1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614307 inlägg · 6214 ämnen
« · 1199884 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Ambroo: Han är rätt vass har jag hört.

Sv: Apropå nånting...
zita: Jag tycker Bjoern Peace borde kallas in...

Sv: Apropå nånting...
Olle: ..men som du säger spelar det mindre roll just nu om vi får med oss mycket utvisningar eller ej :(

Sv: Apropå nånting...
Olle: De drar ofta på sig utvisningar om de kommer med fart i anfallet och försöker gå på mål också. Det är betydligt mindre riskabelt dessutom. Är inte bara försvarande lag som blir trötta efter ett långt byte ;)

Sv: Apropå nånting...
jokklas: Våra långa perioder i offensiv zon har ju ett gott syfte, ofta tröttar man ju ut motståndarna och dom drar på sig utvisningar...men där är cirkeln sluten, om vi bara kunde spela ett vettigt PP :)

Sv: Apropå nånting...
zita:Han gör en åkning offensivt!Sen får dom lägga honom på bår omgående med en large syrgasmask på hela tiden så han kommer rätt med luften till lungorna!:)

Sv: Apropå nånting...
Olle: PP är givetvis under all kritk där man sällan får fram ett vettigt pass till någon för skott strax innanför blå med trafik på mål.


En annan grej är det jag pratat om förut som syntes även i denna match till o från (dock med några positiva undantag), nämligen svårigheten att snabbt ställa om till anfall och inte fastna i offensiv zon med krama-sargen-spel. I de långa anfallen kommer kontringarna som ett brev på posten när någon gör en dåligt avvägd aktion. Bättre att komma till skott fort eller halvchansa in en puck mot mål där någon kan styra, få retur eller skjuta direkt.
Säger inte att detta gäller alla lag, flera har de spelare som krävs för detta men vi har bara ett par stycken sådana..


Låter kanske konstigt att vilja korta ner anfallen men men.. :-)

Sv: Apropå nånting...
Olle: Av tradition så brukar ju Timrå alltid göra bra ifrån sig i 6-poängsmatcher...

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy: Om man tittar lite på tabellen i nuläget så inser man snabbt att matcherna mot SSK och Rögle till veckan kommer att bli livsviktiga. 6p där och det finns hopp!

Sv: Apropå nånting...
Dagens Ros: "Det finns hopp för Timrå."

Sv: Apropå nånting...
Långben: Jorå...tänk vad mål han skulle göra ..

Sv: Apropå nånting...
zita:Finns inga byxor som han går ner i!:)

Sv: Apropå nånting...
Olle: jo helt rätt Olle, men om man förenklar lite kan man ju då säga:

"bara vi ändå gjort lite fler mål, skulle vi vunnit fler matcher" ;-)

...så till syvende och sist så handlar det om att vi gjort för få mål - absolut....(och man ska heller inte underskatta *momentet* som några pytsar gör för hela spelet) - Timrå saknar helt enkelt spetsen och kylan framför allt, att stänka in puckarna, BÅDE i PP och 5-5.

...då måste man KÖTTA! :-P

Sv: Apropå nånting...
actionleif:

Ohhhh vad man kan misstolka den meningen om man vill...... =oD

Sv: Apropå nånting...
Jag tycker Timrå ska värva den här killen från Njurunda (Stefan J) :)

2008 - 2009
GP30 G26 A50 TP76
2009 -2010
GP7 G4 A2 TP6

Sv: Apropå nånting...
Tvåtallar: Min gissning är att det beror på en eller flera av följande orsaker:

1, Challe förmår inte spelarna att spela ett rakt och enkelt pp. Pass till central back, två killar på mål och skott. Om och om igen.

2, Våra "hjältar" saknar helt enkelt det kreativa sinnet att söka ovanstående lösning, vi passar runt runt när vi har mycket tid och vi kör fast vid sargkanten när vi har lite tid. Vi klarar helt enkelt inte av att spela mot en aggressiv box.

3, Våra backar (exklusive Caslava) kan helt enkelt inte skjuta direktskott/slagskott. Endera det eller så saknas självförtroendet för att tro att man faktiskt kommer att träffa puckjäveln när den väl kommer.

Sv: Apropå nånting...

