Historik
Föregående · 167 · Nästa
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Öndulat: En "klassback" in känns nödvändigt, sedan bör det väl rassla in ett par forwards till va? 12 st känns i klenaste laget
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Jag hade Modin/Zetterberghallen i åtanke och eftersom den i nuvarande utförande endast tar in ca 1000 pers (om alla står) så var min tanke naturligtvis en utbyggnad till en kapacitet på minst 4500 pers för att klara kraven på avstånd. Då snittet vid hemmamatcherna varit ca 50 pers de senaste säsongerna räknar jag dessutom med att det införs besökskrav hos Njurundaborna så att sifffan 1500 garanteras
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Jag tror inte på ansiktsmask, däremot lite skarpare förhållningsregler än det du föreslår. Var tredje stol, kanske stängda sektioner, iaf definitivt ståplats. Särskilda arrangemang för möjlighet till köp av fika o dyl i anslutning till den plats man har i arenan.
Tillika särskilda in och utsläpp. Kanske även förbokade tider när man ska komma så inte alla kommer samtidigt. Höjda biljettpriser för att kompensera en del av intäktsbortfallet. Max antal i arenan 1500 personer.
Detta tror jag skulle vara det bästa vi kan hoppas på inledningsvis men bättre än inget. Skulle väl tyvärr inte godkännas det här heller men borde vara rimligt i min bok
Tillika särskilda in och utsläpp. Kanske även förbokade tider när man ska komma så inte alla kommer samtidigt. Höjda biljettpriser för att kompensera en del av intäktsbortfallet. Max antal i arenan 1500 personer.
Detta tror jag skulle vara det bästa vi kan hoppas på inledningsvis men bättre än inget. Skulle väl tyvärr inte godkännas det här heller men borde vara rimligt i min bok
+ 15
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
mikenomad: Eller nä förresten, det var såklart för att han vågade ta steget och att Modo ijentligen inte ville ha kvar honom. Det är ju också så fantastiskt med Modo att när spelare eller tränare som kommer dit väljer att lämna så beror det uteslutande på att de inte förstått privilegiet att representera Modo. De som faktiskt stannar gör det alltid pga det unika klubbhjärtat, de är naturligtvis högvilt hos samtliga klubbar världen över men väljer Modo
När spelare med "hygglig" attraktionskraft blir kvar i andra lag är det dock för att de saknar ambitioner och är trygghetsknarkare
När spelare med "hygglig" attraktionskraft blir kvar i andra lag är det dock för att de saknar ambitioner och är trygghetsknarkare
+ 7
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Kulltorp: Tänk att Modo en gång i tiden hade rykte om sig att lyfta fram talangfulla spelare. Jag berättade det för dottern och hon bara skrattade, det föreföll så osannolikt för henne. Att ett lag med Sveriges tröttaste värvningsstrategier en gång skulle stått för vitalitet och framåtanda 😂
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
{6870}: Ni smyger med ja och lita på att ni dunkar in ett och annat toppförvärv innan det är klart. Läste att ni hugger på Peter Cehlarik t.ex som även ryktas till Leksand. Fast nu har ju de gjort klart med en ny jänkare så då kanske ni har större möjligheter här
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Kulltorp: För ~10 år sedan var det en Modospelare som omhändertogs för bråk och fylleri vid en Backyard babies/Takida-spelning på Folkets park i Sundsvall. Jag var själv där och han var helt bedrövlig, oerhört hotfull och provocerande. Minns dock inte vem det var, skulle kunna varit Enström
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Sputnik: Fast undrar fan om det inte var Lofqvist jag såg vid Vivstavarvstjärnen förut idag. Han hade en Ikeakasse så han hade varit i Birsta och det innebär ju att vår man i Birsta, tikkare, mkt väl kan ha haft rätt 🤔
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
{6870}: Självklart är det grymt pinsamt att Dahlén valt 54, helt i linje med knylans estetiska resonemang
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Tikkare: Fast så blir det ju inte
Först spelas en grundserie på 52 omgångar och sedan ett slutspel likt SM-Slutspelet med åttondelsfinaler, kvartsfinal, semifinal och final. Vinnaren av finalen spelar SHL kommande säsong.
Först spelas en grundserie på 52 omgångar och sedan ett slutspel likt SM-Slutspelet med åttondelsfinaler, kvartsfinal, semifinal och final. Vinnaren av finalen spelar SHL kommande säsong.
