Historik
Föregående · 13 · Nästa
Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
Olli Hahl: "Det är inte bara att vinna på beställning i slutspelet. Väldigt tighta kvartsfinaler.
Nu måste vi försöka kvittera till 2-2 imorgon.
Det Kan gå!"
Jag befarade att Dalle kände av skadan, men det verkar nästan tvärtom. Nu tror jag verkligen att vi kan kvittera imorgon!❤️🤍❤️
Nu måste vi försöka kvittera till 2-2 imorgon.
Det Kan gå!"
Jag befarade att Dalle kände av skadan, men det verkar nästan tvärtom. Nu tror jag verkligen att vi kan kvittera imorgon!❤️🤍❤️
+ 3
Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
Sluta och grina för att vi inte får Lodda och/eller Walli.
Ingen av dessa platsar hos oss i topp 6 nästa säsong med en hel Wedda och en pånyttfödd och taggad EP, samt en förhoppningsvis axelopererad JD.
Ingen av dessa platsar hos oss i topp 6 nästa säsong med en hel Wedda och en pånyttfödd och taggad EP, samt en förhoppningsvis axelopererad JD.
+ 3
Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
EXPLORERSMÅLAND: Undrar om du nånsin har bott i Norrland. Förstår inte i så fall vart du fått att vi t.ex. säger "vagnar"?
Här kommer en liten kurs för Timrå/Sundsvalls dialekten.
Öggla, Öndölat, Sönnsvall, Sönnsbruck, Bössän m.m.🤩
Här kommer en liten kurs för Timrå/Sundsvalls dialekten.
Öggla, Öndölat, Sönnsvall, Sönnsbruck, Bössän m.m.🤩
+ 2
Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
Zäta75: Ja med Eronen är det väl klart?
Han blir inte kvar? Eller?
Tror att Kapanen begår ett stort misstag om han förlänger med Andersson!
Ser ut som om han är inblandad i majoriteten av våra baklängesmål!
Vilket lag spelar han för, verkar vara motståndarlaget!?
Han blir inte kvar? Eller?
Tror att Kapanen begår ett stort misstag om han förlänger med Andersson!
Ser ut som om han är inblandad i majoriteten av våra baklängesmål!
Vilket lag spelar han för, verkar vara motståndarlaget!?
+ 1
Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
Zäta75: Rindell kommer att bli en riktig klassback. Han är ung och har stor utvecklings potential. Jag tror han kommer att gå till NHL efter nästa säsong?
Lyytinen har också bra offensiva egenskaper och är enligt mig vår bästa back förnärvarande.
Ja, tror och hoppas att SCA kommer att gå in ekonomiskt så att vi får lite bättre köpläge!
Lyytinen har också bra offensiva egenskaper och är enligt mig vår bästa back förnärvarande.
Ja, tror och hoppas att SCA kommer att gå in ekonomiskt så att vi får lite bättre köpläge!
+ 2
Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
Olli Hahl: "En klasscenter, En Sniper o den däringa klassbacken vi suktar efter."
Ja, men det borde väl finnas pengar till 3 bra spelare, speciell när vi kommer att inte förlänge med minst lika många?
Jag tror och litar på att Kapanen har löst detta redan!
Ja, men det borde väl finnas pengar till 3 bra spelare, speciell när vi kommer att inte förlänge med minst lika många?
Jag tror och litar på att Kapanen har löst detta redan!
+ 1
Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
Zäta75: Ja, våra forwards har varit märkligt bleka efter nyår.
Tycker inte att någon gjort rätt för lönen även om #54 gjort några "baljor".
Tycker vi även behöver bättre spets, inte bara en riktigt bra back.
Nu måste jag erkänna att jag inte följt laget under tiden som Hållander spelade, han kanske är den som ger oss den spets som behövs?
Sen har vi ju Wedda och förhoppningsvis en opererad JD och en EP i samma slag som före jul!?
Jag har sagt det förut och säger det igen. Varför inte bänka Dahlèn?
Om vi ska ha nån chans kan vi inte ge massor med speltid till skadade spelare, herregud, han kan ju knappt hålla i klubban!?
Tycker inte att någon gjort rätt för lönen även om #54 gjort några "baljor".
Tycker vi även behöver bättre spets, inte bara en riktigt bra back.
Nu måste jag erkänna att jag inte följt laget under tiden som Hållander spelade, han kanske är den som ger oss den spets som behövs?
Sen har vi ju Wedda och förhoppningsvis en opererad JD och en EP i samma slag som före jul!?
Jag har sagt det förut och säger det igen. Varför inte bänka Dahlèn?
Om vi ska ha nån chans kan vi inte ge massor med speltid till skadade spelare, herregud, han kan ju knappt hålla i klubban!?
Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
Jag tror att vi supportrar har lite väl stora krav på laget.
Laget överträffade alla våra förväntningar med råge, men jag tycker inte att vi har varit så bra. Vi var ju snubblande nära en 7:e plats och åttondelsspel, var ju en stor del tur att vi slutade på 5:e plats.
Eftersom vi är så "färska" i SHL, så tror jag att vi behöver ytterligare en säsong och då tycker jag att en realistisk målsättning är nästa säsong ta oss semi.
Alldeles för naivt att tro på SM final, tycker vi väntar med det till säsong 24 - 25.
Laget måste få tid att etablera sig helt enkelt.
