+ 1
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season
Haakana32: visst är det så. Om det berodde på kassa backar eller kasst spelsystem låter jag vara osagt. Men hade vi fått puckar till forwards i fart så hade vi nog gjort bättre ifrån oss ifjol.
Men låt oss säga att kravbilden ökar, taktikdelen är smartare och fler som kämpar varje dag.
Ja då kanske vi kommer någon placering högre upp.
Men vete sjutton om det får laget att gå längre i ett slutspel.
Jag hoppas förstås att det ska räcka, men vem vet.
Som några skrivit så känns det än som att all offensiv ligger på hermansson o sundström + de två som är kvar.
Jag är orolig, men svagt positiv.
Men låt oss säga att kravbilden ökar, taktikdelen är smartare och fler som kämpar varje dag.
Ja då kanske vi kommer någon placering högre upp.
Men vete sjutton om det får laget att gå längre i ett slutspel.
Jag hoppas förstås att det ska räcka, men vem vet.
Som några skrivit så känns det än som att all offensiv ligger på hermansson o sundström + de två som är kvar.
Jag är orolig, men svagt positiv.
Sv: Silly Season
Janne G: synar dig! Beredd att satsa rätt mycket deg (även tunnbröd från Mjällom eller Bredbyn om du vill) på att du har noll koll på vilka kontrakt som erbjudits. Du låter faktiskt lite avundsjuk på värvningen (vilket jag har noll förståelse för)?
Sv: Silly Season
Costanza: Finns två aspekter som inte går att ta på men som kommer påverka enormt, dels om gruppen kommer ihop och drar åt samma håll, och ifall tränarna får ihop ett fungerande spel. Vi såg förra säsongen att det inte spelar någon roll hur bra spelarna är individuellt om det andra saknas. Bara att hoppas.
För min del får gruppen gärna ha taggarna utåt och vara lite förbannade att ingen tror på dom.
För min del får gruppen gärna ha taggarna utåt och vara lite förbannade att ingen tror på dom.
+ 3
Sv: Silly Season
Robin Ztorken L: Håller med dig. Ser ingen satsning. En köttagrupp utan spets kan nog alla skriva under på. Fattar inte varför. Ger gärna junisar grym speltid men truppen är ju torr.
Sv: Silly Season
Costanza:
Har dom fortfarande postorderbrudar där?
Jag måste kolla om Coop kan ordna större Instabox fack där i butiken... Jag litar inte på Bringkillen!
Han ser för bra ut... Och han pratar flytande Ryska och Rumänska
Har dom fortfarande postorderbrudar där?
Jag måste kolla om Coop kan ordna större Instabox fack där i butiken... Jag litar inte på Bringkillen!
Han ser för bra ut... Och han pratar flytande Ryska och Rumänska
+ 1
Sv: Silly Season
Costanza: Karberg är ingen spelare för nån toppkjeda.
Tre klass måste in ytterligare.
Det gäng som finns på pappret nu är , med nöd och näppe
topp sex.
Kanske är det så att Modo nöjer sig så, inga ambitioner att nå SHL, denna säsong.
Låååångsiktig strategi uppenbarligen!
Tre klass måste in ytterligare.
Det gäng som finns på pappret nu är , med nöd och näppe
topp sex.
Kanske är det så att Modo nöjer sig så, inga ambitioner att nå SHL, denna säsong.
Låååångsiktig strategi uppenbarligen!
+ 1
Sv: Silly Season
Frontschwein: 93% finishing. "En energisk forward som sticker ut genom sin effektivitet i avslutslägen."
Sv: Silly Season
Janne G:
Det var inte pengarna...
Det var Pappa..
Att göra resan ihop...
Samt några kompisar i Laget...
Det var inte pengarna...
Det var Pappa..
Att göra resan ihop...
Samt några kompisar i Laget...
Backsidan ser både mycket bättre ut men framförallt har vi fler med utpräglade roller, Rosén och Wahlberg blir nog givna i PP, starka offensiva spelare, yoon vill jag inte bedöma för honom har jag aldrig sett spela men han bör vara en topp 5 back i Ha utifrån vad man hört från andra och Hallin kan bli ett utropstecken, Berg är pålitlig och Bella kan omöjligt vara sämre om skadan är läkt.
Målvatsparet är mer jämt och ingen känns helt given som 1a vilket absolut är bra för konkurrensen.
Så jag tycker nog laget är betydligt mer balanserat med tydligare roller och mer specialkompetens, dock saknas den absoluta offensiva spetsen , men det är bara en liten del av ett lagbygge
Vinner vi Ha, inte som det ser ut nu, men vi får vänta och se vad Hinken får in först.