Farsang

7447 inlägg · 2291 besäkare

Historik

1 ·
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: angående special teams.
Gällstedt har aldrig vart ansvarig för det.


Att spelare(kanske) tycker hans personlighet inte är skön är deras egna fel.

Han är deras Chef, inte kompis.
Man ska inte vara kompis med sin chef.
Kan man inte acceptera obekväma samtal/beslut/träningsmetoder som kanske kan hjälpa laget att bli bättre så kan spelare i fråga se sig själva i spegeln.

Detta är just det problemet Brynäs haft under +ett decennium. Att tränaren är kanon när man ligger i toppen, vid minsta lilla motgång så blir stämningen i laget skit och fansen börjar skrika. Gång på gång på gång.


Ta in Karlin som head coach vetja, så kan spelartruppen hunsa runt han bäst fan dem vill.



Måste säga, jag trodde stenhårt på Gällstedt i 10 år framöver likt Rönnberg i Frölunda, p g a hans tydlighet, grinighet och dålig förlorare.

Kommit 1:a i HA, 1:a i SHL och 6:a i SHL.

Ska då spelarna börja lipa över att hans personlighet inte är så rolig så kan dem seriöst lägga ner att ens ha en tränare. Någon jävla form av disciplin och krav ska väl för fan behövas, som jag tror alla vill. Men tydligen inte denna gången heller.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Bra, då vet vi varför du tycker det är skönt att han ska lämna.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfver: pettis skrev ju att det var skönt att han ska lämna så

Men Gällstedt spelar väl inte golf, så kanske därför.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
#33: samma tanke hos mig, tror mer på att spetsen på målvaktscoach, och dem andra två ass tränarna är det som behöver förbättras

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hur denna säsongen kommer utspela sig, Brynäs kommer få en liten tuff tid, då kommer Media pressa Gällstedt angående hans önskning om att få lämna sin post, i hopp om att få en Robba Ohlsson reaktion och kunna få fina klick på nyheterna

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
#33: synd, så blir det att vältra i skiten igen efter nästa säsong.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ÄNTLIGEN.

Även regel 60 är otroligt bra ändring!
Uppladdat:

500x0-img2847.jpeg

500x0-img2848.jpeg


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Milton Gästrin trejdad till ST.Louis. Då löser väl Sjödda låneavtalet nu då

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Med tanke på hur Välimäki presterar börjar man bli skapligt orolig att han får NHL kontrakt

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: ja, såpass långt så inte ens alla ligor spelat klart sin säsong 😮‍💨 satan med

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hade vart härligt om det helt plötsligt bara trillar in nyförvärv, Nylander, Lettieri, Järnkrok och Välimäki.

Slå alla ”Alcén har tagit semester-gnällare” på snoken i ett svep🤣

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: vad är det för match som är i närtid som publiken inte kommer ta sig till?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: hoppas det. Känns ju som han kört fast lite där borta i islanders.

Så blir nog kanske antingen trejdad från islanders eller Brynäs

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Såg nyss klippet på GD med Adam Boqvist.

Någon mer än jag som får vibbar av att han lär presenteras 1:a juli. Som han sa ”får se första juli.”

Under hela klippets gång har han svårt att hålla sig för skratt och ser pillemarisk ut. Klippet klipps också mitt i, som att dölja att han bryter ihop😬

Bara spekulation från mig, men fick den magkänslan av klippet.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Har sett att Bellows är och reser omkring i Europa och Afrika ett tag nu.
Så nog inte långt ifrån innan han ansluter till Gävle igen också. Bra för lagkemin isåfall!

Jag har ju för mig att sasse skrev något i livechatten innan Bobby kom att Bellows också skulle ansluta runt Juni 🤔

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
slöhög322: jovisst, men bägge lagen är desperata och kan kasta pengar.

Nu hittade ju HV71 iofs Philp, men dem ska ha en första center. LHC letar väl redan första center och det är risk att Eskild backe olsen får något NHL kontrakt efter sin vm turnering med.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: nu är det ju inte kostnad på kontrakt som avgör om man spelar mycket matcher efter ordinarie säsong. Utan hur bra truppen är byggd och hur bra alla samarbetar.

Fråga Hv71. Skulle denna spelare ens överväga att skriva kontrakt i Ryssland så vill jag inte ha han i vår klubb, då skippar jag gärna han för att missa en final.

Får vara slut med att tumma på värderingar för att slippa spela kval eller ta oss till final. Dit vill jag inte igen.

Men såklart håller jag med dig om att vi inte ska vara dumsnåla om en riktigt bra spelare med bra värderingar som passar in i laget dyker upp.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: han jagas väl av LHC, HV71 och dynamo Moskva. Ska vi överträffa dem buden så lär det vara långt över 300 tusen 🤣

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: när en spelare som haft SHL klass når över 35 brukar det dala så man inte håller måttet för SHL längre.

Men nu är ju både Lindberg, Silfverberg, Bäckström och Järnkrok mer än SHL klass.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Greatredwing : man kanske ska sluta fokusera så jäkla mycket på ålder hela tiden.