Mathias: I inför matchen står det

"- Vi hade frivillig isträning på fredagen men samtliga ägnade sig åt någon form av fysisk aktivitet i alla fall"


Sv: Apropå nånting...
Olle: Men varför är vi så dåliga i PP då?

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Såg först nu klippena från igår. Det är ju sanslöst och låta den där pojkfan i Brynäsmålet stå och briljera en hel match, det är ju ett stort hån mot allt vad ishockey heter. Det ska bara smälla till i målet med dom alla klara målchanser som fanns i Timrås favör igår, nej istället låter man ett tamt Brynäs få stå orörda vid målet och peta in returer. Tror jag dör snart. Börja för fan och sätt chanserna som uppstår då och då, annars bär det här rakt åt helvete.

Sv: Apropå nånting...
Det är många som kommer med olika förklaringar till vad som är fel i laget just nu. Vissa säger att vi har för dåliga målvakter, andra säger att vi måste kötta mer framför både det egna och motståndarmålet, vissa säger att vi måste värva spets på forwardsidan och de flesta säger att vi behöver byta coach.

Jag tycker alla har lite rätt (vi behöver dock inte byta någon målvakt) men seriöst, den främsta anledningen till att vi har förlorat en hel massa uddamålsmatcher istället för att vinna dom har varit PP.

I år ligger effektiviteten på 10,84% (dead last)

08/09 låg den på 20,66% (tvåa efter omöjliga HV71)
07/08 hade vi 18,25%
06/07 hade vi 15,61%
05/06 hade vi 15,19%
04/05 hade vi 16,50% (tvåa efter FHC trots halvtaskiga siffror)
03/04 hade vi 15,38%
02/03 hade vi 14,93%
01/02 hade vi 11,23%
00/01 hade vi 14,44%

Vi har alltså aldrig varit sämre i PP och detta i en tid då PP har blivit EXTREMT viktigt. Vi har gjort 9 mål på 82 försök på 18 (!) matcher. Det här är, i min mening, den rakaste vägen till att hitta vad som är sjukt i dagens Timrå IK.

Sv: Apropå nånting...
Mathias:
Dom andra kanske är och tar spruta mot svinis,,,,
vi möter ju grisförjestaaaa i morgon ;-)

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
TIKbiff: Måste få tillägga att vi även gjorde en jäkligt bra match hemma mot LHC tidigt på säsongen när vi vann med 5-2. Då var vi riktigt bra. Men totalt sett har insatserna av denna dignitet varit alldeles för få.

Sv: Apropå nånting...
Olle: Helt rätt, det fanns ingen junis som var i närheten så het under Kentas tid som Lander och Päjäärvi är idag. Så därför tycker jag det är lite orättvist mot Kenta att säga att han aldrig satsade på junisar. Han ville väl spela det bästa laget, med rätta. Kenta spelade ju också Tedenby en del ifjol. Tedenby hade 10.09 i speltid 08/09, Pääjärvi hade 11.03 och Lander 07.38. Och då hade ändå HV ett bättre lag med klart hårdare konkurrens. Så det har ju inte direkt varit någon precisionscoachning av Challe att matcha några av Europas mest lovande talanger. Men med tanke på vad jag tycker att Challe har tillfört annars så är ändå MPS/Lander on the flip side. Jag tror även att MPS hade dragit inför säsongen om han hade varit alltför besviken med Charles.

Sv: Apropå nånting...
RocknRolf2: Men hur mycket cred ska egentligen challe ha för att spela våra juniorer? Jag tycker att det är en självklar sak att spela Pääjärvi och Lander idag, det var det ju inte för tre år sedan. Ang. Moe är jag osäker men jag tycker inte att dom två första övertygar SÅ mycket att det går att säga att dom kunde ta en ordinarie plats i laget för tre år sedan.

Med tanke på omröstningen här till höger så är iaf jag beredd att "förlåta" challe om han landar oss på plats 6-8 i tabellen. Med tanke på de uppsatta målen och med tanke på att han bär det yttersta ansvaret för situationen. Därmed inte sagt att han ska vara kvar. Två säsonger i rad har vi fått katastrofala inledningar av säsongen, förra året skiljde det i slutänden några poäng från katastrof, i år blir det förmodligen ännu tuffare.

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
haggen: "Heder till Hynning som efter lite blödspill på isen kom tillbaka riktigt snabbt några byten senare, har han äntligen fattat vad inställning är för något så måste det faan smitta av sig på hela laget."

