Historik
Föregående · 175 · Nästa
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8839}: Min uppfattning är inte att skidåkare är dåliga vinnarskallar eller väljer att förnedra sig självmant.
Jag tolkar det mer som att skidvärlden i tämligen hög utsträckning består av idrottsmän och kvinnor som är sportsligt sinnade
Jag tolkar det mer som att skidvärlden i tämligen hög utsträckning består av idrottsmän och kvinnor som är sportsligt sinnade
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8839}: Aha! Ja jag tänker att det skulle bli en sån jävla gruppkram, enklare att gratulera med ett handslag
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Sputnik: Sen säger jag eg precis tvärtom, att jag i n t e tycker du är okunnig. Jag förstår bara inte vad en spelare som kostar vad Liss lär kosta skulle göra för oss. Vi har rätt hygglig spets redan, han vore ett jävla lyxköp.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-12-13
Sputnik: Om du tror Liss är en spelartyp Timrå IK anno 2019/20 behöver måste jag kraftigt revidera min syn på dina hockeykunskaper. Kortsiktigt, populistisk hockeyfilosofi är vad det står för. Smålands idéer ska vi inte prata om. Klasen? Ja det känns ju jävligt rimligt. Eller inte. Vi har ett lag som hänger med bra i toppen och spelare som profilmässigt bör vara nåt att hålla i när det drar ihop sig. Killar som kan avgöra en match med ett mål el två är väl knappast en bristvara i dagens Timråuppsättning
+ 11
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Lidbergh är ett fynd. Tror Wahlen kan bli detsamma på sikt
+ 1
Timrå IK > Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2019-12-11
Kulltorp: Jag brukar hålla med dig i det mesta men här måste jag säga emot. Man kan säga mycket om gårdagens förlust men jag såg då ingen taskig inställning. Att effektiviteten saknades kan man såklart tillskriva oskärpa men jag tänker nog att ibland är det bara som förgjort. Igår var en sån gång. Givetvis fanns det mycket som lämnade en hel del i övrigt att önska igår men jag tillskriver som sagt inte det taskig inställning
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Är du helt säker på att det var deras innersta önskan, att få strålkastarljusen på sig inför publik? Och vad är det för bilder du ser framför dig? Ett knökfullt, kokande NHK klädd i festskrud? Låter det rimligt utifrån det intresse Timrå IK tilldrar sig i dagsläget? Tror du att lite annonser hade skapat det? Mer troligt är runt 1500-2000 pers för jippot och nåt tusental till när själva huvudmatchen körde igång...
Kan det helt enkelt vara så att dessa legender av varierande status var fullkomligt nöjda, ja kanske t.om glada, över att bara bli inbjudna för lite trevligt umgänge under gemensam nämnare utan en massa ståhej runt dem?
Kan det helt enkelt vara så att dessa legender av varierande status var fullkomligt nöjda, ja kanske t.om glada, över att bara bli inbjudna för lite trevligt umgänge under gemensam nämnare utan en massa ståhej runt dem?
+ 11
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Legendmatchen k a n omöjligt varit tänkt för publik eftersom den gick av stapeln en fredag e.m när flertalet torde vara upptagna. Svårt att uttala sig huruvida det är patetiskt el inte när man inte vet syftet var med den. Hur roligt det än skulle varit att gjort en stor grej av det så tror jag nog också att det här var en intern "återföreningsgrej" där ev publik var sekundärt. Och där möjligheterna till autografet vid huvudmatchen mer var som en bonus
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8839}: Möjligt. Och värvningen av honom antog väl adekvat medial uppmärksamhet också. Ingen som hasplade ur sig "spetsvärvning" där
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
.......så undrar jag hur mycket IKO njuter av sin prao hos de stora grabbarna. Att gå från ett omtyckt, charmigt topplag i HA till ett av Sveriges iskallaste elitlag.....
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Ja jag är inte förvånad, desto mer över synen på honom som en sådan spetsvärvning av blöven. Jag tycker det är en tämligen obegriplig värvning av dem. Men visst, som den jinxarguru jag är lär väl enbart min skepsis borga för succé....
