Gavelo: ja, jag gissar att det är jag som åsyftas. det jag skrev var att modo är riktigt nära, kanske överens med betoning på kanske. har dock inte hört något på en vecka men kanske drar igång mer nu när det är klart på riktigt
Monno: OP kan lätt göra sig förtjänt av en ordinarie plats i fjärde om han accepterar sin roll till fullo. Han behöver inte alltid kunna hålla exakt samma tempo som alla andra helt och hållet, men han behöver vara en jobbig jävel. Alltid. Då kan han vara kvar flera år framöver.
Silly: Han dök ju upp igen här i forumet inför trading deadline. Min upplevelse var att flera ansåg att han var tänkbar som spets på HA-nivå men inte SHL?
KB: kan man jämföra OP med 90-talets Mikael Pettersson, som benen gick som trumpinnar på? Ettrig, kunde peta in nåt mål då och då - vet han vann målligan på försäsongen en gång.
KB: klart han ska vara kvar baserat på det han har gjort sen han kom tillbaka. han erbjuder något som ingen annan i laget gör, jag upplever dessutom utifrån att han är en jäkla skön kille i gruppen som är omtyckt, som inte är särskilt dyr och som skulle kunna köra på som 13/14 forward och stressa gänget som går in på 12 om speltid.
hade egentligen varit perfekt om han, ejk och lucas p var forward 13-15. då har man lite av varje beroende på vem är skadad/sjuk/petad
{5647}: Likväl. Om det det är ett 12-månaderskontrakt, så innebär det en diff på ~60 000 i månaden. Det innebär att MoDo skulle ha erbjudit 300 000 i månaden om ryktet om Rögles bud på 360 000. Tvivlar på att man lämnar en klubb man trivs i för att tjäna 360 000 istället för 300 000.
Silly: När vi spelade i HA så betalade vi 1,5 miljon för Vela+Brickley. Några hundratusen är en spottstyver om alternativet är att vi får in en ny Oregano istället.
Litar på HInken, men de nyförvärv han har gjort hittills i SHL har ju inte direkt övertygad, så lite nervös är jag...
Bad_Brett: Vi fick Vela för 500:000:- som var 3:e center. Och dom pengarna fick vi av Örebro. Och millen var på Brickley. Och här skall vi då betala 4 mille för en 2:a center? + ännu mer för en 1:a center? Och sedan en ganska stor peng på en ytter till en 1:a lina?
Och detta är bara för en säsong. Säg att han får dessa summor mer över 3 säsonger.
Då börjar vi närma oss 2m mer i kontraktsvärde.
Klart som fan man inte tackar nej till det. Investera pengarna man får mer och man får en fin hävstång på de pengar man får extra.
Klart en hockeyspelare som har en relativt kort yrkeskarriär måste se till att maximera inkomsten. Speciellt Dickinsson som troligen inte dragit in så mycket tidigare då han lirat ECHL.
grimiss: Nu har jag lyssnat. Kan någon som är bättre på ekonomi och kontrakt förklara för mig hur detta går ihop:
1. Rögles bud var på 320 000 kr netto per månad 2. MoDos bud var på 190 000 kr netto per månad
Diffen mellan Rögles bud och MoDos slutbud var alltså enligt uppgift 130 000 kr. Det är alltså 1 560 000 kr i diff på ett år. Oavsett om vi snackar netto eller burtto så är det en jävla diff mot uppgifter om 35 000 Euro.
Någon kan uppenbarligen inte räkna. Är det måhända jag?