1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507876 inlägg · 4189 ämnen
« · 3039012 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season
modomille: Det är klart SSK kan lyckas, men jag ställer mig lite frågande till att ta in så "spelande" forwards som Stevens, Souch och kanske framförallt Skager osv när AJ vill spela mest dump and chase. Kanske att nordamerikanerna kan hanterra det, men hur ska Linus Skager fungera i det där tänker jag.

Sedan tyckte jag Vanderbeck är lite svår att hantera. Tveksam defensiv och lite av en individualist. Under slutspelet var han en udda fågel, men tilläts spela så då han gjorde mycket poäng. Finns såklart risk att det blir väldigt många kockar i samma soppa. Något vi uppenbarligen inte klarade hantera bra.

Sv: Silly Season
Willow: Lite komiskt att SSK hyllas nu och lyfts upp för att de har tagit in några flashiga namn, när de ser ut att få EXAKT samma problem som vi hade förra säsongen. En trög och trubbig backsida, en coach i AJ som inte kan sätta ett anfallsspel. Man kan tycka att "experterna" borde lyfta upp de frågetecknen med tanke på hur det gick för oss, men nej, det är bara snack om flashiga namn. Apropå det jag skrev tidigare..

Sv: Silly Season
Willow: Jag såg det med och fick nästan en chock. Äntligen någon som är hyfsat rätt ute i sitt resonemang och sin betygsättning. Nu var det inte någon av tomtarna Hansson eller Challe som skrev, utan en ny som är okänd för mig

Sv: Silly Season
Sven Tuta: Tar man backsidan så får vi faktiskt fem plus i betyg som enda lag av Hockeynews. Jag tycker många stirrar sig blinda på forwards, vilket kanske är lätt att göra med tanke på att vi där är på papperet mycket svagare, men det är lätt att glömma att en anledning till att våra forwards presterade så uselt (Kelleher gjorde väl flest poäng och kom 21a i poängligan) berodde väldigt mycket på dålig backsidan och uruselt spelsystem. Två bitar jag tror kommer bli mycket bättre och därmed automatiskt hjälpa forwards oerhört i poänggörandet.

Sv: Silly Season
Kapten Långnäsa: Min känsla är att det här är ett bättre sammansatt lag i alla lagdelar så håller med dig. Förra säsongens lag var förvisso bättre på papperet men att ha så många alfahannar i samma grupp kan vara problematiskt. Det är väl idag som det är sista dagen som shl klubbar kan stjäla spelare från allsvenskan, så imorgon om har något klart bör det väl presenteras något.
Tänk positivt, det här blir bra

Sv: Silly Season
Jag måste också dela ut en känga till alla "experter" som livnär sig på att skriva om svensk ishockey. Det är en ruskigt låg nivå på allt, särskilt om man jämför med fotbollen eller de nordamerikanska experterna som följer hockey. Inga viktiga frågor ställs, och någon grävande journalistik existerar knappt. När det kommer till att analysera lag, tabelltips, powerrankings och spelarbetyg saknar de helt kunskap, de vet inte ens hur en betygsskala faktiskt fungerar.

Sv: Silly Season
Den totala tystnaden och snudd på respektlöshet mot våra talanger fortsätter nu även i Rinkside, en podd som jag vanligtvis brukar hålla högt. Det börjar faktiskt bli bisarrt hur lite det snackas om dom jämfört med om de till exempel var djurgårdare..

Sv: Silly Season
mattias - 74: dedu har förstås rätt, men det har blivit en soppa som är tröttsam, kanske stoppar andra bra värvningar, hockeynews är verkligen hockeyns hänt extra

Sv: Silly Season
Zource: Ibland måste nån kliva fram och säga som det är. Det gör Leif. Grauers är en gammal dinosaurie.

Sv: Silly Season
BurkLeffe: Gillar gamla gubbar som kan peka med hela handen. Det blir ordning på torpet då.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Stort intresse för Elton inför draften som tar plats nu på lördag 01:00. Jämförs med Pastrnak under detta highlights-klipp. Spännande att se vars han landar tillslut.

Sv: Silly Season
Kapten Långnäsa: Dessutom ligans bästa målvaktspar. Yoon och Rosén kommer dansa runt på offensiv blå och kanske styra ett PP. Blir magiskt detta!

Sv: Silly Season
Janne G:

Jag skulle ta in Kovacs i Leksand just nu alla dagar i veckan, en spelartyp som många lag saknar b.la Leksand.

