Poffa: Efter 2-1 tappar vi allt spel. Sen visar Sondell och Jonsson varför de är inne på så många baklängesmål. Början till fallet är dock att vi får en utvisning med oss i början av perioden. PP är sämre än det någonsin varit.
Poffa: Ja nu är det bara att Heja på Brynäs och hoppas vi slipper flera skador.
Synd på en bra 1:a period att en jätteklen domarinsats ger FBK extra fart. För hur det kan vara OK att slå knytnäven i huvudet på en målvakt är för mig obegripligt.
Men som vi sagt så har vi INGA som helst marginaler med oss och får ingenting gratis.
spud: Nu är det ju synd att man bäddar för ytterliggare en chanslös period. Man kommer inte att vinna även om man vinner sista perioden den här gången.
NuMo: Jag förstår dem, det måste vara svintungt att vara det bättre laget och inte få utdelning. Sen känns det som att FBK knappt behöver ta i för att göra sina mål medan vi sliter häcken av oss.
Suck, hade jag varit TIK då hade jag velat kastrera någon. Men som ädel MODOit vill jag se MODO visa upp det fantastiska spel vi kan och visa Morgan att vi står pall.
Wayne Gresky: Den överlag dålig domarinsatts ikväll. Nu har fbk fått 5 gratis utv. ett mål framåt och ett bortdömt bakåt, vänder domarens kappa så vinner modo med 2-7
Wayne Gresky: Det jävliga är att det inte är en för tidig avblåsning. Han dömer helt enkelt målet för att han tror att målvakten har blockerat den, vilket är fel. Just därför så borde han videokolla sekvensen.
Zucca liknar Anders Limpar. Ohyggligt så marginaler. Tyvärr så har han för små i PP när han gör för konstiga saker i för obetydliga lägen. Hela PP försvann jju nästan pga. honom nu.
Wayne Gresky: Jag tycker de fanns tecken redan i matchen mot dif i 2 perioder iaf. att spelat funkar, men jag håller med dig om att detta är nog kanske den bästa perioden modo gör, man spelar ju säkert och aggresivt i 20 min.
Berka: På tal om grabbar, roligt när kommentatorn sa nåt i stil med "och det tror jag säkert dessa grabbar håller med om" när dem zoomade in 2 killar och 2 tjejer i modo utstyrsel.
Trodde inte att jag skulle få säga det , men det är klasskillnad på lagen ikväll, modo är dubbelt så heta och vinner puckar och närkamper på löpande band. =) kul grabbar =)