Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
« Föregående · 1336993 · Nästa » Till forumet
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Salle: Denna match bryr sig varken om formkurvor eller special teams-statistik.
Ett derby är så mycket mer än så.
Vi kunde ha legat etta under hela säsongen och tikarna sist, det skulle ändå kunna bli supersmisk för oss. Naturlagar gäller liksom inte när det är ett länsderby. Det kan verkligen gå HUR-SOM-HELST (för att använda Hasses favorituttryck).
Jag väljer att hålla mig på marken och vara ödmjuk inför uppgiften, precis som jag hoppas att grapparna i laget ställer sig inför matchen.
Vi måste höja vårt spel jämfört med gårdagens match då jag tycker att vi tappade en hel del jämfört med tidigare matcher. Förhoppningsvis så har Tarkki blivit den stabila målis vi längtat efter. Han tappade inte lika många puckar, och när han väl gjorde det så har vi många backar som är duktiga på att hålla undan och rensa bort dessa returer.
Hoppas på ett par enkla kontringsmål från slovakerna.
Ett derby är så mycket mer än så.
Vi kunde ha legat etta under hela säsongen och tikarna sist, det skulle ändå kunna bli supersmisk för oss. Naturlagar gäller liksom inte när det är ett länsderby. Det kan verkligen gå HUR-SOM-HELST (för att använda Hasses favorituttryck).
Jag väljer att hålla mig på marken och vara ödmjuk inför uppgiften, precis som jag hoppas att grapparna i laget ställer sig inför matchen.
Vi måste höja vårt spel jämfört med gårdagens match då jag tycker att vi tappade en hel del jämfört med tidigare matcher. Förhoppningsvis så har Tarkki blivit den stabila målis vi längtat efter. Han tappade inte lika många puckar, och när han väl gjorde det så har vi många backar som är duktiga på att hålla undan och rensa bort dessa returer.
Hoppas på ett par enkla kontringsmål från slovakerna.
Redigerad kommentar
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Bittesehr: 17 mil är inte ett derby även om det finns viss rivalitet. Vanliga derbyregler är inte helt applicerbara här. Jag tror att både Timrå och MoDo-spelarna tar det som en match i mängden. Möjligtvis något tända av stämningen på läktarna. Jag tror nog att både form och PP har betydelse. Det största hotet mot MoDo-poäng är lättja och underskattning. Sen har slumpen alltid en betydelse inom idrott och dåliga domare finns det dessutom gott om inom ishockeyn.
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Wayne Gresky:
Vi kan väl vänta och se vad det blir för domare först innan ni börjar att bortförklara er.
Eller har ni beställt Kuben till i morgon?
Vi kan väl vänta och se vad det blir för domare först innan ni börjar att bortförklara er.
Eller har ni beställt Kuben till i morgon?
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Simmalugnt: Den jag skyr mest är Sören Persson. Kuben hatar ni lika mycket som vi.
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Wayne Gresky:
Visst fan gör vi det. Det var det som var ironin i det hela. Då är det liksom ingen som blir nöjd. ;o)
Visst fan gör vi det. Det var det som var ironin i det hela. Då är det liksom ingen som blir nöjd. ;o)
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Simmalugnt: Kuben försökte fälla oss igår,men då hade han inte räknat med lillfoppa
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Ingen Hannu Pikkarainen idag. Ska ha dragit ut en tand igår och har fruktansvärt ont + feber, enligt LJ-Forum.
Ahrling som tar platsen istället?
Ahrling som tar platsen istället?
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Salle: Vi väntar en trekvart till, så vi har något att köra om innan Docksta...
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Paddan: Låter jobbigt. Jag ställer något belgiskt och något skotskt i 3-5 dl-förpackningar i kylen så länge, jag.
Glöm inte - vi kan vinna idag, och då blir det något franskt.
Glöm inte - vi kan vinna idag, och då blir det något franskt.
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Björn W: Tja, jag såg att det fanns något företag som tagit fram whisky i 50cl plåtburk...
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Paddan: Inte whisky, inte ens den skotska. Gäller att hålla fokus och ödmjukhet i drygt 2 timmar.
