Föregående · 226 · Nästa
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Lövarna suktar efter Big Sam också. VM i mental gymnastik på Gröngult där vissa försöker få det till att han skulle välja Löven före MoDo.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}: Nej inte södergran, han blir bara bättre och bättre, igår var han kanon 👍
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Blir att kika på MIF-HV ikväll. Werner vs Vigge. Känns som att båda två skulle behöva få en kram och en pizza på Mamma Mia. Foppa får betala.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
M Horava: Spelar vi kvar i As nästa säsong så ser jag ingen anledning för Modo att skeppa Sven, han är en habil spelare och målskytt i As, han känner för Modo och är väl inarbetad i spelsystemet, för Modo en perfekt 2 eller 3:e formationsforward.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Västerås IK : 2022-12-27
{9682}: Vilket jävla byte haha! Hur länge var vi i zon innan OP stänkte upp den i krylla?!
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Confusius: Framförallt på kempistiden men även 4-5 år in på 2000 talet reste jag mfl 1-2 ggr i veckan mellan Härnösand och Övik för att vara med på matcherna, har stått 95% i klacken och även haft äran att leda den vid några tillfällen, jag har även medverkat i diverse resor runt i vårat vackra land för att festa med motståndarnas klackar och heja fram Modo hockey, aldrig har jag bråkat med någon trots att jag har fysiken att hävda mig, aldrig har vi bränt bengaler eller kastat stenar på motståndarbussarna, däremot har vi vid flera tillfällen varit ombord på motsyåndarbussarna och tackat deras supportrar efter matcher osv.
Jag är 43 idag och bor i Sundsvall så jag har inte möjlighet att åka på så många matcher numera men jag känner nog att jag tillägnat tillräckligt med pengar, tid och kärlek för att kalla mig en äkta supporter.
Jag förstår att man kan agera i affekt och det har jag själv gjort många gånger, men där drar iaf jag gränsen.
Den här supertöntiga ultrasmentaliteten som dagens TikTok ungdomar har är bara löjlig, sen kan dom vara lika helhjärtade supportrar som vi andra men med ett beteende som inte jag kan stå bakom.
Jag är 43 idag och bor i Sundsvall så jag har inte möjlighet att åka på så många matcher numera men jag känner nog att jag tillägnat tillräckligt med pengar, tid och kärlek för att kalla mig en äkta supporter.
Jag förstår att man kan agera i affekt och det har jag själv gjort många gånger, men där drar iaf jag gränsen.
Den här supertöntiga ultrasmentaliteten som dagens TikTok ungdomar har är bara löjlig, sen kan dom vara lika helhjärtade supportrar som vi andra men med ett beteende som inte jag kan stå bakom.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}: ok, jag förstår din inställning givet din kortare tid som supporter. Skulle vi förlora match 7 mot löven skulle det såklart vara tungt… men har man upplevt Leksandsmatchen så har det positiva varit att man lärt sig att ingen dör och livet går vidare. Ska jag vara helt ärlig svalnade mitt intresse sista åren i Shl men har byggts upp igen under åren i HA.
Med det sagt vill jag såklart att MoDo vinner och går upp i år! :)
Med det sagt vill jag såklart att MoDo vinner och går upp i år! :)
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: VIKFancentral verkar inte ha alldeles för höga förväntningar på matchen mot MoDo:
Vi får hoppas att den hittills alltså oformliga gulsvarta massan tar tydligare form snarast. Men mot MoDo härnäst är det igelkottförsvar som gäller, ungefär som att möta ett SHL-lag.
Vi får hoppas att den hittills alltså oformliga gulsvarta massan tar tydligare form snarast. Men mot MoDo härnäst är det igelkottförsvar som gäller, ungefär som att möta ett SHL-lag.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mattias - 74: DIF:s forum levererar i vanlig ordning.
"ParoDiF
Olle Miss
MjaaaHaaJaa
MoDo lär ju kissa ner sig totalt....av skratt, när dom leker med tanken att laget i blått är utmanaren i bäst av 7
Nej, nytt uppehåll nu, testar 10 matcher denna gång
När börjar fotbollen?"
