Nine: Håller med när det gäller de överflödiga, men som jag sagt förut vi behöver en bra defensiv pjäs i förvaret om vi ska överleva en kvartsfinal, en halvgris m.a.o.
Sen håller jag bägge tummarna att Nagy börjar att leva upp till sitt sniperrykte.
renen:
Nagy är faktiskt den forward som jag är överlägset mest nöjd med såhär långt, hoppas verkligen att de diskuterar en förlängning. Visst önskar jag också att han hittar målet igen, men det fina med honom är att han jobbar stenhårt även i motgång. Det syns att han trivs i MoDo.
Bäst +/- i laget (+7) tillsammans med Ludde Byström. Knappast en slump om du frågar mig. Både de två spelar otroligt förståndigt och gör väldigt få misstag. Om Kyle kunde titta lite på dessa två skulle han få ut ÄNNU mer.
Nine:
Håller med fullt ut. Skulle inte vara dumt med en bra defensiv back. En målskytt skulle inte vara så dumt heller.
yngwie:
Torp som får stå åt sidan då, eller petar vi på Byström för att bli tyngre/defensivare (bra ord)?
Nine:
Byström ligger som sagt på +7 nu så det vore väldigt märkligt att peta honom. I och för sig är jag nöjd med Torp också, tycker han har varit bra på slutet.
Lehtivouri är fortfarande den jag har svårast för, framförallt när han spelar med Cumiskey. Kanske han skulle passa bättre in om han fick spela med Torp i ett tredjebackpar?
Äh, det där lär lösa sig. Blir alltid skador i slutspelet.
Redigerad kommentar
Bad_Brett:
Jepp, men om alla är friska och du får välja, vem petar du?
renen:
Torp har varit väldigt trevlig tycker jag. Han gör väldigt sällan bort sig, smäller på och står upp för laget. Jag tycker han passar mycket bra i den roll han har för tillfället där han spelar lite mindre än övriga backar och det är väl därför jag tycker det är svårt att avgöra vem som ska petas om det kommer in en ny back.
Lehtivuori kommer inte att petas, det har jag skitsvårt att tro. Han hade passat bra med Torp tror jag, men då blir det Byström som står utanför laget och det har han inte heller gjort sig förtjänt av även om jag misstänker att hans bra statistik till viss del påverkats av att han skyddats lite.
Redigerad kommentar
Nine:
Tycker helt klart vi kör vidare med Byström. Han förtjänar det. Det skulle sända helt fel signaler om han blev bänkad.
Cumiskey-Regehr
Ahnelöv-Torp
Lehtivuori-Kousa
Lär det inte bli. Men det vore gött.
McFire: Man kan ju vara muntligt överens att vi kör denna säsong ut, är båda parter nöjda så kan man snacka ett år till?
Kan ju inte vara helt jättebillig iaf!?
McFire: Verkar vara en klock välscoutad värvning.
Håller väl med LJ att han verkar lite liten, men å andra sidan i det offensiva spelet spelar det ingen större roll.
Gustafsson:
Så vad ska man bränna extra sponsorpengar på? Om vi förutsätter att pengarna i fråga är öronmärkta till nyförvärv.
Gustafsson: Endera litar man på Näslund Foppa, eller så sparkar vi dem.
Själv väljer jag det första eftersom det är klubbens möjligheter till en välmående framtid.
Jag tror att man följer en klok (inte klock) utstuderad strategi och att man har en plan för juniorsatsningen. Därför tror jag inte man slösar bort juniorerna genom att låna ut dem för att ge dem speltid. Det är ett sätt att få dem mogna inför framtiden.
Jag vill inte helt plötsligt stå med skadade Cumiskey och Rehger inför ett slutspel och det enda som finns att tillgå är ett par juniorer, visserligen ambitiösa, men ändå valpar i sammanhanget.
J F K:
Jag menar väl egentligen att det är bra att vi inte litar på varje beslut Det betyder att de tänker och agerar utanför ramarna. Innovatörer är de som för utvecklingen framåt.
Jaha, det blir inga twins i vår. Hur ska Modo göra nu, då?
Jag tycker man ska fokusera på att försöka bli av med överflödiga spelare. Alsenfelt, Svensson och Hari springs to mind. Spelare som inte gör något för oss. Kan vi fria upp lite pengar därifrån så kan vi se om det kommer något kul men annars tror jag vi har ett bra lag ändå.
Tankar?