Modo-Luleå
Har jag haft en skulle jag säkert haft två sm-guldwt.
J F K:
Vilken pajas du är som låtsas veta vilken spelarbudget Modo jobbar med, dom har inte ens koll på det själva...
Jag tycker inte att Svartvadet lyckats så bra som jag hoppats. DocK tror jag inte en människa fattat vilka pengar han ska trolla med.
hanzon:
Du har betalat till Cmore. Dom är ansvariga för tv-sändningen, inte för spelet på planen.
Men oavsett hur det har sett ut eller vilka resurser Svartvadet har haft så har han gjort ett ruskigt "svordom" dåligt jobb och han borde omedelbart lämna in sin avskedsansökan efter säsongen.
Vi har inga pengar.
Vi väntade för länge med att sparka a f.
Vi har för dåliga tränare.
Bad_Brett:
Helt rätt. Svartvadet är den i särklass sämste sportchef vi haft, någonsin.
Hoppas att Anders forsberg är villig att ta den rollen.
Dom värven Svarten satt sitt namn på är nog det värsta som hänt Modo.
J F K:
Förstår inte ens vad du skriver...
Men jag förstår att du hyser agg till mig då varje argumentation vi haft de senaste åren slutat med att jag har haft rätt och du stått med byxorna vid fotknölarna.
Vilka uppdrag jag har privat vet du inget om men bättre organisationer än Modo är intresserade av mina tjänster i varje fall :P
Där jag förstår om modo inte tycker att du är värd penga), men inte privatliv.
Bad_Brett:
Eller så kan 1000 personer köpa säsongskort, så hans jobb blir lättare att utföra.
Sawchuk:
Hur är det JFK, du vill ofta ta upp mitt privatliv här på forumet, anar jag en viss frustration?
Har en femåring kapat JFK`s konto?
Redigerad kommentar
Tyvärr vet jag mer om vad som hänt bakom kulisserna som gör att hans resonemang är idiotiskt. Hade jag haft noll koll och Varit dum i huvudet hade jag hållit med.
J F K:
Du vet lika väl som jag att MoDo av tradition har haft problem med nepotism. Att Svartvadet måste bort illa kvickt torde vara självklart, men det känns tyvärr som att det ska mycket till innan de avsätter honom.
Givetvis snabbar ett redigt drev på stan upp processen. Om 1000 personer hotar med att säga upp säsongskorten lär det vidtagas åtgärder.
Bad_Brett:
MoDo saknar ingen ingrediens. Det är för dålig kvalité på ingredienser. Lever man på Soc, så får det nog bli Eldorado-limpa.
Sedan tycker jag inte att det ger något att gnälla. Vad tror ni bli bättre? Det är som gubbarna i mapparna som tror att det blir bättre av att gnälla.
Sawchuk kan jag inte tänka mig är avlönad inom hockey. Mästare på att påpeka det mest tydliga, men noll idéer som skulle göra saker bättre.
J F K:
Problemet är att är för mycket gullegull kring klubben.
Säg att jag anställs för att sköta inköpen till en restaurang. Budgeten är begränsad, så jag bestämmer mig för att invänta extrapriser samt använda det som redan finns i förråden.
När restauragen öppnar igen, finns det till en början för- och efterräter, men ingen huvudrätt. Gästerna klagar, men jag försäkrar dem om jag arbetar hårt för att hitta ingredienser till en skaplig huvudrätt också. Men tiden går och gästerna börjar tröttna allt mer och mer på att aldrig kunna få äta någon riktig mat.
Någonting måste göras omgående, så jag sparkar en av kockarna och ersätter honom med en ny, som dock har jobbat som bilmekaniker eftersom han fick sparken från restaurangen han jobbade på tidigare.
Men trots detta genidrag, går det fortsatt dåligt för restaurangen. Ägarna börjar bli desperata och går med på att ge mig mer pengar. Jag beger mig till Saluhallen och köper stans dyraste glass för alla pengarna. Vår restaurang må sakna huvudrätt, men nu kommer vi åtminstone ha stans godaste efterrätt!
En dag kommer en kund in och talar om att hon har ätit hos oss varje vecka i 30 år, men att hon nu börjar tröttna på att det inte finns någon varmrätt. En sådan fräckhet! Jag säger givetvis åt henne att hon i sådana fall borde stötta istället för att gnälla. Huvudrätten kommer inte dyka upp snabbare bara för hon gnäller på mig!
Sawchuk:
Det är strutsmentalitet som din JFK som har satt Modo i den sits dom är i just nu!
J F K:
Haha!
Vi är ju fan effektiva.
Får vi en halvchans mot eget mål så är vi ju dödligt effektiva.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
För att inte gnälla så har jag ett beröm att dela ut eventuellt: Om nu Önerud nu redan är mer eller mindre klar för HV71 så ska han ha en jävligt stor eloge för jur proffsig han är. Han ger verkligen allt iaf.
Okej allihopa JFK vill prata om reklamskyltarna på sargen istället! Vilken är eran favorit? Svenska spel har en som heter POWER PLAY, den är rätt tjusig eller hur?
J F K:
Blir det bättre om vi inte gnäller JFK, enkelt svar Ja eller Nej?
Fint jobb av Torp på 3-0, släpper sin markering på Harju för att kliva ut på Ledin,väldigt synd bara att om man gör så på seniornivå så blir man överspelad 100 av 100 gånger.
Men det kommer nog att bli bra i kvalet som vi kommer vinna lätt :P
Skicka Torp till Åsele genast, han är sämst i världen!!!!!!!!
Men vad gör Ahnelöv och Torp vid 0-3? Fullständigt bedrövligt.
Sawchuk:
Du verkar vara en pajas. Kolla på mig, allihopa! Jag är bäst. Jag vet allt. Jag har aldrig fel.