Laget överträffade alla våra förväntningar med råge, men jag tycker inte att vi har varit så bra. Vi var ju snubblande nära en 7:e plats och åttondelsspel, var ju en stor del tur att vi slutade på 5:e plats.
Eftersom vi är så "färska" i SHL, så tror jag att vi behöver ytterligare en säsong och då tycker jag att en realistisk målsättning är nästa säsong ta oss semi.
Alldeles för naivt att tro på SM final, tycker vi väntar med det till säsong 24 - 25.
Laget måste få tid att etablera sig helt enkelt.
+ 6
Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
roger_sundsvall: Jag hoppas också det, men tycker att alla våra forwards behöver uppryckning.
Inte minst JD.
Inte minst JD.
+ 2
Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
TimråTaliban: Ta det lungt och njut. Hur det än går har Timrå redan överskridit alla förväntningar!
Även om det mot förmodan går åt helvete, så är det bäst av 7.
Hur det än går, så är jag stolt över vårt Timrå!❤️🤍❤️🤍❤️💥💯💥
Även om det mot förmodan går åt helvete, så är det bäst av 7.
Hur det än går, så är jag stolt över vårt Timrå!❤️🤍❤️🤍❤️💥💯💥
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
falconuggla: Ja nu vill vi Stenqvist lägga en stenkare i kryllan eller gärna flera!🤩
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Lär bli en tuff fight. Statistik är ju i och för sig det.
Men jag tror att vi mosar Örter, 4 raka!💥💯💥
Vi gör en "da capo" från förra året när vi plöjde ner Djuren!👍
Men jag tror att vi mosar Örter, 4 raka!💥💯💥
Vi gör en "da capo" från förra året när vi plöjde ner Djuren!👍
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Synct: Ja, håller med. Men förra säsongen när vi nollade "djuren" i kvalet, då var vi ju också helt chanslösa!
Nä, även om jag som sagt är en inbiten optimist, så är det svårt att kräva vinst.
Men som sagt så länge chansen finns, lever hoppet!🥳🤩🥳
Nä, även om jag som sagt är en inbiten optimist, så är det svårt att kräva vinst.
Men som sagt så länge chansen finns, lever hoppet!🥳🤩🥳
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Om vi nu ska återgå till det som är av intresse i detta forum.
Timrå kommer troligen inte att vinna guld, men jag tror på stenhårt på att vi slår Örebro och avancerar till semi!
Väl där kan vi nog göra livet surt för vilket motstånd som helst!🤩
Timrå kommer troligen inte att vinna guld, men jag tror på stenhårt på att vi slår Örebro och avancerar till semi!
Väl där kan vi nog göra livet surt för vilket motstånd som helst!🤩
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Synct: Jag tycker det är jävligt dumt att förutsätta att Wedda kommer att va skadad varje år!
Lite optimism måste väl även du som luttrad pessimist kunna uppbringa?
Glaset är halvfullt!
Wedin är skadefri nästa säsong och blir därmed vår bästa poänggörare!
Hör sen!
Lite optimism måste väl även du som luttrad pessimist kunna uppbringa?
Glaset är halvfullt!
Wedin är skadefri nästa säsong och blir därmed vår bästa poänggörare!
Hör sen!
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag tycker också Lodin är en bra hockeyspelare, speciellt när han gör oväntade saker som ställer motståndarna.
Men ser ändå inte honom som någon topp 6 hos oss. Speciellt inte med Hållander på ingång och en skadefri Wedda.
Men ser ändå inte honom som någon topp 6 hos oss. Speciellt inte med Hållander på ingång och en skadefri Wedda.
+ 6
Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Otroligt skön Timråvinst och som sagt hanterbart motstånd i kvarten!🤩👌
Men hur jäkla pissdåliga domarna?
Men hur jäkla pissdåliga domarna?
+ 6
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
DenRöda: Angående Lodda så har säkert Kapanen en annan lösning.
Kanske kommer en toppback in istället?
Möjligen även nån riktigt bra forward?
Det blir kanske ingen plats för Lodin pga det?
Vore jäkligt tråkigt om han spelar för HV nästa säsong, men helt förståeligt om vi inte kan erbjuda plats.
Kanske kommer en toppback in istället?
Möjligen även nån riktigt bra forward?
Det blir kanske ingen plats för Lodin pga det?
Vore jäkligt tråkigt om han spelar för HV nästa säsong, men helt förståeligt om vi inte kan erbjuda plats.
+ 4
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
DenRöda: Ja, för första gången på hela säsongen är jag uppgiven på förhand.
Borde inte gå att slå Brownass när dom har spelar för överlevnad. Kommer isåfall att krävas stenhårt arbete av alla i laget!
Tror tyvärr inte att våra "primadonnor" klarar det.
Men hoppas gör jag ju naturligtvis!
Hur det än går ikväll och mot Rögle, så kan vi väl sämst bli 10:a?
Har jag räknat fel?
Borde inte gå att slå Brownass när dom har spelar för överlevnad. Kommer isåfall att krävas stenhårt arbete av alla i laget!
Tror tyvärr inte att våra "primadonnor" klarar det.
Men hoppas gör jag ju naturligtvis!
Hur det än går ikväll och mot Rögle, så kan vi väl sämst bli 10:a?
Har jag räknat fel?
Föregående · 13 · Nästa

I 3:e var vi helt överlägsna!
Fortsätt på samma sätt så vinner vi ikväll också!
Röd o vit hockey dynamit!💥💯💥