Jag instämmer. Karln fick 2 tänder avslagna o går in o kör bytet efter.
Han börjar visa vilja o hjärta killen!

Sv: Timrå IK - FBK 2009-11-14
Tycho: Framåt? Jag tycker det går bakåt.

Sv: Apropå nånting...
Rapporter från dagens träning säger att bara 9 stycken deltog, var av 2 var målvakter.... "Nygge" Skötte träningen, Challe var inte närvarande....

Sv: Apropå nånting...
Så jämförde JimmyH Challe och Kentas prestationer i sin blogg för ett tag sedan. 2a nov: ” Jämför man dessa två tränare rakt av så tycker jag väl att det är skrällsäsongen 02/03 som sticker ut i Kentas favör men annars är det ganska jämnt.”

Intressant synsätt. Jag tycker det är ett väldigt bagatelliserande över det som Kenta faktiskt åstadkom i Timrå. Han förvandlade Timrå från en nervös nykomling till ett stabilt slutspelslag. 05/06 när det gick tyngre, men när vi ändå slutade på en inte alls så usel 9:e plats, hade vi det i särklass tunnaste laget sedan vi gick upp, mycket tack vare en katastrofal försäsong av Nubben.

Vad har Challe att kontra med då? Vad gör Challes prestation i mångt och mycket likvärdig med Kentas? Inga positiva förvandlingar av klubben i alla fall… Snarare har Challe varit ytterst delaktig i den utarmning av Timrås spel och slagstyrka som vi sett de senaste säsongerna. Timrå gjorde ett jätteskutt med Peo, Timrå gjorde ett jätteskutt med Kenta, med Challe ramlar vi däremot baklänges. Ingenting blir bättre.

Men två saker ska Challe dock ha cred för i sin Timråtid:

1. Han ger juniorerna någorlunda bra med speltid.
2. Timrå slog ut Modo i kvarten 07/08.

Summa summarum så är tränarexperimentet Charles Berglund ett fiasko. Det hade varit en sak om vi redan hade något stolpskott som Abris i båset när Challe tillträdde, men det hade vi inte, vi hade möjlighet att förlänga med den bästa tränaren i modern tid. Istället satsade vi på en kille som aldrig har tränat ett elitlag tidigare. Man chansade och i längden höll det inte. Det finns dock en brasklapp för Challes prestation i Timrå, det är att han räddar laget till slutspel i år. Men det känns ju sådär lagom troligt, och även om han gör det så tror jag inte det finns många, om ens någon som vill att Challe ska få förlängt kontrakt. Det lät annorlunda när Kenta drog.

Hur ska Challe rädda det här laget då? Tja, om vi absolut ska ha kvar samma tränare hur kasst vi än spelar så finns det bara en lösning; värva fler och bättre spelare. Trist att det ska behöva vara så med tanke på att vi inte har någon billigare trupp än många av våra konkurrenter som spelar bättre.

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
erathoo:
Det här laget håller inte elitserieklass, man saknar topparna på alla positioner...Ett mkt, dåligt komponerat lag helt enkelt!
Men truppen är billig-Linkan är billig o jag tror trots allt att 08-orna är billiga jämnförelsevis...Med den ekvationen så ser vi resultatet tydligt, vi är sämre än alla andra es-lag, o faan vet hur många allsvenska lag som står bättre rustat än TIK?
Ställ ut M-Karlsson-Anger till försäljning (Finns säkert lag som dom passar bättre i o som kan ta större delen av deras löner) Bort med Starkov o kanske nån till. Använd pengarna som finns på banken/alt, ut o tigg av sponsorerna det som behövs (Ett jobb för bl,a T-J som ställt oss i den här sitsen)
Målvaktsidan är ett stort problem oxå, men låt en av dom få vara 1-a målis o kanske växa av det, själv ser jag större potential hos Lindbäck...

Hur långt skall det gå innan styrelsen agerar o inser vidden av bedrövelsen?

Sv: Timrå IK - FBK 2009-11-14
Tycho: Besvikelsen och ångesten börjar avta och suget efter en ny match börjar sakta krypa på en.
Klart som fan att vi har en god chans mot FBK. Sist dom var här slog vi dom med 6-0 om jag inte minns fel. Då var de Timråhockey för hela slanten.
Upprepning tack!!

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy: Vi kan mycket väl vinna över Färjestad imorgon, Mot brynäs gör vi ALLTID dåliga matcher det gjorde vi även när vi var bra, bottennappen kom typ jämt mot brynäs. NU är det även hemmaplan enda stället timrå kan spela på.

Timrå IK - FBK 2009-11-14
Framåt!

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Vi är för snälla och väger för lätt framför mål, det gäller både vårt eget och motståndarens, tror ta mej sjutton vi förlorat minst hälften av våra matcher pga det.
Och det värsta är att det i första hand verkar vara inställningen, för vi kan väl för sjutton inte vara så pass mycket klenare än de flesta andra lagen?

Nää, börja käka taggtråd och grisa mer, VRÄK omkull ALLA som kommer inom 1 meter från egna målet, och höj blicken....

Linkan tyckte ju vi vägde för lätt framför eget mål redan förra säsongen - därför värvades Sonntag, Granath, Karlsson och Caslava ..... men det verkar inte spela nån roll...suck!

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy: Får hoppas spelarna ger fan i att skaka han efteråt. kör en vi tackar motståndarlaget med en varm applåd eller vågen eller nått :P

Sv: Apropå nånting...
...så kanske vi har en mikroskopisk chans att ta 3 pinnar imorgon mot FBK då flera spelare ligger i svininfluensan.
Modo lyckades inte men men....

Sv: Apropå nånting...
...så avvaktar TIK med bolagisering.

Tror jag det, det är ju långt ifrån säkert att vi är i ES något mer framöver, oavsett vad dom säger o mörkar!

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Heder till Hynning som efter lite blödspill på isen kom tillbaka riktigt snabbt några byten senare, har han äntligen fattat vad inställning är för något så måste det faan smitta av sig på hela laget.

Kan hålla med andra om att det skulle vara spännande att släppa fram Sundsvallsmålisen och varför inte redan i nästa match, tror inte han skulle göra bort sig samtidigt som det sänder signaler till laget att spelet som varit inte alls duger på något sätt.

Har varit anti-Boork tidigare men efter hans utspel i Canal + igår så är jag av en annan uppfattning, han är nog mannen som kan få denna skuta på rätt köl igen, såklart mycket snack i mellanåt men han har en hel del i bagaget som visar vad han går för.

Nåt måste hända i alla fall och jag skiter i vad, Challe, ny målis, nyförvärv whatever, bara klubben visar någon sorts handlingskraft.
Går inte att spela så bedrövligt match efter match utan att det händer något,
byt Stormare mot Huss i båset eller varför inte Dolph Lundgren, nån måste väcka liv i dessa välavlönade hockeyspelare.

/Magnus

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Ang. 2-0 målet igår i diskusionen kring det.
Det är skillnad om Timrå gör såna där mål. Det är alldeles tydligt det.

Saxat från Dagbladet:
"Vad säger du om situationen som låg bakom 2–0-målet?

– Det har varit domarutbildningar med ”Kuben” (domaren, Thomas Andersson) där man har sagt att man inte får forcera in pucken i mål. Vi har själv haft tre liknande situationer när pucken legat mer fri men målen har blivit bortdömda, säger Nygårds.

Charles Berglund:

– Sören (Persson, gårdagens domare) säger att det är här och nu som gäller. Och jag säger inte att han gjorde fel, men vi blir frustrerade där just eftersom vi fått flera mål bortdömda själva."

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12

Bragd-Birger: Framförallt måste vi se lite nyanserat på nuvarande situation. Realistiskt är knappast att ropa efter Johanssons avgång, realistiskt är att jobba utifrån den trupp vi har idag och försöka få ut max vid varje tillfälle. Realistiskt är att föreningen försöker med alla medel att få hit spelare som kan bli den injektion laget behöver. Realistiskt är att få hit en spelare med attityd, som blir förbannad, som jagar skiten ur de spelare som inte gör sitt yttersta. Realistiskt är att använda alla eventuella undanlagda medel, alla eventuella reserver (utan att för den skull rensa hela kassakistan) för att få ordning på det här. Realistiskt är också att se över tränarbiten. Realistiskt är att reda ut detta prekära läge vi hamnat i.