"ParoDiF
Olle Miss
MjaaaHaaJaa
MoDo lär ju kissa ner sig totalt....av skratt, när dom leker med tanken att laget i blått är utmanaren i bäst av 7
Nej, nytt uppehåll nu, testar 10 matcher denna gång
När börjar fotbollen?"
+ 8
Sv: Silly season
Nucky: Jag tror inte modo är särskilt intresserade av Brickley. Medan vi prutade på Vela så driver vi upp priset på Brickley.
+ 8
Sv: Silly season
Nucky: Ja Vela kommer bli kanon. Är den forward som tacklar mest i ligan senast jag kollade, bara en sån sak ;)
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9682}: En riktigt bra intervju! Han verkar vara en oerhört sympatisk människa Ullmark. En tänkare, och sånt uppskattar då åtminstone jag i en oftast enkelspårig hockeyvärld.
Hans resa till förstemålvakt i NHL har varit allt annat än spikrak, och många hade säkert gett upp och flyttat hem. Nu är han kanske NHL´s hetaste målvakt, fullt välförtjänt.
Hans resa till förstemålvakt i NHL har varit allt annat än spikrak, och många hade säkert gett upp och flyttat hem. Nu är han kanske NHL´s hetaste målvakt, fullt välförtjänt.
+ 8
Sv: MoDo - Tingsryd 2022-12-16
{10081}: tycker det är lite tråkigt såna här kommentarer, folk får tycka vad dom vill men modo är överlägsna serieledare och har 15 raka, löven ska vara rädda för oss och inte tvärtom :)
+ 8
Sv: MoDo - Tingsryd 2022-12-16
Confusius: Det är klart att det är mål. Det är inte ens nära att dömas bort. Pucken är inte blockerad, utan med riktiga domare är det solklart mål.
+ 8
Sv: Silly season
hompa90:
Jag hoppas verkligen inte vi köper Brickley för 1m. Han är bra men inte bättre än våra toppbackar. Tycker han var ganska dålig mot oss när tempot drevs upp. Jag tror att vi ska stärka backsidan så sök spelare som Ingman/Berg, spelare som klarar ett tufft slutspel och mycket kamp. Offensiven har vi redan i Näsen och Bernhardt.
Känns inte som vad vi behöver och varför bränna 1m + lön på honom?
Jag hoppas verkligen inte vi köper Brickley för 1m. Han är bra men inte bättre än våra toppbackar. Tycker han var ganska dålig mot oss när tempot drevs upp. Jag tror att vi ska stärka backsidan så sök spelare som Ingman/Berg, spelare som klarar ett tufft slutspel och mycket kamp. Offensiven har vi redan i Näsen och Bernhardt.
Känns inte som vad vi behöver och varför bränna 1m + lön på honom?
+ 8
Sv: Västervik - MoDo 22-12-12
{7639}: ser verkligen avgjort ut. Grattis till hemmaplansfördel hela slutspelet👍. Återigen, skönt för mig att det är i år och inte i fjol. Lycka till mot SHL👊
+ 8
Sv: Västervik - MoDo 22-12-12
Sigge: Wernblom är väl ändå en retsticka man vill ha i ett slutspel? Visst, några extra minuter på botbänken helt klart men ändå. Han har riktigt fina kvaliteter, särskilt på HA-nivå.
+ 8
Sv: Silly season
{9315}: Hahahah, att dom fortsätter värva avdankade gubbar och undrar varför det går dåligt
+ 8
Sv: Silly season
Tarasov: Måste säga att det är starkt om Gradin kan locka tillbaka både Niederbach och Wernblom resten av säsongen. Får väl kosta lite extra. Tyder på att klubben gör något riktigt bra och har helt rätt långsiktig strategi. De kanske inte stannar nästa säsong, men alltid kul att sådana spelare vill komma hem och hjälpa till.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoseGonzales: Absolut. Men varför är Pooley en sådan dunderfjolla? Som Cindy Crosby på steroider röstmässigt.
Låter som ett brännmärkt hängbukssvin. Eller en åsna. Skulle passa bra i Leksand.