Om jag minns rätt så gjorde väl 34 åriga Oscar Lindberg 81 poäng i vintras?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: han nämnde mest att han vill ta tillvara på möjligheten (troligtvis pengar) nu när han väl kan. Han har ju minst 10 år i sig till att spela hockey skrev han så han lär komma hem till Brynäs i ett senare skede. Hans plan är även att hålla kroppen lika fräsch som Gunderson för att kunna spela lika länge som han.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
pjåtor: skulle inte förvåna mig. Karln har väldigt sällan uttryckt sig om Brynäs och är helle inte hemma på somrarna och tränar här.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Det Silfverberg sa i intervjun nu stämmer mer än vad vissa vill tro. På frågan hur det känns att se dem unga ta efter och göra ett sånt mål som Stenberg gjorde så svarade han ”snarare tvärtom, det är vi som tar efter dem unga” 💪🏼 precis vad jag tycker att vi saknade lite för mycket föregående säsong.

Gällstedt pratade också mycket om att Juniorer behövs och att han vill slussa in dem i laget. Första och andra säsongen gjorde han det och på ett väldigt bra sätt med bra utfall. Men 3:e säsongen skulle det helt plötsligt spelas skit CHL och då behövdes det bredare trupp och vips så var man tvungen att ha Kopacka/LP som extra spelare och resten av juniorerna blev bortglömda.

Det som är bra är att Gällstedt erkänt att han inte gillar hur upplägget blev och har tagit lärdomar.

Därav gillar man dem här junior värvningarna som görs 💪🏼

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: inte för att vara den som är den, men tror vi alla vetat att Silfverberg, Larsson, Bäckström och Järnkrok skulle vända hem för Brynäs. Men vi alla andra är inte lika uppmärksamhets kåta så vi är tvunga att lägga ut fiskekrokar för att fånga upp uppmärksamhet så man kan verka cool när det väl blir klart🤣

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nufcbifcaps: överåriga är jag positiv till så länge dem inte är alldeles för gamla eller alldeles för stora poäng stjärnor.

Utan isåfall ska det vara ledartypen som ska stanna kvar som överåriga. Det är nyttigt för dem unga.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jävla tråkigt sätt Clara fick släppa in mål mot Tjeckien nu. Egen back crosscheckar in en tjeck i Clara.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Clara står pall mot Tjeckien. 💪🏼

Sen skrev du Bob om att Clara utvecklades enormt i HA.

Han utvecklades bra såklart och vart jättebra för oss. Men jag vill få det att minnas hur hela laget verkligen ställde sig bakom sin enda målvakt som fanns kvar i laget och gjorde absolut 110% i defensiv zon för att hjälpa han. Sånt defensivt arbete har iallafall inte jag sett i Brynäs sen dess.
Uppladdat:

500x0-img2634_xmWsHBXekyqrljF.jpeg


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: tror också jag läste någonstans att Bellows skulle komma tillbaka redan tidigt i Juni tror jag

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: helt klart, men man måste ändå kunna ifrågasätta om det verkligen är hållbart att ha en och samma person som jobbar som Analytiker i Brynäs/Tre kronor och Målvaktstränare i Brynäs/Tre kronor. 4 arbetsuppgifter, 1 person.

När vi då har haft underpresterande målvakts siffror oftare än vi haft positiva målvaktssiffror så går ju tankarna åt att vi kanske måste se över vad vi gör fel på defensiven, både angående backträning och målvaktsträning.


Det går tydligen bra att skrika efter backtränare, men av någon anledning är det väldigt känsligt med kritik mot målvaktstränare 🤔🤔

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: analytiker är han, som fått målvaktstränar ansvar👍🏼

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: vill ha en sån typ ja, men Sylvegårds bäst före datum är väl förbi. Karln kan knappt spela hockey längre och har nästan tappat allt med att reta upp motståndare.

Då hade vi lika gärna kunnat ha kvar Scott ett år till.

Men vill ha en grinig en ja👍🏼

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Idag flyttar Chrona hem till Sverige
Uppladdat:

500x0-img2612.jpeg


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
#33: Brynäsare som Brynäsare ;)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vad fan hockeystudio i en timme på tv6 och sen drar dem igång Finland-Tyskland på den kanalen🤣

Bra att svenska folket får titta på sitt landslag utan att behöva betala 600kr. 👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼 idioter

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: då hoppas vi på det.

Bellows-Järnkrok-Lettieri

Silfverberg-Larsson-Nylander

Trivigno-Bäckis/LP/ny-Rödin

Fjällby-Ölund-Lindblom

Rätt ”skaplig” forward sida om det skulle bli såhär.
Enda problem jag ser är att det knappt är några ”rollspelare” utan mest spelare som kanske accepterar att gå neråt i hierarkin. Kan slå väl ut eller så blir hela lagkemin total jävla pannkaka. För på förhand skulle detta vara bästa forward sidan i SHL. Men vi alla vet på förhand att det inte kommer bli så😬 känns som för mycket kockar i grytan, även om jag gillar hur det ser ut.
Snälla gode gud hoppas backar/ målvakter slår väl ut isåfall.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Såg någon nämna på X att Alcén jagar denna spelaren, källan ska tydligen vara Mattias på hockeynews i någon podd.