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Paddan: Resa? Nej. Jag ska inte röra mig många meter idag. Dryck: En kopp te. Och snart blir det en till.
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Björn W: Något belgiskt i 3-5 dl-förpackningar? Vad månne det vara? Mandarine Napoléon?
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Frisco: Och snart blir det en kopp te... borde du ju skrivit. ;-)
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Salle: Jag satt precis och funderade på om en lunch tonic inte skulle sitta bra.
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Referees:
Sjöberg, Patrik
Sjöqvist, Mikael
Linesmen:
Sabelström, Peter
Winge, Daniel
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Frisco: Jaha, domare också. Ytterligare en orsak till vår förlust.
Skit också !
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Hälge: Hehe. Du kör med en klassiker. Intala sig själv att det blir förlust. Då kan det bara bli bättre:) Lycka till i eftemiddag Hälge.
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Lumber Jack: Det är två gäng av fans som ofta klagar på domaren vilket bör medföra att de är helt neutrala i den här matchen. Sen är det väl självklart att neutral betyder att de ger båda lagen lika många chanser i pp fastän timrå förtjänar sina utvisningar men inte modo. :)
Är faktiskt ruskigt orolig inför denna match. Förlust i den här 6p matchen och man är nere i skiten igen. Vinst och man har börjat skapa en klyfta ner till de nedre lagen och man kan börja titta lite uppåt/på slutspel.
Som otur är så har man otroligt mycket att göra hemma och dessutom så skall man kanske också iväg och träffa timråiter på en 40 års fest. Inget ont om personen i sig. Utan frågan är om man orkar se en tikare efter en förlust.
Känslan att få bort alla saker man måste ordna hemma blir större och större ju mer man tänker på en förlust. Jaja man får se hur det blir.
Det viktigaste är i alla fall att man får något poäng. oavgjort och vad som i suddan har vi råd med. Men 3p till timrå är farligt.
Är faktiskt ruskigt orolig inför denna match. Förlust i den här 6p matchen och man är nere i skiten igen. Vinst och man har börjat skapa en klyfta ner till de nedre lagen och man kan börja titta lite uppåt/på slutspel.
Som otur är så har man otroligt mycket att göra hemma och dessutom så skall man kanske också iväg och träffa timråiter på en 40 års fest. Inget ont om personen i sig. Utan frågan är om man orkar se en tikare efter en förlust.
Känslan att få bort alla saker man måste ordna hemma blir större och större ju mer man tänker på en förlust. Jaja man får se hur det blir.
Det viktigaste är i alla fall att man får något poäng. oavgjort och vad som i suddan har vi råd med. Men 3p till timrå är farligt.
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
MorganaLefaey: Ha ha Det är väl 100 ggr värre för Timråiten när Timrå förlorar?!
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
| 22. NAGY, Ladislav | 24. SUNDSTRÖM, Niklas | 23. BARTECKO, Lubos | |||||||||
| 4th Line | 40. AHRLING, Isak | ||||||||||
| | |||||||||||
| 25. HEDMAN, Anton | 39. SVARTVADET, Per | 44. DANIELSSON, Nicklas | |||||||||
| 3rd Line | 55. TOLLEFSEN, Ole kristian | 12. JOSEFSSON, Daniel | |||||||||
| | |||||||||||
| 17. MADSEN, Morten | 93. RITCHIE, Byron | 10. SKRÖDER, Per-åge | |||||||||
| 2nd Line | 18. HÅLLBERG, Per | 5. JONSSON, Hans | |||||||||
| | |||||||||||
| 26. FORSBERG, Kristian | 87. ROSÉN, Robert | 28. BLOMQVIST, Jacob | |||||||||
| 1st Line | 8. ERIKSSON, Anders | 3. TIMANDER, Mattias | |||||||||
| | |||||||||||
| Goalkeepers | 30. DAHLBERG, Nicklas | ||||||||||
| 32. TARKKI, Tuomas | |||||||||||
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
MorganaLefaey: Det vore fan om vi inte kunde vinna detta länsderby. Koncentration, skridskoåkning och förbättrat PP-facit ska ordna saken. Bäst när det gäller-mentaliteten ska från och med idag gälla i MoDo - Sveriges viktigaste lag!