Efter säsongen tycker jag, liksom Pär varit inne på sedan den dag han registrerade sig, att man bör se över hela organisationen. Det är lätt att tycka så här i bistra tider att grunden i föreningens kräftgång stavas klubbledning. Kanske har man varit för naiv, kanske var det inget bra beslut att värva Linkan som ytterst ansvarig för hur truppen skulle sättas samman?! Vad gjorde marknadsavdelningen under lagets tunga period? Satt man och tittade på eller jobbade man febrilt med att försöka mjölka fram mer pengar från lagets sponsorer? Hur hanterade Thomas situationen? Förmedlade han "det-blir-inga-mer-pengar" eller hade han någon annan inställning? Vilka krav sattes på Challe/Nygårds? Och vad hade dessa två för svar på dessa krav? O.s.v.

Men, det viktigaste just nu är att fokusera på laget, göra kloka åtgärder för att om möjligt undvika en degradering. Personligen har jag räknat bort slutspel, vi har ändå inget där att göra. Nu fokuserar jag mig på att se små ljusglimtar i laget och spelet som får mig att tro att vi fixar en kvalserie framåt våren. Just nu, just idag, finns inget som tyder på att vi reder ut en kvalserie. Årets Timrå är för dålig på väldigt många viktiga punkter.

Tyvärr.


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Tellus:
Hoppet mot FBK är att dom verkar ha drabbats av "svinis", att challe chansar att slänga in Jocke Lundström i målet.

I dagens Timrå känns det som att det finns en kedja med lite jävlaranamma
det är när Lander och Pääjärvi är inne, det blir lite av den "gamla" timrå hockeyn, man kommer med fart och kommer ner djupt i motståndarzonen.

Jag är kräsen och tycker att timrå gjort EN riktigt bra match denna säsong, mot Frölunda hemma, hela laget åkte skridskor som att faan själv var dom i bakhasorna, det var det Timrå som vi vande oss att se när Timrå gjorde sina första år i ES, motståndarna fruktade de första 10 minuterna i Eón arena och var glad om man släppt in bara ett mål.
Mot Frölunda såg man lite av det spelet av hela laget, nu är det bara 51:an och 91:an som kommer ihåg hur man gjorde.

Det som skrämmer mig mest nu är att dessa spelare kommer att vara borta på VM i Canada, samling den 15/12 i uppsala och sedan spelas sista matchen i nordamerika den 5/1, dom lär missa 6 eller 7 es matcher.
Matcher som Timrå får vara glada om dom tar några poäng med ett lag med trötta herrar som inte orkar åka skridskor och göra sitt jobb.

Kvalserien here we come,,,,väl mött.

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Per HApps:Han kan få med mig åker till sthlm vid 11:00 jag ringer honom...

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Pär: Fanns det något hopp före brynäsmatchen? Finns det något hopp om Timrå vinner mot FBK?

Lite sansning nu, ladies and gents. Timrå har tagit 6 pinnar på de tre senaste. Låt oss avvakta och se vad utfallet blir på de kommande tre.
Matcherna mot RBK och SSK är en nyckel för säsongen. Torskar vi dom kan vi börja snacka kvalserie på riktigt.

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12

Pär:

Håller med, jag kommer att åka ner till Stockholm igen på söndag kväll. Det finns plats för Tjarles "the challe cam" Berglund. Jag skulle gladerligen göra TIK denna tjänst.

Han kan få åka gratis, om inte TJ vill betala ;)


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Uno Gordon: Skicka iväg 08-orna, det är nog nu, o skicka med med Thomas J i samma paket..Dom o enbart dom är anledningen till att det ser så jävla bedrövligt ut med allt i föreningen.....
Modo kan i allafal hoppas på att få tillbaka några riktigt bra fn, skadade spelare, plus att man kommer att värva 2-3 klasspelare pga, ett bra agerande av styrelse o spelare med hjärta....Vad ska vi hänga upp det på?
FINNS NADA HOPP FÖR TIK! Christrer Ericsson-Hur faan kan du tillåta detta??

Det är ett STORT JÄVLA SVEK!

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Simmalugnt: Nej man kortar givetvis ner nyheten till dessa rader.

