Agera Nubben?
Hur pass vågar vi lita på uttalanden till press? Man säger en sak och gör en annan... Såvida inte Nubben verkligen tycker att Machulda är en värdig ersättare till (någon) av de skadade forwardsen, och då är det riktigt oroande.
Machulda... fan vi leder serien i världens kanske näst bästa liga. Wake up!
På frågan efter om de blir nån forwards blev svarade han:
"Ja vi hoppas kunna knyta upp en till två forwards beroende på vad som finns på marknaden"
RocknRolf2: Med tanke på att de skadade spelarna kommer att komma tillbaka så kanske man inte jagar en i samma klass, utan en som kommer göra sitt under en period vilket kommer medföra att man har ett starkare lag än man hade men inte lika starkt som när den skadade fanns med. Däremot så borde laget bli ganska mycket bättre då man fått tillbaka spelarna som är skadade då truppen breddats en hel del.
Brynäs hämtade tex. Månsson från Bofors som 22-23 åring o han blommade ganska snart ut där redan första säsongen.
Nån liknande skridskorask typ. från A-svenskan hade varit att fördra nu
framför denne Ahlgres bil = seg gubbe...
Jag håller i viss mån med men...
Samtidigt har du redan ett antal ungtuppar i laget. Och den gamle tjecken har åtminstone rutin.
Jag är ÖVERTYGAD om att han inte ses som ersättare till Warg, Pärsinen eller Carlsson.
Jag tror att det var typ ett reaerbjudande...
Som när jag var på Coop Forum i dag och köpte 1 kg maskindiskmedel för 49 kr...
Jag köpte diskmedlet... Men också det som stod på inköpslistan.
Därmed kunde det inte genomföras.
Machulda kommer kliva in på lördag och bidra med sitt sedan om det är bra eller dåligt låter jag han visa i matchen som är nu på lördag,
Ja ett Timrå som nu är ännu mer skadat!
Per och Sanny igen ja hoppas de inte är någon större fara utan att de är med igen om två dagar!
Ja nu går ingenting Timrås väg verkar det som!
Det skulle ju vara MUMMA det eller hur???
Det känns skönt att få chansen att möte Skellefteå hemma i nästa omgång. Laget är inne i en 1,5-poäng per omgångtrend. Seger i varannan match. Visst, halva laget på skadelistan men Skellefteå är inte djupaste laget i serien heller. "Revanschlust" efter att ha torskat med 4-0 hjälper inte heller.
Hoppas på mupptifo.
För även om Mora plockade Wessner från Bofors så är det klart att lagen i allsvenskan har ju också massor att kämpa för o därför inte ens för pengar vill släppa sina toppspelare
då är det logiskt att Nubben nu tar det han kan få o gör det bästa av det hela.
Jag håller med om diskmedelliknelsen längre ner.. eller kan man inte få prinsesstårta till kaffet så får man ta lite mer basmakaroner istället...
Dock är det svår slaget att slå Mandervilles hjärta men där i år har vi Hedström och Sundh mfl. vi har den rolltypen i laget redan.
Även Johan Andersson är lite Manderville.
Jag tror och framför allt hoppas på Machulda, och det är hans förmånga att göra poäng som vi idag behöver. Har man engång gjort poäng kan man lätt göra det igen.
Sedan kommer hans Rutin vara oerhört viktig, anser jag, med hans rutin så borde han ha en hög lägsta nivå.
Dessutom kommer Timrå ta hand om han väl och han kommer stormtrivas och stormtrivs man så ja då producerar han, tänk han har faktiskt spelat i Eon Arena och kanske kommit ihåg det tryck som ni närboende supportrar ger i hallen. Det kanske kan vara en bidragande orsak att han även valt Timrå, kommer till Supportrar som verkligen hjälper sitt lag i vått och torrt och vi skriver nu skit om killen, lägg ner detta nu.
Han är BRA, har RUTIN som KRYKAN och MANDERVILLE.... Detta kommer gå bra.... Han kommer producera!
Ge honom ett varmt välkonmande på lördag så kommer han säkert tacka er som är där med en bra insatts!!
Jag tycker vi ska ge Machulda chansen, tänk han kan bli något gott!!!!
Men man får väl glädjas åt att LHC torskade...
Dock när man jämför med Mandy så ser jag stora skillnader trots ungefärsamma ålder.. Mandy har en helt otrolig skridskokonditiono åkstyrka för sin ålder..kan (kunde) forchecka hur länge som hellst ..
Han var Verkligt passande bland Tiks alla rappa skridskoåkare!
Machulda beskrivs däremot som en seg skridskoåkare redan som yngre ..
Däremot tror jag han kommer att trivas i Tik o sånt kan ju ge extra inspiration så vi får se!
Wennerberg, Warg, Pärssinen, Carlsson, Svedberg, Styf och Lindström skadade vilka ska vi lira med???
Detta är nästa två femmor, och vi ska klara oss utan en del av dessa tills efter nyåret.
Vi behöver Spelare, INTE SANT? Nubben har gått ut och sagt att det är svår hittat, och han har nog hittat det mest lämpliga och bästa man kunde få tag i. Vi är i panik med tanke på Warg olyckliga operation och ja detta är en panikvärvning men en som har potensial att kunna bli till något bra.
Vi har redan ung tuppar i Regin, Sundh, Svensson, Strålman, Moe, Andersson, vi behöver enligt mig en Rutinerad kille som Machulda i första för tillfället Denna femma kommer briljera med Heddan och Hahl i alla fall.
Hallin hördes idag på webben men nej han håller inte måttet för en första lina helt enkelt! och Det gör inte heller några av våra juniorer därför har de nog gjort denna värvning för de vill inte splittra på två väl fungerande femmor!!!!
"ett nyförvärv som nästan samtliga är grymt skeptiska till"
Omröstningen säger motsatsen.
Men den som skriker högst hörs mest!
Nubben kan väl ta en avstickare till nordamerika också och värva nån han inte kollar på
Jag har egentligen ingen uppfattning om Machulda..
Jag har ingen aning om vad han får betalt..
Jag har inte heller en aning om hur Nubben tänker..
Jag har däremot svårt för att döma ut Nubben och ifrågasätta hans omdöme..
Men en sak kan jag konstatera!
Men det är väl tur att det hände nånting som du kan få spy galla över.
Med Svedberg på bänken hade du väl förtvinat annars..
Vi har all olika drivkrafter i vårt engegemang.
Så är det!
Gonatt!
(Fortfarande 6 p ner till andra plats... 9 till tredje)
Är vi för kräsna? fan heller, vi är ett europeiskt topplag!
Men visst, vet inte vad Nubben tänker och hoppas förtvivlat att han gjorde nånting av värde i Tjeckien.
Svedberg har jag väl ändå inte sågat?
Och får inte dom fart på han så kommer ingen i laget att få igång han?
Det känns inte som att han kommer lyckas särskilt bra här. Men jag har haft fel förr.
Nu klev visst Sanny av också!
Nu kan vi lägga ner!