mikenomad

23249 inlägg · 32163 besäkare

Historik

· 174 ·
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
{6868}: Vi var på Västra stå ovanför ismaskinen och rörde oss mellan Landers café och där. Stämningen i och runt puben och ut till ståplats var till och från tillräckligt hotfull för att det skulle kännas olustigt och väcka obehag. Aya Napa? Ja det var ju en rimlig jämförelse. Det finns grader i helvetet och jag säger inte och har aldrig sagt att vår läktarkultur tillhör den värsta bland Sveriges arenor. Inte på långa vägar. Men jag säger att det skett en tråkig förändring och att utvecklingen oroar

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
{3405}: "" Hanses är en våldtäktsman".....och nåt i stil med att våldta 14-åringar

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
{6868}: Så fredagsmatcher är testeronstinna, berusade mäns frizon, då göre sig barnfamiljer och andra som inte vill uppleva fylla, hotfull stämning, våldtäktsramsor etc när man vill se favoritlaget spela inget besvär? Är det så du menar?

Ok, då vet jag
#rörinteminfredagsfylla

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
{8839}: Jag respekterar din åsikt och det är möjligt att det var fel av mig. Men jag står för det och nu tycker jag vi släpper den här diskussionen härinne. Ev vidare åtgärder tas nån annanstans. Det är som vi brukar säga om annat, härinne får vi iaf inga förändringar att ske. God Jul

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
{8839}: Seså, nu chillar vi lite. Det är ju ändå snart jul. Ja jag vet att jag är den ansvarige i det här men jag har inte hängt ut någon som vore han en brottsling el nåt. Jag undrade bara om personen i fråga fanns här på HS el om någon kände honom. Detta eftersom jag håller honom som en av de ansvariga till en jävligt tråkig utveckling i klacken, något du även själv inledningsvis ondgjorde dig över. Jag hade kunnat skippa bilden och istället beskrivit personen så långt det är möjligt så alla ändå förstått vem som åsyftades. Men jag ser inte skillnaden med det

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
RasmusVS: Jag har aldrig hävdat att han är den som vevar och håller på. Men han är klackledare och som sådan var han drivande med sin attityd, initierande av hatramsor och annan skit.

Jag tar inte det ur luften, jag och en massa andra har såklart sett och upplevt det här. Han har ju en ledande position, är säkert nån flera av ynglen ser upp till. Han anger kort och gott en ton. Det är liksom en klackledares uppgift. Och jag vänder mig kraftigt mot det han (och andra. Men han är synligast) håller på att förankra i vår klack.

Men nä, det är inte ärekränkning. Jag har aldrig påstått att han begått något olagligt, jag uppfattar bara honom som en osympatisk person i de här sammanhangen. Han är kanske världens kille annars och tar ut sina aggressioner här. Om det vet jag inget.

Appropå bilden....halleunadej då vad känsligt det blev. En hockeyläktare är inte Internet där man kan gömma sig som ett anonymt troll bakom sitt hat. 5800 pers på plats och fler framför TV:n har sett honom när jag börjar prata om "klackledaren" och har en uppfattning om vem jag menar

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Sedan kan jag ju säga att jag kommer ställa mig på Västra stå även fortsättningsvis men inte öppna käften på den där pappskallens uppmaning. Uppmuntrar så många som möjligt att följa det exemplet så får vi se vilken festlig inramning vi får på vår fina ståplats framgent

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
RasmusVS: Det är min absoluta rätt att som småbarnsfarsa på en hockeymatch ha åsikter om folk som får betalande publik att vilja gå därifrån och inte återvända. När detta dessutom gäller en person som har en ledande position i spektaklet som uppstår bland hans "undersåtar", ja då får denne finna sig i att bli offentlig. Vad tänker ni, att man ställer sig i fyrkanten mitt i klacken, eller inne i supporterpuben för den delen, och hetsar med hatramsor, peronliga påhopp och allmänt aggressivt beteende som sanktionerar fjortisarnas testestoronstinna huliganuppträdande, under anonymitetsgaranti?

Ja, jag kommer ta kontakt med ansvariga inom Timrå IK också

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
RasmusVS: Dreva och hänga ut? Det här är en person som helt uppenbart inte har några som helst problem med att stå i händelsernas centrum och uppmana till hat och personangrepp. Jag kan omöjligt tänka mig att han har några problem att synas på bild på det egna lagets supporterforum. Han gav ett jävligt kaxigt intryck igårkväll, utgår från att han har täckning för det

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
{8839}: Men snälla. Tror du på riktigt jag upprörs över att nån tar snedsteg el raglar? Vilken värld lever du i? Ta ett glas hallonsaft och en dammsugare så släpper vi det här nu. Du förstår uppenbarligen ändå inte

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
{3405}: Fair enough. Mikael Lönnquist heter jag. Jag finns på fb, eniro etc. Ensam om min stavning så jag är lätt att hitta

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
{8839}: Du är ett troll va? Du måste vara det. Vad han gjort? Herregud, han är klackledare inför bl.a hundratals hormonstinna kids, många av dem lindrigt nyktra. Och han var fullare än de flesta och hetsade massan. Det är liksom själva poängen

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
{8839}: Jag står som sagt för det. Han får ta eget ansvar för sitt beteende som klackledare. Jag hoppas han förstår innebörden av det

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
{3405}: Nä jag är inte dömd för nåt. Jag skäms inte över nåt från igår heller så om någon tog kort på mig och vill lägga upp så varsågod.

Jag har inte "hängt ut" någon, jag har visat en bild på en person som gladeligen visade upp sig inför 5800 pers på plats och ännu fler via TV hur han drängfull som frontfigur för alla Timråsupportrar betedde sig rätt svinigt.

Det är inte "barra" att ställa sig dom klackledare, då har man ett ansvar. Man anger tonen. Att som han elda på med hatramsor, uppvigling etc och s a s gå i bräschen för de där jävla småglinen i svart, ja då har man fan bett om det också.

Jag står för att han har en central roll i den tråkiga klackutvecklingen och då får räkna med att bli ifrågasatt offentligt. Jag vägrar låta såna som han svärta ner mitt Timrå IK

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
{8839}: Tycker du? Han jobbade som sagt rätt bra på att hänga ut sig själv så den "skadan" är redan skedd. I hans position bör han kunna ta ansvar för sitt beteende, det bör han ha svårt för efter gårdagen. Jag vill inte se han som klackledare mer

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Storebror_Modo: Nu kröp du ännu lägre, nu låter du som min 6-åring "Det var han som började buhuu". Du är i vår bok, var den större av er två och lägg ner då. Släpp och gå vidare med livet. Fridens

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Tar mig friheten att lägga ut bilden här eftersom den här killen gjorde ett rätt bra jobb själv med att skämma ut sig och oss andra Timråiter igårkväll. Syntes garanterat i TV. Han är alltså klackledare. Beter sig som ett jävla black army-prospect, komplexfylld och aspackad. Är det någon som är medlem här eller om nån här känner honom så hälsa gärna att han kan ta ett snack med en tidigare klackledare (Sebbe tror jag han heter) om hur man beter sig
Uppladdat:

500x0-screenshot20191221104834.jpg


Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Storebror_Modo: Om du lägger manken till och läser här så ser du snart att även vi Timråiter är delade i den frågan. Vi är flera som inte alls ser honom som en framtida superstar i NHL som det ser ut nu. Men du verkar mest leta anledningar att få utlopp för egna fördomar och aggressioner. Ganska same same som de sugrör i Timråklacken du lite subtilt kopplade till i ett tidigare inlägg

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Storebror_Modo: Tycker du på riktigt att du för en konstruktiv och befogad diskussion nu? Är det jättejätteviktigt att få sista ordet?

Släpp nu. Lägg ner och fokusera på nästa uppgift. Gäller såväl Modoiter som Timråiter

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
{8839}: Sen har vi en jävla pajas till klackledare också som är några år äldre än de här. Igår var han drängfull, kunde knappt stå rakt när matchen började och hetsade kidsen med hatahatahata, våldtäktsramsor etc. Sjukt patetisk utveckling i vår klack måste jag säga

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Bjäbbabjäbbajäbba. Modo var bättre än oss igår och vann välförtjänt. På det stora hela har de ett mer välkomponerat lag än oss och igår var även deras spets vassare. När våra killar dessutom trodde det var dags att dela ut presenter redan igår och bjöd friskt, då går det inte.
Dahlén såg trött ut på slutet. Vad gäller hans framtida karriär så måste han ut på djupare vatten nästa säsong om vi nu inte skulle gå upp. Vilket är föga troligt. Men här kan han inte harva på då

