MODO Hockey - Rögle 2011-03-28
Modo måste verkligen hoppas på att man utökar Elitserien till 14 lag ..väldigt snart
Man är fan lika förbannad på alla fans som stoppat huvudet i sanden och sagt att allt ordnar sig som man är på spelare och ledning. Det är fan lika mycket ert fel som inte hjälpte till att säga ifrån då allt började gå på tok. Visst var kvalserien enkel!
Grattis till er som tycker att det var bra att Modo hamnade i kvalserien så vi kunde tjäna några hundra tusen till, problemet är bara att vi nu tappar typ 37 MILJOOOOONER
SKÄMMES TAMEFAN!"
Så du tror på fullaste allvar att det var många modosupportrar som tänkte/resonerade så? Då rör du dig bland en mycket märklig skara.
Jag är lite tveksam till att Näslund brinner tillräckligt för att göra jobbet som behövs för att styra upp detta.
Lika många resdagar som spelarna, otaliga telefonkonferenser, Långa arbetsdagar, alltid finnas till hands. Han har ännu precis allt kvar att bevisa.
Hoppas jag har fel.
bj21:
Jag har då märkt av en hel del sådana här på nätet. I verkligheten träffar jag mest killar som redan i höstas var förbannade då dom såg varthän det barkade.
Redigerad kommentar
Mina förväntningar är skyhöga, förhoppningarna är astronomiska.
Jag tänker kasta ur mig ett påstående, som jag satt och tänkte på i bilen på vägen hem från bedrövelsen. Vad har ni för åsikter kring detta?
- Challe och AJ får inte ut max av laget och med fyra matcher kvar av KS är det läge att skaka om saker och ting. Skicka iväg Challe och AJ, ersätt med några som kan väcka laget. Alternativt, in med en person till i båset, som får i uppgift att väcka spelarna.
Jo jag tycker också han sett plågad ut och han vill nog verkligen få rätsida på det här.
Det jag oroar mig för är att Macke konkat runt i NHL i femton år och hade tänkt åka hem för att ta igen förlorad tid med familj och barn. Han kommer från en kristen värdegrund där sådant är väldigt viktigt också.
Helt plötsligt befinner han sig i en situation som kommer kräva en hänsynslöst hängivenhet till Modo hockey. Förmodligen kommer det att krävas ett jobb och en uppoffring tidsmässigt likvärdig hans tid i NHL. Jag tror inte Macke hade räknat med att bygga ett lag och en organisation som eventuellt ska klara att ta steget från Allsvenskan.
Han hade nog inte heller räknat med att förlora 30-40 mille samtidigt som det ska lockas storspelare till en allsvensk klubb.
Barnen är små bara en gång och en så jordnära kille som Marcus vet det. Han känner nog att han är " Stuck between a rock and a hard place " just nu.
Jag känner precis likadant. Vissa, framförallt många av de lite yngre supportrarna, tycks tro att det bästa sättet man kan stötta på en klubb på är att måla lakan och skrika högst på matcherna. Så är det naturligtvis inte.
Det bästa sättet man kan visa kärlek på, är att kunna vara ärlig med de brister man ser, innan det är för sent. Jag såg och många andra såg bristerna i föreningen redan 2008, men vi har konstant fått skit för att vi är gnälliga och borde stötta laget istället för att klaga. Spelarna själva, bland annat Sundström, har nästintill hånfullt gått ut och kritiserat oss för att vi har engagerat oss. Nu har det gått precis som vi förutspådde och då ska det helt plötsligt snackas om att det är "positivt" för MoDo att åka ur.
Nej, tack för den här tiden MoDo. Hade ni lyssnat på oss, så hade ni förmodligen spelat slutspel. Nu valde ni envist att gå er egen väg och det gick åt pipan, precis som alla av oss mer hockeykunniga supportrar insåg för länge sedan. Tillåt mig att säga:
Vad var det jag sa?
Sawchuk: Om du tror att Macke tar lätt på sin och lagets situation så anser jag att du har lite på fötterna. Jag har vid flertal tillfällen, tom på helgen, sett han svänga ner mot arenan tidigt på morgonen, så pass tidigt att jag inte ens tror vaktmästarna är där.