Låter som ett brännmärkt hängbukssvin. Eller en åsna. Skulle passa bra i Leksand.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoseGonzales:
Du är uppenbarligen inte medveten om att han varit inne på 17 mål bakåt, och det placerar honom och Pooley långt ner i 5 mot 5.
Jag tar hellre Dick som varit inne på 25 mål framåt jämfört med Schilkeys 22, samt endast varit inne på 5 bakåt jämfört med schilkeys 17.
Så vem är bäst i 5 mot 5 nu igen?
Du är uppenbarligen inte medveten om att han varit inne på 17 mål bakåt, och det placerar honom och Pooley långt ner i 5 mot 5.
Jag tar hellre Dick som varit inne på 25 mål framåt jämfört med Schilkeys 22, samt endast varit inne på 5 bakåt jämfört med schilkeys 17.
Så vem är bäst i 5 mot 5 nu igen?
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Det som slår mig när jag ser andra lag och matcher är att det inte är något lag som har samma struktur och är lika konsekventa i spelet som oss. Sällan det blir raggarhockey i våra matcher eftersom vi inte tillåter det, är väl en match och det är löven borta där vi tillät raggarhockey.
Ta matchen mellan Löven och Västerås, det är svängdörrar åt bägge håll och dåligt försvarsspel.
Är det något Karlin lyckas med är det att få ett spelsystem och roller som alla litar på och följer. Vi är sjukt stabila i spelet jämfört med övriga lag.
Det som slår mig när jag ser andra lag och matcher är att det inte är något lag som har samma struktur och är lika konsekventa i spelet som oss. Sällan det blir raggarhockey i våra matcher eftersom vi inte tillåter det, är väl en match och det är löven borta där vi tillät raggarhockey.
Ta matchen mellan Löven och Västerås, det är svängdörrar åt bägge håll och dåligt försvarsspel.
Är det något Karlin lyckas med är det att få ett spelsystem och roller som alla litar på och följer. Vi är sjukt stabila i spelet jämfört med övriga lag.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Confusius: Frycklund har noll psyke. Han är deras största akilleshäl då han blir grinig och tar korkade utvisningar i fel läge hela tiden.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
TickledDonkey: Hoppas verkligen inte vi plockar folk som medvetet skrivit kontrakt med Ryssland efter invasionen.
+ 8
Sv: Silly season
{10015}: Hans uppgift är väl knappast att synas så mycket. Som spelande i fjärdekedjan där man ofta möter motståndarnas bästa kedja och ha plus 8 i plus/minus gör han ett riktigt bra jobb. Det är andra kedjors jobb att göra mål framåt, men OP - även om det gått tyngre i år - gör rätt hyggligt med poäng om man jämför med motsvarande lags fjärdekedjaspelare.
+ 8
Sv: Silly season
Trilske: Tåls att påpeka vilken jävla cirkus till system det är i hockeysverige. Han förlänger alltså med Mora så sent som i våras, lämnar ändå för SHL och Malmö tidigare i sommar och nu lånas han (eventuellt) ut till ett annat allsvenskt lag.
+ 8
Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
Ben Perrault: Jag använder fortfarande denna T-shirt av och till. Grym kvalité. Den är ju över 20 år gammal. Med dagens regelbok, så hade vi vunnit överlägset, men på den tiden så var solklara fasthållningar en del av spelet.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bollan123: Till Cmores försvar är betydligt jämnare mellan Djurgården och Östersund än mellan MoDo och Södertälje...
+ 8
Sv: AIK - MoDo Hockey : 2022-12-04
chaffisleffe : Precis. Av med tröjan och skrik som en gris. "Får jag ett M! Får jag ett O!"
+ 8
Sv: Silly season
Dundee: Varför envisas vissa med att påstå att Marenis skulle varit ”nyttig längre fram
Ä eller ”det kommer lossna” framöver?
Marenis är 29 år gammal och är en One hit wonder och har haft 2 poängstarka säsonger i hela sin karriär där en av dessa var i div1, i övrigt har han inte alls levererat och han kommer inte börja leverera ”längre fram heller”
Marenis är en felrekrytering av Hinken med stora mått och det har bara varit en tidsfråga innan han lämnat, nu tar vi in en bättre spelare och blickar framåt.
