Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
« Föregående · 1293775 · Nästa » Till forumet
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
Nikki Nine: Vem var det som hade turen att undvika Tolles jättesatsning i mittzonen denna period? Om han träffade, hade spelaren landat i Norge eller Finland?
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
Gustafsson:
Satt just och tänkte på hur skönt det är att ha Timmy. Samma höga säkra nivå hela ti....Åsså blev det utvisning på honom.
Har Modo haft någon målchans än? Hörde något om Dimitrakos, det måste vara den i så fall.
Satt just och tänkte på hur skönt det är att ha Timmy. Samma höga säkra nivå hela ti....Åsså blev det utvisning på honom.
Har Modo haft någon målchans än? Hörde något om Dimitrakos, det måste vara den i så fall.
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
MorganaLefaey: Så jävla klantigt av Timmy, äntligen har vi jobbat upp oss i banan och så tar en så jävla dum och onödig utv.
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
Poffa: Jo visstär det lite så. Men de leder. Men nu hR Modo haft 2 bra byten
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
MorganaLefaey: Luleå är nog knappast nöjda, för tillfället. De kommer heller ingenstans, även om de haft några halvchanser fler än Modo. Totalt sett är det en väldigt låst match där båda lagen spelar ett stabilt försvarsspel och har problem att skapa något framåt.
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
Att Modo skulle försöka tackla sönder Luleå hade nog gett högt odds för ett par år sen.
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
Alldeles för tyst här. Tycker det ser ut som Luleå fått matchen precis dit de vill. Kom igen nu grabbar
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
MorganaLefaey: 2gången gilt. På 7 spelare på isen menar jag. Tur de såg det denna gång i alla fall
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
spud: 3 skott och allt som oftast utstyrd i hörnen. Dags att få upp farten samt få in folk framför mål
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
Bad_Brett: Jag njuter verkligen av kampen på isen, sällan man ser så tunga lag möta varandra.
Sen har Luleå lättare att få fast oss, men tror vi kan vända på detta!
Sen har Luleå lättare att få fast oss, men tror vi kan vända på detta!
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
Nikki Nine:
Fin bentackling av K-Fop. Rena turen att inte Arlbrandts karriär blev förstörd. Solklart matchstraff.
Tycker inte Tarkki kan lastas för målet, det var en svår sidledsförflyttning och den slank in lite olyckligt.
Oerhört tråkig match överlag. Kom på mig själv att jubla när Luleå fick powerplay enbart för att jag ville att det skulle hända något.
Fin bentackling av K-Fop. Rena turen att inte Arlbrandts karriär blev förstörd. Solklart matchstraff.
Tycker inte Tarkki kan lastas för målet, det var en svår sidledsförflyttning och den slank in lite olyckligt.
Oerhört tråkig match överlag. Kom på mig själv att jubla när Luleå fick powerplay enbart för att jag ville att det skulle hända något.
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
Gustafsson: Inte med våra usla ostabila värdelösa backar som vi borde ha sparkat för länge sen... 8-)
Redigerad kommentar
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
Gustafsson: ja tarkki tabbar sig lite tyvärr, men hasses miss på egen blå samt josefssons rensningsmiss är av yppersta världsklass
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
Berka: Klen rensning men Tarkki skulle ha tagit skottet ändå.
Tråkig match men väldigt jämnt, riktigt surt med det sena målet bara.
Tråkig match men väldigt jämnt, riktigt surt med det sena målet bara.
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
MorganaLefaey: Josefsson... Vad ska vi med han till igentligen?
Oerhört ostabil back!
Oerhört ostabil back!
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
Stackars Arlbrandt, han kan inte ha det lätt i livet med tanke på att så fort någon stöter i honom så faller han ner i svåra smärtor. Som tur är verkar smärtorna gå över ganska snabbt.
Annars gör vi en rätt schysst bortaperiod tycker jag nog.
Annars gör vi en rätt schysst bortaperiod tycker jag nog.
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
spud: Inge bra att Svarten och tolle är utvisad samtidigt, de behövs i BP.
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
MorganaLefaey: Susse skröder och Danielssons PP är riktigt bra, dessvärre har vi bara en formation som fungerar där.
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
En helt ok match, men Luleå är starka defensivt, de trycker ut oss i hörnen väldigt lätt. Vi måste jobba ner dem och komma in på kassen.
