Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Mycket fint, jag själv är inne på min 3e päronsplit idag.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sitter i Sigtuna och äter denna tårta !!!
Jäklar vad GOD den var !!!!
Jäklar vad GOD den var !!!!
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Haakana32: Spännande att se om vi lyckas klämma in Hägglöf också. Han är ju mer av ett wildcard.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Grattis till Theodor Knights som nykomlingen Utah Mammoth valde som 130:e spelare totalt i den femte rundan.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Man undrar ju vem träskallen är. Vi får väl untvärdera det vid säsongens slut :)
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: ändå förvånad att malcom draftats redan utan knappt några seniormatcher för MoDo?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Är det nåt vi alla kan kramas om så är det att MoDo Hockey är bäst vad gäller hockey, bästa juniorerna varje år. Sen att äckliga klubbar köper upp dem måste vi skita i. Vi får miljoner varje år.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Det vet jag..
Men han producerade inga starka siffror för att värvas in somvår 1: a center.
Hade Hinken plockat in någon exakt samma siffror nu som våran 1: a center så skulle du och andra här inne toksågat den värvningen
Det vet jag..
Men han producerade inga starka siffror för att värvas in somvår 1: a center.
Hade Hinken plockat in någon exakt samma siffror nu som våran 1: a center så skulle du och andra här inne toksågat den värvningen
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoJo2613: Fint att MoDo som klubb fortsätter att uppmärksammas av experterna där borta. Är jäkligt många som ser så i de bästa av världar är det lockande för yngre talanger runt om att komma hit.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Bra och bra, allt är relativt såklart, men
Såhär
Vi saknar svenska spelare som går i bräschen, vi hade ingen svensk spelare förutom Gästrin förra säsongen som visade vilja och ledde laget, Arvid är en sådan spelartyp.
Arvid är en ledare, givet kaptensämne och visar det genom att spela för laget, han gör sällan eller aldrig en dålig match och man vet exakt vad man får, dock är han verkligen ingen stjärna eller ens en spelare som drar ner applåder, men han är viktig på sitt sätt.
Han är inte snabbast, inte starkast, skjuter inte bäst och gör inte speciellt mycket poäng, men det är en ledare, han loggar helt sinnesjukt mycket speltid om det behövs och har en väldigt jämn nivå i sitt spel där defensiven är starkt prioriterad.
Som 3:e center där det handlar om att jobba ner motståndarna och hålla tätt bakåt så är Arvid klockren.
Jag tror den värvningen blir succé ur Modoperdpektiv att vi annars saknar ledare, men han kommer inte vara flashig utan bara en hårt arbetande och smart center, inget mer , inget mindre.
Såhär
Vi saknar svenska spelare som går i bräschen, vi hade ingen svensk spelare förutom Gästrin förra säsongen som visade vilja och ledde laget, Arvid är en sådan spelartyp.
Arvid är en ledare, givet kaptensämne och visar det genom att spela för laget, han gör sällan eller aldrig en dålig match och man vet exakt vad man får, dock är han verkligen ingen stjärna eller ens en spelare som drar ner applåder, men han är viktig på sitt sätt.
Han är inte snabbast, inte starkast, skjuter inte bäst och gör inte speciellt mycket poäng, men det är en ledare, han loggar helt sinnesjukt mycket speltid om det behövs och har en väldigt jämn nivå i sitt spel där defensiven är starkt prioriterad.
Som 3:e center där det handlar om att jobba ner motståndarna och hålla tätt bakåt så är Arvid klockren.
Jag tror den värvningen blir succé ur Modoperdpektiv att vi annars saknar ledare, men han kommer inte vara flashig utan bara en hårt arbetande och smart center, inget mer , inget mindre.
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Grattis till Malcom Gästrin som just valdes till Edmonton Oilers som 84:e spelare totalt i tredjerundan!
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Huh? Vigneault var ju helt ordinarie i AHL, bortsett från tre matcher i ECHL då han gjorde sex poäng... 22 poäng på 56 matcher i AHL är inte dåligt för en HA-spelare...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Arvid är en ledartyp, som spelar moget och är en stabil center. Han är också en av seriens främsta tekare.
Apropå tekningarna: Caderoth tekade överlägset mest av alla spelare i HockeyAllsvenskan den gångna säsongen, 968 gånger, och vann över 55 procent av alla duster vid tekningspunkterna.
- Jag kommer kanske inte att vara den flashigaste spelaren, men jag hoppas att alla kommer att se att jag jobbar stenhårt och ger allt för laget, säger Arvid Caderoth.
I höstas fick 25-åringen chansen att visa upp sig på NHL-klubben Los Angeles Kings träningsläger, då han bjöds in som free agent för att delta i NHL-klubbens förberedelser inför säsongen.
Skolad i Frölundas akademi
Date of Birth May 14, 2000
Age 26
Place of Birth Göteborg, SWE
Nation Sweden
Youth TeamHovås HC
Position C/RW
Height 195 cm / 6'5"
Weight 100 kg / 220 lbs
Shoots R
Arvid är en ledartyp, som spelar moget och är en stabil center. Han är också en av seriens främsta tekare.
Apropå tekningarna: Caderoth tekade överlägset mest av alla spelare i HockeyAllsvenskan den gångna säsongen, 968 gånger, och vann över 55 procent av alla duster vid tekningspunkterna.
- Jag kommer kanske inte att vara den flashigaste spelaren, men jag hoppas att alla kommer att se att jag jobbar stenhårt och ger allt för laget, säger Arvid Caderoth.
I höstas fick 25-åringen chansen att visa upp sig på NHL-klubben Los Angeles Kings träningsläger, då han bjöds in som free agent för att delta i NHL-klubbens förberedelser inför säsongen.
Skolad i Frölundas akademi
Date of Birth May 14, 2000
Age 26
Place of Birth Göteborg, SWE
Nation Sweden
Youth TeamHovås HC
Position C/RW
Height 195 cm / 6'5"
Weight 100 kg / 220 lbs
Shoots R
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Fatta va tunga vi MoDofans är. Det var känslan jag fick nu innan påfyllning av romcola.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Ge mig mer info om denna center. Jag är lost här. Varför är han så bra.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Caderoth är lite starkare defensivt än Sam, men helt olika är dom inte.
Sam är nog lite bättre overall men jag tror Caderoth får en roll som kommer göra honom mer viktig för laget.
Sen kan jag såklart ha tokfel men om Hinken inte planerar att spela Arvid annat än som 3e center/ytter så tror jag vi kommer ha mycket nytta av honom
Sam är nog lite bättre overall men jag tror Caderoth får en roll som kommer göra honom mer viktig för laget.
Sen kan jag såklart ha tokfel men om Hinken inte planerar att spela Arvid annat än som 3e center/ytter så tror jag vi kommer ha mycket nytta av honom
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Znark:
Det vet jag.
Jag menar att fortfarande är i SHL trots väldigt dåliga
Siffror i i sina alla 7 säsonger på SHL nivå.
Det vet jag.
Jag menar att fortfarande är i SHL trots väldigt dåliga
Siffror i i sina alla 7 säsonger på SHL nivå.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:
Skulle mer vilja jämnföra honom med Samuel Vigneault.
Som inte hade så mycket starkare siffror än Calderroth
När han värvades in till vår 1: a center och gjorde succe.
Och den här värvningen är från början tänkt som att vara vår 3: e center och arbetshäst och ingen poängsoelare..
Eller typ.. varför plockade Färjestad Marcus Westfält han hade väl inte rosat marknaden på poäng i HA?
Och inte i SHL heller? Ändå är han kvar där?
Skulle mer vilja jämnföra honom med Samuel Vigneault.
Som inte hade så mycket starkare siffror än Calderroth
När han värvades in till vår 1: a center och gjorde succe.
Och den här värvningen är från början tänkt som att vara vår 3: e center och arbetshäst och ingen poängsoelare..
Eller typ.. varför plockade Färjestad Marcus Westfält han hade väl inte rosat marknaden på poäng i HA?
Och inte i SHL heller? Ändå är han kvar där?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Caderoth ÄR starkare defensivt, det är fakta.
Ibland tror jag du bara leker besserwisser för att du har tråkigt.?!
Nej ingen skulle vara så dum att man valde Arvid före Per så sluta påstå att jag skulle välja Caderoth för jag har inte ens varit i närheten av att påstå något sådant.
Håll dig till det jag säger ist!
Caderoth är alltså bättre defensivt än vad Svartvadet var i sin prime och båda är rätt lika i spelstil, sen att Svartvadet var mycket bättre hör inte till diskussionen utan jag påvisade bara vilken roll Caderoth har när du började prata om bristen på poäng.
Ibland tror jag du bara leker besserwisser för att du har tråkigt.?!
Nej ingen skulle vara så dum att man valde Arvid före Per så sluta påstå att jag skulle välja Caderoth för jag har inte ens varit i närheten av att påstå något sådant.
Håll dig till det jag säger ist!
Caderoth är alltså bättre defensivt än vad Svartvadet var i sin prime och båda är rätt lika i spelstil, sen att Svartvadet var mycket bättre hör inte till diskussionen utan jag påvisade bara vilken roll Caderoth har när du började prata om bristen på poäng.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Många tror att vi 3 är otrevliga när vi istället är snällast.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Jag älskar Willow. Han är en sann vinnare, liksom jag. En fantastiskt fin människa, även om vi sällan håller med varandra. Men det är ju också det som är lite av tjusningen.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Jag gillar Willow. Jag är ju dum i huvudet och ändå möter Sverige Frankrike och mitt lag är det största hockeylaget i världen.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Ah, okej. Så Caderoth är alltså "betydligt starkare defensivt" än Svartvadet med sina 247 NHL-matcher och 746 SHL-matcher.
Så om du hade fått välja mellan en Svartvadet i sin prime och Arvid Caderoth som rollspelare, så hade du alltså valt ...Caderoth.
Jag nöjer mig med att konstatera att vi ser på saken annorlunda.
Så om du hade fått välja mellan en Svartvadet i sin prime och Arvid Caderoth som rollspelare, så hade du alltså valt ...Caderoth.
Jag nöjer mig med att konstatera att vi ser på saken annorlunda.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Nu missar du hela målet Caderoth är ingen poängspelare utan en hårt arbetande ledare på isen.
Man kan jämföra honom rätt mycket med Per Svartvadet i spelstil, tung, oöm och spelar för laget.
Dock har han inte lika stor uppsida offensivt som Per men däremot är han betydligt starkare defensivt.
Caderoth bör vara given som 3e center alternativt höger ytter om Ejk centrar, skulle stjärnorna stå rätt är det nog ingen otänkbarhet att Caderoth kan hamna i 2a, men den platsen är nog vigd åt Sundström initialt.
Man kan jämföra honom rätt mycket med Per Svartvadet i spelstil, tung, oöm och spelar för laget.
Dock har han inte lika stor uppsida offensivt som Per men däremot är han betydligt starkare defensivt.
Caderoth bör vara given som 3e center alternativt höger ytter om Ejk centrar, skulle stjärnorna stå rätt är det nog ingen otänkbarhet att Caderoth kan hamna i 2a, men den platsen är nog vigd åt Sundström initialt.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Jag kan bekräfta att Willow är smart. Väldigt smart.
Dessvärre stoppar det inte honom från att tycka fel i många situationer...
Dessvärre stoppar det inte honom från att tycka fel i många situationer...
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Du är ju smart. Vad känner du över denna trupp vi har idag förutom 1C och 1FW
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: 1 mål 39 matcher i ECHL. Hade vi inte redan haft Bjerselius hade jag kunna köpa värvningen.
De som antyder att han skulle kunna centra en tredje- eller rent av en andrakedja är rediga träskallar.
Om Caderoth tar en ordinarie plats, så bör det rimligen innebär att Bjerselius hamnar på bänken.
Bortsett från att han säkerligen inte kostar alltför mycket, kan Caderoth vara Hinkens mest idiotiska värvning hittills.
De som antyder att han skulle kunna centra en tredje- eller rent av en andrakedja är rediga träskallar.
Om Caderoth tar en ordinarie plats, så bör det rimligen innebär att Bjerselius hamnar på bänken.
Bortsett från att han säkerligen inte kostar alltför mycket, kan Caderoth vara Hinkens mest idiotiska värvning hittills.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Karlberg är en klok man. Grym center under sin karriär. Hört att MoDo ska dra in backarna för att skapa offensiv och jag gillar det . Länge leve Bernie!
