1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606544 inlägg · 6213 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2025-10-23
ja tror vi gör bäst att inte analysera en sån här match allt för mycket utan bara va tacksamma att vi hittar vägar o tar poäng 😅 förhoppnings vis i en process där spelet slipas o blir bättre.

så pulvriserar vi örebro på lördag

Fruktansvärt hur dåligt det ser ut i den här matchen. Men… starkt att vända o vinna ändå. Sånt måste stärka lagmoralen.
Man får verkligen hoppas att det var fel på inställningen annars blir man väldigt orolig för då är det kvalspel som väntar.

Rån är roligt… om det är Timrå som rånar.

JAAAAA!!!!
Fyfan vad viktigt att Barre och Forsmark får göra det!

Smokey: sååå jaaaaa. Forsmark av alla.

Slängde ut tv-jäveln och köpte en Trisslott.

Bästa jag gjort på länge:)

Montén Python: Korsning på Växjö och José Mourinho. Något så grönjävligt tråkigt att titta på.

X-Län: ser ut som två bottenlag som möts just nu.... i Hockeyallsvenskan

Fantastisk hockey! Försmak på SM-finalen! 🤤

Mustard Tiger:Hardegård är ju saknad där med. Där har vi ju tappat en dimension på backsidan.

Lår hända en del förändringar på backsidan till nästa säsong.

För visst har man snackat brist på spets framåt etc. Men en del i det är ju att vi sällan lyckas komma ut ur zon i fas för att börja bra omställningar där forwards kan komma i fickorna etc.

Med en förhoppningsvis lite mer spelskickliga backsidan nästa säsong. Kan vi ju förhoppningsvis höja offensiven lite bara där med. 🙏

Hartman. Gillas fan mycket!

Genborg! Gillas.

Sv: Apropå nånting...
Montén Python:

Lycka till ikväll och hoppas på en bra match med högt tempo och intensitet ;)

Zource: Äh Dahlén har redan varvat HA. 🥱
Kelleher kan få gå lärling hos Jonte för att se vad som.krävs för att få testa på lite spel i SHL. 👍

JonteD: Jag kan i ärlighetens namn inte särskilt mycket hockey. Vad gäller Heffners har jag ingen aning om vem hen är eller sanningshalten i hans profil. Kan möjligen tycka att det är lite suspekt om han verkligen är scout på lite nivå och helt plötsligt häckar här. Känns inte särskilt seriöst

steveroper: Vi e ju ett gäng här inne som kan hockey ngt så när elr hur?? Håller fullständigt med om Stadin om man inte levererar elr trivs i Timrå och om de inte sker framsteg för spelaren då ska man lämna men vi har ett Troll som säger annat i boken och tillika är en talang scout vilket jag betvivlar!!!! Tycker att scouten kan lägga ner allt sitt skrivande härinne o låta oss diskutera de som är viktigt för oss som har huserat här länge!!!!🇱🇸🇱🇸🇱🇸😎

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2025-10-18
JanneH: Det var väl förra året som det snackades om att vi skulle vara framtunga? Snacket inför i år var väl snarare vem som ska göra målen? Iaf här på HS om jag kommer ihåg rätt.

Öndulat: I PP hade ju en som Lööke varit mer än välkommen i allafall. En sån som inte tvekade på att skjuta direkt när han fick en pass av Dahlén!

Det är ju något vi saknat rätt enormt de senaste säsongerna, ja kanske rent av sen Rattie drog. Alltså en rightare på point till vänster.

Nu blir vi så statiska då Dahlén i princip får köra i omemanshow. För om han drar en pass i sidled så finns det ju sällan hot ändå, då ingen skjuter direkt.

Med en som hotar med skott på både höger och vänsterkant, så får ju motståndarna fokusera mycket mer på att täcka just dom ytorna. Vilket lämnar luckor för övriga spelare.

Montén Python: helt jävla oenig med dig där! Att slippa kval är ett alldeles för lågt mål. Topp 6 kanske är lite för optimistiskt men topp 10 borde ju minst vara målet

KulltorpsOlli: ja detta var faktiskt en förlust som ändå gav lite mersmak. Blir spännande att se två hemmamatcher nu.

Timrå spelar helt ok. Frölunda är ett otroligt starkt lag som de ska vara. De spelar också med självförtroende och med ledning på hemmaplan. Sedan skulle Timrå haft en eller två PP i denna period. Men så är det. Mest nöjd att Wedin verkar kommit igång rejält. Samt Hartman ser verkligen stark ut.
Svensson fortsätter att se osäker ut och hänger inte riktigt med ibland.

Montén Python: Det gör jag också, men så nattsvarta färger du målar med kan jag inte hålla med om.

HAHAHA
SLUTA snacka bort detdär, han är en råtta som filmar, lägg ner för fan

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2025-10-16
Timrås box i försvarszon + målvaktsspel är sjukt bra. Det är det som gör att vi får poäng i matchen.

Nåja. Ibland får man nöja sig med 2 pinnar.