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Lumber Jack: Det är just när du har denna känsla, som det blir ett helt annat resultat i slutändan.
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
MODOJohan: 50% chans, mer än hälften om man tänjer lite på matten.
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
MODOJohan: Äh vi hade flyt förra matchen också. Man ska spela så bra att flyt inte spelar någon roll.
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
MorganaLefaey: Timmy TUMBLES Timrå! Haha, vilken tackling! OCH JAAAAAAAAAAA MÅÅÅÅÅL MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAADSEN! :D
Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
MODOJohan: Föresten är det någon (länk-guden Gustafsson) som kan länka till när Svartvadet käbblar med domaren för några säsonger sedan, då det handlade om Krizan...
« Föregående · 1336993 · Nästa »
Kommentar
CHALLE: VI SER FRAM EMOT ETT HÄRLIGT LÄNSDERBY
Den klara segern mot Frölunda hemma gjorde förstås att det var mungiporna uppåt i MODO Hockeys läger på fredagen.
- På det sättet är det här ett fantastiskt jobb, säger coachen Charles Berglund. Dagen efter en seger flyter allt på ett underbart sätt, men samtidigt gäller det att snabbt glömma, fokusera om på nytt inför nästa match.
För MODO Hockey är det, som vanligt, en ny hyperviktig match som väntar. Länsderby borta mot Timrå IK.
- Vi ser verkligen fram emot derbyt. Det borde bli en härlig tillställning med bra stämning runt om. Nu har vi ju också vår supporterklubb MODO Syd i ryggen.
Efter tre säsonger i Timrå IK som coach har Charles Berglund mycket vänner nere i och runt E.ON Arena.
- Så är det bara. Allt annat vore ju konstigt. Sedan känner jag på något sätt att det andas mera derbystämning hos MODO, som också har flera spelare som varit med många år i sådana här sammanhang. Men bland supporters på båda sidor är det hela något av säsongens höjdpunkter, de vet jag.
Timrå har vunnit två av tre derbyn i vinter, båda i Fjällräven Center.
- Det blir säkert hur ovisst som helst den här gången också. Matchen mot Frölunda sist blev lite märklig. Det blev aldrig någon riktig struktur över det hela. Bra att vi kunde fortsätta det fina spelet i power play. Just den formen plus förstås box play blir bara viktigare och viktigare i dagens hockey.
Noterbart om laget
Noterbart ärA t t backarna Daniel Josefsson (fotskadad) och Jens Westin (sjuk) är ur spel.
A t t matchen är första huvudmatch i Canal+, där sändningen startar 15.30.
A t t MODO Hockey har matchträning lördag morgon hemma och sedan bussar vid lunchtid söderut.
A t t MODO har stöd från två håll i E.ON Arena, dels från hemmasupporterklubben Lumberjacks, dels från rutinerade MODO Syd, som gör sin årliga Foppa-tour - någonting man startade upp redan 1996.?
A t t lagen mötts tre gånger i vinter. Första mötet vann Timrå på straffar (4-3), sedan blev det 5-1 till Timrå (båda i Fjällräven Center), i E.ON Arena vann MODO med 4-1 efter bl a två mål av Byron Ritchie.
MODO Hockey
Målvakt: 32 Tuomas Tarkki (30 Nicklas Dahlberg).
Backar: 3 Mattias Timander, 8 Anders Eriksson - 18 Per Hållberg, 5 Hans Jonsson - 48 Hannu Pikkarainen, 55 Ole-Kristian Tollefsen.
Forwards: 23 Lubos Bartecko, 24 Niklas Sundström, 22 Ladislav Nagy - 28 Jacob Blomqvist, 87 Robert Rosén, 26 Kristian Forsberg - 17 Morten Madsen, 93 Byron Ritchie, 10 Per-Åge Skröder - 44 Nicklas Danielsson, 39 Per Svartvadet, 25 Anton Hedman.