Många stirrar sig blind på hans divalater men saken är den att han är en fantastisk hockeyspelare och skulle nog bli en personlig favorit i många lag

Jag tror de flesta Modoiter skulle vilja ha honom med utan att erkänna det

Sv: Silly Season
Framnäs: hockeynews kockar ihop detta, på eget bevåg, men jag vill inte ha in honom, vi måste gå vidare.

Sv: Silly Season
Bad_Brett: Många verkar underskatta detta lag. Tror det otroligt genomtänkt lagbygge. Jag tror utan att blinka Caderoth är god för 25 poäng som tredjecenter. Med EJK vet vi vad vi får. Jag tror Karlberg har 40 poäng i sig som topplirare och då har vi fortfarande inte värvat två topplirare.

Väldigt underskattat lag med stor potential. Förstår inte varför man ska vara så jävla negativ som ett par av medlemmarna är.

Sv: Silly Season
Gavelo: Robin Kovacs har blivit erbjuden en av tjeckiska ligans högsta löner nu, tydligen. Lycka till att landa grabben, AIK!

Sv: Silly Season
Willow: Jag gjorde ingen jämförelse mellan deras kvalitéer utan deras potentiella resa.

Övrigt tror jag inte Oskars siffror dopades nämnvärt eftersom Komarek hade en spelmässigt och poängmässigt rätt blek säsong. Jag tror Oskar kan nå samma poäng även denna säsong.

Sv: Silly Season
Willow: Jo, men det är ju det som är min poäng. Nu jämför jag såklart inte Véronneau med Forsberg, men likväl kan det finnas en viss korrelation med avseende på poängproduktion när Karlberg fick lira med Véronneau kontra ...Jon Knuts.

Sv: Silly Season
Bad_Brett: Nu är ju Karlberg en spelare som har lite mer talang än Häggström..

Sv: Silly Season
Willow: Dock satte han avgörande pucken i första finalmatchen mot löven, covid säsongen. Han jobbade alltid hårt. Jag hade utan att tveka bytt OP mot Häggström.

Minns hur kul det var att se Häggström i sin första säsong i A-laget, behövde bara hålla klubban i isen och slå in passningarna han fick av Foppa.

Sv: Silly Season
Chamez:
Tumme upp!

Sv: Silly Season
Bad_Brett: Beror ju en del på rollen också. Hade Lawner satts I fjärdekedjan skulle han aldrig gjort 34 poäng, men nu gick han från fjärde i SHL till första i HA med Komarek samt speltid I första pp.

Häggström sattes (med all rätt) I fjärde his oss utan spel I pp. Oavsett om han varit ett offensivt hit skulle han inte gjort mycket poäng.

Sv: Silly Season
Willow: Häggström gjorde 18 poäng i SHL, direkt efter att han värvats från KB65. Hans bästa säsong någonsin i HA var 26 på poäng.

Man blir inte en poängspruta bara för att man går ner en serie.

Sv: Silly Season
Silly: Ah tänkte att milan redan va inräknad.

Sv: Silly Season
Gavelo: Karlberg var väl ändå mer etablerad med en 24-poängssäsong. Annars är de rätt lika spelartyper, även om jag personligen tycker Karlberg är bättre.

Jag tror Lawners siffror ifjol är dopade av att spela med Komarek och att han får svårt att hålla den nivån på poäng.

Sv: Silly Season
Chamez:
Ja.. Milan Sundström och 2 nya forwards

Sv: Silly Season
Chamez: 11+Milan, så 12

Sv: Silly Season
Vargen: EJK kan slajda in på hans plats när det behövs.

Sv: Silly Season
modomille: Vi har i dagsläget 11 fw. I en intervju med Hinken pratade han om att vi ska ha 14 fw. Så tre till ska in? Menar han då en Junior och två amerikaner?

Sv: Silly Season
Framnäs: Jag hoppas att Karlberg blir en Oskar Lawner kopia.
En spelare med flera säsonger i SHL men som aldrig riktigt fick det att lossna, man har sett uppsidor i lawner genom åren och gett honom förtroende utan att det ändå har lossnat.

Lawner lämnar Shl och går ner i ett av ligans sämsta och mest turbulenta HA lag och skjuter 17+17 på 47 matcher och bidrar med hårt jobb och mycket skridskoåkning

Sv: Silly Season
Framnäs: Han kommer spela i en offensiv kedja ja, men han kommer inte vara vår stora stjärna.

Sv: Silly Season
Uppladdat:

500x0-photo-1583440194369-ac78b451536a_Qbh50T2v2gAPLiP.jpeg


Sv: Silly Season
Vargen:

Såg det

Sv: Silly Season
mattias - 74: Det är åtminstone någonting då vi tappar Gästrin.