Kan vara bra komplement till bellows ”rakt på mål” hockey!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Knallhatten: tackar!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Någon som vet vem detta är och vad han har för roll i Brynäs?

Bild från både herr och damernas fys tester.
Uppladdat:

500x0-img2550_LJxv4K4rk2hRWfr.jpeg

500x0-img2549_e6vmKeJHkm3kYMs.jpeg


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Charles: kan förstå att Alcén inte ville matcha den lönen under 4 års tid med tanke på Djoos kontraktets flopp.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Man märker ju hur viktigt det är med unga spelare i ett lag!

Dels gör dem mål i tre kronor ikväll. Men alla dem äldre ser så mycket bättre ut också!


Synd att vi inte hade det i förra säsongens uplaga av Brynäs

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: förväntar mig inget speciellt, menar ju alla lags silly.

Tycker det är väldigt lite spännande rykten faktiskt. Mest rykten som vart rykten sen i februari.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: tänker vi på media nu så kan jag ändå tycka att det är den mest ointressanta Silly season för alla lag på väldigt länge! Riiiiiktigt tråkigt

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: skulle gärna vilja läsa fakta från Brynäs att man satt upp målet skriftligt att komma längre än förra säsongen.

Alla spelare/ledare/anställda och supportrar vill såklart gå efter SM guld. Men det är inget skriftligt mål i planen. Att spelare sitter och säger i intervjuer vid värvning och inför ett slutspel att man ska gå för guld är en helt annan sak.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: säger det än en gång, BRYNÄS nådde sina satta mål för säsongen 25/26.

Passar inte det så gå på medlemsmöte och ställ krav så målen sätts högre. Att sitta här och klaga att målen är för lågt satta eller att dem inte ens når sina mål är bara patetiskt.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skoj att se att Djoos var med av uppstarten på försäsongen. Hoppas verkligen han kan få ha en skadefri säsong nu och lyckas höja sin nivå avsevärt 💪🏼

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: stämmer det så får han tycka det och skita i Brynäs då, hellre att en spelare inte vill spela i Gävle än att kärngruppen är missnöjda med tränare i flera år och vi behöver kicka tränare en gång per säsong igen.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Malken: precis, ett sånt lag där Stommen vart för dåliga för NHL och jättebra i SHL under dem senaste 20 åren typ. Lite samma sak med Färjestads stomme.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: fast han har ju knutit sig till väldigt många hemvändare.

Djoos, Silfverberg, Larsson, Bäckström, Lindblom och soda en gång innan.

Väljer då Calle och Soda pengarna så är väl det för fan inte Alcéns fel? Det är ju annat med Bäckis och Silfver som spelar för 100k.

Inte en enda SHL klubb (som inte är i en kris) kan matcha lönerna som Järnkrok och Söderström får i Schweiz. Det är ju därför dem går dit 😄 ingen i världen går till Schweiz för att det är bra grundkvalite på hockeyn😄

Det du och många andra verkar tro är att vi kan lassa 400k i månaden styck på Söderström, Järnkrok, Carlsson. Vad bra Ekonomin hade sett ut om 1-2 år då och fansen hade rasat över att ekonomin sköttes dåligt 🤣

Kosta vad det kosta vill medans ekonomin är bra, men vid minus resultat vid säsongens slut så är det ledningens fel (när dem lyssnade på fansen).

Folk måste börja fatta att vi nyss var nere i HA och vi bygger för kontinuitet för ATT kunna hamna på samma nivå som Frölunda/Skellefteå och kunna vara ett lag som slåss i toppen i 20 års tid.

Guld vill väl alla ha i närtid och verkligen jag också. Men samtidigt har jag lidit så mycket av Brynäs i många år att jag NÄSTAN hellre ser att vi är topp4 i 20 år i rad och kanske tar ett Sm guld än att, pendla mellan ingenmansland, vinna ett kval, spela åttondelsfinal och förlora och vinna ett SM-guld under samma 20 år.

Låter konstigt jag vet. Men hade gärna kunnat känna mig lugn över att slippa kval och alltid kunna se fram emot slutspel, än att göra det någon gång ibland bara.

Helt enkelt, vill att vårt lag ska ha samma framgång som Skellefteå.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: du säger ju att det är ”calles prio” varför är det då JOHANS fel?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
magr: och SDHL tränaren blir ny u20 tränare.

Spännande det här med att masken ryktas få ny roll och nicky D ryktas få Molins gamla jobb🤔 vem av masken Molin och Danielsson kommer ta över SDHL😌

1 ·
Om Farsang
Hejar på: 0x20-bif1bif.svg Brynäs IF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE