1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505707 inlägg · 4102 ämnen

Modo-Luleå

« · 1664664 · » Till forumet

Sv: Modo-Luleå
J F K: en bra målvakt hade hjälpt, men Ullmark är rätt bedrövlig som vanligt.
Kommentera

J F K:vad änkelt! inte förvånad alls.
Kommentera

S-vikaren: 2 Luleåspelare kommer mot 3 samlade Modo spelare, detta avslutas med att Harju har närmaste försvarare 2 meter bort när han får dra Ullmark... Lugna inför kvalet?
Kommentera

Nieminen: Vill nog ge Djuse titeln årets värvning. Lr tänker du inför säsongen? Isf är det nog tyvärr Nättinen.

Men vad gör Ahnelöv och Torp vid 0-3? Fullständigt bedrövligt.
Kommentera

ULTIMAVICI: och det tillför gnäll gnäll och gnäll. noll konstruktivitet, utan gnäll gnäll och gnäll
Kommentera

J F K:

Blir det bättre om vi inte gnäller JFK, enkelt svar Ja eller Nej?

Fint jobb av Torp på 3-0, släpper sin markering på Harju för att kliva ut på Ledin,väldigt synd bara att om man gör så på seniornivå så blir man överspelad 100 av 100 gånger.

Men det kommer nog att bli bra i kvalet som vi kommer vinna lätt :P

Skicka Torp till Åsele genast, han är sämst i världen!!!!!!!!

Kommentera

J F K: Det är ju helt jävla omöjligt att säga något om dagens spel som du inte kommer uppfatta som gnäll och klaga.
Okej allihopa JFK vill prata om reklamskyltarna på sargen istället! Vilken är eran favorit? Svenska spel har en som heter POWER PLAY, den är rätt tjusig eller hur?
Kommentera

J F K: Tycker du gnäller rätt friskt på Ullmark också. ;-)

För att inte gnälla så har jag ett beröm att dela ut eventuellt: Om nu Önerud nu redan är mer eller mindre klar för HV71 så ska han ha en jävligt stor eloge för jur proffsig han är. Han ger verkligen allt iaf.
Kommentera

J F K:

Haha!

Vi är ju fan effektiva.

Får vi en halvchans mot eget mål så är vi ju dödligt effektiva.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sawchuk:

Det är strutsmentalitet som din JFK som har satt Modo i den sits dom är i just nu!

Kommentera

NuMo:..kopjuig879609på9oähgfr57oö-
Kommentera

J F K:

Problemet är att är för mycket gullegull kring klubben.

Säg att jag anställs för att sköta inköpen till en restaurang. Budgeten är begränsad, så jag bestämmer mig för att invänta extrapriser samt använda det som redan finns i förråden. 

När restauragen öppnar igen, finns det till en början för- och efterräter, men ingen huvudrätt. Gästerna klagar, men jag försäkrar dem om jag arbetar hårt för att hitta ingredienser till en skaplig huvudrätt också. Men tiden går och gästerna börjar tröttna allt mer och mer på att aldrig kunna få äta någon riktig mat.

Någonting måste göras omgående, så jag sparkar en av kockarna och ersätter honom med en ny, som dock har jobbat som bilmekaniker eftersom han fick sparken från restaurangen han jobbade på tidigare. 

Men trots detta genidrag, går det fortsatt dåligt för restaurangen. Ägarna börjar bli desperata och går med på att ge mig mer pengar. Jag beger mig till Saluhallen och köper stans dyraste glass för alla pengarna. Vår restaurang må sakna huvudrätt, men nu kommer vi åtminstone ha stans godaste efterrätt!

En dag kommer en kund in och talar om att hon har ätit hos oss varje vecka i 30 år, men att hon nu börjar tröttna på att det inte finns någon varmrätt. En sådan fräckhet! Jag säger givetvis åt henne att hon i sådana fall borde stötta istället för att gnälla. Huvudrätten kommer inte dyka upp snabbare bara för hon gnäller på mig!

Kommentera

Monno: Var inför säsongen jag tänkte :)
Kommentera

Bad_Brett:matchens höjdpunkt var bråket det säger en del.
Kommentera

ULTIMAVICI: vi har ingen målvakt. Modo skapar minst lika många målchanser, men vi har en katastrofalt usel målvakt.

Sedan tycker jag inte att det ger något att gnälla. Vad tror ni bli bättre? Det är som gubbarna i mapparna som tror att det blir bättre av att gnälla.

Sawchuk kan jag inte tänka mig är avlönad inom hockey. Mästare på att påpeka det mest tydliga, men noll idéer som skulle göra saker bättre.
Kommentera

Bad_Brett:

Klockren analys! :D

Kommentera

Bad_Brett: kanske du har haft en poäng om du haft en aning om vad du pratat om
Kommentera

J F K:

Svara på min fråga JFK!

Kommentera

J F K: Han pratar om Modo år 2009- tills idag, och jämförelsen är helt korrekt.
Kommentera

J F K: Jag trodde att modoiter var mindre gnälliga än brynässupporter. Tyvärr har brett och Sawchuk visat att vi har de Människor som gnäller mest. Jag skäms över att hålla på Modo pga er
Kommentera

J F K: Om man får en dålig vara som man betalar för så har man väl rätt att klaga, eller hur?
Kommentera

Bad_Brett:

MoDo saknar ingen ingrediens. Det är för dålig kvalité på ingredienser. Lever man på Soc, så får det nog bli Eldorado-limpa.

Kommentera

J F K:

Du vet lika väl som jag att MoDo av tradition har haft problem med nepotism. Att Svartvadet måste bort illa kvickt torde vara självklart, men det känns tyvärr som att det ska mycket till innan de avsätter honom. 

Givetvis snabbar ett redigt drev på stan upp processen. Om 1000 personer hotar med att säga upp säsongskorten lär det vidtagas åtgärder. 

Kommentera

ULTIMAVICI: vi har inte pengarna han tror sig prata om
Tyvärr vet jag mer om vad som hänt bakom kulisserna som gör att hans resonemang är idiotiskt. Hade jag haft noll koll och Varit dum i huvudet hade jag hållit med.
Kommentera

Sawchuk:

Hur är det JFK, du vill ofta ta upp mitt privatliv här på forumet, anar jag en viss frustration?

Har en femåring kapat JFK`s konto?

Redigerad kommentar

Kommentera

hanzon:

Du sitter ju här. Vad har du betalat för?

Kommentera

J F K: har inte sett matchen, men det verkar som vi är nere i källaren igen när jag läser era kommentarer. M a o jag prioriterade rätt, familjen
Kommentera

J F K: Tycker Modoiter är rätt restriktiva med att "gnälla" men när spelet, inställningen och kampviljan är rent jävla genant så har man som supporter rätt att gnälla, precis som att man berömmer när situationen är den motsatta.
Kommentera

Bad_Brett:

Eller så kan 1000 personer köpa säsongskort, så hans jobb blir lättare att utföra.

Kommentera

S-vikaren: Jag har varit medlem sedan 1979 och är fortfarande medlem, så kom inte hit och snacka skit om att inte jag har betalat.
Kommentera

Sawchuk: privatliv? Jag pratar noll om privatliv. Om din ambition om att jobba med hockey kanske (
Där jag förstår om modo inte tycker att du är värd penga), men inte privatliv.
Kommentera

J F K: Jo du och Amitiel har ju full koll på vad som sker bakom kulisserna förutom när ni ifrågasätts, då ändras historien omedelbart.
Kommentera

hanzon:

Du har betalat för att vara medlem. Du har inte betalat för att se matchen.

Kommentera

Bad_Brett: Nej, jag tror att du har helt fel. Därför att du vet inte vad du pratar om. Det är lätt att sitta på sidan om utan koll och peka åt höger och vänster. Det är tyvärr inte som du tror.
Kommentera

J F K: men samtidigt vet vi att åker vi ur så är SHL nästan stängd. De pengar vi har sparat under året är en fjärt av vad det kostar att kunna komma tillbaka till SHL
Kommentera

ULTIMAVICI: Jag har långt ifrån full koll. Dock vet jag mer än de flesta (som bara gissar uppenbarligen).
Kommentera

S-vikaren: Du fattar nada, denna match och andra ser jag via Cmore Sport, det är väl också att betala. Tyvärr så har jag inte tid och råd att sitta åka 30 mil med bil för att se dom spela, fast jag önskade att jag kunde.
Kommentera

J F K:

Förstår inte ens vad du skriver...

Men jag förstår att du hyser agg till mig då varje argumentation vi haft de senaste åren slutat med att jag har haft rätt och du stått med byxorna vid fotknölarna.

Vilka uppdrag jag har privat vet du inget om men bättre organisationer än Modo är intresserade av mina tjänster i varje fall :P

Kommentera

Bad_Brett:

Helt rätt. Svartvadet är den i särklass sämste sportchef vi haft, någonsin.

Hoppas att Anders forsberg är villig att ta den rollen.

Dom värven Svarten satt sitt namn på är nog det värsta som hänt Modo.

Kommentera

Sven Tuta: Tyvärr har du rätt. De tre största anledningerna till att vi är i den prejäla situationen är.
Vi har inga pengar.
Vi väntade för länge med att sparka a f.
Vi har för dåliga tränare.
Kommentera

J F K: Det är just det som är själva kärnan, antingen har man HELA bilden eller så har man det inte, har man fragment av bilden så har man ungefär lika mycket koll som en som inte har någon information.

Men oavsett hur det har sett ut eller vilka resurser Svartvadet har haft så har han gjort ett ruskigt "svordom" dåligt jobb och han borde omedelbart lämna in sin avskedsansökan efter säsongen.
Kommentera

J F K:  gnäll, gnäll, gnäll.
Kommentera

hanzon:

Du har betalat till Cmore. Dom är ansvariga för tv-sändningen, inte för spelet på planen.

Kommentera

Sawchuk: Jag har svårt att tro det, om inte munksund och någon klubb i Japan räknas som med högre ambitioner.
Kommentera

J F K: Jag tror bristen på pengar är överdriven, men vist skulle mer pengar hjälpa. Största problemet är hur pangarna använts.
Kommentera

J F K: Som vanligt har du fel. Hur går det med din tränarkarriär?
Kommentera

ULTIMAVICI: eller så vet man alltså inte.

Jag tycker inte att Svartvadet lyckats så bra som jag hoppats. DocK tror jag inte en människa fattat vilka pengar han ska trolla med.
Kommentera

Sawchuk:

Torp tappar klubban 5 gånger per match, har han ingen tumme?

Kommentera

J F K:

Vilken pajas du är som låtsas veta vilken spelarbudget Modo jobbar med, dom har inte ens koll på det själva...

Kommentera

Sawchuk: jag har ingen tränarkarriär
Har jag haft en skulle jag säkert haft två sm-guldwt.
Kommentera

« · 1664664 · »