princip vill säga att "kolla ikväll för att få reda på vilket lag Sverige får möta i Semin". Eller något i den stilen.
Men det känns relativt bergsäkert att det blir Finland.
Jag är inte helt insatt i de olika alternativens styrkor så skulle uppskatta folks information här.
Personligen anser jag att ersättaren bör ha varit i kvalserien förut så han vet exakt vad som krävs för att klara av den pärsen.
Sedan borde han vara duktig på den defensiva biten, han borde med andra ord kunna räta till defensiven iaf till den grad att den inte är katastrofalt dålig.
Sedan vet jag inte riktigt vilken personlighet den här gruppen behöver, utåt verkade det som att Perra agerade mysfabror lite. Kanske jag är helt galet ute och cyklar men så är min känsla iaf. Kanske det som behövs då är en elak jävel som kommer utrustad och klar med piska och medföljande kostym. :)
Vad säger ni?
dr-nix: Nu finns även matchen upplagd på svtplay
J-VM: Sverige-Ryssland - Period 1 - Ishockey | SVT PlayJ-VM: Sverige-Ryssland - Period 2 - Ishockey | SVT PlayJ-VM: Sverige-Ryssland - Period 3 - Ishockey | SVT Play
Det här är pinsamt att kolla på, det gör verkligen ont att se laget lira så jävla dåligt.
Alltså Perra måste bytas ut helt enkelt.
superfalle: ganska många här inne. Jag har själv haft mina tvivel under en längre tid men så fort man öppnade sin mun fick man minsann höra hur underbar han var.
Ska sanningen fram så finns det säkert sämre målvaktstränare än Tarvainen men han är ingen gyllene gud när det gäller att hitta guldkorn heller. Men frågan är om det finns någon bättre målvaktstränare som har något som helst intresse av att flytta till Timrå.
Roligt att Boyce får lira JVM även om det är tråkigt att chansen kommer pga. skada.
Flera andra grabbar har kommit tillbaka från jvm som bättre spelare tycker jag eller iaf i bättre form. Jag hoppas att Boyce får ut mer offensivt i turneringen än vad han fått i elitserien, det samma gäller Friberg.
Hur som helst ska det bli spännande att följa turneringen.
Dream Team: nja, efter förlängning men det är knappast bra för Timrå om de tar 3 pinnar ikväll.
Eliteprospects.com - Michael NylanderAIK vill inte ha Michael Nylander - Elitserien - Senaste nytt | HockeyExpressen - Elitserien, NHL och allsvenskan
Mycket skön seger igår. Gillar kämparmålet från Fleury, hoppas han kan fortsätta att leverera. Killen är bara 25år dessutom så det kan ju vara en kille värt att krita ett längre kontrakt med om hans nuvarande spel håller i sig (eller skulle bli ännu bättre).
Men den segern betyder inte mycket om vi forsätter förlora mot lagen strax ovanför oss. Matchen mot Växjö blir jävligt viktig, vi måste vinna den matchen.
| Goalies | 39. Ridderwall, Stefan | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 84. Lundström, Joakim | |||||||
| 1st Line | 33. Robinson, Mathew | 4. Granath, Elias | |||||
| 19. Murley, Matt | 16. Larsson, Alexander | 73. Bremberg, Fredrik | |||||
| 2nd Line | 38. Torp, Nichlas | 41. Hedman, Oscar | |||||
| 7. Hedström, Jonathan | 91. Hagos, Yared | 27. Pärssinen, Timo | |||||
| 3rd Line | 18. Halonen, Antti | 21. Hedin, Pierre | |||||
| 63. Pikkarainen, Ilkka | 17. Andersson, Johan | 11. Önerud, Simon | |||||
| 4th Line | 6. Motin, Johan | ||||||
| 12. Friberg, Max | 22. Röymark, Martin | 8. Hallin, Per | |||||
| Extra Players | 23. Boyce-Rotevall, Jeremy (CE) | ||||||
Jag blir alltid halshuggen när jag kommer med inlägg som dessa men nu har jag svårt att förstå varför någon skulle börja bråka med mig om det.
Timrås största brist just nu är på målvaktssidan. Forwardsbesättningen kunde vara bättre men är trots allt inte helt värdelös i mina ögon. Backbesättningen saknar den där defensiva klippan/förstabacken vi behöver aboslut och boxplay är inte alls bra. Men våra målvakter är inte tillräckligt täta helt enkelt.
De andra lagen har minst en målvakt var som är av riktigt hög klass i jämförelse med Timrå. Jag trodde målvakterna skulle vara bättre än vad de har varit. Hade jag varit i Linkans sits hade jag kollat om det finns någon tillgänglig målvakt av klass.
Jag medger att denna länk är en rejäl silly länk från min sida men om nu Hasek kan tänka sig ES borde väl Timrå vara intresserade. Även om han är 46år så tror jag nog ändå att han är bättre än Riddarn (tyvärr). Frågan är bara om han han kräver en löjligt hög lön eller om det är mest för kärleken till sporten han vill fortsätta spela.
Redigerad kommentar
"Väl sent att visa handlingskraft nu" - Elitserien - Senaste nytt | HockeyExpressen - Elitserien, NHL och allsvenskanHär är duon som kan ersätta Perra i Timrå - Elitserien - Senaste nytt | HockeyExpressen - Elitserien, NHL och allsvenskan
Olle: efter Giffarnas match är över kommer jag Zappa över till TIK-HV självklart.
Redigerad kommentar
Den sidan ger dock inte alltid en tydlig bild av matchen. Så jag undrar bara hur spelet ser ut. Är det bättre än mot FBK sist?
Jag hoppas han fortsätter spela bra.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Det här är ett helt annat sorts lagbygge än de närmaste säsongernas Timrå. Det kan funka om man får slippa tunga skador på nyckelspelare som Vampola osv. Man är mer skadekänslig på det sättet än tidigare.
Nu finns det fortfarande mycket att jobba med men klart är att man måste fortsätta spela lika bra defensivt i fortsättningen också
Föregående · 16 · Nästa
