1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614778 inlägg · 6214 ämnen
3038269 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Är det verkligen möjligt att en framtida försäljning av Hartmann ingick i budgeten? Lite GIF-stil över det på något vis i så fall och det känns inget vidare om löner för våra nyförvärv inte hade täckning av löner o avgifter för alla som lämnat, Jonte/Emil/Juel/Nässen/Pilö/Erixon.

Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby: Mailde Adam Sälg om det, såg mailet väldigt snabbt sist så se om dom kan lösa nåt,

Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Modo livestreamar sitt årsmöte i detta nu. Hade varit önskvärt om även Timrå IK kunde ge lagets fans detta.

Sv: Silly Season 2026-27
Knylan: Det jag vill ha klart för mig här är om man byggt upp en buffert för de innestående sign off-bonusarna genom att bl.a. använda sig av delar av lönebudgeten.

Årsmöte ons. Tyvärr kan jag inte närvara men gärna att nån kan lyfta frågan då.

Sv: Silly Season 2026-27
Red Bulls: Vi kommer behöva få lika bra träff på nyförvärven som på befintliga spelare som måste ta kliv. (Eriksson, Heikkinen, Lundmark, Lilja/Levinsson osv).

Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp:
Tänker du på juniorerna?
Jag är tämligen säker på att Frondell och Eklund var borträknade långt innan säsongen avslutades. De var trots allt bara på lån. Motsvarande i år lär väl vara Björck om han blir kvar och Nordmark. Nu finns förstås risken att en eller båda av dem också försvinner men då lär det värvas ersättare. (Och några miljoner kommer ju in på NHL-pengen isf att värva för)
Jag tror inte Hartmann har någonting med förlusten av juniorerna att göra. Han känns inte som den spelare man tar in för att ersätta den typen av spelare.

Sv: Silly Season 2026-27
Andersson: Äh, så märkligt är det väl ändå inte. Det är ju inte så att varken Gardiner, Kivenmäki eller McLaughlin kommer hit för att spela för kaffepengar.

Tycker det är sunt av klubben som för en gångs skull verkar ha lite koll på läget kring pengarna innan man börjar handla. Eventuellt är det väl så att man sparar lite slantar för att kunna köpa något kring jul om det skulle behövas.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Hoppas att vi inte blir ett nytt Giffarna!

Sv: Silly Season 2026-27
Andersson: Jag skulle gissa att det där är ett sätt för Nubben att understryka att man inte är överraskade på något sätt. Inte att måla upp bilden av att Gardiners lön utbetalats via Klarna under tiden man väntat på dealen med Hartmann.

Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Skulle behövas redogöras

Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: "Lite" märkligt att Hartmanns avsked ska täcka Växjö-värvningarna. Som gjordes för 2 månader sen.

Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Eh ok. Nu fattar man nada. Så vi har alltså redan norpat på Hartmanns ersättning? Giv mig styrka inför kommande säsong.


Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Sägs det ja, men det verkar ju inte så, över 300kkr/månad borde ju täcka ett par spelare.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Har vi lagt på sign off-bonusarna tro? Trodde inte de räknades in i lönebudgeten, som ju ska vara densamma som ifjol.

Sv: Silly Season 2026-27
Villervalla: Det var bara första året som det sköts till utifrån.

Sv: Silly Season 2026-27
Genborg-McLaughlin-Gardiner
Kivenmäki-Eriksson-Wedin
Heikkinen-Lander-Forsell
Westfält-Levinsson-Walli
Lundmark

Extra:
Lilja, Pääjärvi

Mycket som ska sitta hos nyförvärven för att det ska slå väl ut, men omöjligt är det inte.

När Genborg är borta så flyttar Kivenmäki, Heikkinen och Walli upp ett snäpp och Lundmark in på Wallis plats. Pääjärvi in som 13:e.

Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Det kan man ju undra vart de pengarna är, men det kanske är så att det var extern/a som betalade mesta av Dahléns lön.

Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Det vore ju helt sinnessjukt om inte dom lönerna räckte till sämre spelare. Vart går pengarna?

Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Ja har Nubben använt det mesta av Hartmannpengarna på de tidigare värvningarna känns det mindre bra. Det blir en tuff säsong!

Sv: Silly Season 2026-27
Villervalla:Ok.

1. Inte bara familjesituationen.

2. Djurgården var de som initierade kontakten.

3. Vi fick tillräckligt betalt, dvs ett sjusiffrigt belopp.

Man känner Nubben.

I övrigt finner jag det märkligt att pengarna vi "sparade" på Dahlén, EP, m.fl. Inte räckte till ersättarna.

Sv: Silly Season 2026-27
Villervalla: Åfan så Barre var frågetecknet Nubben surrade om precis efter säsongen, den var ändå lite oväntad.

Värvningen av Forsell känns mer logisk om man visste att Hartmann försvinner.

Sv: Silly Season 2026-27
Familjen går alltid först.

Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: aldrig en bra idé att tvinga kvar en spelare som vill lämna, hoppas övergångssumman var bra bara.

Sv: Silly Season 2026-27
Nisse1: *Vi tog det beslutet att när vi inte har Hartmann så värvar vi till exempel Lucas Forsell, så det har funnits med under en längre tid och är ingen överraskning för oss.

Han berättar att även Reid Gardiner är en spelare som tagits in med hjälp av löneutrymmet som Hartmann lämnar."

Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: med 25 år som sportchef i ryggen så hoppas jag att Nubben vet vad han gör!

Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Hoppas då att Nubben tog bra betalt, när han vet vad som finns på marknaden och vad allt kostar!

Försäljningen är garanterat bra på lång sikt, men jag är aningens orolig om Nubben får för sig att göra sig av med ytterligare en forward och om han varken plockar in en back eller forward av lite klass.

Kommande säsong kan verkligen handla om att överleva deluxe i så fall.

Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: som Nubben sa i intervjun med HockeyNews, det är dyrt att ta in spelare den här tiden på året! Och att då värva en spelare under kontrakt hoppas jag är jävligt dyrt! Och djurgårn sitter i en jäkla sits med risk att tappa tre av sina bästa forwards till NHL.

Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Inte ser vi på långa vägar ut att bli ett mer fysiskt lag, nåt jag hade hoppats på. Minst o lättast i klassen lär vi bli. Hoppas att Gath kan trolla med knäna!

3038269 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.