+ 10
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Mats Lundh: Sedär. Men han hann tydligen med en avstickare från Minneapolis till Birsta idag för lunch 👍
Han ratar SHL och vill till KHL, kollar NHL men hamnar likt förbannat i Hudiksv.....f'låt Timrå IK
Han ratar SHL och vill till KHL, kollar NHL men hamnar likt förbannat i Hudiksv.....f'låt Timrå IK
+ 9
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Hehe nu är det ju du som skriver det där så då blir det faktiskt riktigt roligt. I get the ironi 😅
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{6870}: Vår styrka är inte främst våra nyförvärv utan det faktum att vi närmast till 100% fick behålla de spelare vi ville ha kvar. Enda kännbara tappet är faktiskt Sebbe men det känns överkomligt, någon bärande spelare är han inte. Snarare en gubben i lådan som man gillat för sin oförutsägbarhet. Men han kan lika gärna försvinna i matcher. Bratten är naturligtvis ett tapp också men han är mer än fullgott ersatt iom JJ.
Ovanstående samt att våra värvningar dessutom känns såväl genomtänkta som av hög klass gör oss på i nuläget till ett bra mycket intressantare lag än er
Ovanstående samt att våra värvningar dessutom känns såväl genomtänkta som av hög klass gör oss på i nuläget till ett bra mycket intressantare lag än er
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Tom Topp: Förutom nedan nämnda brist så var det ju psyket. Han med sin rutin och erfarenhet var ju den som hanterade motgångarna absolut sämst. Överlägset bäst betalt men tog noll ansvar. Som ett bortskämt barn.
Att han sedan lyckades bättre i DIF är inte alls konstigt då det förutom bättre klass på laget inte är någon hemlighet att det är, vad vi än tycker om det, hans favoritlag.
Och som den Stockholmare och känslomänniska han är så tror jag motivationen var ca 99,99% högre där än hos oss
Att han sedan lyckades bättre i DIF är inte alls konstigt då det förutom bättre klass på laget inte är någon hemlighet att det är, vad vi än tycker om det, hans favoritlag.
Och som den Stockholmare och känslomänniska han är så tror jag motivationen var ca 99,99% högre där än hos oss
+ 6
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
{8179}: Bra! Så bra så nu tror Wennerholm att vi kan vara med och utmana om 8:e-platsen t.om
+ 16
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Costanza: Det min vän är ett av livets stora frågor. Vi som är konspiratoriskt lagda anar Belgian blue-ugglor i mossor stora likt ryska tundror. Nåt är skevt där, andefattigare satsning får man leta efter. "Fan, trist. Jag hade redan köpt ett allsvenskt lag så nu får vi köra på det fast med SHL-löner" typ
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JanneG: Komplex? Nämn inte med en stavelse igen då om oss och kommunens ev inblandning i vår ekonomi. Du är den siste som ska prata komplex 😂
Hatar ditt jävla hycklande skitlag. Men du verkar ju älska oss så mycket som du häckar här.
Hatar ditt jävla hycklande skitlag. Men du verkar ju älska oss så mycket som du häckar här.
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tycho: Jag ser ingen orättvisa öht vad gäller fördelningen mellan samtliga lag undantaget ett
Råttjävlahållabakomryggenavstyrandeihockeysverigehelvetet
Dom får alltså ett par futtiga hundratusen ca mindre än oss, ett "hockeylag" med ihåligare hockeykultur och dito intresse hos supportrarna än en råttgnagd Schweizerost. Sannolikheten att de samlat en publik ens i tusental i sitt ekande plåtpalats hovet i ett negativt kval är inte stor
Mest troligt hade de dessutom huserat i 1:an till hösten
Råttjävlahållabakomryggenavstyrandeihockeysverigehelvetet
Dom får alltså ett par futtiga hundratusen ca mindre än oss, ett "hockeylag" med ihåligare hockeykultur och dito intresse hos supportrarna än en råttgnagd Schweizerost. Sannolikheten att de samlat en publik ens i tusental i sitt ekande plåtpalats hovet i ett negativt kval är inte stor
Mest troligt hade de dessutom huserat i 1:an till hösten
+ 10
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Men visst, det lär sägas att Kentäää betalat kaffepengar för honom, att det stormrika näringlivet i Umeå säkrat ekonomiskt och att Löven inte så mycket som skrapat på sin ekonomiska budget, att inga risker what so ever tagits. Som med hela deras lag i övrigt
+ 10
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Johan J: Tittar man på antal matcher per säsong genom åren så skulle jag på förhand sätta ett av de större frågetecknen någonsin sett till de förväntningar som lär landa på honom. Tycker inte det är det minsta märkligt att han hamnar i HA, i en förmodad toppklubb. Klart kvällspressen drar på med "bomb" men sanningen är väl att i SHL lär han knappast vara intressant.
Det här är en högriskvärvning
Det här är en högriskvärvning
+ 6
Föregående · 167 · Nästa