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
MODOJohan: Möjligt, men den var solklar. Han slår ju till klubban så han tappar kontrollen över pucken.
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
Paddan: Eller förresten, på hockeyligans matchrapportering står det: Målvakt Niklas Dahlberg, samtidigt rapporteras det om bra tryck mot Tarkki. Kan de bestämma sig?
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
NuMo: 21 sek spelade och jag är redan trött på bakgrunds ekot "luleååå Luleåååå Luleååå luleåååå..."
Måtte vi smälla in 2-3 puckar så de tystnar.
Måtte vi smälla in 2-3 puckar så de tystnar.
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
Jag tror att det blir en tuff kväll. Bäst att man har ett lågt utgångsläge.
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
NordaBoy: Kvällens hjältar
| 28. BLOMQVIST, Jacob | 87. ROSÉN, Robert | 6. HÄGGSTRÖM, Magnus | |||||||||
| 4th Line | 49. TRYGG, Mathias | 47. BONSAKSEN, Alexander | |||||||||
| | |||||||||||
| 25. HEDMAN, Anton | 39. SVARTVADET, Per | 13. DIMITRAKOS, Niko | |||||||||
| 3rd Line | 5. JONSSON, Hans | 8. COOK, Charlie | |||||||||
| | |||||||||||
| 17. MADSEN, Morten | 93. RITCHIE, Byron | 26. FORSBERG, Kristian | |||||||||
| 2nd Line | 12. JOSEFSSON, Daniel | 18. HÅLLBERG, Per | |||||||||
| | |||||||||||
| 10. SKRÖDER, Per-åge | 24. SUNDSTRÖM, Niklas | 44. DANIELSSON, Nicklas | |||||||||
| 1st Line | 55. TOLLEFSEN, Ole kristian | 3. TIMANDER, Mattias | |||||||||
| | |||||||||||
| Goalkeepers | 32. TARKKI, Tuomas | ||||||||||
| 30. DAHLBERG, Nicklas | |||||||||||
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
Paddan: På Björn W:s linje borde vi i alla fall kunna få några tveksamma offsidebeslut med oss.
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
| Referees: | Persson, Sören | ||||||||||
| Lovefall, Niklas | |||||||||||
| Linesmen: | Käck, Johannes | ||||||||||
| Wettergren, Björn | |||||||||||
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
Berka: Hur ska man egentligen ställa sig till Frölunda-Timrå ikväll? Å ena sidan är det skitkul om Frölunda fortsätter att förlora, å andra sidan så kan vi gå om Timrå om vi tar poäng idag och Timrå tappar poäng.
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
Kvällens motståndare,
LULEÅS LAG
Mv: Nilsson (Rautio).
1: Sandström, Fälth - Abbott, Abbott, Vihko.
2: Jaakola, Niinimaa - Raffl, Burström, Fabricius.
3: Styrman, Jonsson - Hjalmarsson, Enterfeldt, Karlsson.
4: Arlbrandt, Olausson, Lavander.
Extra: Lökken-Östli, Nyman.
Känns väl ok att Nilsson står, om det nu är någon skillnad på dem.
LULEÅS LAG
Mv: Nilsson (Rautio).
1: Sandström, Fälth - Abbott, Abbott, Vihko.
2: Jaakola, Niinimaa - Raffl, Burström, Fabricius.
3: Styrman, Jonsson - Hjalmarsson, Enterfeldt, Karlsson.
4: Arlbrandt, Olausson, Lavander.
Extra: Lökken-Östli, Nyman.
Känns väl ok att Nilsson står, om det nu är någon skillnad på dem.
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
Jag tror vi vinner idag, det brukar vi göra när man väntar sig en förlust mot formstarka lag. 3-2 till MODO, låter väl bra?
Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
Salle: Hahahaha
"När laget sätter sig på bussen norrut är det dock risk att det blir en del sura miner – från tränarna.
– Jag vet inte hur killarna har tänkt när de hyrt filmer på slutet. Jag tror att jag och Challe måste gå och in och styra upp det där snart.
Vad väljer de för filmer då?
– Du, jag tror inte de har så bra koll. De hyr nog bara några rullar i panik innan vi åker. Det har varit mycket pang-pang. Om jag och Challe går in och bestämmer så kommer vi nog att se Göta Kanal och Sällskapsresan."
« Föregående · 1293775 · Nästa »