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
modomille: Ja det är ett riktigt pinsamt uppträdande på isen med alla våra bjudningar samt to many players.
Det som händer på vår läktare är mer än pinsamt. Det är så jävla skämmigt, att de dessutom får vara kvar inne på arenan

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
hubbenorlen: Exakt, Dimman hade väl dessutom färgat in nån match i Rangers vill jag minnas. Var sinnessjukt stort då! Och Karjalainen ja, bara namnet.....en etablerad elitspelare som skrev på för oss. Vi var i schmööret 😎

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
hubbenorlen: Vår 0-1 förlust då ses ff som den största hockeyframgången någonsin i kattlådan. Oerhört irriterande torsk var det. Visst hade vi Dimman i laget då?

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
gizzo: Därom tvista de lärde. Den riktiga derbyhettan mot Modo uppstod väl i början av 00-talet, sedan vi efter 18 års harvande gått upp i dåvarande elitserien.

Innan dess var Sundsvall hatobjektet och för egen del är det ff så, de är det lag jag verkligen inte finner nåt försonande med. Vare sig laget el dess "supportrar". Oavsett serietillhörighet. De upphörde ju under några år men börjar röra på sig nu igen. En styggelse som hockeyförening, varken mer eller mindre.

Sedan hade vi väl rätt heta matcher av derbykaraktär mot er också under främst 90-talet.

Jag skulle dock säga att mot både er och Modo finns någon form av ömsesidig respekt. Åtminstone hos de flesta av oss som varit med lite.

Gentemot Sundsvall finns bara förakt


Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
puffe: Det har det. Var lite som när Näslund återvände till Montreal. Mats alltså, den riktige Näslund

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
{8839}: Ok, nu räcker det med fantasier om vi ska ha nån promille till chans i morgon. Rättning mittåt!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
Nucky: Om jag ska uttrycka mig lite mer sansat och inte lika uppviglande så kan jag revidera mitt förra inlägg till ett konstaterande att Modo har en tendens att vara ganska ovårdade i sin spelstil.

Att du härunder som varandes Modoit menar att vi skulle masturbera till synen av oss själva är däremot inget annat än stor komik 😂

Timrå IK > Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Olli Hahl: Modo spelar alltid så, att skada är inbyggt i deras dna. Sjukt patetiskt att det ständigt är de som gnäller på domarna men det är ju samma med bofors

Timrå IK > Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
OlliJanne: Madsen är på is idag iaf enl ST

Timrå IK > Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
OlliJanne: Tror inte heller han vill spela i HA, däremot tror jag vi skulle ha nytta av honom

Timrå IK > Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Widing får inte förlängt i Luleå. Skulle inte hans rutin vara nyttig för oss? Tror inte det handlar om fantasisummor där...

Timrå IK > Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Costanza: Även en blind höna hittar ett korn, här är han ju helt rätt ute. Vet att du håller med mig också, din lille spjuver 🤭

Timrå IK > Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
JonteD: Wennerholm vill se din namne i Tre Kronor nästa hemmaturnering och tror det skulle locka några tusen extra till Globen

Timrå IK > Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
VIK torskade i sudden, alltid nåt 👍

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Puckat: Låter som en extremt märklig förklaring, att han skulle valt Nordirland som 30-åring för att få chansen att spela ishockey utomlands några år till

Timrå IK > Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
JonteD: Ett stort, fett jävla GRATTIS! Jävligt skönt att läsa! 😃

Timrå IK > Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Sputnik: 1987, snart färdigbetald!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
hockey_21: Karriären går spikrakt uppåt

Timrå IK > Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-12-18
Andersson: That's beyond obvious. Nu tar vi morgondagen först

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Precis. Morgondagen blir en rysare, inte mycket som talar för en trea men satan vad fågel det skulle smaka

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Andersson: 😂

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8839}: "Foppavanten"
Uppladdat:

500x0-screenshot20191217205634.jpg


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hassan: Det säljs en jävla massa tumvantar i Övik

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
modomille:

Ohhhh. Bjuder du upp till battle? 🤭

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JonteD: Fan. Det där kändes jobbigt att läsa mannen. Kämpa!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8839}: Var väger ni in före fighten? 😁

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Övik tar vi hemma i isstadion på fredag 👍👊

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
JoseGonzales:

Är du hejarklacksledare i Björklöven? 🙂

· 174 ·
Om mikenomad
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Sydost om Modin-Zetterberghallen