Växsjö Lejkers HK - MoDo
Modoante: är vi i svacka, vad ska man då säga om BIF? Helt under isen. LHC mot Rahm, kunde lika gärna stått 7-0. O Indianerna - Warulfven, vad e bäst för oss? Hålla Frölunda bakom oss, eller en (liten) chans nå Warulfven??
Först motgången på länge för Fuskestad, bortdömt mål! Skräll att det blir just i Götet...
Dyker det bara upp i tuppfäktningar med FBK borta?
Saknar lite kaboom!!! :-)
Bättre att förlora nu än att förlora i ett ev slutspel. Men det vore ju samtidigt svagt på något sätt att jobba hårt hela säsongen för att nå den åtråvärda topp4:an för att kasta bort stora delar av säsongen sista 10 omgångarna pga av ren lättja för det är vad jag rubricerar gårdagens Modo!
Berka: Kan ju hända att vi sitter i april och tycker att den här matchen spelar ganska liten roll eftersom laget är i toppslag och på rull mot guld efter ruggigt tung nedträning i slutet av januari... Så går nämligen snacket.
Därmed inte sagt att gårdagens insats var ok, för det var den inte. Men vi kan ju ha lite is i magen när man är klar för slutspel sedan jultid.
Om man har en dålig dag på jobbet så kämpar man väl för allt vad tygen håller, låter benen gå som trumpinnar och jobba stenhårt för att visa "att jag ger fan inte upp även om vi ligger under med 8-0" igår gled majoriteten och de skönaste spelmomentet av vad de såg ut iaf. var när spelarna sökte eget burskydd i PP.
Att ulf tog time Out hyllar jag ordentligt och som han skällde haha, det syntes och hördes rätt tydligt va han sa på engelska i tv rutan och det var inte vackra ord, men det som förbluffade mig mest var att det såg nästan sämre ut efteråt iaf i hela 2:a perioden?!
Att Modo syntes rycka upp sig i 3:e var nog bara kontentan av att Växjö slog av på takten lite och bevakade. Okay man får ha dåliga dagar och dåliga matcher, men nu har vi tagit 2 av 12 poäng på de 4:a senaste och dubbelmöten med Frölunda inom kort, Frölunda som ligger hackihäl på Modo.
Redigerad kommentar
jag var på matchen igår - och beslutet att åka hela vägen dit hade jag gärna ogjort. Det bästa med matchen var att MoDo bara förlorade med 3-2. Otroligt att man lyckas göra 2 mål så lama som de var i anfallzon. Starkbaum klart bäst i MoDo.
Den ende som tar chansen och visar att han vill ha mer istid är Spina. Han är tyvärr ingen som jag tror ska ha mycket istid i ett slutspel, men det är en annan historia. Torp, Svensson m.fl. lär ju knappast ha stärkt sina positioner.
Förra gången jag spekulerade på att göra en resa till en borta match var mot Rögle tidigare i denna månad. Bevisligen ska man hålla sig borta från detta.
För det första så är det bara axelmakterna (Starkbaum, Müller samt i viss mån Spina) som kan visa nån slags stolthet efter kvällen och det tillhör inte vanligheterna i min bok.
Å andra sidan skulle jag ALDRIG kunnat hålla min sponsorberusade käft tyst där under de 1½ timmarna planet tar innan man är hemma på Gideå!
För maken till PINSAM föreställning har jag inte varit med om på länge! Och då lever jag ändå med mig 24/7...
Tycker JÄVULSKT synd om Timrå som räknade med våran hjälp idag. Och ber samtidigt ödmjukt om ett förlåt från våra grannar i söder.
Nufinnen spelar i alla fall mer fysiskt än Lehtivuori och cuniskey. Vid ett tillfälle var det tre växjökillar framför mål och Kuosa ensam om att försvara. Cumiskey flöjtade runt sarghörnet. Kuosa är inte rapp, men jag tänker inte döma ut honom än.
Berka:Jepp , mormors fel! Jo, inte har finnarna glatt oss, hittills inte - men iom Kossans mål, får han väl minst 10 matcher till? Får verkligen hoppas han lyfter, ordentligt, annars fortsätter han mer vara ett blysänke.
Mullers pass till målet var ju helt lysande, sen försvann även han.
Jag håller inte med om kritiken av C-less-kommentatorn, tycker han va rätt bra. Knappast hans fel att MoDo spelar uselt, o att VL växer, med publikstöd o inget motstånd. Har hört betydl värre, tex han som satt i Ö-vik (mot LHF) o rabblade allt om Luleås spelares historia från juniortid o framåt. Nada om hemmaspelarna.
Det såg ut som att många var trötta, ingen speed och folk som ramlade runt, folk (läs lehtuvori) tog ofta den enklaste vägen med pucken (slänga iväg den till Växjö) ingen gjorde jobbet, madsen och kfop hade oslipat och Öberg såg ju ut att ha tappat spelsinnet, susse och muller hade en del farligheter och skröder längtade hem till norge. Ritto, Kempe och samma vaknade efter matchminut 45 och backarna hade magsjuka.
Den enda som faktiskt var bra ikväll var starky tätt följd av gunarsson och muller.
Ja nä denna förlust skyller vi på kärringjävlarna och sundlöv
Fy fan avgå Brynäs
NuMo: JAG MED!! + resan o förlorad arbetsinkomst. Jag har lika stor rätt som MoDo-spelarna har till LÖN efter kvällens lilla partaj-utflykt!
Allvarligt, hade Lonken slipat alla griller tokigt? Lindat klubborna åt fel håll? De var ju ALDRIG vän me pucken, o pp var som - <censurerat> , kändes ofta som MoDo var 1 man kort, även i pp. Denna o tidigare möten med TIK är väl förmodl de sämsta denna säsong - hittills? Frölunda kryper allt närmre!
Men förstår din tanke ;-)
Berka: Ja du ser!! Hon e ju GIVEN som TIK-annonsör! Varken spelare, ledare, sekretariatet eller fans kan mycket om hockey == TIKare! Lika sant som:
En som kan flera språk är flerspråkig. En som kan 2 språk är tvåspråkig.
En som bara kan ett språk är fransman.
Nästa gång de är match låser jag in hon i källarn
Idag hade ulvö hockey varit en jämn motståndare
Monno:
Lethivuori och Kousa högst upp på målet, vår nya spelide, backar och fw byter plats???
Nämen att man faktiskt inte ser ut att orka i Modo, är man trötta eller är alla magsjuka??!,
Nä bedrövlig match. Sämsta sen året i kvalserien tror jag. Huvva.
Berka:
Tror det här är första matchen någonsin där alla här på hockeysnack är eniga att Modo gör en riktig skitmatch. Då måste det vara otroligt dåligt.
Redigerad kommentar