Söderöver: Enkla, enkela SAIK!!!!

Dahlen gör bra defensiv match…

Det känns hedersvärt men får jag bestämma ska han vara bra framåt…

Smokey: MODANO delar ut matchens 3 handväskor efter match? Svårt val bara, finns så många att välja på för tillfället..

Vilket byte av Barre

JonteD: Hann had vari bra om hann var i live rabbuslingen!!!
En Deutcshe Östststen Förbunnskanzler 💪💪💪
Uppladdat:

500x0-screenshot20251014195125google.jpg

Nisse på Mon or: obekräftade rykten säger att pappa har en del att säga till om, men jag vet inte.

Stridhsyxa: Ja det är ju sen gammalt 😂

Cobbel: Heffners kan hockey.

Peacedog: Börja med att läsa FUP:en. Tex frågar Consembly (NHCs byggbolag som utförde renoveringen av JWs hus) Lars backlund via epost om upplägget (renovering istället för lön) verkligen är ok varpå backlunds svar är ’ja’. Sen vad det betyder får var och en fråga sig.

Patrick Polly: Hela bunten ska nog göra en JDT o avgå för har man uppdrag i en styrelse o de kommer fram oegentligheter då ska huvuden bokstavligen rulla!!! Tvätta byken med Vanish så vi slipper sånt här i vårt kära Timrå!!!!🤬🤬🇱🇸

Labban: Som sagt, Lunneborg är en pajas som ruttnar på en tynande lokalblaska och febrilt letar sitt scoop. Det här är icke första gången han skämmer ut sig.

Nå, Timrå har topp 3 på ST:s nyhetstopp ändå, inget av dem är skjutjärnsjournalistens...
Uppladdat:

500x0-screenshot20251014-154547.png

Stridhsyxa: Han skriver ju vad problemet är, som många andra också gjort. Även om det är rent juridiskt tillräckligt relevanta uppgifter så finns det väl inget KRAV på ST att clickbaita skiten ur en 7 år gammal historia som fått lite nytt liv? Det förstör ju enbart för föreningen som redan har svårt att locka folk till matcherna, men den synvinkeln verkar du inte ha.

Jobbar du på ST eller varför står du redo med svärdet här och försvarar skiten?

Puckat: Fast det där är väl från tiden med Wahlbergsoppan? Dvs saker som kommer fram nu men som ligger några år bak i tiden.

"Det rör sig om oberättade uppgifter som finns i den polisutredning som rör brottsmisstankar mot tidigare klubbchefen Jörgen Wahlberg. Han har åtalats för grov trolöshet mot Timrå IK, men fortfarande sex år efter att han fick sparken har hans fall inte avgjorts i domstol."

Here we go again. Inte en säsong utan en skandal. Finns ingen annan utväg än att ge Backlund kicken nu

Nu vill man bara ha tisdag och CHL omgång igen!!
Blir Gävle - Belfast giants på paddan sen Luleå mot HC Bolzano Foxes på stora tvn. Kommer nog även att streama Storhamar - Fishtown pinguins på telefonen.

steveroper: man vill bara grina! Hur faan ska dom kunna lära sig att ta motgångar? Jävla pussåmes fasoner!

JanneH: men helvete... jag trodde bytet skulle ske nu och inte efter han pissat iväg en OS turnering

Stridhsyxa: Heffners har lika många kontakter som du har kackerlackor i naveln.

Karlsson74: jag gillar ju karaktären Lundmark.

120%

Leende

Smäller på och åker griller!

Men poäng är kanske inte en anledning att kontraktera honom på.

En bra kille att ha i laget när plattmatcherna kommer.
Spelar relativt enkelt, uppoffrande och alltid en pina för motståndarna.

Bra egenskaper när man dippar lite kollektivt.

Heffners: Läran om TÅLAMOD ä viktigt!!!
Ja tro att att dä komm lossna mä tin!
Vi ä i början å spele funka Nada...
Men vi ha en trygg målväktare å försvare ä bra!!
Vi behöv få igång målskytte men dä komm...tro mä rabbusling!!!
Låt dä rinna lätt ida 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2025-10-11
Söderöver: kan inte fans från Sundsvall verkligen ta sig ner till nästa match så vi kan fylla baren innan match och ta över hallen likt i fjol. De va magiskt, helt rött på skybar

Rip Kirby: Tips för kvällen:Popcorn och Brynäsboken

Hypocrisy: jag har alltid tyckt det är trevligt när Brynäs vinner (förutom emot oss). Då jag bor i Gävle. Men efter hur publiken skämde ut sig efter att Svensson fick huvudtacklingen är jag botad. Även i en match emot LHC..

Öndulat: Reptilhjärnan missade till och med att det var Dallas och inte Hartmann som åkte på den obegripliga hakningsutvisningen

roger_sundsvall: 3:a innan 18 matcherna är spelade

Villervalla: en typisk Malmö match! Det blir kamp, så det var inget bländande spel. Men bra kämpainsats från Timrå.