Ä eller ”det kommer lossna” framöver?
Marenis är 29 år gammal och är en One hit wonder och har haft 2 poängstarka säsonger i hela sin karriär där en av dessa var i div1, i övrigt har han inte alls levererat och han kommer inte börja leverera ”längre fram heller”
Marenis är en felrekrytering av Hinken med stora mått och det har bara varit en tidsfråga innan han lämnat, nu tar vi in en bättre spelare och blickar framåt.
+ 8
Sv: Silly season
Tarasov: Lite tråkigt att Marenis lämnar. Gillar karaktärsspelare i MoDo även om han varit för seg på rören. Håller inte i relation till denna kravbild. Borde komma in lirare nu och inte vid fönstret, för där kommer det bli kaos.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8839}: Ja det är trots allt roligt att det är hemvändande spelare som gör det i Timrå, lite roligare än lag som kör med importer till 100% (läs Oskarshamn)
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Windom Earle: att cluben ska bort är väl nåt som förenar alla hockeysupporters haha?
+ 8
Sv: Silly season
Bad_Brett: nu trollar du. 😂 Jag orkar inte vara den som vevar igång dig igen. Vi är eniga att vi är oeniga.
+ 8
Sv: Silly season
Bad_Brett: fasiken vilken Don Quijote du är. 😂
Modigsgate är jag med facit i hand helt bakom att skicka honom. Äventyrade han omklädningsrummet så spelar det ingen roll hur bra man är…lex Lapierre
Modigsgate är jag med facit i hand helt bakom att skicka honom. Äventyrade han omklädningsrummet så spelar det ingen roll hur bra man är…lex Lapierre
+ 8
Sv: Silly season
Bad_Brett: Modigs var bra, men det ser ut att funka bättre för laget nu. Han får gärna komma tillbaka och sommarjobba och sälja säsongskort på gågatan.
+ 8
Sv: Silly season
Silly: Patrik Berglund ryktas vara klar för VIK, bland Västerås-kretsar.
Känns som att bjuda in mer kaos i en redan kaotisk förening. Har dessutom inte spelat på 1,5 år.
Känns som att bjuda in mer kaos i en redan kaotisk förening. Har dessutom inte spelat på 1,5 år.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
En liten komisk grej som visas på" magiska scener" MoDo channel från igår när Kapten Wahlberg tvingar ut Kingman minst tre gånger ut på isen för att åka själv ner till klacken å ta i mot jublet !! Kingman vägrade först 😂😂
+ 8
Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
{5647}: Precis. Jag hade förmodligen skrikit efter utvisning ifall Hutchings hade åkt in i Guden på samma sätt (även om det sker utanför målgården).
Situationen med Aagaard är som du säger inte ens diskutabel. Så fort jag såg reprisen visste jag att det inte fanns en chans att domarna skulle plocka bort det.
Situationen med Aagaard är som du säger inte ens diskutabel. Så fort jag såg reprisen visste jag att det inte fanns en chans att domarna skulle plocka bort det.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Har kollat på ”pååkningen” på Lövens målvakt om och om igen. Fattar inte hur det kan bli en hjärnskakning av det? Det är ju en mindre knuff i låg fart utan kraft från Josh? Stråhle grinar i AB oproportionerligt mycket…
+ 8
Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
Monno:
Tycker det är tydligt att Marenis växer i sådan här matcher i båda zoner
Tycker det är tydligt att Marenis växer i sådan här matcher i båda zoner
+ 8
Sv: MoDo Hockey - IF Björklöven : 2022-11-26
{9682}: Fortsätter Niederbach på den inslagna vägen tar han flera klubbrekord.
66 mål o +99 i plus/minus är han 'Projected' för.
Men då blir han väl smädad av några härinne för att han inte har några assist kanske
66 mål o +99 i plus/minus är han 'Projected' för.
Men då blir han väl smädad av några härinne för att han inte har några assist kanske
+ 8
Föregående · 226 · Nästa


Älskar fan modoiter