Han fick gå från Rögle pga utebliven produktion och nu senast även från sin Österrikiska klubb där han 17 matcher mäktat med 2 p eller nåt liknande. Orkar inte dubbelkolla men typ de siffrorna. Österrikiska ligan är inte direkt SHL, är väl knappt ens HA
Han fick gå från Rögle pga utebliven produktion och nu senast även från sin Österrikiska klubb där han 17 matcher mäktat med 2 p eller nåt liknande. Orkar inte dubbelkolla men typ de siffrorna. Österrikiska ligan är inte direkt SHL, är väl knappt ens HA
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Heisenberg: Sjukt onödigt lag. Kan ingen bara tala om för dem att de är skapade för HA och inget annat? Så de slutar stöka till det i toppen
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Fast vi ska väl inte värva för att värva? Finns ingen anledning till nån panik i nuläget, vi hänger med där i toppskiktet och har en bred trupp med bra toppar. Får jag önska så är det främst backsidan Nubben bör se över när det drar ihop sig
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Alltså utredningar om seriesystem o dyl i all ära men hockeyn har betydligt närmare och konkretare problem än så. Spelschemat. Gäller både SHL och HA, det är ju ett fullskaligt haveri.
Fattar inte att man inte tar tag i detta när alla pratar om hur man ska få publiken till matcherna?Hur jävla svårt ska det vara att sätta sig ner, fokusera på ett upplägg som funkar OCH är attraktivt?!
Att som nu spela 2-3 bortamatcher/hemmamatcher i rad, möta flera lag på kort tid innan man mött vissa andra, kackiga speldagar (läs: fredagkvällar) och sist men inte minst: STÄNDIGT haltande tabell!
Så jävulskt frustrerande och förödande för att hålla intresset uppe!
Fattar inte att man inte tar tag i detta när alla pratar om hur man ska få publiken till matcherna?Hur jävla svårt ska det vara att sätta sig ner, fokusera på ett upplägg som funkar OCH är attraktivt?!
Att som nu spela 2-3 bortamatcher/hemmamatcher i rad, möta flera lag på kort tid innan man mött vissa andra, kackiga speldagar (läs: fredagkvällar) och sist men inte minst: STÄNDIGT haltande tabell!
Så jävulskt frustrerande och förödande för att hålla intresset uppe!
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-12-06
Håkkybåkky: Undrar om inte Modano kanske är avstängd? Kan tänka mig att han fick en lång sådan sist, vill minnas att han uttryckte sig rätt grovt med hot och annat mot nån annan härinne...
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-12-06
TimraStockholm: Ska legenderna presenteras och hyllas innan matchen? Isf röstar jag för att det sköts av Virus och Harald
+ 6
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-12-06
Bragd-Birger: Det är klart. Han samåker med Mackan (Högström)
#trotjänare
#trotjänare
+ 5
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Vad gäller hans lön för skrivandet så tror jag mig hört att detta reglerats sedan ett antal år. Han har bundit sig att leverera krönikor åt AB livet ut i utbyte mot en gameworn susp från Foppa
+ 6
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Amitiel: Ja det går hand i hand. För ett par matcher sedan var Övik Sveriges hockeymecka, pånyttfödelsen ett faktum och en guldbeströdd framtid lika given som att Foppa är en toffel.
Två förluster senare darrar Modo av dödsångest och slutet är nära. Han är alla kappvändares fader
Två förluster senare darrar Modo av dödsångest och slutet är nära. Han är alla kappvändares fader
+ 3
Timrå IK > Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Nisse på Mon or: Sisådär, jinxat och klarrt 👏
Modo 1-10 på 2 matcher, rättar ju till deras sjuka målskillnad en liten aning iaf
Modo 1-10 på 2 matcher, rättar ju till deras sjuka målskillnad en liten aning iaf
+ 4
Timrå IK > Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
Tom Topp: Helt klart men det kändes väl ändå som ett långskott att han skulle ha hamnat här. Trots spelare borta tror jag Nubben sitter lugn i båten och känner att vi har en så pass bred trupp att vi klarar oss. Tror inte alls att nåt nyförvärv är på tapeten
+ 1
Timrå IK > Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
{8839}: Äh vaddårå? Han vill väl stanna i SHL, inget märkligt med den utlåningen. Är väl dessutom smålänning själv
Timrå IK > Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2019-12-03
The great one: Har inte plus, vad jinxar han fram? Att Dahlén är en flopp som bara ligger tvåa i poängligan, 1 p efter ettan?
Föregående · 175 · Nästa