"Go´morgon, Challe Berglund lämnar med omedelbar verkan sin roll som huvudtränare i Timrå IK. Sent igårkväll efter förlustmatchen mot Södertälje i AXA Sports Center var ledningen med Challe i spetsen fåordig i kommentarerna kring sin status. Men nu uppger man på sin officiella hemsida alltså att parterna gått åt skilda håll. Även assistenten Per Nygårds kliver av. I eftermiddag kommer klubben att hålla en presskonferens och vi återkommer givetvis i våra senare sändningar kring det hela."

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Uno Gordon:

Ett möjligt scenario.

Men jag tror inte att Timrå skulle få så mycket sändningstid i riksmedia. =oD

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Kramer: På tisdagkväll gör Challe sitt sista framträdande i rödvitt. Då spricker fasaden. Vi kommer att åka på torsk med antingen 3-1 eller 4-2 mot SSK. Popovic kommer att taktiskt utmanövrera Fröken Berglund. Med bister min vandrar han ut ur katakomberna och svarar fåordigt på journalisternas kommentarer. På frågan om det är över nu spänner han blicken i Länstidningens journalist och frågar hur han kan ställa en sån ini i helvete korkad fråga? Det är ett jävla tjat om min person hela tiden. Fattar du ingenting? Lägg ner pennan grabben och utöka dina studieskulder så kanske åra vägar korsas igen? Adjö!

Det blir det sista offciella uttalandet Challe gör som huvudtränare för Timrå IK.

"Go´morgon här är Sporten med senaste nytt: "Charles Berglund lämnar med omedelbar verkan sin roll som tränare för Timrå IK. Sent igårkväll efter förlustmatchen mot Södertälje i AXA Sports Center ville inte en irriterad Berglund svara på några frågor kring sin status. Men i ett pressmeddelande nu till morgonen lättar han sitt hjärta och erkänner att trycket utifrån blev för stort. Jag ville egentligen stanna kvar för jag avskyr att avsluta som en förlorare. Men efter att ha haft en telefonkonferens inatt med klubbdirektören Thomas Johansson som beslutade vi i samförstånd efter moget övervägande att det vore bäst för båda parter att bryta nu. Det känns surt som fan. Det var inte det här slutet jag ville ha. Jag ville ju successivt förbättra mina resultat stegvis och jag trodde ärligt att jag var på god väg att göra detta när jag gick in till den här säsongen. Jag tycker fortfarande att vi har ett bra lag. Men olyckligtvis har de uppenbarligen brustit i kommunikationen mellan mig och Nygge och spelarna när vi förmedlat någonting. Vi har inte talat samma språk dessvärre. Jag hoppas verkligen grabbarna kan höja skallarna och ta sig ur detta. För jag lider med laget. Bara hoppas att min efterträdare når ut med budskapen och lyckas täta skrovet. Nu skall jag åka på en välbehövlig semester utomlands, vart vet jag inte riktigt än och hämta nya krafter och sedan man får se ifall telefonen ringer igen annars får man sadla om till Galopp och testa nya vägar. Tack för den tid som vart avslutar Berglund. Och redan i eftermiddag håller Timrå IK presskonferens för att klargöra turerna i denna soppa. Vi återkommer givetvis till detta i våra senare sändningar."

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Precis inkommen hemma efter resa ner till tablettasken. Känns som det både var rättvist och orättvist med förlust idag. Timrå hade mest puck och tryckte ner Brynäs i egen zon stora delar av både andra och tredje perioden men är för dåliga spetsmässigt i både anfalls och försvarszon.

Sen var den stora skillnaden mellan Brynäs och Timrå var Markström. Inte för att jag tyckte Åke var dålig utan för att Markström var bättre!

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
The great one: Boorken...herregud då är det lika bra att ta Mora-Nisse!!

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
73Sjöbba: Äh..behövs ingen ny målis ,Åke va bra. Men en ful back skulle inte skada..0-2 målet tex va fan äre för fel på en schysst slashing eller kanske gå på kropp!!
Åsså en nån som kan göra mål ådå.
Men ge inte upp....det finns fler lag som är kassa!!
HEJA TIMRÅ!!!!!

« · 1199884 · »
Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Är det fler än jag, som fick lite vibes när Sverige mot alla odds tog sig till fotbolls-VM?
Man så fram emot härliga sommarnätter med pilsner, snacks och goda vänners lag.

Efter 1,5 vänskapsmatch så känner man mer….ska vi kanske lämna över vår VM-plats till ngn annan…..