Sv: Silly Season
Framnäs:

Grattis till Karlberg, han kommer vara nyttig hos er

Han ger alltid 100 % i varje byte

Sv: Silly Season
Framnäs: Trodde aldrig jag skulle behöva säga detta men Hinken kan ju inte bygga laget utifrån att Sundström faktiskt ska vara bärande hela säsongen. För att nu ser laget ut så pass att han kommer att behöva vara det.

Sv: Silly Season
modomille: Uppenbart att han tas in som just spjutspets? Kommer no doubt vara den vi förlitar oss på i PP och hoppas på "leder laget till SHL".

Men jo, tjena. Dröm vidare!

Sv: Silly Season
Framnäs: Vad dillar du om?

Sv: Silly Season
Gavelo: Man tar sig för pannan.

"Det är en spelare vars offensiva verktyg kommer bli oerhört värdefulla för oss" menar Hinken.

"Under mina år i SHL har jag blivit bättre i defensiva spelet och utan puck, men offensivt är nu där jag ska bidra mest med spetsen och farten jag har" skvallrar Karlberg själv om att det är överenskommelsen oss emellan.

Alla ni som sa att han hamnar längre ner i laget - nå, låt höra era åsikter nu!

Sv: Silly Season
Chamez: Klar för 1 år!

"Jag vill vara en del av loket som tar oss framåt",
Uppladdat:

500x0-img3855.jpeg


Sv: Silly Season
Bad_Brett: Grejen är att du kan absolut ha rätt. Det är ju ingen som vet. Det är din fulla rätt att tro att allt kommer bli skit. Kanske inte så konstigt att man är pessimistisk med tanke på hur det har sett ut de senaste säsongerna.
Men jag tror mer på Modo denna säsongen än förra just med tanke på backvärvningarna och att Hinken fullständigt misslyckades med att ha två fungerande målvakter. Facit i hand skulle Ebbe fått ta andraspaden.

Nya tider och nya mål. Have faith in Modo!

Sv: Silly Season
Smurfen: det är lite tråkigt att det finns en handfull människor här som hatar frekvent varje dag, dem svarar inte ens när man kastar lite skit på dem, dem är upptagna med att hata och dem 3-5 personerna syns mest och varje dag..men det är inte så mörkt som BB och company tror. framför allt är jag glad över att vi har ett yngre lag med spelare som vill frammåt i karriären. får vi in 2 bra namn och kan peta in typ 2 spelare under resans gång så tror jag vi fajtas om kontraktet ändå.. sen får man ju vänta å se.. men att sprida negativt flow varje dag är bara bebisgrejer för mig.

Sv: Silly Season
modomille: Det finns ju ett par spelare i Colorado Eagles som är lediga. T.j Tynan är en. 34 år gammal men producerar bra och kanske skulle kunna tänka sig ett litet äventyr i Europa?. Känns dock avlägset.

Jason Polin en annan. 27 år och har väl inte lyckats ta sig upp till NHL riktigt. Dyr?

Kanske Mark Senden? Svårt

Sv: Silly Season
Smurfen: Välkommen Karlberg !!!

Sv: Silly Season
Smurfen: Ni får gärna håna mig ifall jag får fel, det tar jag alla dagar i veckan. Det finns ingenting jag hoppas mer på.

...Så länge ni också hyllar mig och kallar mig Kung Bad Brett om det visar sig att jag får rätt.

Kan vi enas om det?

Sv: Silly Season
Chamez: MoDo hintar nu om att Karlberg är klar !!!

Sv: Silly Season
modomille: Finns pengarna så visst. Men jag tror han hade funkat bra. Tror många här inne har glömt att både Dickinson och Woods kom från ECHL med bra poängproduktion och gjorde succé i HA. Och numera har fina roller i SHL. Så varför skulle inte de två hålla måttet? Jag tror det är värre med spelare från Liiga som är en ganska dålig liga enligt mig.

Sv: Silly Season
pdy: Ja precis. I mina ögon så har vi ett otroligt mycket mer homogent lag. Backsidan känns mycket stabilare om än oprövad. Jämnare kedjor rakt igenom känns tryggare. Det kommer kanske inte bli så flashigt spel men stabilare. Och det är nog precis det Hinken vill åt. Även om det kanske verkar lite fegt och många fans inte gillar det så kan det bli bra.

Sv: Silly Season
Chamez: Jag hoppas inte att man går efter "Mr no show" Jutting utan något bättre. Pengar borde finnas..

Sv: Silly Season
pdy: Härligt när det finns dom som tror på MoDo och skriver positivt om vårt kära lag här inne , känns som att det har varit lite för mycket gnäll och negativt ett tag nu här inne !!

Man blir glad !!

« · 3039012 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB