Historik
Föregående · 168 · Nästa
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
puffe: Idag har jag språkat med en personal på Furuvik som uppmärksammade min vackra tatuering. Utgick från att han var Brynäsare. Han var tämligen insatt och tyckte att Timrå såg väldigt intressanta ut. Vi konstaterade dock bägge att risken för utebliven el kraftigt förkortad HA-säsong är överhängande
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Ja jag kan ju säga som så, det kommer inte tillåtas någon publik det här året. Det är åtminstone jag övertygad om. Och då har vi en liga, HA, där majoriteten av föreningarna hellre skjuter upp säsongen än spelar publiklöst.
Så Linkovich och hockey_21, tror ni ff att oddsen för seriespel inför fullsatta läktare är goda i höst?
Så Linkovich och hockey_21, tror ni ff att oddsen för seriespel inför fullsatta läktare är goda i höst?
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Linkovich: Region norrbotten går upp i förstärkningsläge och antalet fall ökar lite varstans, bl.a här i Sundsvall. "Typ alla har haft covid redan"
Naivt? Ganska ordentligt va...
Men jadu, optimism är bra. Behövs sannerligen i dessa tider 😊
Naivt? Ganska ordentligt va...
Men jadu, optimism är bra. Behövs sannerligen i dessa tider 😊
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Madhawk är bra när det kommer till sillyskriverier men att Expressen låter honom hållas och publicerar hans Malmöonanerande är märkligt. Hur kan de och han tro att det ligger i nåt riksintresse att ta del av djupintervjuer med medelmåttor från det laget?
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Gör som jag, ta en time out och andas lite. Det är ändå sjukt tråkiga hockeytider nu. Men klipp inte bandet helt. Vad gäller din antagonist härinne så är ju inte heller han och jag såta vänner precis. Hans uppfattning om mig som person är inte direkt rosaskimrande men jag har släppt det.
Jag har för länge sedan insett att jag varken kan eller behöver vinna nån argumentation där och råder dig att komma till samma insikt. För egen del tror jag inte alls att Clay har några som helst baktankar eller onda avsikter. Han är bara väldigt lätt att missförstå och diskussioner med honom i skrift är hart när ogenomförbara. Kan mkt väl tänka mig att sånt skulle gå mycket bättre irl där.
För min del bottnar våra duster i att jag hade åsikter i vintras om klackledaren på Västra stå som jag luftade här tillsammans med bild på nämnda person. Där och då skar det sig mellan mig och Clay, hans dom om mig som person då var inte nådig. Nu är det där överspelat och jag försöker undvika att gå i polemik med honom fortsättningsvis.
Kan avslutningsvis skriva att skulle han eller någon annan frestas att återuppta ovan nämnda sakfråga kommer jag ej att bemöta det
Jag har för länge sedan insett att jag varken kan eller behöver vinna nån argumentation där och råder dig att komma till samma insikt. För egen del tror jag inte alls att Clay har några som helst baktankar eller onda avsikter. Han är bara väldigt lätt att missförstå och diskussioner med honom i skrift är hart när ogenomförbara. Kan mkt väl tänka mig att sånt skulle gå mycket bättre irl där.
För min del bottnar våra duster i att jag hade åsikter i vintras om klackledaren på Västra stå som jag luftade här tillsammans med bild på nämnda person. Där och då skar det sig mellan mig och Clay, hans dom om mig som person då var inte nådig. Nu är det där överspelat och jag försöker undvika att gå i polemik med honom fortsättningsvis.
Kan avslutningsvis skriva att skulle han eller någon annan frestas att återuppta ovan nämnda sakfråga kommer jag ej att bemöta det
+ 15
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8839}: Hat hör inte hemma någonstans, det tror jag alla håller med om. Ibland dyker det upp här och då ska det kväsas i sin linda. Även när det inte gått till direkta hatangrepp utan handlar om att göra ner andra eller göra sig lustig på andras bekostnad så måste vi reagera. Här tror jag att vi är många som behöver rannsaka oss själva, för egen del främst när det kommer till det sistnämnda. Härskarteknik i sin prydo.
Men att bemöta andras inlägg med adekvata ifrågasättanden, utan undertoner av andra agendor än sakfrågan, samt inom gränserna allmänt häckla andra lags supportrar som grupp, inte personliga påhopp, det måste vara tillåtet
Men att bemöta andras inlägg med adekvata ifrågasättanden, utan undertoner av andra agendor än sakfrågan, samt inom gränserna allmänt häckla andra lags supportrar som grupp, inte personliga påhopp, det måste vara tillåtet
+ 17
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9037}: De älskar ju att prata SM-guld, man måste nästan vara arkeolog för att uppskatta historia lika mycket som dem. De borde ju ha jättetrevligt i Brynäsboken så intresserade som de är av andra lags SM-guld
+ 20
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Kulltorp: Jo jag håller med, jag är inte orolig över ekonomin. Dock tror jag den snabbt kan förändras om inte varje steg tas väldigt varsamt och genomtänkt. Vi har inte likt Modo råd att köpa videotransantlanter till höger och vänster. Med det vill jag säga att vår satsning så här långt känns oerhört sund
+ 7
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Tikkare: Tror han är fundersam över vår ekonomi och att han hört att den inte är så vansinnigt stabil som t.ex Modos. Att vi behöver stå med båda skridskorna i isen och inte sväva iväg.
Ska jag vara ärlig kan jag också känna samma, tror faktiskt inte att skattkistan dignar. Dock inget jag har något som helst belägg för eller hört nåt om. Bara en olycksbådande föraning
Ska jag vara ärlig kan jag också känna samma, tror faktiskt inte att skattkistan dignar. Dock inget jag har något som helst belägg för eller hört nåt om. Bara en olycksbådande föraning
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
hubbenorlen: Nä det har det inte. Men som alltid dyker det upp nån som kör på fel sida av motorvägen och blir förbannad på alla andra jävlar som kör mot hans färdriktning. Det är pretty much vad som sker här
+ 7
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Heisenberg: Jag förstår helt ärligt inte vad som varit så jävla skitilla just de senaste veckorna
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Heisenberg: Jag la inte en stavelse utanför mig själv inför min månadslånga timeout, jag konstaterade krasst att det här forumet tog lite mer energi än det gav mig just då. Därefter har jag, frånsett ett avsteg, valt att hantera det genom att inte gå i polemik med dessa för mig energislukare. Så vänligen värdera inte min delaktighet härinne
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Heisenberg: Men häv av dig offerkoftan nu. Det var du som la ribban när du raljerade över gustav9:s inlägg. Vem är du att snacka nivå hit och dit? Jag har varit här i olika skepnader i snart 20 år, kan berätta att nivån varken är högre el lägre idag jmfrt med tidigare. Det här är ett supporterforum, personliga påhopp och direkta hot är inte ok, i övrigt ska nivån vara så bred som möjligt så länge den är ämnestrogen (dvs hockeyrelaterad i allmänhet och Timrå IK i synnerhet). Det är pseudodiskussionernas hemvist och så ska det vara. Här kan man kika in och släppa verkliga livet lite, surra med likasinnade
+ 13
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Heisenberg: Hoppla, här var det snarstucket vill jag lova, lite tjejsur dårå. Undrar vem som är 5 år. Från hjärtat dock: Hej då!
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Heisenberg: Nivån på Gusavs rykten är fullt tillräcklig för att platsa i den här boken, det är iaf min uppfattning sett till historiken
+ 20
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JanneG: Ok. Jag kommer inte från Solna men blir nyfiken. Verkar vara lilla Timrå. Imponerande kunskaper och intresse kring vårt lag, vår historia och regionen här. Är det nåt ni Solnabor har med er sedan barnsben, fashinationen för Timrå?
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JanneG: Finns ingen gräns för hur skuldsatta ni kan vara och ändå klara er. Fattar inte varför ni finns faktiskt. Noll hockeykultur, noll hockeyintresse. Är bara några Stockholmsjournalister som lever i en fantasivärld där hockey-sverige bryr sig om AIK. Kicka boll istället, där finns engagemanget i er förening
+ 9
Föregående · 168 · Nästa