Dessutom sitter han och kikar på så gott som varenda juniormatch. Och det med papper och penna ivrigt skrivandes anteckningar.
Jag tror också på Macke. Tyvärr är han en av få, kanske den enda, i föreningen som jag har förtroende för. Freddan, Challe, Roos, Hermansson, mfl. måste bort.
Har vi skjutit 125 skott på de tre senaste matcherna nu och gjort två mål?
...Och detta med Elitseriens bästa målskytt de senaste säsongerna och supervärvningar som Nagy.
Jag vet inte att jag någonstans skrivit att Macke tar lätt på sin och lagets situation....
Dessutom ska man hitta en coach som kan prestera trots att han vet att han blir hängd om Modo inte tar steget upp direkt på tillbakastudsen.
Salle: Första perioden börjar...NU!
Niklas Jihde kallade väl hockey för mesig sport som ett motangrepp från innebandyn innan han blev studioankare för Viasat Hockey. Han kanske kan få spelarna att visa lite tuffhet?
Det som känns lite sorgligt är att Svartvadet, Sundström och Timander snarare kommer bli ihågkomna som omotiverade gubbar som spelade ner laget i Allsvenskan, istället för hjältar som gav klubben sitt andra guld.
Så går det om man skriver för långa kontrakt med spelare på väg utför i sina karriärer.
Modo har vunnit två av sex matcher i kvalserien på full tid.
Måste faktiskt säga att inte ens en obotlig pessimist som jag trodde på det scenariot :O
Inatt blir det ingen skön sömn.
Natti natti.
1. Vi är inte bättre. Många har passerat zenit, andra har noll självförtroende.
2. Vi inser allvaret lite för väl. Spelet låser sig.
Fast i sak har han ju rätt. Men likväl har vi skiten upp till näsan och det luktar inte kanelbulla.
Redigerad kommentar
Vi har ett bra lag, på papperet klart bäst i ks, ändå med 6 omg spelade har vi inte varit på uppflyttningsplats en enda gång, vi hade världens chans igår att ta tag i taktpinnen men Nääää, bakåt är det div 1 klass och framåt finns ingen fart, ingen smartness och väldigt lite vilja.
Spelare som hedman och tollefsen är mest bara löjliga då dom inte smäller på och försöker väcka laget, slovakerna har kört fast som många andra, spelare som lever på sin skickliga skriskoåkning i madsen, häggström, danielsson kommer ingenstans och vart är farten i allmänhet?? Vi har så förbannat dålig fart igenom mittzon att det är helt omöjligt att trampa runt på kanterna.
Challe verkar inte inse fakta eller så döljer han det bara för att han tror att det är de media vill höra.
Spela nu för böveln byström och kanske john vestin som har lite fart under rören, minimera speltiden för timmy,okt, eriksson,svarten, mm låt ahrling få lite speltid för som det ser ut nu KAN DET INTE BLI VÄRRE!
Jag hoppas bara att våra juniorer som är på g inte har drabbats av denna övertro på sig själva utan att det är hockeykrigare som verkligen ger 100% i varje byte. Då kanske vi har en relativt ljus framtid ändå - om några år... :)
_________________
Jag blev så fruktansvärt besviken efter matchen ikväll. Jag trodde verkligen i min enfald att vi skulle ha lärt oss efter den senaste matchen mot Rögle att vi inte vinner någon match genom att bara skjuta när vi står på förlängda mållinjen eller lägger in en handledare från blå när det är helt fri sikt för Fransson. Vi kan vinna skotten med det dubble men det säger inte ett skit så länge det är sådana bajsavslut som vi tar - tyvärr.
Vi hade dock mer lägen ikväll än senast, men då blir det istället en mental kollaps hos samtliga spelare så antingen skjuter man inte när man har öppen bur eller så lyckas man skjuta utanför.
Men som många säger, vi borde inte bli förvånade - varningssignalerna har funnits där alltför länge. Jag har nog varit för naiv i min tilltro till våra gamla hjältar men nu är de, tyvärr, helt slut.
Blir inte så superlajbans att börja nästa säsong med ett "derby" mot Sönnsvall...