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Jag hoppas och tror att våran 3:e lina kommer få kemi och blir lika tunga att möta som vår 3: e lina var 1: a året i SHL..
Titta på deras kvaliteer så förstår du var jag menar.
Det finns kvaliteer för båda typerna av special Teams.
3 st. Arbetshästar
3 st. Som har KG och spelar tufft.
Tekningskvalitte
Måns C - Caderroth - C Mattsson
Har inte tänkt på att Caderoths CV och läste nu att han ganska nyligen har varit över på en NHL med LA Kungs
Saxat från när han vart klar för Vimmerby!
I höstas fick 25-åringen chansen att visa upp sig på NHL-klubben Los Angeles Kings träningsläger, då han bjöds in som free agent för att delta i NHL-klubbens förberedelser inför säsongen.
Jag hoppas och tror att våran 3:e lina kommer få kemi och blir lika tunga att möta som vår 3: e lina var 1: a året i SHL..
Titta på deras kvaliteer så förstår du var jag menar.
Det finns kvaliteer för båda typerna av special Teams.
3 st. Arbetshästar
3 st. Som har KG och spelar tufft.
Tekningskvalitte
Måns C - Caderroth - C Mattsson
Har inte tänkt på att Caderoths CV och läste nu att han ganska nyligen har varit över på en NHL med LA Kungs
Saxat från när han vart klar för Vimmerby!
I höstas fick 25-åringen chansen att visa upp sig på NHL-klubben Los Angeles Kings träningsläger, då han bjöds in som free agent för att delta i NHL-klubbens förberedelser inför säsongen.
Länkar:
https://www.eliteprospects.com/player/345149/arvid-caderothhttps://www.eliteprospects.com/player/345164/carl-mattssonhttps://www.eliteprospects.com/player/147286/mans-carlsson
https://www.eliteprospects.com/player/345149/arvid-caderothhttps://www.eliteprospects.com/player/345164/carl-mattssonhttps://www.eliteprospects.com/player/147286/mans-carlsson
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Du kan väl ändå sända hockeyintelligens till Hockeysnack. Men vila gött, jag, Brett och andra sprider hockeykunskap här.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Själv tvingas jag till två månaders vistelse i en semesterort. Vi hörs.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Rätt skönt att vi ligger lågt och får in 2 nya spelare. Känner ändå bättre vibbar för säsongen som kommer. Publiken i Ö-vik vill se ett köttande lag som vinner. Skiter i hur snyggt det ser ut.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Men nu är det bara kaffe och glass med jordgubbar.
I soffan och strecktitta på nya serien Dutton Ranch.
Kvinnor med stake i den i serien.
I soffan och strecktitta på nya serien Dutton Ranch.
Kvinnor med stake i den i serien.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Jag satt och gjorde exakt lika i Torsdags och ladda inför Japanmatchen.
. På ballen med Rom och Cola.
youtu.be/m7kBI0rBjgM?is=pwiNoZc3CxjCzEXx
Jag satt och gjorde exakt lika i Torsdags och ladda inför Japanmatchen.
. På ballen med Rom och Cola.
youtu.be/m7kBI0rBjgM?is=pwiNoZc3CxjCzEXx
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Den här länken fungerar inte riktigt, jag som såg framför mig att få ta del av att som tikare bli "hyllad" på riktigt här i fiendeland ;)
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Man tänker Timander, som inte gick spikrakt. Utlånad till Husum minns jag, men blev stabil. Gillar att MoDo satsar på backar med fysik, sen har vi spelare som Hallin. Bra mix.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly:
Finns 2 till i J 20 som kanske kan få prova att få komma in och få lite speltid och smälla på stjärnorna i motståndarlagen.
www.eliteprospects.com/player/718740/mans-wiberg
www.eliteprospects.com/player/897558/gordon-palmgren
Finns 2 till i J 20 som kanske kan få prova att få komma in och få lite speltid och smälla på stjärnorna i motståndarlagen.
www.eliteprospects.com/player/718740/mans-wiberg
www.eliteprospects.com/player/897558/gordon-palmgren


Tyvärr så var den vackra MoDo Flaggan i Märsta utbytt till Sverige vimpel